LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä eemi heräilee yöllä, usein riittää se että käännän Eemin kyljelleen ja laitan tutin suuhun.
Pari kertaa yössä on pakko antaa tissiä, mutta sen kyllä erottaa herran ääntelystä.
Nyt on muutamana yönä käynyt niin, että Eemi herää vain seurustelemaan..saattaa tunnin höpötellä ennenkuin alkaa kaivata tissiä..
Minä en koskaan yöllä jutustele Eemille, enkä sytytä valoja. Jos sen teen, niin Eemi riemastuu ja on ihan turha luulla että hetkeen täällä nukutaan..

Ajattelin tänään aloitella tuon riisi-banaanipuuron kanssa puuro-opettelun, meillä Eemi lauantaina täyttää 5kk(hui!!).
En ihan vielä sitä kaurapuuroa tohdi aloittaa, treenaillaan nyt eka tän riisipuuron kanssa.
Vaikkakin nykyään kai 5kk iästä niitä puuroja saa aloittaa? Noiden isompien kohdilla suositus oli 6kk?
Nyt tänään on Eemille kelvannut taas tissikin hyvin, mikä äitiä suunnattomasti ilahduttaa:) En ole vielä valmis imetystä lopettamaan, jos pari kuukautta piisaisi maitoa vielä niin olisin NIIN onnellinen. Mutta saa nähdä . Noiden isompien kanssa mulla se imetys lopahti 5-6kk iässä, ja nyt on ollut samanmoisia merkkejä ilmassa.Mistä lie sekin johtuu?

Kerhon puolelle oli ilmestynyt paljon ihania kuvia:)

katjanna juu pehmoäiti oon minäkin...vaikka välillä tuntuu ettei ite jaksais enää ainuttakaan tällasta yötä niin siltikään en pysty pientä itkettämään. muutenkin jos päädyttäis jossain vaiheessa jotain unikoulun tapasta kokeileen niin vaan semmoset käy missä lasta tosiaan ei itketetä ja että sitä vois yrittää hyssytellä jollain muilla keinoilla...ööö onkohan sellasta ees olemassa ja mitä ne "muut keinot" sitten ois? :laugh:

jospa tämä tästä alkais hiljalleen helpottamaan. nyt ainakin yritetään saada noita kiinteitä lisättyä, voihan se ollakin että niistäkin olis jotain apua =)

Niin meillähän on noissa yöheräilyissä kans se hyvä puoli että Silja ei varsinaisesti "herää", vaan vaatii päästä vaan tissille, ja siihen sitten hyvin nopeesti myös nukahtaa uudelleen. Tuo tuttihan se ois ihana jos sen vaan lykkäis suuhun, mutta meidän tytölle kun ei tuttikaan maistu :/ (eilen viimeks kokeiltu...)

Hitsi, minä innostuin nyt tilaamaan sitä synnytyskertomusta kun se kerran on jo monta kuukautta pyöriny mielessä. Soitin sinne osastolle ja sanoivat sieltä että pitää arkistoon soittaa ja tilata sitä kautta. Antoivat sinne puhelinnumeronkin mutta eihän sieltä kukaan vastaa :headwall:

meil on muksun vattu kaura puuto ja aloitus ikänä siinä on tuo 5kk..on tuo purkki pyöriny jo jonku viikon pöydällä..oon laiska en jaksa alotella uusia juttuja kun nyt niin hyvin nuo kiinteet menee..

Heips pikasesti!
Pääsiäinen oli aika rankka, mummun vierellä oltii joku aina 24h. Kyllä elimistö vain on sitkee. Torstaina oltii ihan varmoja että tämä loppuu NYT mutta ei. Ja mummu vähä niinku onki pirteempi välillä. Siirtyy tohon tk:hon tänään onneksi. Eilen hälytettiin illaksi töihin vielä ja ihan kiva oli käydä tekees yks "pyhävuoro".
Tatu oli ekaa kertaa yökylässä la- su. Hyvin oli menny, Olin ite henkisesti niin loppu että halusin vähä tuulettua ja nähä kavereita. Jakso taas mummun kans paremmin :heart:

En mitenkää muista et mitä on pitäny kommentoida mutta ainaki Milekolle onnea! :flower: ja kerhossa oli ihania kuvia! Kiva et yksäidin reissu oli menny hyvin! ja nätti tatska!! =)

Syömisistä: Meillä syödään yks peruna-kasvisateria ja illasta/iltapäivästä hedelmäsosetta. Sit aamulla ja illalla velliä. Muuten tissiä. Maidontulo on vaan vähentyny ihan sikana!

