?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Moit kaikille! Ekaks ennenkuin unohtuu, synttärionnittelut NäkymätönNinni :flower:
Täällä vapun vietto tulee olemaan rauhallista, pääpaino olemisella ja tekemättömyydellä,syömisellä ym. Kelikin on kyllä niin kylmä vaikkakin aurinkoinen, ettei juuri houkuttele vapunviettoon.
Omaa napaa vähäsen: Keskiviikkona pikavisiitille neuvolaan sydänäänien kuunteluun. Soitin sinne, kun ei ollut sovittuna mitään neuvola-aikaa sitten viim. rv 11:n jälkeen, paitsi np-ultrassa rv13 olin. Oli puhetta neuvolassa viime käynnillä ettei tarviii tulla kun vasta rakenneultran jälkeen, ja täällä Turussa se tehdään rv20. Eli seuraava neuvola olisi mennyt kesäkuulle kevyesti. Mulla ihan epätodellinen olo raskauden suhteen; Oireet vähäiset, ei juurikaan enää pahonvointia, väsymys selkeästi vähentynyt, maha vähän paisunut, osin kylläkin turvotusta, mutta muutakin paisumista ilmaantunut. Olen ollut tuntevani pieniä töytäisyjä mahasta, mutta kuitenkin vasta 15+4 menossa, joten ihmettelen voisivatko ne jo olla maha-asukin aiheuttamia??? Mutta mitään muuta syytä en noille töytäisyille ole keksinyt kun asukki. Ja ekaa siis odotan, ja sen takia ihmettelen että onko tää mahdollista!!! Joten siis sellanen olo että asuuko siellä ketään ja ne km kokemukset taas nousseet jostain syvyyksisät mieleen... Etenkin nyt kun "kaikille" kerrottu tulevasta perheenlisäyksestä, ni alkanut pelottaa et mitä jos kuitenkin se ois kuollut mahaan vaikka np-ultran jälkeen eikä alkais vuotaa.... Milloinkahan näistä peloista pääsee vai pääseekö milloinkaan.
No mutta nyt kalsarit jalkaan ja pihahommiin vaikkei toi ilma juurikaan houkuttele :LOL:
Mukavaa vappua kaikille!! :wave:
 
Diipeli harmailee
Hyvää Wappua kaikille!

Oon kyllä käyny lueskelemassa joka päivä juttuja muttaku tuntuu ettei tapahdu mitään uutta ni empä ole kirjotellut =) Olo on mainio,ei minkäänlaista kuvotusta enää ja masuki alkaa jo pikkuhiljaa kasvamaan,liikkeitä odotellessa :heart: :heart:

Eipäs tässä kummempia

Diipeli 15+2
 
hei ja hyvää vappuaattoa kaikille!!!

Kotona ollaan juhlittu kamalassa flunssassa, joka mulla jo alkaa pikkuhiljaa hellittämään. Mies raukka viruu vielläkin kovassa kuumeessa, mut jonku ihmeen kautta lapse on säilyny terveinä tältä kamalalta kuume taudilta, hyvä niin.

Minä kävin toiselta yksin rakenneultrassa ja mulle kerrottiin kumpi tulossa, kun itse kysäisin. Kotona sit pojalle ja isille arvuuttelin, et arvatkaas kumpi, mä tiedän :) Pikkuveljee esikko kyllä loppun asti odotti ja pikkuveljeks puhuttelikin ristiäisiin saakka, vaikka tyttö oli :D

Mulla ois torstaina neuvola, viime yönä näin unta et mahassa ei ole enää ketään, sydänääniä ei kuulunu eikä ultrassa näkyny mitään, inhottava uni, mut mulla on nykyään ollu sellanen tutina, et kaikki ei ole kunnossa, en tiiä miks tää tunne, se vaan on.
Pelotta nyt tietty sit hulluna mennä sinne, et jos niitä sydänääniä ei kuulu.. Jotenki vaan ku ei ole huonoo oloo, ei kipuja, ei mitään, niin et onko siellä enää ketään :( Höh kun tälläsia tulee mietittyä. Maha mulla sentään on pikkusen kasvanu, et se kyllä lohduttaa.
Just miehelle purin sydäntäni ja sekin lohdutteli, et älä nyt hätäile, et odotetaan vaan nyt se neuvola eka ja sithän se selviää. Turhahan se on surra etukäteen, voihan se olla et ei surun aihetta olekkaan :)

