LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta..lunta tulee tasasesti edelleen..ja onhan sitä varmaan 30cm tullutkin..eilen isäntä varmaan kolme kertaa kolas pihan ja sitten veljesä kävi traktorilla kahesti linkoomassa..onneks tänä aamuna kävi jo linkoomassa..mutta saapi kyllä lumentulo jo riittää..

meillä kävi eilen rotinavieaita..nyt olis jumalaton täytekakku tuolla jääkaapissa..eihän ne siitä syneet kun pienen kolkan..kelle mie sen syötän?ite päätin että yhtään makeeta en lärppääni laita :o
pitää kai naapurin emännys pyytää kahville :o

tyty nukku taas viiteen,sitten söi ihan vähän velliä,ja nukku puol kasiin sitten viekussa..
venla on kyllä sellanen vehnänen,että ihan mahoton makkara koko pentu..kennee lie tullu.

tytyllä tulehtu ukkovarpaasta kynnen vierunen,eilen soittelin neuvolaan et mitä tehdä kun koko varpaan pää on punanen..käski huuhtomaan vesi-neoamisept liuoksella (puolet ja puolet)
ja jonkun sideharso tullon sitten siihen laittamaan..no arvatkaas meinasinko saada siihen mitään kun tytyllä oli taas kamala viuhtominen päällä..onneks ei tänään enää niin punanen ollut..vaikka pyrin että en leikkaa noita kynsiä kovin lyhyeksi,mutta katoin sitä varvasta niin ihan kuin se kynsi olis taittunu,oli sellanen valkonen rantu siinä kynnessä..no toivottavasti nyt kävis nopsaan parantumaan.

nyt pitää tytylle lähtee vaipan ostoon,ja tulostus paperia hakemaan..saatiin vihdoin ja viimein tulostin ostettua,kun viime kesänä ukkonen entisen rikko.

Mulla alkoi menkat kun vauva oli 2kk ja on olleet siitä asti ihan säännölliset |O Meillä menee jo kiinteitäkin, mutta imetys siis ainut keino saada nesteitä kurkusta alas.

Mun piti tuudittaa äsken vauva vaunuilla unille, ei suostunut tissille eikä sänkyynkään jäämään, silti oli ihan sippi.

Yökylään en vauvaa vielä raski antaa ja tuon apinan poikasen tuntien kukaan ei edes pärjäisi tuon kans. Eilen kävin Annin kans jumpalla ja olin pois noin tunnin niin täällä oli taas täys huuto päällä, eikä ollut rauhoittunut millään isälleen. Välillä koen todella raskaaksi tuon ettei kukaan muu saa tuota vauvaa rauhoittumaan. Ja todellakin on erilainen vauva kuin Anni. Minä raukka kuvittelin että kaikki vauvat ovat yhtä helppoja kuin tuo meidän esikoinen, mutta sen asian suhteen olen tippunut maan pinnalla ja kovaa! Itselläkin on ollut melkoinen opettelu miten tuollaista herkkää vauvaa hoidetaan! :o

Meillä olisi tänään ruokakauppa päivä ja samalla käyn katsomassa lastentarvikkeesta seisomalautaa Annille. Lumet alkaa olla jo melko sulat enkä kohta enää pysty pulkalla vetämään tyttöä puistoon. Pyörällä toki kohta voi ajaa, mutta varmuuden vuoksi hommaan tuon laudankin niin pääsee liikkumaan kotipihaa kauemmaskin.

Mutta nyt laittamaan väriä naamaan ja aamupalalle.

Huomenta!

Kannatti eilen täällä valittaa väsymystä:)
Eemi nukahti klo 21, heräsi 02.30, 04 ja ylös noustiin klo 06!
Tämä meidän paras yö aikoihin!

Mulla ei ole menkat alkaneet, eikä ole ikäväkään! Soseita menee jo aika paljon, mutta myös tissiä. Edellisillä kun on yösyötöt vähentyneet, niin menkat on tulleet.
Kauhulla odotan..

