LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Ihana tuo Tuutiksen Kiia, niin suloinen! :heart: :heart: :heart:
Mut toi pipo....anteeks...se on ihan järkky! :laugh: :whistle:

Eiks olekkin :laugh: Mut ei maksanut kuin 1? ja hiusten takii ostin. saan nukkiksen nukeille karvat päähän. Meijen äiti kun tuon näki, kattoi minuu vähän aikaa ja totes et tuo on pohjanoteeraus mitä IKINÄ oon ostanut :laugh: Ja en kai miä meinaa sitä käyttää tytöllä :o .. :laugh: Sinne jäi viel muutama, mennäänkö muillekin hakemaan omat :wave: :whistle:

Enja, Ok. Kerro sit millasii teidän kaupasta löytyi :whistle: . Henkka, juu toi on trikoota. Kattelin kyllä, että oli ihania fleesekankaitakin ja musta nekin oli hiukan myöten antavia. Vois noista saada ihkuja talvihattujakin kypärämyssyn kanssa :) . Muutenkin oli niin ihania kankaita, kun ois jotain helppoja kivoja kaavoja, niin jotain vois kokeilla. Tosin maksaa nuo kankaatkin, toiset aika paljonkin! Joku tyttöjen liivimekko ei varmaan kovin vaikea olisi, kun vaan kokeilisi.

Puuuuuh, pois kivut kipuilijoilta :hug: .

Tämä lähtee nyt teelle, katotaan, ehtiikö toi yks emäntä herätä jo ennen kuin ehdin nukkuunkaan |O :kieh:

Kokeilen onnistuuko kuvan laitto...

Yes! Eli kuvassa tyty tsi-pipossa.

Valmiissa pipossa on kaksi kerrosta kangasta. Leikkaa kangas (leveydeksi päänympärys ja korkeudeksi kaksi kertaa pipon korkeus, lisää saumanvarat; tähän pipoon 45 cm x 31 cm). Ompele palasen lyhyet sivut yhteen oikeat puolet vastakkain. Taita kaksinkerroin nurjat puolet vastakkain siten, että äsken ommeltu sauma jää valmiissa pipossa keskelle taakse. Ompele vaakasauma (jossa 4 krs kangasta) ja käännä pipo oikeinpäin.

Saa kysyä jos ei ymmärtänyt. :)

Muoks. Ohje pipoon lisätty.

Pitäiskö toi hatun ohje laittaa talteen kerhoon? Olis ainakin tallessa.

Mulla on ihan ok olo... Pitää kohta ottaa jotain ekstra vahvaa, jotta pystyy nukkumaan.

Käytiin tänään ikeassa. Isäntä osti omalle firmalleen työhuoneen kalusteet ja vihdoinkin ostettiin meille se kirjahylly tähän olohuoneeseen. Alan kokoileen niitä huomenna, kun tulee sitä luntakin niin paljon ettei mihkään pääse.

Mutta nyt mä lähden nukkumaan! Öitä!

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:

Valmiissa pipossa on kaksi kerrosta kangasta. Leikkaa kangas (leveydeksi päänympärys ja korkeudeksi kaksi kertaa pipon korkeus, lisää saumanvarat; tähän pipoon 45 cm x 31 cm). Ompele palasen lyhyet sivut yhteen oikeat puolet vastakkain. Taita kaksinkerroin nurjat puolet vastakkain siten, että äsken ommeltu sauma jää valmiissa pipossa keskelle taakse. Ompele vaakasauma (jossa 4 krs kangasta) ja käännä pipo oikeinpäin.

Valmiissa pipossa ei ole saumaa keskellä takana.

*muoks. Kuva jäi?! Tahtoo nähdä pipoja

:)

Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:

Valmiissa pipossa ei ole saumaa keskellä takana.

*muoks. Kuva jäi?! Tahtoo nähdä pipoja

:)

No minä tuossa nessua pyörittelin ja mallasin käsissäni, jos se sauma ei tule taakse niin minne sitten? Mietin nimittäin itte sitä myös, että olis parempi jos sauma ei tulis taakse kun nukkuu vaunuissa kuitenkin selällään, ja nykysetki saumat painaa takaraivoon jäljet... Antakee blondille aikaa ja anteeksi
:saint: :ashamed:

myrsky saapui yöllä meillekkin :o ! onneks on sähköt vielä niin pääsee edes koneelle, ulos on turha tänään haikailla :/ ! tänään oli tarkotus koiranhakuun lähtee mut siirrettiin suosiolla viikonloppuun.....
ja voi pärkkele,mulla alko menkat tänään!!!!en haluu....saas nähä miten käy imetyksen,eikös se monilla ole tökkinyt menkkojen aikaan :( ? mukavasti jomottelee vatsaan,pitänee lähteä lääkekaapille |O .......

