LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noin 4h unilla ihmeen pirtee olo :) , elikäs huomenta vaan!

Yhden pipon tein tossa taas aamutuimaan ja nyt alan tehtaileen loput. Jossain vaiheessa sitä saumaa mietin minäkin, mutta unohdin sitten. Ehkä vois johonkin laittaa sauman sivuun, mutta enpä tiedä mahtaako tuo niin painaa... Tai sit en käytä sitä unilla, keväällä vaan muuten kun ollaan menossa jne. Katsoin just, että on meillä kypärämyssyssäkin jonkinlaisia saumoja kaksin kappalein takana. Meillä ei oo saumuria, sillä varmaan tulis tosi pienet saumat ja ois muutenkin ihanan kätsy! Oli kiva tuo pallopipo isommalla :) . Taidan haluta tehdä ainakin ens talvena fleesetäkin noita, aikas kiva malli ja kun on niin helppo ja sit saa ite valita kankaan :) Mut nyt siis kone suriseen, jos tuo tuonne nukahti, kylmä kuisti kätevä tällä kelillä!

Täällä väsynyt ja äreä äiti-ihminen :kieh:

Tämä minun suloinen haisuhousu on nykyään tuon nukkumisen suhteen oikea kiusanhenki.
Herää vähän väliä kun pitää saada a) varpaat suuhun b)tutti suuhun c) tissi suuhun.
Ja auta armias jos minä en oitis tajua mikä näistä on homman nimi.. :headwall:
Eilen illalla ukkeli nukahti klo 21, mikä on hälle myöhä. Ajattelin että hyvä hyvä, ehkäpä nukkuu pitempään aamusta..
No, klo 23 piti saada tuttia, ja kylkeäkin oli kiva kääntää..
klo 01 tutti taas tarvittiin..
klo 02 oli tissinälkä,
klo 04 taas hiukan huikoi->tissiä
klo 04.15 meni hermo kun ei unipussin läpi VOI imeä varpaita, äiti riisui unipussin, jolloin Eemi keksi että nyt siis seurustellaan..simahti takaisin 04.30
klo 05.20 tissiä ja Eemi huomasi että kyllähän tähän aikaan kunnon miehet jo herääkin..

Klo 06 olin jo juonut kahvit, ja itkeä tirauttanut väsymystäni..

KLo 08.20 Eemi päiväunille ja klo 09 Heräsi..nyt sitten kitisee koska yllättäen väsyttää..

Ulkona pyryttää ja tuulee, vessan lattia lainehtii kun tämä uuno ei muistanut laittaa pesukoneen poistoletkua paikalleen, lapsilisät tuli ja meni..Jotenkin tuntuu että tämä on MINUN päiväni :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

katjanna: kyllä imetyksellä on menty! ihan fanaatikko en ole ollut, kaupunkireissuilla on annettu korviketta satunnaisesti(tai sit imetetty autossa kaupan parkkipaikalla :D ),ja iltaisin olen tarjonnut tissimaitovellisekoitusta; joskus syö joskus ei! ja nyt siis sitä iltapuuroa maistellaan! eilen muuten eka kerran oli jo suu auki ja maiskutteli kun lusikan näki :heart: ,suloinen näky! ja todella mieleisenmakuinen se banaaniriisipuuro!

Meillä kans tuo banaani-riisipuuro on POP!

Dirlittan :hug: ja miten Rontilla voi olla pirtee olo 4h yöunien jälkeen? :o Meikäläinen olisi varmaan kuin nukkuneen rukous tuolla unimäärällä.

Tietääkö kukaan voiko baby björnin rintarepussa kantaa vauvaa kasvot meno suuntaan? Mulla on tuollainen lainassa eikä ole käyttöohjeita. Poika inhoaa olla silleen kasvot minuun päin ja pää pyörii kuin pöllöllä kun haluaisi nähdä muutakin kun mun rintavarustuken.

