LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Nyty!! :flower: Ja Mammoliinokin kuumeilee :whistle: ;) Noh, kukapa ei, täytyy myöntää :|

Meillä miehelle ei saa puhua... jos kärpät häviää tänään, se ei pääse mun synttärisyöminkeihin lauantaina, kun on peli silloin. No mua se ei haittaa kyl yhtään :laugh: jostain syystä tykkään bilettää enemmän kavereiden kuin miehen kans... :whistle:

Krisu, Mintulla epäiltiin maitoallergiaa silloin: itki kokoajan, puklautteli, vihreä limainen kakka... Olin 4 viikkoa maidottomalla ja juotettiin peptiä lääkärin käskystä. Kaikki oireet hävisivät, myös itku. Kun aloitettiin altistus, oireet ei tulleetkaan takaisin :) Eli massu oli vain arka ja rauhoittui kun pidettiin maitotauko, tai sit oli vaan jokin mahapöpö, johon myös auttoi maidottomuus.

Jos vaikka kouluhommia tekis...

Nytylle onnea :flower: =)

Tiettekös, mie oon ihmetelly, että mitä käyttötarkoitusta varten äitiyspakkauksessa oli pikkuhousut. Siis eihän vauvat tarvi, kun niillä on vaipat :o Nykyään poika nukkuu vain vaippa päällään yöt (muuten liian kuumissaan) niin noilla pikkuhousuillahan saa estettya, ettei lapsi saa auki vaipan teippejä.
On pienestä kiinni kotiäidin onni, hitsi että oon itseeni tyytyväinen ollu koko illan kun keksin tämän järisyttävän asian :laugh:

Melkein aloitin perheriita mökötys mykkäkoulun. Mie olen juossu monta kertaa tutittamassa poikaa, vaikka mies oleskelee paljon lähempänä makkaria. Meillä kone keittiössä ja oon joutunu juokseen keittiöstä olohuoneen poikki makkariin, kun taas mies istuu olkkarissa ja katsoo jääkiekkoa. Puhisin ohi mennessäni, että miksei hää käy tutittaan kun kerta lähempänä on, nii ei hää ehi, koska peli oli kesken :kieh:
No, kai tuo tajus jo, että mie keräsin joka tutitusreissulla kiukkua itseeni. Meni nyt tutittamaan, kun poika äkisi.

Hui kamala, tuli muuten ihan ekaa kertaa ääneen tunnustettua että pientä kuumeilua on ilmassa :laugh:

Ja yhdistystä vaan pystyyn, johan niitä jäseniä löytyis! Tervetuloa vaan :wave: :D

Kiitoksia noista pimpero-vastauksista, taidan soitella huomenissa neuvolaan ja kysellä mitä tehdä. Meillä nimittäin menee melkein joka kerta kakitkin sinne minne ei pitäis ja joudutaan ne sieltä putsaamaan. Että oliskos nyt sitten "suoja-aineen" puute aiheuttanut tulehduksen... Meneekö muuten muilla pikkutytöillä 2 välillä väärään "lokeroon"? Inhottaa ihan toisen puolesta kun ei tykkää että sieltä syvemmältä kaivellaan...mutta minkäs teet, poishan ne on otettava...

Jokos ne Topsy on tasaset juhlat? onhan se lista tuolla kerhon puolella kun sinne jaksais mennä :ashamed: Ja muoks. joudut vissiin juhlimaan miehen kanssa :D

Täällä on taas käynyt kova höpötys :D
En ole pahemmin kerennyt koneelle, kun tuo akkeli pitää kiireisenä. Otin myös päivällä tirsat samaan aikaan, mutta en osaa taas oikeen nukkua :/
Pikkuakka on niin kiukkuinen taas, eikä sitä toista hammasta edelleenkään näy :( Missä lie viipyy,kun selvästi vaivaa :/
Mä olen kyllä pessyt tuon akkelin alakerran aina vedellä, ei siitä mitään tulis jos en pesis. Kakkaa aina niin paljon että joka paikka on kakassa.
Tietääkseni paha haju voi tulla tulehduksesta myös vauvalla. Mammoliino: Haiseeko pissavaipat epämiellyttävän vahvalle pissalle? Eihän nyt pissa ikinä hyvälle haise, mutta siis vahvemmalle kuin yleensä, jos siis tuoksahtaa? Joissain vaippamerkeissä kyllä mun mielestä haisee pissa ja toisissa taas ei.