Hoitoon jättämisestä..Minä en tosiaan ole Eemiä vielä juurikaan jättänyt, silloin pari viikkoa sitten yritin isäni kanssa jättää, mutta Eemi protestoi niin että palasin tunnin jälkeen kotiin:)
Nyt vappuaattona anoppi lupasi katsoa lapsia, jos halutaan käydä jossain, mulla silloin synttäritkin:) Se tarkottaisi että anoppi olisi täällä illan ja yötä lasten kanssa, minä toki kotiin miehen kanssa yöksi tulisin. Mutta anoppi sanoi hoitavansa yösyötöt pullolla ja aamuherätyksen, jotta saisin oikeasti levätä ja olla "vapaalla"..
Nyt sitten pohdin että haluanko mennä vaiko enkö. Toisaalta joo haluisin, ja Eemillekin voisi tehdä ihan hyvää huomata että äiti voi olla hetken pois, ja palaa takaisin:)
Vaikeita juttuja! Meillä kun tuo haisuhousu joutuu jo syksyllä hoitoon, olisi ihan ok opetella pikkuhiljaa noita lyhyitä irtiottoja. Mutta kun taitaa äidillä olla vaikeampaa..

Nyt Lauantai aamuna menen pariksi tunniksi kampaajalle, ja poju jää isin kanssa..saavat pärjätä ilman äitiä:) Meillä tuo ukkeli on kyllä niin mun perään, tuntuu että mikään /kukaan muu ei kelpaa. Itse olen tietty sellaiseksi opettanut, kun koko ajan olen läsnä, ja joka inahdukseen tartun.. :ashamed: Mutta kun se on mun pieni..

Nyt pitäisi alkaa jotain puuhamaan, mutta kun ei jaksaisi.. Eemi päiväunillaan, ja minä taas roikun tässä..

huomenta!
täältä saat katjanna lunta niin pääsette pulkalla,ei oo kuin metri tossa pihamaalla kinoksessa :o ! mies saa paahtaa taas yötäpäivää lumitöissä :( . onneks vetäs oman pihan puhtaaks niin pääsen jossain vaiheessa ulos pojan kans.
auauauauaua karmeet menkkakivut jatkuu :'( , ja vuotaa kuin putous :x ......oikein mukavaa.....

kahvinkeittoon :wave: laitappas niinukka mulle sitä kakkua tulemaan :p

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Huomenta!

Meilläkin eletään vielä pelkällä tissillä. Harkitsen kiinteiden aloittamista suoraan sormiruoalla, mutta sitä varten tarvitsisin syöttötuolin jossa tarjotin. Onko kenelläkään kokemusta Ikean Antilopista http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00069725? Tuo ei olisi ainakaan hinnalla pilattu.

Yöt ovat muuttuneet meilläkin katkonaisemmiksi, tyty heräilee pari kertaa mutta nukahtaa pienellä paijailulla tai tutilla. Syödä täytyy pari kertaa. Yksi hammas on puhjennut ja muutama pullottaa ikenen läpi.

Metroasemalla oli illalla lappu, että hissiremontti kestää kesäkuun alkuun. Kantorepulle tulee käyttöä kun haluan päästä kaupungille. Vaunujen kanssa pitäisi kulkea bussilla (vuoroväli 20 min vs. metron 4-6 minuuttia), ja vielä kilometrin päässä olevalta bussipysäkiltä, sillä lähimmälle pääsee myös vain portaita pitkin. :headwall: Lisäksi vaunujen kanssa saan kulkea ilmaiseksi julkisilla, rintarepun kanssa pitää ostaa lippu. Eipähän tule tuhlattua rahaa omiin vaatteisiin kun ei niitä repun kanssa pääse sovittelemaan! :laugh:

MÄ olen kantoliinan kanssa pari kertaa menny ratikkaan ja bussiin..se on mielenkiintosta kun ei ehdi istumaan kun jo nytkähtää kulkupeli liikkeelle..siinä saa pitää kiinni kunnolla että ei mee naamalleen vauva kyydissä..
Mä yleensä en juurikaan noita julkisia käytä, melkeen mennään jalkasin joka paikkaan, mutta joskus on vaan pakko! Kehtaako kysyä missä päin asut täällä, laita vaikka Y:nä jos et täällä halua mainostaa..:)

Huomenta!

