LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa! :wave:

Pitäis lähteä kaupungille ostoksille, kun jokaisella on niiiiiin huono vaatetilanne, kun en oo pitkään aikaan jaksanu ostoksille lähteä. Saan varmaan tuhlattua aikamoisen summan, kun pitäis ostaa vaatetta viidelle, tai oikeestaan kuudelle, kun ei tuota yhtä neitiä voi ilmankaan jättää, vaikka hänelle nyt isomman vanhoja löytyykin. Mutta jos muillekin ostaa, niin aika surkeena tuo on, jos hänkin ei saa jotakin uutta. 4v, niin ymmärtääkin jo. Pitääkin käydä siirtämässä rahaa miehen tililtä, ettei oma mee miinukselle. :saint:
Tytöt on mummolassa, niin tosi hyvä tilaisuus nyt lähteä, kun ei tarvi ottaa mukaan kuin pojat. =)

Elialla sammasta suussa. Tuli kuurin seurauksena ja koitin soittaa terkkarille, et jos sais lääkkeen siihen ihan soittamalla, mut ei onnistunu. :headwall: Ei jaksais lähteä lääkäriin tuon takia, kun ihan varmasti on sammasta ja ei oo puolukalla yms kotikonsteilla lähteny. Ja mullekin on tarttunu, kun käy kipeesti kun imettää. :x No, koitan vielä neuvolan kautta, et jos lääkäri suostuis soittamaan reseptin apteekkiin.

Mutta nyt pukemaan poikia, et ehitään linja-autoon. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Mä luulin että lapsilisät tulee huomenna? 26. päivä??
No, sama se kun en pääse pankin sivuillekaan.. :headwall:

Niihän ne tuleekin! Oon vaan niin sekasin päivistä, että hyvä jos tiedän kuka ite oon... :ashamed:
Onneks en kerenny mennä maksamaan laskuja. Kun ei ois ollu rahoja tilillä, niin tulikivenkatkunen puhelu kelalle, ja paluu maanpinnalle alentuvaan sävyyn: rouva on hyvä ja katsoo kalenterista. Nyt on 25 pv... :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Mä luulin että lapsilisät tulee huomenna? 26. päivä??
No, sama se kun en pääse pankin sivuillekaan.. :headwall:

Niihän ne tuleekin! Oon vaan niin sekasin päivistä, että hyvä jos tiedän kuka ite oon... :ashamed:
Onneks en kerenny mennä maksamaan laskuja. Kun ei ois ollu rahoja tilillä, niin tulikivenkatkunen puhelu kelalle, ja paluu maanpinnalle alentuvaan sävyyn: rouva on hyvä ja katsoo kalenterista. Nyt on 25 pv... :ashamed: :snotty:

Hahaa..on se hyvä että maltoit ensin tarkistaa täältä :laugh:

Ja Onnea myös minulta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Nyt en tiedä mitä V-O etsii, mut tän blogin olen joskus linkittänyt. Näkyy olevan tollanen sydänketju.
http://elohiiri.blogspot.com/2008/01/tsi-kimperi.html

Se on varmaan tää mitä V-O haikailee... luulisin

Mä rakastan tuota blogia! Kaikkee ihanaa
:heart: Vaikka Eeli onkin mun täydellinen pieni mies, niin haikeena katselen kuinka tollasille tummille tytöille kaikki ihanat vaatteet käy niiiiiiin hyvin.

rontti: siks alotin puurolla,jotta saatas yötä vasten vähän paksumpaa tavaraa nassuun ja paremmat unet! päiväsaikaan ei lisäruualle vielä tarvetta,tisumaito riittää!
paitsi viimepäivinä on kyllä päivälläkin useemmin nälkänen....

milekolle syntkäonskat! :flower:

LillaStina: oletko kokeillut onko jättihelokkiöjly-kapseleilla vaikutusta menkkakipuihin? Mulla kivut helpottui hieman kapselien aloituksen jälkeen. Aloitin kuurin menkkojen aikana ja toisten menkkojen alkaessa juilinta oli jo lievempää. Sitten aloinkin odottamaan pojua, niin en tiedä olisiko kivut vielä lisää helpottanut.

Rontti: meillä poju yleensä herää ilman kitinöitä. Alkaa vaan heilumaan ja ähkimään sängyssään, yleensä herään jo siinä vaiheessa. Alussa odottelin aina siihen asti, että ensimmäinen rääkäisy tulee, mutta nykyään nostan suoraan tissille. Uskon, että nälkä on, koska sen verran hartaasti imuttaa ja nieleskelee. Niin ja pojulla on silmät auki. Muutaman kerran poju on alkanut kitisemään tai itkemään, silloin on silmät kiinni. Kun silloin olen sängystä nostanut, niin silloin vasta poju havahtuu, eikä se tissikään kunnolla maistu. Uskoisin, että poju itsee unissaan ja ehkä jatkaisi uniaan jos pikkuisen pyllystä heijaisi? En ole heijaamista vielä kokeillut, kun niin harvoin on unissaan itkenyt. Enkä tietenkään yöllä ole mitään tuollaista mahdollisuutta tajunnut... Niin, ja meilläkään ei sitä tuttia ole käytössä.