KATJANNA:kopioitu vaunuaitan sivuilta:

Alkuvaiheessa, kun vauva ei vielä kannattele päätään, lasta kannetaan kasvot kantajaanpäin. Rintareppu tukee hyvin vauvan niskaa ja selkää. Muutaman kuukauden ikäisenä vauva istuu mielellään eteenpäin kääntyneenä. Tällöin niskatuki voidaan kääntää alas.

Huomenta täältä kinosten keskeltä. Meillä piti olla tänään 5 kk neuvola, mut neuvolan täti soitti ettei uskalla lähtee tänne korpeen ajamaan. Siis tuolla kirkonkylällä pääpaikka, ja me täällä sivupisteessä usein käydään. Aikas jännä muuten että osalla jo puol vuotisneuvola edessä. Mutta perässä tullaan. Liiankin nopeesti. Miul ei oo enää vauvaa, vaan iso poika jo.. Mutta eihän sitä tiedä.... :D :whistle:
katjanna voi kantaa kasvot menosuuntaan. käännät vaan sen etureunan silleen taitokselleen. Varmaan onkin jotkut kiinnityssysteemitkin että kestää. Meillä nepparit, mutta on muutaman vuoden vanha malli. Uudempi varmaan kehittyneempi.. :D Meillä ei yhtään tykätä olla kasvot minuun päin. Pitää pikkuisännän nähdä ympärilleen. Ja monet touhut ollaankin sen avulla saatu tehtyä.
JA banaaniriisipuuro on täälläkin niin mieluista, että huudon kanssa syödään :D Siis huudetaan sitä kun äiti on liian hidas lastaamaan. Mies minua yks päivä moitti, kun työnnän lapselle "väkisin" kun toinen huutaa. Ihmetteli sitten kun kerroin että ei tässä huudeta siksi ettei kelpaa, vaan äidin hitautta :D
Mitenhän saisi tuon Lennin nukkumaan aamulla hiukka pidempään. Myö, tai siis minä ja Lenni olllaan nyt viikon ajan noustu viiden viimesitään puoli kuuden aikaan ylös. Ei auta, että illalla venyttää nukkumaan käyntiä. Käy sitten seitsemältä tai kymmeneltä nukkumaan, aina on herätys tohon aikaan. Ja yöllä syödään edelleen vähintään kaksi, mutta usein kolme kertaa.. Sit toi esikoinen on kauheen levoton nukkuja jostain syystä. on pitäny vahtii jos minkälaisia haisuleita ja röllejä. Oonkin nukkunu viimeisen kahden viikon aikana pätkissä sen 4-6 tuntia... |O (siis per yö) Pisin pätkä taitaa olla toissayönä kaks puol tuntii..Väsyttääkö... Juu ei.. Nyt ootan tuleeko se nuohooja kuten eilen sovittiin, vai onko sekin hukkunu tonne kinosten keskelle. Onkohan sen ihan turvallista mennä tonne lumiselle katolle??? :/ :whistle:

muoks* en kuitenkaan kahden viikon aikana oo vaan tuota 4-6 tuntia nukkunu :D

Huomenta! Vai on osalla myrskyä ja lunta. Meillä täällä pohjoisessa paistaapi aurinko täydeltä terältä, pikku pakkasta kylläkin. -10 oli kun Eemilin kanssa herättiin 8 aikaan. Eilen oli ollut aamulla -22 :o Ja nythän pitäisi kevättä jo pukata :/ Taitaa olla vähän sekaisin tuolla luonto äidillä nuo jutut.