Meilläkin eletään vielä pelkällä tissillä. Harkitsen kiinteiden aloittamista suoraan sormiruoalla, mutta sitä varten tarvitsisin syöttötuolin jossa tarjotin. Onko kenelläkään kokemusta Ikean Antilopista http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00069725? Tuo ei olisi ainakaan hinnalla pilattu.

Piituli
oli tuommoiset ostanut jos en väärin muista

Lainasin eilen hauskan kirjan jossa viisauksia vauvoista, ja äideistä..Laitan tähän pari..

"Kaikki sanoivat että raskauden myötä tulleet kilot katoavat, kun vauva on syntynyt.
Kukaan ei kertonut, että se tapahtuu, koska on liian uupunut syödäkseen mitään."

"Herätyskello on kapistus, jota käytetään herättämmään sellaiset ihmiset, joilla ei ole pieniä lapsia."

"Vauvat ovat luonnon tapa näyttää ihmisille, millainen maailma on kello 02 yöllä."

"Ihminen oppii kokemuksista..Ensimmäisen lapsen pulloja steriloidaan kaksi tuntia. Kolmas jakaa pullonsa koiran kanssa.. Kun ensimmäinen lapsi nielaisee markan, soitetaan ambulanssi. Kun kolmas lapsi nielaisee markan, se vähennetään viikkorahoista.."

"Kun saa lapsia, ei unelmoi enää Karibian saarista. Onni on, kun saa sulkea vessan oven."

Kun on pieniä lapsia
* voi olla lapsellinen
* oppii viiden minuutin lemkmenhetket
*voi aina kieltäytyä epämellyttävistä tilaisuuksista
*oppii asettamaan 8 tunnin yöunet 30 minuutin rakastelun edelle
*oppii tekemöön monta asiaa yhtä aikaa
* unenpuutteen takia ei koskaan tarvitse ajatella kirkkaasti
*ei koskaan tunne itseään tarpeettomaksi
*voi aina selittää miksi ei ole siivonnut

"Suuri ikkuna tekee huoneen valoisaksi, mutta pieni lapsi saa auriingon paistamaan sisään."

Täällä alkoi päivä kummallisen hyvin =)
Mea alkaa olla siinä kunnossa että huomenna voi mennä eskariin/päiväkotiin. Ja sarakin on jo siedettävän hyväntuulinen, välillä tosin kiukkuaa jos viihdytys ei pelaa ;)
Noi lumikinokset on tuoneet ihanasti valoa ja mun tekee jo mieli kaivaa imuri esille :D

Rontti saat tovin odottaa meigäläisen pipoja, ensin täytyy käydä hakemassa kankaita :D

Huomenta vaan :wave: Katkonaisia öitä tuntuu olevan liikkeelllä...kuin myös täällä. Poitsu on nyt pikku-unosilla ja kunhan menee kunnon unille niin kaivelen sen ompelukoneeni esille ja hurrautan parit pipot...jokos susa pistit tulille sen äitis koneen?

Tää vetäs just aamupalaksi parit pannarit, ai että terveellisesti taas tämäkin päivä alkaa :laugh:

missä vaatekutsuilla ootte käyneet??
ite kävin semmosilla l&b kutsuilla ja ne vaatteet ei ainakaan ollu minun makuuni, jotkuu oli oikeesti tosi järkkyjä :whistle:

ja ihania hattuja ootte väsänny!!

meillä typy nukkui taas tosi hyvin! 19.30-8.00 ja nyt on jo ekoilla aamupäiväunilla! oonkohan ainoo täällä kuka saa oikeesti nukkua yönsä hyvin?

koti on ku pommin jäljiltä, äitiä väsyttää, tyttö kiukkuilee...ah ihana päivä :kieh:
nyt lapsi vaunuun ja lähen katsastamaan tuon läheisen kirpparin, sitten kaupasta jotain hyvää :p

