Lokakuussa lämpimään, minne lasten kanssa halvimmalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pehmix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pehmix

Aktiivinen jäsen
01.06.2007
3 512
2
36
Haluttaisiin lähteä lasten ja isovanhempien kanssa lämpimään syyslomien aikaan, mutta juuri siihen aikaan tuntuu olevan matkat (tosi yllättäen joo) kalliita, ja lokakuussa ei enää varmaan euroopassa ole tarpeeksi lämmintä uimarannoilla lasten kanssa oleskeluun.

Ehdottakaa, mihin!

Isovanhemmat ehdottivat kanariaa, mutta ovat valmiita muihinkin paikkoihin lähtemään. Pohjois-Afrikan mahataudit vähän pelottavat, mutta muuten kaikki käy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kanariansaaret? Onko liian pitkä lento (n. 6h)?

Itse monet paikat reissanneena Kanarian maine turistirysänä vähän arveluttaa, mut Teneriffalla ainakin vois vuokrata auton, ja huristella myös sinne vuorenrinteille, se voisi ollakin kivaa. Lennon pituudella ei ole väliä, lapset viihtyvät koneessa hyvin.

Syysloma-ajan matkat taitaa olla myyty jo. Äkkilähtö kouluaikaan; matkoja riittää mistä valita ja on edullista.

Riippuu vähän lapsienkin koulutilanteesta (onko uudessa koulussa esim.) että kannattaako heti olla pois koulusta.

Syysloma-ajan matkat taitaa olla myyty jo. Äkkilähtö kouluaikaan; matkoja riittää mistä valita ja on edullista.

Riippuu vähän lapsienkin koulutilanteesta (onko uudessa koulussa esim.) että kannattaako heti olla pois koulusta.

No lapset eivät ole koulussa, joten se ei rajoita, mut mun oma koulu kylläkin. Sen syysloma taas on vähän eri aikaan kuin täällä muut lomat, joten kyllä näyttäisi jotain ainakin vielä löytyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kreetalle ja Kyprokselle on maakunnistakin lentoja syysloman aikaan, mekin vähän pohdittiin, muttei raski viikosta maksaa sellaisia summia :)

Mut onko siellä taattu lämpö enää tuohon aikaan, tai Turkissa?

Kyllä siellä vielä silloin tarkenee, Välimeren pohjukassa on vielä silloin kesä :)

Tunisiassa lienee tosi lämmintä (mutta ei liian lämmintä niin kuin kesällä) vielä tuohon aikaan. Sousse on ihan kiva paikka tai siellä Port el Kantaoui (tai jotain sinnepäin) vielä mukavampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Egyptiin? Sinne ei kyllä puoli-ilmaiseksi pääse.
Ja mitä mahatauteihin tulee, niin kertaakaan en ole sairastanut missään.

*muoks*tosi helteistä vielä loka-marraskuussa :)

Itse asiassa Egyptiin pääsee jopa halvemmalla kuin Kanarialle, oon tutkiskellut. Voisin muuten kysyä noilta isovanhemmilta, kävisikö Egypti heille. Vähän epäilen, ovat tosi ennakkoluuloisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Egyptiin? Sinne ei kyllä puoli-ilmaiseksi pääse.
Ja mitä mahatauteihin tulee, niin kertaakaan en ole sairastanut missään.

*muoks*tosi helteistä vielä loka-marraskuussa :)

Itse asiassa Egyptiin pääsee jopa halvemmalla kuin Kanarialle, oon tutkiskellut. Voisin muuten kysyä noilta isovanhemmilta, kävisikö Egypti heille. Vähän epäilen, ovat tosi ennakkoluuloisia.

Joo niin varmaan pääsee halvemmalla kuin Kanarialle, mutta kalliimmat reissut sinne on kuin esim. Bulgariaan tai Turkkiin (missä taas ei tuohon aikaan enää ole niin lämmintä).

Näin lähdettäisiin, jos vain oma perhe lähtisi, isovanhemmat myös työelämässä, joten pitäisi tietää melko ajoissa lähtö. :(

Noita Turkkia, Kreetaa ja Kyprosta voisikin miettiä, jos siellä tosiaan on vielä lämmintä silloin. Pelottaa vain ottaa riski, jos siellä sitten onkin koleaa ja tuulista. B)

Me oltiin kerran Rodoksella lokakuussa. Sateista ja koleaa oli koko ajan. Mutta onhan sitä erilaisia syksyjä Suomessakin.

Noita Turkkia, Kreetaa ja Kyprosta voisikin miettiä, jos siellä tosiaan on vielä lämmintä silloin. Pelottaa vain ottaa riski, jos siellä sitten onkin koleaa ja tuulista. B)

Turkissa, ainakin etelärannikolla, on kyllä lokakuussa vielä suht koht lämmintä. Ei tukahduttavan kuuma, ja iltaisin voi joutua laittamaan pitkät housut jalkaan, mutta merivesi on vielä ihanan lämmintä ja päivällä on suomalaisittain jopa kuuma.
Tuulesta en sano mittää, ainahan rannikolla tuulee :)

Hei kiitos kaikille vastauksista, ja anteeksi jos tuntuu että ammun kaikki alas! Teidän ehdotuksistanne on ollut tosi paljon apua, ja pitää heti pitää palaveri isovanhempien kanssa!

:flower: :flower:

Yhteistyössä