LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Do diin, ja kiitos siis Enja :) ! Kaks on valmiina, pari kangasta vielä odottaa ja noille isommille samoista kankaista kans. Laskin et hinnaks tulee meille 2-3e riippuu vähän kankaasta ja mahdollisista lisukkeista :hug: .

Hah, mites tohon tekstiin vahingossa tuli toi halaus :laugh: . Ja toinen kuva on vähän väärinpäin, mutta näkeehän siitä :) . Otinkin tuon punaisen pallon, en punavalkoista. Täytyypä joskus käydä Tampereen valikoimiakin katsomassa :snotty: , ai miten niin innostuin :laugh: . Kun opin laittaan kuvia, niitä tulikin rukasti tonne kerhoon, nyt opin ompeleen pipon, niin niitä sitten tehtailen tän ja huomisen aikana ainakin 9 :ashamed: ;) :o

Niin ja yksäiti, täytyypä tiirailla kalenterista meidän menoja, niin sovitaan joku päivä kun tuutte :) . Ja Henkka voi tulla kans, mun täytyy kai sit laittaa oveen kyltti, tervetuloo ompelimoon :kieh:

Niin ja ihan Tuutista ajatellen oli pakko ottaa tohon ekaan hattuun toi pieni merkki :heart: . Joko yhtään alat innostuun kimpereistä ;) . Vaikka ei tää niin romanttinen malli ole kyllä, mutta itse kehittelemällä voi tehdä eri versioita :) . Ja kangaskaupassa sanoi, että kun vaan laittaa lisää korkeutta, niin voi tehdä päihin hauskat solmut.

Meidän neito ei muuten ymmärtänyt vielä naksujen päälle :o . Eikä tänään ole taas ruokakaan maistunut. Illalla uus yritys vielä. Herranjestas täällä on meno noitten isompien osalta :headwall: . Heti kun äipällä on ihan omat kuviot menossa niin kämppä on kuin hullunmylly |O

rontti aivan ihania hattuja..voiku itekkin osais ommella..mut meikäläisellä kun tuo peukalo on keskellä kämmentä ton ompelun suhteen :o

imatran reissu heitetty,ja tyty nukku koko matkat ees taas..ja nyt venkulehtaa sylissä kun ei aikanaan käyny nukkumaan..niin en kyllä enää tähän aikaa sitä nukkumaan laita..
nyt saunaan ja kohta salkkaritkii alkaa..

Minulle jo raskausaikana nää hormonit aiheutti sen, että innostuin tekemään käsillä. Neuloin sukat ja pipon pojalle. Nytkin työn alla yksi pipo. Viimeksi käsitöitä tulikin tehtyä yläasteella ja neulottua ala-asteella pakolliset sukat.
Nyt tekisi kovasti mieli ommellakin pojalle vaateitta yms. Pinniksen suojuksen tein itse *ylpistelee*. Sen takia piti ostaa oma ompelukonekin :ashamed: tai miun äitihän sen miulle lopulta osti, joululahjaksi.

Mutta tietäisikö joku mistä löytäisi kivoja (ja helppoja) kaavoja lastenvaatteille? Vai vastako taapero ikäisille kannattaa tehdä?
Ja muutenkin olisi kiva saada ideoita mitä kaikkea voisi itse tehdä pojalle hormonihöyryissä :D Kuten tuo kimperi-hattu...

mäkin haluan tollasen pipon eemille!!!
Itsellä ei kyllä edes konetta:(

aamulla kun surin eemin maito ja ruokamääriä, niin tänään on ukko syönyt niin että ei rajaa..nyt veti vielä illalla sitä banaani-riisipuuroa ja velliä päälle..ja joka välissä imeteltykin, laskin että 8 kertaa tänään!!! Kai nyt tankkaa kun viime viikko meni sairastellessa:)

Nyt ukkoa laittamaan unille:)

Vai että tommonen houkutin :D Ihania kuvia :heart:

Nyt saatte nähdä järkyn hatun ja :attn: tätä ei ole ostettu pidettäväksi vaan noiden "hiusten" takia (askarteluun)

Ja tästä näätte et Kiia on samaa mieltä

Vai haluaakos joku tuon tyttärelleen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Hei,jos saan kysyä :whistle: niin mistä kerhosta te puhutte ? Ihanat noi pipot ovat kyllä :heart: haluaisin meidän neidille kans :D

Se kerho on perustettu jo odotusaikana mukana olleille. Siellä ollaan suunniteltu kesän tapaamista ja juteltu henk.kohtaisista jutuista ja vaikeistakin asioista joita ei palstalle haluta kirjoittaa koko maailman luettaviksi :)

Mulla on ilmeisesti niskat pikkusen jumissa kun päässä huippaa vähän väliä ja erilaisia "häiriöitä" näkökentässä jatkuvasti. Ei oikein tee koneella mieli istua kun osa kirjoituksista "häipyy" enkä niitä nää.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Tuutilulla Onko sulla migreeniä, nuo näköhäiriöt kuulostavat kovin samanlaisilta kuin migreenikohtauksen alkuoireet minulla?