Meillä nyt näyttäisi että Eemilillä alkaisi mennä ohi tuo tauti, toissa päivänä piti sitä korkeaa kuumetta, eilen ei ollut enää kuin ihan lievästi lämpöä ja tänään oli ihan normi kun aamulla mittasin =) Tää päivä vielä pysytellään pirtissä ainakin. Toivotaan ettei tule mitään jälkitauteja sitten... Tää kuume tauti täytyy kyllä ottaa vakavasti ja kunnolla parantaa. Yks tuttu ei malttanut kunnolla, sinnillä vaan oli ollut töissäkin (yksityisyrittäjä . Nyt makaa sitten teholla aivokalvontulehduksessa :( Oli ollut kuulemma ihan siinä, että pelättiin jo jossain vaiheessa, että kuolee :o Siis nuoresta ihmisestä vielä kysymys! Että te kaikki toipilaat, parannelkaahan itsenne kunnolla!

Niin ja Milekolle myöhästyneet onnittelut :flower:

Jos kuvion suunnalla ei ole väliä, niin kangasta ei tarvitse ostaa kuin pipon leveyden verran (puolet päänympäyksestä + saumavarat). Kuvassa ostamani kangas kaksinkerroin ja vieressä orkkis Kimperi. Tuosta kankaasta pitäisi tulla 2 kimperiä. En vaan muistanut kangasta ostaessani, että mun oli tarkoitus tehdä niistä isompia kuin tuo alkuperäinen S koko... :headwall:

Ompele pitkät sivut yhteen nurjalta puolelta. Käännä kangas oikein päin. Nyt sinulla on kaksi kertaa kimperin korkuinen "pussi" (n. 30 cm+saumavara). Ompele toinen lyhyt sivu kiinni ,toiseen ei tule saumaa, vaan taite. Työnnä lyhyt sivu, jossa on sauma pipon sisään. Merkki on ommeltu pipon läpi, joten en voi vetää tuota oikeaa pipoa auki.

Sauma jää siis pipon laelle sisäpuolelle. Molemmilla sivuilla on saumat, mutta ne jää kankaan sisään. Kuvassa orkkis kimperi nurinpäin. Sisäpuolen sauma näkyy.

Jos joku käsityöihminen osaa muuttaa tämän sepostuksen selkokielelle, niin ole hyvä vaan... :D

Meijän pitäisi hommata toiset vaunut ja nyt pähkäilenkin, että minkälaiset kannattaisi ostaa? Ne tulisivat ns. kakkosvaunuiksi, käyttöä niille olisi vain silloin tällöin. Lähinnä ajateltu mun vanhempien luokse, niin ei tarvitsisi aina omia vaunuja sinne raahata mukana. Varmaan kuitenkin pitäisi olla yhdistelmät? Kun ei pelkästään parvekevaunuiksi ajateltu, vaan myös ulkona pitäisi pystyä kulkemaan... On tää hankalaa. :snotty:

että näin paljon lunta meillä ja lisää tulee,aamulla hyvä et uskalsin koirien kanssa pihalle mennä,täällä oikeesti tuulee ja tuiskuttaa kovaa..

poitsulla oli ihme yö..no meni nukkumaan 21,söi 01.30 söi 05.00 heräs 08.00
meillähän on menty pari kuukautisesta asti yöt heräämättä..ukko sen hoiti tuollon 01.30 en minä ollu herännykkään..

ai että mä rakastan mun e-pillereitä,mulla on aina ollu tosi kipeet ja runsaat 2vko kestävät menkat,nyt ei oo ku pikku vuotoo ilman kipuna 4 päivää :D

Katjanna, en mä enää oo pirtee :/ |O . Ai että kun väsyttää ;) , pää ihan pölkkynä. Dirlittanille kans voimia! Kuulostaa niin tutulta, paitsi että tuo meidän neito haluu aina sen tissin... Viime yönä MEINAS jo nukahtaa ihan vaan sillä, että otin viereen, mutta sitten päättikin taas havahtua ja haluta kumminkin myös tissin |O .