Milekolle synttäri onnittelut :hug: :flower:

Meillä ei oo kiinteet mitekään auttaneet yöuniin,pikemminkin pahentaneet vaan niitä..eli useemmin herää. :o Rontti meillä Ella itkee aika usein unissaan.Mutta nykysin on ruvennu yöllä ihan kunnolla itkemään (erilaista kuin unissaan) ja oon nostanu suoraan tissille kun siihen rauhottuu.Tuttiakin kokeillu mutta syntyy entistä kovempi huuto.Miula on semmonen pieni ledilamppu tyynyn vieressä joka ei paljon valase mut luulisin et tyttö silmät kiinni on.Ens yönä aattelin laittaa patentit ikkunan eteen kun valo paistaa pimennysverhojen välistä ja Ella heränny aamu 5-6 aikaan kun alkaa valostua.Jos se vaikka auttais.

tilda meil oottas tuolla yks purkki kaura vadelma puuroa,kyljessä lukee et lempeä ensipuuro,kokeiles sitä..ku etkös sä antanu jotain banaani kaurapuutoa?

voi veeittu,unohdin mrnnä niihin kilpirauhas kokeisiin,kun luulin että on MAANANTAI,ja ne ottaa niitä vaan maanantaisin ja tiistaisin,perskeles..nooh käyn sit ens viikolla =)

pitäs lähtee vaunuillen kauppaan,isukki on vinkunu monta päivää jo broisku keittoo nii jos tekis "ylläriks" sitä..
uusia verhojakin pitäs tilailla..ei nyt oikein nappais..

Jospas sitä taas kirjottelis jotain.. Pääsiäisen vaan taustailin enkä jaksanu ruveta raapustamaan mitään.

Meijän jätkä vihaa kurkkua, tuli todistettua pariin otteeseen. Yhtenä päivänä aattelin, että annanpa kurkkua Juholle käteen että voip imeskellä sitä. Mä kun sain kurkun Juhon huulille, niin alko kaamee huuto, ei auttanu vaikka annoin sen pojun omaan käteen ja koitin näyttää että laittaa suuhun.. Myöhemmin sitten soseutin kurkkua Juholle.. ei kelvannut, kauhee huuto vaan tuli. Mies teki omat johtopäätöksensä ja totes että Juho pelkää kurkkua :| :D

Meillä oli kiva pääsiäinen, tai oikeestaan kiva pidennetty viikonloppu. Pääsiäistä ei vietetty mitenkään.

Oon nyt vajaan viikon verran keitelly joka aamu eloveenaa Juholle, tosin ollaan vielä maistelu ja totuttelu asteella, muutama lusikallinen ja sitten maitoo päälle. Josko jossain vaiheessa vaihtas sitten ton iltavellin iltapuuroks.
Juhon ateriointi koostuu suunnilleen seuraavasti:
n. 7-8 --- maitoa ja hintsusti kaurapuuroa
n. 10-11 --- kasvissosetta ja maitoa
n. 13 --- maitoa
n. 15 --- hedelmäsose ja maitoa
n. 17-18 --- maitoa
n. 19 --- tilkka maitoa (yleensä edellisen maidon jämät tai sitten ei ollenkaan)
n. 21-22 --- iltavelli
ajat on noin aikoja, riippuu ihan siitä mihin aikaan aamusta herätään. Aamupala on yleensä vähän vajaa tunti heräämisestä.

Huomenna olis äiti-vauvaryhmä, kivaa. Viime kerta jäikin väliin mun lahon pään takia, oltiin menossa sinne torstaina kun se oli keskiviikkona. No jos huomenna muistas, saas nähä joko siellä tällä kertaa on paikalla hampilääkäri vaiko vasta myöhemmin..

Juho nukkuu ulkona ja taidan itellenikin heittää takin niskaan ja lähteä vähän ulkoilemaan. Lenkillä ei Juhon kans äsken käyty kun ei mua sillon just napannu hirveesti.
Nyt kun on murua rinnan alla niin jaksaapi mennä.

muoks.. jotkuset virheet ja paljon varmaan jäikin

Pääsiäisen vietosta ollaan kotiuduttu ja aikas väsy olen |O mukava loma oli mutta tuo neiti vaan heräilee aina 2h välein tissittelemään ja tätä kun on jatkunu jo useamman kuukauden niin tuntuu että ei jaksais enää kauaa tämmösiä... enpä vaan tiedä että mikä avuks :whistle:

Milekolle synttärionnittelut! :D

Mistä minä saan sen synnytyskertomuksen näin jälkikäteen?!? mua on jääny se harmittaan ettei mulla itellä sitä ole. siitä hommasta kun jäi vähän pelkoja mieleen ja jos joskus uudestaan olisin raskaana niin voisin sielä pelkopolilla piipahtaa ja ois kiva jos tuo kertomus olis sitten itellä.

