LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
huomenta leidit :D ...meilläki lunta tuiskuttaa ja oisko jo 20cm tullu :whistle: :whistle: auraileen en kyl jaksais lähtee |O |O |O
mites tuutis rannikolla? jokos on paaaljon lunta :laugh: :laugh: :laugh:

|O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :'( :/ |O Kertoo hyvin olotilan. Just tulin lumitöistä |O Ja NYT pidän mykkäkoulua tolle p.päälle! Toi on ukkojen hommaa |O Se ei saa tänään ruokaa jos ei ite tee eikä puhtaita pyykkejä PIIIIIIITKÄÄÄÄÄN aikaa. Oisin miäkin voinut olla Kiian kanssa sisällä.

Mä oon joskus koittanu tota pyykkilakkoa..
Meillä ukko ois varmaan laittanu Eemin vaunuissa pihalle mulle lumenluonti kaveriksi :laugh: :laugh: :laugh:
Miä oisin iskenyt siinä vaiheessa kolalla/lapiolla kaaliin :kieh: Mut ihan oikeestaan mulla ei ole käsivoimia lykkiä kolalla kinoksen päälle lisää lunta. Nyt tuol on miljoona pikkukinosta :)

Mutta olin miä ilkeäkin :ashamed: Pikkusen (lievästi sanottuna) suivaantuneena jätin ukon auton putsaamatta ja kinosten keskelle. Kaivakoot sieltä kun sitä tarvii. |O Mun auto on kyllä putsattuna kun pojun aamulla eskariin vein. Toi saakeli nappaa varmaan mun oman kun töihin illaksi lähtee :kieh: Mut miä taijan illalla tarvii autoo, mitähän menoa :whistle:

Minä en muuten lumiin koske :attn: . Satakoon rauhassa, saa ukko sitten tehdä ne hommat, kunhan herää yövuoronsa päälle :kieh: . Mutta ulkoilmaa tää pääkoppa alkais kyllä pikkuhiljaa tarviin |O

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Minä en muuten lumiin koske :attn: . Satakoon rauhassa, saa ukko sitten tehdä ne hommat, kunhan herää yövuoronsa päälle :kieh: . Mutta ulkoilmaa tää pääkoppa alkais kyllä pikkuhiljaa tarviin |O

En koskis miäkään mutta aura kun tulee niin tosta pihalta ei pääse pois! Ja mun on pakko hakee Jeppe eskarista ja viedä fysioterapiaan... :/

Niin ja kun tuolta mereltä tulee ja pyörittää tota lunta niin tohon tielle tulee kivoja lumidyynejä :headwall:

Ihan oikein tuutis:)

Varasin ajan lauantaille kampaajalle :o Ja nyt herää kysymys, että millä ilveellä mä sen maksan?? Innostuin taas liikaa..
Pitää perkules perua se..Ne maksaa täällä niin syntisen paljon noi kampaamot.
Mä kanssa aina teen ennenkuin mietin :headwall:

Huomenta pàivàà! =)

Ihan ekana :hug: kaikille niille jotka òità joutuvat kukkumaan.. Ei ole tosiaankaan mitààn herkkua! :(

Mitàhàn tààllà on tapahtunut... hmm.. eilen meidàn annika lòysi ekaa kertaa varpaansa :) Kààntyi silleen kyljelleen ja rupesi tutkimaan varpaitaan.. Vielà eivàt ihan suuhun asti yllà mutta jo kovasti kàsillà hiplaillaan :D Ja eilen sitten sai ekaa kertaa hedelmàsekoitus sosetta ja purkillisen luumua pààlle, jonka tarkoitus olisi vàhàn pehmittàà tuota kakkaa, mutta eipà tunnu toimivan :/ Kysymys lihoista eli ollaan nyt n. 4 pàivàà syòty kanaa vihanneksien joukossa ja mietin ettà kuinka nopeasti tuota kana annosta voipi nostaa siihen 1 ruokalusikalliseen ? Ja meneekòs noiden lihojen kanssa samoin kuin vihannestenkin ettà 1 maku per viikko eli ensi viikolla esim. naudanlihaa ja sitten seuraavana viikkona possu, sitten kala, kanamuna ?... Ja kananmunasta semmoista ettà kuinka paljon sità sòssàtààn joukkoon ja lisàtàànkò ainoastaan keltainen osa vai kaikki ? :o Mua rupeaa pikku hiljaa vàhàn jànskàttàmààn kun viikon pààstà lààkàri tulee lomalta ja pitàisi mennà tarkistuskàynnille, saas nàhà mità se sanoo tàstà annikan suomalaisesta dieetistà :D varaudun jo pahimpaan niin osaan sitten puolustaa ratkaisujani :D:D

