LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Dirlittan ja pikkumyy :flower: Itseasiassa kokeilin rintareppua jo aikaisemmin vailla parempaa tietoa silleen kasvot menosuuntaan. Minusta se vaan oli jotenkin ihan pöhkön näköinen asento. Jalat ihan ihme sammakko asennossa ja ajattelin itsekseni ettei tämä voi olla oikein. Tai siis tuntui että pojalla on hankala tai jotenkin luonnoton asento. Jääkä muitten vauvoilla jalat semmoseen sammakko asentoon?

mun ukon serkku asuu italiassa jossain milanon lähellä,kai..niin oon joskus ollu kuulevinani..niillä oli häät vuosi sitten täällä suomessa ja syksyllä italiassa..tuli vaan mieleen :D ne tuo aina ihan ällön makusia kakkuja meille :x ne on oikeesti pahoja,edes koirat ei syö niitä :laugh:
voih,lauantaina pitäs mennä ostaa anttonille taas vaatteita,hyppykiikku,kävelytuoli,ehkä syöttis ja sit pitäs katella sälekaihtimia tai rullaverhoja meille kotiin..

Mua väsyttäääääääääääääääää |O |O |O |O |O Kohta viikon päivät on pitäny herätä kuudelta, päivällä en osaa nukkua, illalla meen sitten nukkumaan joskus 10-11 aikaan enkä saa tarpeeksi sikeää unta, kun tyttö alkaa neljältä jo pyörimään viereisessä sängyssä, mihin minä tietenkin herään.

Käytiin neuvolassa, mitat 66/9790/45 :laugh: Essi on ihan missimitoissa :laugh: Saadaan kuulemma pikku hiljaa aloitella lihojenkin maistelua.

Tyttö on vissiin äitinsä puolen sukuun tullu ruumiinrakenteeltaan ;)

Neuvolantäti oli huolissaan, kun sanoin että väsyttää ja ehkä himpun verran masentaa. Saas nyt nähdä. Tuntuu vaan että liiottelenkohan minä tuota masennusta? Välillä tuntuu että kaikki on päin h****ttiä ja välillä kaikki on ok. Sitten suositteli mulle sen synnytyskertomuksen tilaamista ja sanoi, että käydään se ens kerralla yhdessä läpi, kun mulla on hieman hämärän peitossa asioita siitä illasta, kun olin epiduraalipökkyrässä ja kuumettakin oli lähemmäs 39 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Tyttö on vissiin äitinsä puolen sukuun tullu ruumiinrakenteeltaan ;)

Neuvolantäti oli huolissaan, kun sanoin että väsyttää ja ehkä himpun verran masentaa. Saas nyt nähdä. Tuntuu vaan että liiottelenkohan minä tuota masennusta? Välillä tuntuu että kaikki on päin h****ttiä ja välillä kaikki on ok. Sitten suositteli mulle sen synnytyskertomuksen tilaamista ja sanoi, että käydään se ens kerralla yhdessä läpi, kun mulla on hieman hämärän peitossa asioita siitä illasta, kun olin epiduraalipökkyrässä ja kuumettakin oli lähemmäs 39 astetta.

Kyllä niihin omiin masennusfiiliksiin kannattaa suhtatua vakavasti, vaikka ne luultavasti onkin ohimeneviä ja paranee kun unet pitenee..
Parempi kuitenkin olla sivuuttamatta niitä, muuten ne saattaakin paheta :hug:
Kyllä mä tunnistan itsestäni just noi tunteet että välillä kaikki ahdistaa, toisinaan taas ei.
Kun nukkuu vähän, tapaa suht vähän aikuista väkeä, omat tarpeet tulee aina viimeisenä jos silloinkaan, kyllähän se luo matalapainetta.
Toisinaan taas osaa laittaa asiat oikeaan perspekiiviin; tää on tosi lyhyt vaihe. Toivon että sulla olo helpottaa!!

Mä sanoinkin sille neuvolantätille, että mä en tiedä johtuuko se alakulo siitä, että väsyttää vai mistä. Se kyllä sanoi, että kun vauva alkaa olla puolisen vuotta vanha, useilla äideillä tulee jonkin verran alakuloisuutta tai masennusta.

Mutta mä taidan lähteä yrittämään poistaa sitä alakuloa tallille, ennen kuin tuo lumisade muuttuu tuiskuksi täälläkin...