Susa, hieno sepustus, mutta meni multa osin ohi :D . Mä poropeukalo tajusin nuo Enjan ohjeet eli oliko tossa sun ohjeessa jotain eroa :ashamed: ? Sauma ehkä sivussa vai? Niin siis mun pää on tosiaan pönkkö ja väsy, että siitä johtuu, en jaksanut lukea tarpeeksi tarkkaa :headwall: . Mulla on täällä ompelut käynnissä, kun ensin teinkin kaikki muut kotityöt. Nyt tein yhden pipon tuolle vauvalle niin, että sauma on sivussa. Ja kokeeksi tuossa on korkeutta enemmän ja langalla rypistin siihen "korvat". Typy kuuluu olevan hereillä, meenpä hakemaan ja sovittamaan ja jos tuli kiva, laitan kuvan. Mutta se ei enää oo ihan kimeprin näköinen sitten :)

Toivottavasti ketään ei häiritte, kun täällä nyt näistä pipoista jauhan :ashamed:

Rontti:Ei häiritse, jauha vaan! =)

Joo, ei tää mun tuuli tästä tänään näköjään parane. Sain pojan takaisin unille, ite ei voi mennä kun vajaan tunnin päästä pitää jo olla koululla vastassa tyttöä, ja sitä mun hoitolasta.
Sitten hoitolapsi on täällä klo 16 asti, tyttö pitää viedä jumppaan klo 17-18, lupasin esikoiselle että menen sen kanssa kirjastolle kun tyttö on jumpalla..
Ja Eemi haluaa jo unille varmaan taas klo 19-20, että jaksaa paremmin yön ja aamun kukkua.. :kieh:
No, tää on tämmönen ketutus päivä, huomenna varmaan jo parmempi mieli.

Ai niin! Onhan meillä kaikkea kivaakin tiedossa, mies muisti ilmoittaa että se on lauantaina menossa yhden vanhan ystävänsä 30-vuotisille. On se kivaa että pääsee välillä vähän nollaamaan ja ottamaan rennosti..Varsinkin kun se vasta toissa lauantaina viimeksi pääsi.. :headwall: :kieh: :headwall: :laugh: :headwall: |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
huomenta leidit :D ...meilläki lunta tuiskuttaa ja oisko jo 20cm tullu :whistle: :whistle: auraileen en kyl jaksais lähtee |O |O |O
mites tuutis rannikolla? jokos on paaaljon lunta :laugh: :laugh: :laugh:

|O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :'( :/ |O Kertoo hyvin olotilan. Just tulin lumitöistä |O Ja NYT pidän mykkäkoulua tolle p.päälle! Toi on ukkojen hommaa |O Se ei saa tänään ruokaa jos ei ite tee eikä puhtaita pyykkejä PIIIIIIITKÄÄÄÄÄN aikaa. Oisin miäkin voinut olla Kiian kanssa sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
huomenta leidit :D ...meilläki lunta tuiskuttaa ja oisko jo 20cm tullu :whistle: :whistle: auraileen en kyl jaksais lähtee |O |O |O
mites tuutis rannikolla? jokos on paaaljon lunta :laugh: :laugh: :laugh:

|O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :'( :/ |O Kertoo hyvin olotilan. Just tulin lumitöistä |O Ja NYT pidän mykkäkoulua tolle p.päälle! Toi on ukkojen hommaa |O Se ei saa tänään ruokaa jos ei ite tee eikä puhtaita pyykkejä PIIIIIIITKÄÄÄÄÄN aikaa. Oisin miäkin voinut olla Kiian kanssa sisällä.

Mä oon joskus koittanu tota pyykkilakkoa..
Meillä ukko ois varmaan laittanu Eemin vaunuissa pihalle mulle lumenluonti kaveriksi :laugh: :laugh: :laugh:

Ja taas pipoihin, tässä jonkun sortin korva-malli. Ei kovin erikoinen, mutta taidan jättää yhden tuollaiseksi. Toi kangas ei oo mun mieleen, mutta isommilla likoilla on lilat keväthaalarit ja niitten kanssa ei ole ollut sopivan väristä pipoo :whistle: Ja likat tietty tykkäs bambi-kuosista...

Yhteistyössä