Juu tààllà alkoi koko perheen dieetti, taas... Ja kauhea nàlkà.. tekee mieli suklaata, jàtskià... :p Crosstrainerillàkin pitàisi vàhàn polkea... Kyllà elàmà on sitten kovaa! ;)

ootte muuten tehneet ihania pipoja Harmi kun itse VIHAAN kaikkeen ompeluun liittyvàà... Mutta toisaalta olisi ihana osata tehdà kaikkea kivaa =)

Annika huikkii... :)

Varasin ajan lauantaille kampaajalle :o Ja nyt herää kysymys, että millä ilveellä mä sen maksan?? Innostuin taas liikaa..

Jos kerta isäntä lähtee teillä viihteelle niin se maksaa sun kampaamon. Eiks olis tasapuolista? :D

Onneks muuten en oo vielä ehtinyt tota lainausta opetteleen :laugh: . Huomaatteko kun opin jonkun jutun, oon sit aika innostunut :laugh: .

Tinakenkätyttö on kaivannut apua kuvien pienentämiseen. Mua auttoi Lillastiinan mies ohjeillaan :) . En taida ainakaan nyt tällä päällä osata neuvoa selkeästi, laittaisko Lillastiina sen uudestaan? Mutta mä latasin eka itelleni Picasa nimisen kuvankäsittelyohjelman ja sen avulla oon pienentänyt.

Onko joku antanut kasvisosestta (mulla siis kukkakaalia) joka ollut jääkaapissa kaksi vrk, siis edellispv tehtyä? Mä nakkasin nyt menemään, mutta ehkä tuon ois vielä voinut käyttää? Pakkasesta otin tuoreempaa, toivottavasti tänään maistuis. Musta tuntuu, että mä en jaksa nyt yhtään ylimääräistä kitinää tai murinaa :o

Rontti Ei kai sillä niin väliä miten ne on tehty. Tutkin vaan tuota pipoa ja totesin sauman paikat. Voi olla, että Enjan ohje on samallainen. Ja sori en ole käsityöimmeisiä niin en osaa oikeen selittää... :ashamed: Jatka vaan pipo juttuja. Mukava lukea kuvallisia reportaaseja projektin etenemisestä. Malli ainesta tuo teidän typy -ihanat poseeraukset :heart: Millaset puolivuotis kuvat otatitte? Meillä ois tuo kuvaus 3.4.

No huhhuh tuota lumen määrää :o :o :o Ja kevään pitäisi olla tulossa....
Hyvä tosiaan kun ovesta ulos pääsi...no sinne meni poitsu kyllä nukkumaan, kun havaittu on että mitä huonompi ilma sen paremmin nukkuu, joten mullehan tämä käy vallan mainiosti.

No niin, olihan siinä pääsiäistä kerrakseen kun laukattiin pojan kanssa sairaalat ja vuodeosastot läpi...siitä keuhkoputkentulehduksesta tuli niin pahat hengenahdistukset että piti käydä spiralla ventolinea haukkiloimassa parina päivänä. Yskä on vieläkin, mutta nyt jo henki kulkee paremmin...että sitä pitääkin jo pienenä aloittaa tuo sairastelu, toivottavasti ei tuu tavaksi. Korvat onneksi ollu terveet, eikös se niin oo, että se korvatulehus on herkempi uusimaan kun sen kerran saa...Ja jännä että kuumetta ei ole ollu ollenkaan, vaan tuo jumalaton yskä. Onneksi nyt ollaan jo voiton puolella!On se vaan hirveetä kuunnella, kun toinen röhisee ja rahisee ja ei osaa rykästä että sais paremmin hengitettyä...