On mulla sitäkin, harvoin vaan päänsärkyyn asti menee, onneks. Nyt tuntuu kyllä tuolta pään "juuresta" ihan kipeät kohdat :/ Alkaa nimittäin pakottaa sinne ja hartioihin kun tässä kökin :headwall:

No niin, Tuutilla onkin komias kimperi hiuksilla ;) ! Piituli mä täällä jo mietin, että nää ois helppoja pipoja kesän treffeille :) . Vaikka yksväristä ja nimi :) . Voisin sellaset muuten tehdäkin meidän likoille ja miksen mahdollisesti teille halukkaillekin. Enja toi kangas oli täältä paikallisesta kangaskaupasta, maksoi n 15e metri eli vauvallehan tota piisaa se 31cm. Mulla ei taida jäädä hukkapalaa, kun teen noille isommille kans, just piisaa kolme hattua yhdestä kangassuirosta. Voin kyllä ostaa ja toimittaa sulle, jos haluut. Tota pallokangasta oli meidän liikkeessä punavalkoisena, vaaleansini/sinisenä ja sit joku muukin tumma väri tais olla. Punavalkoista oli kahta pallokokoa, tota ja hiukan pienempää, toi sinisävyinen tais olla pienempää palloa huom jos esim Yksäiti sua pallo ja sininen mahtaa kiinnostaa? Tota palloo mä en olis vauvalle ostanut, mutta isommille se on varmaan tosi kiva :) . Yhden isomman lilan jo tein, tuli hiukan iso, siihen täytyy varmaan jollain silkkinauhalla tehdä pompulat päihin, niin tulee sopivampi ja hauskakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Niin ja yksäiti, täytyypä tiirailla kalenterista meidän menoja, niin sovitaan joku päivä kun tuutte :) . Ja Henkka voi tulla kans, mun täytyy kai sit laittaa oveen kyltti, tervetuloo ompelimoon :kieh:

tottakai mä tuun jos kerran kylttiki ovessa :laugh: :laugh: ja omat vedet mukana,jos vaik teetä sais :laugh: :laugh: :laugh: ............mut ilmoittakaa vaan aika ja paikka

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
No niin, Tuutilla onkin komias kimperi hiuksilla ;) ! Piituli mä täällä jo mietin, että nää ois helppoja pipoja kesän treffeille :) . Vaikka yksväristä ja nimi :) . Voisin sellaset muuten tehdäkin meidän likoille ja miksen mahdollisesti teille halukkaillekin. Enja toi kangas oli täältä paikallisesta kangaskaupasta, maksoi n 15e metri eli vauvallehan tota piisaa se 31cm. Mulla ei taida jäädä hukkapalaa, kun teen noille isommille kans, just piisaa kolme hattua yhdestä kangassuirosta. Voin kyllä ostaa ja toimittaa sulle, jos haluut. Tota pallokangasta oli meidän liikkeessä punavalkoisena, vaaleansini/sinisenä ja sit joku muukin tumma väri tais olla. Punavalkoista oli kahta pallokokoa, tota ja hiukan pienempää, toi sinisävyinen tais olla pienempää palloa huom jos esim Yksäiti sua pallo ja sininen mahtaa kiinnostaa? Tota palloo mä en olis vauvalle ostanut, mutta isommille se on varmaan tosi kiva :) . Yhden isomman lilan jo tein, tuli hiukan iso, siihen täytyy varmaan jollain silkkinauhalla tehdä pompulat päihin, niin tulee sopivampi ja hauskakin.

mimmosta se kangas on?? jotain joustavaa luultavasti...trikoota???....no jos en ite löydä,niin mulle käy täplikäski
:D

Täällä kans yks niskajumi ja päätä särkenyt eilisestä asti, ei auta lääkkeet kuin hetkeksi :headwall:

Meillä ollut taas varsinainen päivä, siis mä olen ihan poikki ton naikkosen kanssa. Nukkuu taas vaan pätkiä ja siitä sitten seuraa kiukkuinen nainen. Mies käytti jo tänään lekurissa ettei vaan olis korviin mennyt, kun rohisee vieläkin, vaikka ei kuumeile. Ei ole ei korvissa, mutta lääkärimme taas totesi: " Hän theke thoista hjammasta! Sen takia hän olla kiukkuine, laitta suppoa vaan jos kipuile!" :D Eli näin...
Hän tosiaan on ihanempi supon jälkeen, joten lääkärimme vissiin oikeassa??
:D
Ja tän päivän jälkeen meiltä ei mene yksikään lapsi lääkäriin kuin vasta ens vuonna...mä en enää jaksa :o

Mulle tuli nyt teidän takia himo noihin pipoihin :ashamed: , niitähän vois tehdä vaikka minkäväristä eri asuihin sopivia ;) Pitänee siis pyyhältää Eurokankaaseen tässä lähiaikoina :whistle:

Yhteistyössä