Susa: Mistä löysit noin ihanan värisen Kimperin pipon Eelille ku en muka löytäny sieltä sivuilta?

äkkiä ei tuu muuta mieleen... nyt vähäks aikaa tenttiin lukemaan ja sitte mummua kattoon(tatuki pääsee ku se on jo tk:s)....

Nii ja me maisteltii tänään ekan kerran sitä riisijauhoista tehtyy puuroo, tatu tykkäs! ku en viittiny sitä banaania ostaa ku ei tatu tykkää siitä muutenkaa.... siis banaanista.

Meillä ei banaani sovi :/ Pari viikkoa sitten kokeiltiin ekan kerran, silloin meni vatsa pojalla ihan kuralle. Pidettiin taukoa ja tänään aamulla annoin taas pikkaisen. Onneksi annoin aamulla enkä illalla, ollut semmoinen mahakitinä päivä, että toivottavasti iltaa kohden helpottaa. Banaani olis ollu vaan niin helppo ja mukava tehä itekin soseeks kotona ja kylässä.

Yö heräilystä Jos pojan silmät on kiinni laitan tutin suuhun ja muksin takapuoleen. Meillä pitää poikaa muksia ihan kunnolla että rauhottuu, koko pojan pitää heilua :D Jos silmät on auki niin sitten nostan rinnalle. Mutta jos edellisestä syönnistä on alle 1½ tuntia niin sit yritän saada nukahtamaan uudestaan. Oikein laiska jos olen niin otan pojan viereeni nukkumaan. Nukahtaa parhaiten kun on ihan miun kyljessä kiinni, tutti suussa ja nenä tissin kohdalla (maitohuuruja haistelee).
Kai tuo pitäisi jossain vaiheessa opettaa nukkumaan koko yö omassa sängyssä, mutta kun näin pääsee ite helpommalla. Eiköhän tuo murrosiässä viimestään opi.

Jotain vielä piti kommentoida :headwall: Ei muista ei...

Hipkukka, meillä esikoinen oli sellainen "taputeltava", piti kunnolla taputtaa että uni tuli :) Ja varsinainen kainoloinen oli, äidin syli ja kainalo ja sänky oli niin ihania, ja siihen aina päätyi jossain vaiheessa yötä..
Nyt on ukkeli 10v, ja omassa sängyssään nukkuu, eikä tarvitse takapuoleen taputella :laugh: Eli kyllä se siitä!

Keskimmäinen taas ei koskaan oppinut nukahtamaan viereen, oma sänky ja hiljainen huone niin nukahti, oli oikea unelma vauva, koskaan ei tarvinnut kanniskella eiköä erikseen nukutella, yöt nukkui löpi jo parikuisesta ..kunnes 1v alkoi korvakierre..sitten ei nukutukkaan..Nykyään neiti 7v koittaa aina livahtaa mun viereen..on sellainen sylikissa:)

Tämä kolmas taas nukahtaa ok omaan sänkyyn, mutta pitkin yötä hälyttää.." käännä äiti mun kylkeä, anna tuttia, ota viereen, eikun sittenkin omaan sänkyyn, anna tissiä.."
Ja äitihän passaa..eiköhän sekin sitten jo 10 vuotiaana anna mun nukkua.. :laugh:

onnea milekolle! :flower: :hug:

mikäs se kauppakeskus olikaan siellä pohjosissa... tyyliin keskinen mut ei kuitenkaan?
ku lahteen ovat rakentamassa sitä, mut en kuollaksenikaan muista sen nimeä. |O