Allergia-asiat meni taas sen verran eteenpäin, että ens kuussa on ylimääräinen neuvolalääkäri ja aletaan ottaa kokeita...kaurapuuro oli kyllä pahinta tähän mennessä maistelluista aineista. Nyt saadaan syödä riisipuuroa ja päärynäsosetta ja jos ne käy nin varovasti koittaa pottua uudestaan...Oon kyllä niiiiiiiiiiiin kade teille jonka lapset saa syödä mitä vaan ja noin vaan maistella uusia aineita...meillä pitäs löytää ees yks kasvis jonka sekaan vois sitä lihaakin alkaa joskus antamaan...

Ja se kimperi...tää oottaa malttamattomana että ukko tulis töistä ja pääsis kangaskauppaan ja sais ompelukoneen hurisemaan...Hyvät ohjeet ootte laittanu. Paljonko toi pallokangas maksaa? Tääkin osti yhen aidon s-koon kimperin ja voinette arvata miten siinä meidän isopäisen kanssa kävi :laugh: :laugh: Ei hyvin käyny. Tai noh, mahtui eilen, muttei enää tänään...No saanpa siitä ainakin ohjeet uuden ompelua varten.

Pitääkin panna pyykkiä lisää hurisemaan, ajattelin olla tänään muka ahkera kun ei ulos pääse..

niin tai tuu mun kampaamoon,ihan on ilmasta,tosin lopputuloksesta en mene takuuseen :D nenä on tukossa,vessattaa,nälättää ja tekee mieli kahvia ja daim suklaata :'( no pitää mennä laittaa leivät paahtimeen,kahvi tippumaan ja ottaa jääkaapista suklaalevy :p

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:

Jos kerta isäntä lähtee teillä viihteelle niin se maksaa sun kampaamon. Eiks olis tasapuolista? :D

No noin mä sen laskin, mutta tuli vaan mieleen että oisko pitäny kysyä ensin..No, pakkohan sen on se maksaa jos sinne menen:) :laugh: :laugh:
Soitan sen vastaan, ja sitten pyydän kaivamaan kuvettaan, ei se kehtaa siellä kiukutella!!

Heidi, noilla isommilla mä oon ainakin käyttänyt kananmunasta molempia osia. Lihoja kans yks kerrallaan totutellen. Ja vähitellen suurempaa määrää, mä en oo tainnut olla kovin tarkka noissa määrissä. Jos vauvalla ei ole vaivoja ollut, oon aika pian muistaakseni antanut normiannoksia.

Täälä on taas yön aikana tisuteltu sen tuhannen kertaa |O

Kiitos Susa ohjeista! illalla mietin itekseni tuota ompelua ja noin minä kans sen päädyin tekemään, siis mielessäni, konettahan mulla ei ees ole. Innostuin eilen niin kovasti niistä Elohiiren sivuista että ukon kamera kädessä hilluin täälä koko päivän ja nyt meen kattoon kaupungilta itelleni ompelukonetta jotta saan alkaa väsään niitä sydämiä ja kimpereitä :D

Ostaakko saumuri vai ompelukone? minä kun en tosiaankaan oo mikään käsityöihminen, mutta aina ois jotain pientä kivaa kokeilla...

Susa, mä saan ne 1/2v kuvat perjantaina, voin laittaa kerhon puolelle kuvia sit :) . Vaatteet päällä ja nakuna otettiin. Maaten masullaan vähän eri kulmista ja sit istui/takakenotti korituolissa ja reessä. Sit vielä sellanen lähikuva, missä isukki piti kainaloista kiinni, isukin sormet tuli kuvaan mukaan. Ihan kiva sekin oli.

Äitivaan, se kangas maksoi 15e/m

Heidi, mä en tosiaan oo kovin hyvä sanoon noita määriä, kun en enää muista niin tarkkaa. Ne lihat oli sellasia jääpalakuution kokosia könttejä mun muistaakseni. Kananmunan aloitusta en muista, mut sit MUISTAAKSENI :laugh: suht pian annoin ihan kokonaisenkin. Nuo olivat hyviä syömään :ashamed:

voi vitsit... muistu taas yksi asia mità pitàà tehdà ennen kuin likka tàyttàà 18 vuotta :D Meidàn Annika pitàisi vielà kastaa! Tàllà viikolla pitàà mennà kyllà papin puheille.. Hòh kun se vaan on jàànyt ja jàànyt... Ja varmaankin sitten meidànkin pitàà nuo 6 kk kuvat ottaa :) Kiva muisto sitten :)

Yhteistyössä