mitä vitsiä... mulla ei näy teijän kuvat ollenkaan... ei näy mitään linkkiä ees...
Neuvolassa käyty 65/7150/43,2... hyvin kasvaa ja kaikki oli hyvin.. seuraavan kerran 8kk neuvola ja samassa on lääkäri. se on meillä jo 3 lääkärikäynti... ihmetyttää ku esim. lahdessa on eka lääkäri vasta 4kk ja meillä oli jo 6viikkosena.
meinas muuten tehä tiukkaa pihasta pääsy... pääsin jo melkein tonne tielle asti mut sit jouduin peruuttamaan takas ja ottamaan kauheen vauhin. ja sit oli express linkku ojassa tuol kylän liittymässä... olin jo ihan varma et myöhästyn mut en onneks. Kaupassakin piti käydä ostamssa huomiseks Siirin synttäreille tarjottavaa... kummit ja mummit on tulossa kaffelle. Vitsi ku mun piti lähtee lahteen cittariin ostamaan vaippoja sun muuta mut tonne ilmaan uskalla lähteä... kävin sit tos kylällä salessa.
Sain muuten maksettua sen kimperin laskun... nyt vaan oottelen et se tulis postissa... toivottavasti tulis jo tällä viikolla.
Mun pitäis kans tilata Siirille ½-vuotis kuvaus... kuvamestarille meinasin mennä, maksaa muistaakseni 39?... siin saa kaks kuvaa ja koevedokset ja jotain muutakin... muistaakseni siis....
Siiri nukkuu tyytyväisenä meijän sängyllä toppavaatteet päällä... en viittiny viiä sit ulos vaunuihin ku on niin raaka ilma.

ei mullakaan näy kuvat :'( byhyy oisin halunnu nähä teidän pipoja!!!
viitsisittekö muuten laittaa tuonne kerhon puolelle jonkun omepeluosion jonne vois laittaa ohjeita ja kuvan? haluisin itekkin kokeilla tuota pipoa kunhan joskus kerkiän niin löytäs sen ohjeen sit nopsaan!!
mulle tuli ne tilaamani wenja wekkuli kypärämyssyt ja ne on ihanat!!! yritän ottaa jossain vaiheessa pojasta kuvaa :D !

Moikka!

Ei näy mullakaan teidän kuvat missään... :(
Rintarepusta... meillä alettiin olla kasvot menosuuntaan jo pari kuukautta sitten. On tosi kätsy, kun eemeli näkee eteensä, ei tartte tuijottaa vaan äippää.

Tässä se kuva juttu ohje taas:
Lataa osoitteesta http://picasa.google.fi/ Googlen Picasa kuvankäsittelyohjelma. Ohjelma on suomenkielinen ja helppokäyttöinen. Picasan ohjeet ovat englanniksi mutta nekin ovat sellaiset, että huonommallakin englannin taidolla pitäisi pärjätä.
Kuvien pienentäminen Picasalla tapahtuu seuraavasti:
1. Valitse kuva, jonka haluat pienentää
2. Paina alareunassa olevaa Vie painiketta tai sitten valitse valikosta Tiedosto - Vie kuva kansioon.
3. Valitse Muuta kokoon ja valitse sopiva pikseli koko. En pysty kertomaan suoraan mikä on oikea pikseli koko mutta kokeilemalla ja erehtymällä saat kuvan oikean kokoiseksi, jotta se menee Aijaa.com palvelusta läpi.
4. Kuvien laatu kannattaa pitää Automaattisena
5. Ei muuta kuin paina OK ja Picasa muuttaa kuvan koon ja avaa ns. Vienti kansion automaattisesti, johon Picasa vei muutetun kuvan.

Mulla muuten hajos jarrut autosta. Kiva kiva!

Nyt mä lähden kokoon lisää huonekaluja!

Voitais laittaa tonne kerhoon vaikka sinne ostetaan/myydään/vaihdetaan ketjuun myös kimperi kankaita? Yleensä joutuu ostamaan kerralla kankaat ainakin kahteen pipoon. Jos jollain jää yli niin voitais vaihdella. Postaritkaan ei oo paljon mitään, kun kirjeenä kulkee.
Hirvee keli! Meidän pitäis lähtee hakemaan "uusi" auto. En tiedä uskallanko lähtee Eelin kans mukaan jos vaikka kolari sattuu ton kelin takia. En jaksais jäädä kyllä kotiinkaan kykkimään.

Susa Yritän hallita kiukkuni jos tuo ei riitä :laugh: :laugh:

Olkaahan autolla liikkujat varovarovaisia!!!!

Tää teki lumityöt justiin ja poitsukin heräsi joten lähetään soseen syöntiin ja ruuanlaittoon...ja sit kangaskauppaan jee.....

pikaseen neuvolakuulumisia pikku nuha nenä sylissä kirjuuttelen. Eliks tänään Pessi 6kk,paino 7195g ja pituus 67,3cm, pipo 44cm. Pituuskasvu meni jyrkästi alaspäin mut paino taas<nousi -10 käyrältä -5 käyrälle. kaikki hyvin siis.meillä jo 2 alahammasta ja kolmas+ylähampit tulossa.

Nyt poika hermostuu :wave:

Sekoitetaan vielä :D Kiitti Enja. Enpä ois tullut ajatelleeksi tuota venymistä. Jos tekee tuon orkkis kimperin mukaan niin silloinhan kangasta tarvii neljä kertaa pipon korkeuden eli 60 cm + saumat?

Yhteistyössä