Tällaisia miettii vappuaattona kinuskikissa viikolla 16
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 17:33 Eleonora kirjoitti:
Heippa pitkästä aikaa. Ajattelin käydä sanomassa hyvästit kun laskettu aika siirty np-ultrassa marraskuun puolelle. Eli mut voi poistaa listasta. :wave:

Eleonora ja masuasukki 13+3
Tuuhan välillä kertomaan kuulumisia ja onnea matkaan :wave:


tuutilulla kera pienokaisen rv 18+2<br><br>
 
tuutilulla en muuten minäkään tiedä miten Lohja lyhennetään :LOL:
Joten ei mitään paniikkia...

Täällä sitä vaan maataan sohvalla ja tuijotetaan telkkaria. Syödään munkkeja silloin kun jaksetaan :p

Nyyttikin potkas just äsken silleen, että oikeasti tuntui. Äijä ei siltikään tunne mitään vielä :(

Vapun jatkoja

LillaStina ja Nyytti 17+6 (aatella, huomenna on jo 18 täynnä ;) )
 
Heips pitkästä aikaa!

Ekaksi synttäri onnittelut kaikille sankareille :flower:

ja sit omaa napaa.. torstaina oli eka neuvola. Ihme ja kumma terkka ei ruvennu nalkuttamaan vaikka vasta nyt menin. Ei ollut niin paha tällä kertaa muutenkaan, mutta lupasin miehelle että jos loppu raskaudesta rupeaa taas selittämään miten synnyttäminen on ihanaa ja siitä pitää nauttia, niin sanon kyllä sille pari valittua sanaa :kieh: (nimimerkillä viimeksi odotin epiduraalia 5,5h ja taju lähti kivusta). No eipä siellä ihmeempää, kuin että paino oli tippunu taas kilon ja sydän äänet kuulu heti kun laittoi anturin masulle :heart:

Perjantaina kävin NKLn sisätautilääkärillä ja kaikki oli ok. Nivelet on paremmat ja kortisoni lopetetaan pikkuhiljaa. Rakenneultra aikaistui toukokuun loppuun =)

Heffalump ja Herne rv 15
 
***nosto***

en täs kummempia rupee kirjottelee,mut eilen oli sit taas ihan kamalia ilmavaivoja :D kävellä ei voinu ja mahallani olin lattialla n. 10 minsaa......mut menihän se sit loppujen lopuks ohi...huh... eihän sitä uskalla syödäkkään enää mitään....


henkka ja muru 15+3
 
Heipsan piiiitkästä aikaa..!

Rakenneultrassa on käyty ja kaikki oli oikein hienosti. Siellä pikkunen polskutteli ja saatiin sukupuolikin tietoon =) Kyllä on ihana olo.
Potkutkin tuntuu oikeen hyvin.

Kaikki syömiseksei tarkoitettu maistuu paremmin kuin hyvin..


Onkos kukaan muu käynyt vielä rakenneultrassa?

Pinja ja Möttis rv 18
 
LaSposa

Onnea synttärisankarille! Ja mukavaa vappupäivää kaikille!:)

Rakenneultrassakin porukka on näköjään jo kerinnyt käydä. Meillä se on vasta kuukauden päästä, joten odottelua vielä piisaa. Missä päin Suomea kertovat rakenneultrassa sukupuolenkin!?! Meillä lukee oikein erikseen, että EMME kerro sukupuolta, koska sen selvittelyyn ei haluta käyttää aikaa ja se on vielä epävarmaa että näkyykö se oikein tai jotain.... Me halutaan kanssa kyllä tietää! Sen takia meinataan mm. varata 4D-ultraan aika joskus kuukauden kuluttua.