Meillä Siiri heröilee yöllä "värnyämään" ihme kitinää ja tosiaan tuttia suuhun laitan... ku se pärjää ilman maitoa koko yön... monesti kiljuu ja sit pierasee niin helpottaa. Sillä on tosin ollu aina vatsa vaivaa... epäilen että sillä oli koliikki vaivaa, mikä ilmenee nyt tollasena pienenä kitinänä. Tai sit toi on noista kiinteistä et se pieni massu ei vielä oikein jaksa sulattaa noita ruokia.

huomenna maksan kimperin pipot ku tulee lapsilisät ja toivottavasti tulis jo tällä viikolla ne pipot...tai ainakin se trikoo... ja ens viikolla saan maksettua huutonetin paketin... joku täällä manas raha tilannetta... kädestä suuhun täälläkin mennään... ei jää paljoa ylimääräsiin. :(

Siiri on nyt nukkunu jo kolmatta tuntia ulkona... käytiin reilu tunnin lenkillä kyllällä. teki muuten hyvää ku en ees muista koska oon viimeks käyny tolleen ulkoilemassa.

Vitsi et must on hassua ku toi neiti ryömii ku matonen, justhan se hitto synty ja nyt on jo kova vauhti päällä. tänäänkin oon pariin otteeseen käyny sen "repimässä" pois kaijuttimien piuhoista ja dvd/vahvistimen kimpusta... kuunneltiin muuten aika lujaa telkkaria :laugh:

sellasta tänne...

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Aurinkoiset Synttärionnittelut Milekolle B) :flower: ! Täällä meilläpäin sulle ainakin paistaa aurinko :) . Toivottavasti olette jo paranemaan päin?

V-O hihii, ihanat ilmeet poitsulla =)

Lillastiina, tsempit kipuiluun. Ihanaa, kun ei ole täti meille vielä eksynyt!

Tilda, aloititko ekan kiinteän puurolla? Millä puurolla? Joku muu vois olla masulle ensin hellävarasempaa? Meillä syötiin eilen illalla eka kertaa perunaa ja kukkakaalia niin, että sitä voi sanoa syömiseksi. Olin heti toiveessa, josko yhtään auttaisi yötä, vaan mitä vielä :snotty: :headwall: |O . Typy meni nukkumaan klo 21, heräs ekan kerran 23 :laugh: , sit 00.30, sit 2... Koppasin kainaloon ja sit nukuttiinkin melkis kuuteen. Olipa olevinaan luksusta |O . Tästä pitikin kysyä että te joilla vauvat heräilee yöllä usein, miten käyttäytyvät ja miten toimitte? Meillä tuo alkaa kitiseen ja jos ei sit aika nopsaan toimi, niin itkeenkin ihan. Kun laitan valon päälle, silmät on yleensä kiinni ja haroo kovasti päätään. En siis tiedä että itkustaako unissaan vai mitä. Ja aina haroo tota päätään, aloin taas miettiin, et vaivaako kumminkin joku esim kutisee... Mä siis aina sit nostan tissille ja siihen rauhottuu ja nukahtaa rauhalliseen uneen, kunnes taas herää :kieh: . Ja meillä kun ei tuttia huolita, niin siksi aina tissi |O . Sen verran oon osaavinani lukea tuota typyä, että nälästä ei moni "herääminen" johdu.

no meillä herätään kans usein yöllä ja aina oon tissille nukuttanu...
:ashamed: :ashamed: :ashamed: kyl haluaisin jo ite nukkua :/
sit ku herää,niin ekaks kitisee,mut jos en mitään tee,niin rupee huutaan....tekis mieli pitää jonkinmoinen unikoulu,mut kotona en siihen kykene,ku kyl ite voin olla jos toinen huutaa,mut aattelen ainasiinä muita :ashamed: :ashamed:

vai nukkuu teidàn vauvat vieressà ???!!! Ei meidàn annika, ei koskaan ole halunnut ettà nukutaan yhdessà ja liian làhellà, aina vaatinut oman paikkansa nukkua.. Onkin ihan hassu vauva kun vauvat yleensà pitàisi tykàtà nukkua àidin vieressà niin ei kyllà tàmà! :D Onnea milekolle! :flower:

5kk neuvola takana:
8365g 69,6cm 43,6py :heart:

neuvolasta kommentoivat puuroasiaan että kasviksilla olis tosiaan "pitänyt" alottaa--sen kyllä tiesinkin--mutta kun ajatuksena oli se että iltapalaksi jotain tissimaitoa tuhdimpaa,enkä kehtoo pottua yötä vasten antaa ;) ! (ja vellit ei kyllä ole minusta kuin värjättyä korviketta,ei pidä nälkää yhtään enempää)
riisi on siis kaikista hellin vilja,ja näitä kotimaisia ei siis "saa" antaa ennen puoltavuotta. ja iltapuurolla varovasti jatketaan edelleen,vähitellen määrää nostaen.
ja kunhan vaikuttaa nälkäiseltä tissitelystä huolimatta niin otetaan mukaan kasvikset päiväateriaksi. meinasin rueta pikkuhiljaa maistatteleen kunhan ensin totutellaan tähän puuroon.

Heidi: ei Aatukaan suostu vieressä nukkumaan. Joskus vahingossa saattaa nukahtaa tissille, mutta ei muuten ala nukkumaan perhepedissä.

Mua ei haittaa vaikka tissille nukahtaakin. Pelkään vaan miten tuon sitten saa nukkumaan kun en enää imetä. Muutenkaan ei ole mikään helpoin tapaus laittaa nukkumaan, ei edes huoli muita nukuttamiseen kuin minut. :ashamed:

Minä olen lukenut sellaisen kirjan kuin pehmeä retki höyhensaarille tai jotain sinne päin. Olikohan tekijä Elisabeth Pantley. Minusta siinä oli ihan hyviä vinkkejä ja just silleen että vauvaa ei tarvitse huudattaa.

Samanlaisia yöheräilijöitä täällä siis muillakin kuin meillä. Rapiko kenenkään vauva samalla päätään, haroi korviaan? Ja meillä kans välillä pienen kitinän jälkeen tulee paukkuja ja kitinä voi hetkeksi loppua, mut alkaa sit taas kumminkin. Jotain vatsavaivaa edelleen epäilen kanssa. Ja on noi lapset niin erilaisia ja kai tässä äippäkin ajan myötä muovautuu :whistle: . Mä kun en ole koskaan osannut nukkua vauvan kanssa ja en ole noita isompia juuri vieressä pitänyt, niin nyt tämän kanssa nukutaan ainakin aamuyö ihan kylki kyljessä ja mäkin ainakin lähes aina nukun :) . Onhan se ihan ihkua, mutta kyllä mä edelleen mieluiten omassa sängyssä nukuttaisin. Kun nukkuis :snotty: .

Ja heiiiiii, sitä mä tänne tulin kirjottaan, että eka kimperi aika tavalla tehtynä =) . Eka kertaa toivon, että tuo typy heräis mahdollisimman pian, että pääsisin sovittaan!!! Saas nähdä onko tuo hiukan iso... Mutta MAAILMAN HELPOIN TEHDÄ!!!! Kiitos nyt kovasti Enja vai Leya ohjeista!!!!! Tai ei kai mun ihan vielä pitäis hehkuttaa, kun nyt ensin sovitan :ashamed: . Mutta siis ton tekemiseen meni varmaan 2min!!! Tuo trikoopala maksoi 6e, mutta siitä sais varmaan vielä 2 pipoa, yhden ainakin, en vielä mitannut. Eli 3e hinnaksi. Mitähän ne aidot maksaa? Harmi tosiaan kun tota kangasta pitää sitten ostaa tavallaan ylimääräistä, sais vielä halvemmalla, kun sais just vaan ton kokoisen palan ostaa. Ja ohjehan oli viime viikon sivulla 23. Yksäiti, mä todella teen sulle noita, jos meinaat, ettet ite haluu. Tuut vaikka meille joku päivä ja teen siinä samalla. Jos vaikka ostat kankaan valmiiks? Kankaita ois saanut olla valikoimaa enemmänkin, mutta kyllä mä ainakin pari kuosia taidan vielä ostaa ja erityisesti noi isommat kaipaa kevätpipoja, jos siis niillekin tollaset vois tehdä. Niille voisin ottaa vaikka punaisen valkoisilla palloilla, oli aika pirtsakka. Ja sit tietty jotkut hempeemmät kanssa. Laitan illalla kuvaa, jos tuo nyt on sopiva. Ja on mulla siinä hatussa sit Tuutille yks houkutinkin :whistle: :kieh: .