Huoh...Taustailen täällä...Mut ihan ekaks juu kyllä kuulolla ollaan vaateasioissa aina! :laugh: Siitä ei pääse mihinkään, ja hyvää vauhtia on toi esikkokin tai siis tykkää kovasti vaatteista! Tiä sit kehen tulluna...
Mut miks huoh...toissa yönä sain nukutuks 23-1.30, pukkas nenu tukkoon neidillä...Argh...kakkosella on nuhaa ollu niin tokihan se sitten pienimpäänkin tarttuu. Yäk, mä inhoon tota nuhaa tollasella pienellä! Se on ihan karmeeta. Ei se neiti sillon yöllä hereillä ollu, mut uni oli sellasta pärskimistä, kakomista ko räkä meni kurkkuun, snorklaamista ko nenä oli tukossa...ym...Eikä nää saanu päivälläkään nukutuks kunnolla.
No viime yö...Nukuin sitten 8-9 aamulla ku isommat läks ja tuon hetken neiti oli rauhallisessa unessa. Olihan myös yöllä rauhallinen 4-5.15 mut en mä siinä sit unta saanu ko odottaa et koska taas pärskitään, kakotaan tms...Helevata...Nyt pistin tuonne tirsaamaan...Siis käytännössä tuo viime yö oli sellasta et ei toi neiti ollu kun noi mainitsemani ajat rauhallisessa unessa. Muutoin ei hetkeekään paikallaan! Ihan karmeeta! Täytyy toivoo et menee nopsaan ohi, ei tällästa kovin kauaa jaksa. Eikä tässä oikein pysty päivällä nukkuun kun on noi isommat. Kyl he antaa levätä kun heille kertoo, mut monesti se on sitä et aina tulee monta kertaa sitte asiaa äipälle...No, tuolta tulee kohta mies ruokikselle, tarttee mennä pöytää raivaan. Juu ei oo jaksanu siivota... :headwall:
Pikaista paranemista kaikille sairasteleville! Tiedetään mitä se on... :hug:

huomenta! :)

Meillà heràttiin tànààn ekaa kertaa tuossa 6.30 maissa, mutta pààtin sitten neidin laittaa takaisin sànkyyn syònnin jàlkeen ettei vaan opi herààmààn noin varhain.. Aikansa siellà jutteli ja vàlistà kàvi meidàn vàlissàkin ja mun piti sitten ampiaisia matkimalla ( nykyààn annika haluaa kuunnella ampiaisten surinaa ennen nukahtamista :D ) saada neiti untenmaille.. ja niinhàn siinà sitten kàvi ettà nukuttiin puoli kymmeneen asti! :D Ja mà olin muka vàsynyt.... Ja sanoin jo ettà menkàà vaikka lounaalle mummolaan niin àiti saa jààdà nukkumaan... Ihan oikeasti jos mulla olisi koliikki vauva niin mà olisin takuu varmasti 2 viikon jàlkeen sairaalahoidossa liiallisen vàsymyksen vuoksi :/ Mutta mutta olen kyllà aina ollut tàllainen joka tarvitsee ainakin sen 9 tunnin yòunet ettà voi hyvin.. Iskà on samanlainen nukkuja paitsi ettà pàrjàà vallanmainiosti 4-5 tunninkin yòunilla... Musta tuntuu ettà annika on samanlainen kuin mà, eli tarvitsee paljon unta ja nukkuu sikeàsti :heart: Pàivisin ei kyllà nuku 30 minsaa enempàà... Onkohan siità jotain haittaa vauvalle kun ei oikein pàivàunia vetele... :/

Maistuuko teidàn vauvoille liha/kana kuinka hyvin? Kun meidàn annika moittii kanan makua, syò kaiken mutta ei nauti kyllà syòmàstààn... Olen jo ajatellut ettà pitààkò ostaa kaupan omaa sosetta, jos vaikka maistuisi paremmin.. Mites te ootte yleensà tehneet lihat? Ootteko lisànneet jotain mausteita yms. ? ...