LaSposa & Nyytti rv 14+1 :heart:

P.S. Onko porukan tarvinnu käydä vielä yrjöllä? Aattelin vaan ku mä oksensin eilen vasta ekaa kertaa ja oikein kunnolla...
 
iloista toukokuuta sitten kaikille =)
tänään onkin olut sitten pikkuisen lämpimämpi päivä kun eilen,vai eikö tänään sitten ole tuullut..
ja muutenkin tuli liiduttua eilen kylällä,käytiin minun vanhempien luona ja appivanhempien,illalla ei sitten tarvinnut muuta kun saunaan ja nukkumaan
mies kyllä meni yöks vielä töihin..

tänään ollaan sitten ulkoiltu tyttölauman kanssa,oltu pihalla,ja muutenkin puutarha hommeleita tehty.

voi että joku oli jo rakenne ultrassa käynyt.meillä olisi vasta 18 pvä se ja AIJON kyllä kysyä kumpi on tulossa =)
eipä tänne sen kummempia,huomenna on jo keskiviikko.ja sit torstai ja äippävalmennus

mutta hyviä illanjatkoja kaikille

niinukka+vunttunen 17+3
 
Meillä rakenneultrassa kerrottiin kumpi tulossa ja paikka oli Länsi-Pohjan keskussairaala, Kemi. Ihan yleisesti tiedossa et täällä kerrotaan jos kysytään :)

Mä en kyllä tiiä kysynkö, haluttais, mut toisaalta se ois ihana yllätys säilyttää loppuun asti. meillä kumminkin on ennestään tyttö ja poika, niin silleen ei välii kumpi tulee :)

Rakenneultra mulla on 1.6, sitä odotellessa.
 
Heippa,

Ja synttärionnittelut sankareille - mullakin tulee 29v. mittariin ensi viikolla..


Täällä kaikki hyvin. Vappua vietettiin rauhallisesti mun kotiseudulla varsinais-suomessa. Oli ihana nähdä rakkaita ystäviä ja perhettä. Ihanan rento olo, palattiin juuri kotiin.

Mä odotan liikkeitä kuumeisesti, ehkä ihan turhaa vielä... jotenkin olen vaan tosi malttamaton. Huomenna varaan rakenneultraan ajan, täällä jyväskylässä pitää mennä yksityiselle.

Mullekin tulee välillä sellaisia oloja, että onkohan tuolla masussa ketään. Oireet on alkaneet vähenemään ja siitä varmaan johtuu. Rinnat tosin kasvaa kasvamistaan ja on aina vaan kipeämmät.

Mulla on mennyt hurjia summia äitiysvaatteisiin..mutta ei haittaa. Ihanaa, kun ei kiristä ja purista vaatteet. Ja oon ostanut myös kesää varten ihania mekkoja ja muita hepeniä :)

Nyt takaisin jännämään suomi-venäjä peliä..

Oliivia 16+0
 
Moi!

Vähän minäkin merkkailen mihin saakka on tullut luettua...

Ja onnea kaikille synttärisankareille!

Omaan napaan ei kummallista, vointi oikein hyvä, väsyttää vain...Tänään etenkin kun tuli ystäväpariskunnan kanssa vähän istuttua iltaa eilen. Vaikkei mitään kummallista tehtykään, niin hyvin se näköjään verottaa kun valvoo normaalia myöhempään. Ollaan kanssa pohdittu tuota 4D -ultraan menoa. Kiehtois kyllä ajatus pikkuisen näkemisestä, mitenkä muuten, ei ne varmaan kerro siellä sukupuolta jos ei halua tietää??? Vahingoille ei tietenkään mitään voi jos pikkuinen päättää yllättäen kääntääkin sen puolen itsestään näkyviin, niin eipä tuo haittaa. Meillä kun ei kesäsupistuksien vuoksi tarjota sitä keskiraskauden lääkärikäyntiäkään neuvolassa, joten tulisi sekin varmaan samalla tehtyä. Joku mainitsi myös, että valmennukset on alkamassa jo tällä viikolla. Jotenkin ihana ajatus... Meillä valmennus alkaa kuulemma vasta joskus elokuussa.

t. Toivotaan ja matkustaja 15+4
 
Tämmöistä aloin tänään saunasta tullessa pohtia, että voiko rintoja rasvata jollain ja minkälaista rasvaa kannattaa käyttää?
Minulla on alkanut rintojen iho hilseilemään ja kutisemaan. Onhan kuppikokokin kasvanut AAsta Bhen, joten iho on joutunut venymään. Käytän päivisin urheiluliivejä ja öisin toppia, muuten rintoja alkaa särkemään :/ Voin vain kuvitella miten kipeät alkujaan isompi rintaisilla voi rinnat ollakaan.