Innolla odotan Rontin Idan? kuvaa uudesta hatusta! Meidän Annilla on puna-valko pallo huivi ja on muuten hyvä keksintö. Aina näen missä meidän neiti viilettää kun ollaan isommassakin väkijoukossa, kuten kesällä muumimaailmassa. Anoppi sen ompeli viime kesäna ja se on oikeasti huippu näkyvä kuosi!!! =)

hienot mitat tildan pojulla,taitaapi vaan antton ohi painella :laugh: meillä vissiin siis porukan kookkain kaveri :D

mun pitäiskin tilata se kimperin pipo,kun ei oo ompelukonetta millä ommella,ei käsinkään viittis :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ja heiiiiii, sitä mä tänne tulin kirjoittaan, että eka kimperi aika tavalla tehtynä =) . Eka kertaa toivon, että tuo typy heräis mahdollisimman pian, että pääsisin sovittaan!!! Saas nähdä onko tuo hiukan iso... Mutta MAAILMAN HELPOIN TEHDÄ!!!! Kiitos nyt kovasti Enja vai Leya ohjeista!!!!! Tai ei kai mun ihan vielä pitäis hehkuttaa, kun nyt ensin sovitan :ashamed: . Mutta siis ton tekemiseen meni varmaan 2min!!! Tuo trikoopala maksoi 6e, mutta siitä sais varmaan vielä 2 pipoa, yhden ainakin, en vielä mitannut. Eli 3e hinnaksi. Mitähän ne aidot maksaa? Harmi tosiaan kun tota kangasta pitää sitten ostaa tavallaan ylimääräistä, sais vielä halvemmalla, kun sais just vaan ton kokoisen palan ostaa. Ja ohjehan oli viime viikon sivulla 23. Yksäiti, mä todella teen sulle noita, jos meinaat, ettet ite haluu. Tuut vaikka meille joku päivä ja teen siinä samalla. Jos vaikka ostat kankaan valmiiks? Kankaita ois saanut olla valikoimaa enemmänkin, mutta kyllä mä ainakin pari kuosia taidan vielä ostaa ja erityisesti noi isommat kaipaa kevätpipoja, jos siis niillekin tollaset vois tehdä. Niille voisin ottaa vaikka punaisen valkoisilla palloilla, oli aika pirtsakka. Ja sit tietty jotkut hempeemmät kanssa. Laitan illalla kuvaa, jos tuo nyt on sopiva. Ja on mulla siinä hatussa sit Tuutille yks houkutinkin :whistle: :kieh: .

teekkö meillekki
:D :D ...(enhän omistakkaan ku 3 ompelukonetta :ashamed: :ashamed: ) mut en jaksa tehä

Tin Wilmiksestä.
Kävin tänään Eurokankaassa. Sieltä näyttää itse "Kimperikin" kankaansa tilaavan. Oli just samat kuosit. Otin yhden tilkun kokeeksi jos vaikka innostuis väsäämään joka asuun sopivan. Rontti Aito maksaa 9 e+ postarit noin euron.

Rontti me voidaan kyl tulla teille kyläileen joku pvä...haluisin kummallekkin pojalle ja itellekkin tietty ;) joskos Henkka lähtis kans teille kyläileen? Seuraavat rehvit siis... ;)

Nyt perunoita paistaan. Ainiin,on Pessi syöny noita maissinaksuja mut jotain muutakin pitäs keksiä.Tänään hää jyysti kuivaa ruisleivän palaa ja keitin bataattia ja omenaa.Ei vaan oikein noi palaset menny suuhun asti ennen kun mössäänty kädessä :laugh:

Yhteistyössä