Kovasti meni itsekeskeiseksi mun hòpinàt, joten pika :hug: kaikille yòvalvojille, sairastajille ja kaikille muillekin =) Nyt àkkià annika puoli nakuna leikkimatolle ja àidille toinen kuppi kahvia... :)

Noni, eka pipo tehty...ja on kuulkaas kyllä helppo. En tajunnu ohjeista mitään (kuten en yleensäkkään) mutta päässäni kun aikani pyörittelin ja kattelin tuota kangasta niin kas vain, pipoa erehdyttävästi muistuttava kapine siitä tuli...poitsu nukkuu vieläkin niin ei pääse testaamaan että mahtuuko...

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Huomenta!

Piituli
oli tuommoiset ostanut jos en väärin muista

Joo mulla on niitä kaksin kappalein. Minusta ne on hyvät ja tukevat, ja jalat saa irrotettua helposti, ja sen saa pieneen tilaan, jos ei ole käyttöä. Meillä kun tuota tavaraa on kaikkea aina kaksi kappaletta.... :whistle:

Ostin niihin myös ne "tarjottimet". Essi ainakin tykkäsi siinä istua.

Siis ne tuolit kestää jopa meidän "Duracelin" pomppimisen ja kiipeilyn. Toki aina täytyy muistaa varoa että saattaa kipata, mikäänhän tuote ei ole niin varma.....ei edes puusyöttikset. Juho sai sellaisen kipattua pienenä päälleen ja hammas meni mustaksi..... :ashamed:

voi vide mikä yö oli..antton meni nukkumaan 21,söi 24 söi 03 ja heräs jo 07 :headwall: isi kyl hoiti yö hommat onneks..mut poju vasta nyt ekoilla päikyillä ja mä oon ihan puhki,hiukan vaativalla päällä taas tuo herra..mikähän vaihe meil nyt on ku tolleen heräilee?aina nukkunu yöt kunnolla..
huomenna tulee käymään mun kaveri joka on ihan viimeisillään raskaana,ihanaa pääsee masua ihastelemaan :heart: :D

en nyt jaksa kommentoida mitään erityisesti,sori :ashamed: mut väsyttää niin perkeleesti.

Mitä mitä... kuka uskaltaa kritisoida ikean huonekaluja :laugh: :saint:
Mä olen niitä vasta kaksi päivää täällä kasaillu... On muuten TOSI HYVÄT kokousohjeet..... Tekis mieli palauttaa ne sinne ja todeta, että kootkaa itte perkele! :kieh:
Täytyy vain todeta, että halvalla ei aina saa hyvää... :headwall: :headwall:

Vielä täällä kärvistellään... jospa nää kivut häipyis viimeistään tänään... ei jaksa enää.

Lihasosetta tein taas aamulla, tällä kertaa broilerista. Ei kelvannut kasvisten ja riisin kanssa ainakaan, vaikka yritin huijata hedelmäsoseellakin... No pitää kokeilla uudelleen tossa päikkäreiden jälkeen. On vaan niin pirun ronkeli toi meidän pikkanen, kyll kaupan sose menee, mutta ei äitin tekemä :headwall: :headwall:

no niin, tilasin just meidän rinsessalle parit kimperit :D kokoa M,katotaan miten käyvät...Yritin myös esikoiselle tilata pääkallokuosilla pipon kokoa L mut näköjään niilä ei ole jokaista kokoa jokaisessa kuosissa :headwall: tytsyllekin jäi parit kuosit tilamatta kun ei ollut oikeata koota saatavilla.
Me lähetään lauantaina kattelemaan noita syöttötuoleja kun Nea ei oiken enää viihdy sitterissä lattialla kun muut syö :whistle: vaan pitää päästä syliin istumaan,siinä sitten mukit ja muut tavarat saavat kyytiä pöydältä :laugh:

Meillä on Ikeasta huonekaluja ,ja kyllä ihan pääsääntöisesti olen niihin ollut tyytyväinen, ei ole tullut mitään ylläreitä.
Musta huonekalujen kasaaminen on AINA tosi tuskaista, meillä yleensä minä kasaan huonekalut, miehellä turhan lyhyt pinna siihen puuhaan :laugh:

Meilläkin tökkii noi omatekoiset soseet pojalla, en tajua? Luulisi että on juuri päinvastoin..Ja kokista se ei voi olla kiinni :whistle:

Yhteistyössä