Tiipii: :hug: varmasti väsytttää jos neiti on jo pidemmän aikaa heräillyt kahden tunnin välein. Itse valvoin viime yönä tunnin kun poika kalkatti ja olin ihan sippi. Minä olen jo tipahtanut kärryltä mitä teille nykyään kuuluu :ashamed: kun en viime tapaamiseenkaan päässyt. Joko Silja on aloittanut kiinteiden maistelun tai suostuuko syömään velliä? Mietin että voisko olla nälkä kun noin usein heräilee syömään? Synnytys kertomuksen saa Oysista kun soittaa sinne osastolle missä olit että laittavat vaikka postissa tulemaan.

Banaani riisipuuro on gluteeniton ja siksi minusta parempi aloitus puuro kuin kaura-vadelma. Viljathan suositellaan otettavaksi puolen vuoden ikäisenä mukaan ruokavalioon. Minä se jaksan tästä vilja asiasta muistuttaa, mutta mulla on hyvä syykin. Mulla mies on keliaatikko ja on aika tympeää kun aina pitää olla omat eväät joka kylä paikassa mukana.

katjanna kiinteiden maistelu on meillä aloitettu. Puuroa suostuu syömään ja bataattia jokin verran, peruna tökkii pahasti. velliähän en ole antanu ollenkaan kun pullo ei kelpaa sitten millään.
Kyllä kait tässä muuten ihan hyvin menee, mutta hiljalleen alkaa nuo katkonaiset yöt stressaamaan :/ Neuvolassakin meinasivat että yrittää pyrkiä siihen että ois enää vaan yks syöttö per yö jotta saisin minäkin nukkua. Luulen että nuo tissittelyt on siljalle enmmän tapa kuin että nälkä ois. En vaan tiiä että pitäiskö kokeilla jotain unikoulua vai mitä :whistle: mutta itteni tuntien en kuitenkaan pysty lasta itkettämään ja sylissäkin rauhottuu vaan hetkeks :ashamed:

Kiitos omista yövauva-kertomuksistanne. Saas nähdä millon sitä hiukan "kouluttais", koska tapa tuo syöminen meillä ainakin on. Jos nyt kaksi kertaa olis vaikka nälkä, mutta sitten ne muut kerrat :headwall: . Ja kun päivisin pärjää oikein hyvin maidollakin. Paitsi nyt tietty opetellaan noita syömisiäkin jo päivällä. Kiitti tuosta banaaniriisipuuro-vinkistä. Kun aattelin kans ekana sitä riisijauhosta tehtyä puuroa, niin tota vois sit kans. Banaani ei ehkä kovin allergisoiva ole? Hihhiii, on meillä jotain tuon vauvan vatsaan asti mennyt, tänään kakka oli vielä kuin maitokakkaa, mutta sellaista puuroa :whistle: .

Mä meinaan tänään kangaskaupalle :hug: . Eka ostan vaan pienen palan trikoota ja kokeilen sitä Kimperin ompelua. Jos onnistuu, voin alkaa vaikka tehtaileen, jos vaan kivoja kankaita on kaupassa :) . Hitsi kun en muista oliko se ompelija Enja vai Leya :ashamed: , mutta voipi olla että kysymyksiä tulee tässä illan tunteina kun poropeukalo alkaa ompeleen :laugh:

Äh, nyt jo äkkiä taas muihin hommiin. :wave:

Tiipii: Ei kai sitä noin pienelle raski unikoulua pitää :ashamed: ainakaan meikäläinen ei raskisi, mutta minähän olenkin oikea pehmo äiti joka hippaseen noiden lasten pillin mukaan aina :ashamed: Meillä yöt piteni itsestään sitten kun kiinteitä alkoi mennä kunnon annoksia useasti päivässä. Velli eikä pottu uppoa Aatullekaan. Pulloa ei meilläkään edellenkään huoli. Uskon että Siljallakin alkaa yöt pidentyä sitten kun alkaa kunnolla syömään kiinteitä.

Rontti,teeks meillekkin Kimperit jos innostut tehtaileen ;) :whistle: tietenkin korvausta vastaan.

Milekolle onnittelut.

Ja ja...meillä yöllä Pessi ei herää huutaan vaan jotain käninää ja äninää pitää.Jos en oo tarpeeks nopee niin sit saattaa huudoks mennä mut normaalisti kyllä jaksaa odottaa et käppäilen keittiöön ja lämmitän maitopullon.Sit syöttelen ihan pimeessä pojan,keittiöön vaan saatan liesituulettimen valon laittaa muuten en muualle ollenkaan.

sitte seuraa kysymys. Mitä vois antaa sormiruokana tuolle pojalle?? mä kun innoistuin ideasta kun poikien serkku tyttö söi sormiruokaa suurimmaks osaks,keitettyä perunaa,porkkanaa,kananmunaa,ruisleipää,omenaa,tomaattia,kurkkua jne..ja näytti niin hyvältä.Mutta siis millähän vois alottaa ton kokeilun,nyt kun Pessillä on se yks hammaskin..
Vinkkejä,vinkkejä!!!!

Yhteistyössä