Hipkukka 15+1
 
harmaileva Piippu
Hipkukalle rintarasvauksesta kommentoin. Itse hulluna pelkään raskausarpia, koska joskus teininä niitä kasvupyrähdyksen aikoihin tullut reisiin ja rintoihin. Itse olen ostanut Body shopin vartalovoita eri hajuja (etenkin greippi aivan ihana ja koostumus parempi kuin niissä muissa vartalovoissa) ja joka suihkun jälkeen rasvaan keskivartalon kokonaan. Myös pakarat ja rinnat, koska monille arpia tullut niihin eikä mahaan... Mulla etenkin nännit arat ja niihin laitan useasti lisäkerroksen jotain apteekkirasvaa aamuin illoin... Mutta nyt nukkumaan, öitä kaikille :wave: Piippu rv15+5
 
Heipähei kaikille!

Tokaa kertaa vasta kirjoittelen tänne!
Voisiko joku osaava muuttaa lasketunaikani, se muuttui jo ajat sitten, uusi on: 12.10.2007 kyseessä siis ensimmäinen lapsi ja sairaala on NKL.
Raskaus on sujunut hyvin, mitään pahoinvointeja ei ole ollut.
Vatsa pyöristyy kauniisti ja liikkeiden tuntemista odottelen vielä. Tunteeko moni jo liikkeitä?

RäsyNukke ja esikoinen 16+4 :wave:
 
Yritin epätopivoisesti lukea huhtikuun pinkkaa läpi, mutta taitaa aamu tulla ennen kuin minä olen sen ehtinyt tavata :LOL: Niinpä luin sieltä täältä, joten olen "vähän sinne päin" jutuissa mukana.. Mutta hei, eikös nyt ole jo toukokuu.. Vaihtuukos meille pinkkakin?? Sillon kerkeisin alusta asti mukaan ;)

No voi....miun piti kommentoida jotain juttuja, mutta kutistuneen aivokapasiteettini ansiosta en nyt muista tyyliin yhtään mitä on juteltu... :eek: Voi kökkö!!

Mennään sit omaan napaan.. eli pahaoinvointia ei oo ollu yhtään. Ainoastaan päänsärky ja kaamea väsymys on menoa haitannut..
Np ultrassa käytiin kuukaus sitten ja kaikki oli hyvin..Turvotus oli 0,8mm ja seulontoihin osallistuin. Sanoivat soittelevansa perään, mikäli niissä jotain poikkeavaa. Muuten saahan tietää tulokset kun mennään viikolla 20 rakenneultraan. Sitä ollaan mietitty, että halutaanko tietää sukupuoli... Mie toisaalta haluisin, mutta mies on sitä mieltä, että pitää sitä jotain jännitystä olla. Mies on kyllä vahvasti sitä mieltä että poika sieltä tulee. En tiedä, taitaa olla isän harras toive, vaikka tyttökin on varmasti ihan yhtä rakas. Miulla itellä on kyllä ihan tyttöfiilis. Oireet, tai niiden vähäisyys on ihan samat kuin eskoisenkin kohdalla, ja tyttöhän se sillon masussa asusteli..

Mutta nyt on kyllä kömmittävä sänkyyn että jaksaa aamulla olla töissä puol kasilta.
 
Huomenta kaikille,

Nyt on todellakin toukokuu, mut kirjoitan tähän kun en unenpöpperössä ainakaan huomannut toukokuun pinoa.

Minulla on tänään eka työpäivä, joten pitäkää peukkuja, että selviän kunnialla. Aloitan ihan uudessa työssä ja kaikki jännittää (en ole juuri nukkunut :/ ), vaikka tämä eka päivä menee varmaan yleisiä asioita hoitaessa.

Toiseksi ekaluokkalaisemme joutuu nyt opettelemaan yksin kouluun lähdön. Onneksi enää tämä kuu koulua.

Nyt pitää joutua eväiden tekoon, mukavaa keskiviikkoa kaikille tasapuolisesti!
 

Yhteistyössä