Huomenta!

Tilda mä tiedän miltä tuntuu :hug: Mä lämmittelin kaurapussia viime yönä puol kolmen aikaan, kun sattus niin perhanasti. Että mä vihaan tätä.

Täällä kanssa pieni myrskyn poikanen käynnissä. Lunta on tullut VASTA noin 10 senttiä. Aattelin tänään mennä käymään siellä perhekerhossa... Siellä on ollut juttua siitä vuonna 2007 syntyneiden kerhosta, joten jos se nyt saatais polkaistua käyntiin. Tai siis lauantaina olis eka kerta, mutta pitäis keksiä fiksu idea millä tavoittaa kaikki ryhmään kuuluvat mammat. Miks eivät ole sinne neuvolaan tunkeneet sitä mainosta, niin kuin heidän piti. No pitää varmaan tehdä se itse. Mä en tunne kuin ihan muutaman niistä mammoista. Suurin osa on jotain helsinkiläisiä tms, joten ei mitään hajua.

Huomenta! esikko heräs 07.00 |O pikkasen väsyttää kun tuli roikuttua koneella yli puolen yön! onnex se kattelee lastenohjelmia tuolla...
peppi kävikin eilen nukkumaan puol 7 illalla ja kävikin suoraan yöunille :o ja aamulla heräs sit 7 syömään, neiti oli vähän väsyny! nyt tais äheltää jotain mukavaa tuolla sängyssä vaippaan..vaipanvaihtoon siis :wave:

niin ja eilen tuli yllättävä päähänpisto..pistelin suurimman osan isomman tytön vaatteista myyntiin kun ajattelin pepillekkin ostella sit uusia. en jaksanu huutikseen laittaa kun tuntuu menevän ihan hyvin tossa kirppis osiossa.. kun nuo vatteet on kaupassa niin ihania!!! ei malta olla ostamatta :ashamed:

HUOMENTA :wave:

Ulkona aivan ihana ilma :kieh:
Taitaa tää mamma tänään roikkua aika tiiviisti täällä koneella.
Iltasella ois kyllä tehtävä reissu helsinkiin. Meidän melinalla alotetaan lääkitys refluksin hoitoon. Ennen tuota lääkityksen alotusta täytyy ottaa EKG-käyrää sekä kaks viikkoa lääkityksen alotuksen jälkeeen,lääkkeen sivuvaikutusten takia :o
Hiukka pelottaa tuommoinen lääke alottaa,vaikka lääkäri vakuutti,että on turvallinen kaikesta huolimatta...mutta jos tuolla meidän elämä paranee,niin se riski on otettava. Ei tää touhu tälläsenäkään voi enää jatkua.
Tänään varmaan varataan sitten myös aika maitoaltistukseen...
On tää elämä yhtä lääkäreissä juoksemista. Ja rahaa palaa :headwall:
Onneks meillä on vakuutus!!!

Maha kurnii siihen malliin,että aamupalan tekoon :)

huomenta..hyvä kun ulko-ovesta aamulla ulos pääsin,niin oli tuiskuttanut tohon kuistille lunta..aivan järkky ilma :o

onneks miehen veli kävi traktorilla auraas ton pihan,ettei tarttenu kolalla lykkiä :o
kyllä sais tältä talvelta lumen tulo riittää..

pitäs huushollia laittaa kondikseen,illalla tulee vielä rotina vieraita..ja jotakin täytys leipoakkin.

eilen meinas kissoista henki lähtee..tuo vanha kissa oli sit käyny kusasemassa venlan vaunuihin..kaikki vaatteet oli kusessa(kun pidän vaatteet aina tuolla vaunussa mitkä tytyllä on ulkona nukkuessa päällä)
lämpöpussit ja jalkapeitto aivan kusessa..onneks ei ollut vaunun kankaaseen asti menny..
meillä sit pestiin vielä klo 23 pyykkiä..ja kyllä mie olin vihanen :headwall: :headwall:

nyt pitää jotakin käydä tekemään..

Tilda: mulla ainakin maidon suhteen tapahtuu jotain silloin kun on menkat. Aatu roikkuu silloin tissillä vähän väliä ja joskus itsellä käy jopa kipeää kun imettää. Se kuitenkin normalisoituu parin päivän jälkeen menkkojen alkamisesta, ainakin mulla. Teidän poika on kyllä hyvän kokoinen ja eikös teilläkin ole menty ihan täysimetyksellä tähän asti? Aatu on kilon kevyempi ja kiinteitä on syöty jo kuukauden päivät. :o

Yhteistyössä