Musta itsestäni tuntuu että meidän Saralle ei sovi kaura tai sitten ei siis vielä sovi? Joka kerta kun saa sitä puuron muodossa niin oksentelee ihan kauheasti. Ja nyt on tullut punoitusta alakertaan sen jälkeen kun annoin puuroa. Tänään se punoitus taas lehahti kun sai aamulla kauravelliä, joten jätän sen nyt hetkeksi pois.

mammoliinolla ihanat unelmat tänään :D Ilman unelmia ei ole mitään :D :heart: Meilläkin on taas unelmointi nostanut päätään... ;)

krisu mä en kyllä yhtään vähättele sun pelkoja viisuripoistosta. Kertoo nainen joka tärisi kauhusta kun pienen pientä luomea reidestä poistettiin viime kesänä... :ashamed: Olinhan sentään synnyttänyt kolme lasta sitä ennen ilman kivunlievitystä. :laugh:

Onnittelut plussanneille ja vauvanaluille tarrasukat jalkoihin! :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Tietääkseni paha haju voi tulla tulehduksesta myös vauvalla. Mammoliino: Haiseeko pissavaipat epämiellyttävän vahvalle pissalle? Eihän nyt pissa ikinä hyvälle haise, mutta siis vahvemmalle kuin yleensä, jos siis tuoksahtaa? Joissain vaippamerkeissä kyllä mun mielestä haisee pissa ja toisissa taas ei.

Pissa ei haise, haistelin just äskön :ashamed: :D Eli vika peremmällä....

ainiin ja paranemisia dirlittanin porukoille! :hug: Piti jo aiemmin kirjoittaa henkallekin jaksuja,mutta unohdin aina sitten kun pääsin koneelle (pää aina tyhjenee silloin :headwall: ). Siellä taidetaan olla jo terveitä kuitenkin :)
Meillä oli kans joku yrjöriblatauti parivuotta sitten ja kaikki muut siis mies+4lasta yrjös ja ripuloi kilpaa pari viikkoa ykstoisensa jälkeen tai samaan aikaan jotkut. Ja päälle tuli sitten vielä vesirokko yks kerrallaan :o Kuusi viikkoa siis oli 1-4lasta sairaana ja mulla meinas järki lähteä :ashamed: Eipä oo sen jälkeen yrjötautia ollut kuin miehen pojalla kerran :/

mammoliino: soittele vaan sinne neukkuun huomenna, eihän siitä tiedä jos vaikka pissatulehdusta enteilee tai tulehdusta ylipäätänsä tjn.? :|
Siellä se on ollut nenä kiinni vaipassa... :D no...joo , niin olisin minäkin jos jonkun haisun haistaisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Tiettekös, mie oon ihmetelly, että mitä käyttötarkoitusta varten äitiyspakkauksessa oli pikkuhousut.

Jaa oliko siellä pikkuhousut :o :o
Mä vaan mitään oo huomannu, pitää vissiin tarkemmin tutkia noita tavaroita mitä meillä on tuolla Juho vaatekaapissa :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
mammoliino: soittele vaan sinne neukkuun huomenna, eihän siitä tiedä jos vaikka pissatulehdusta enteilee tai tulehdusta ylipäätänsä tjn.? :|
Siellä se on ollut nenä kiinni vaipassa... :D no...joo , niin olisin minäkin jos jonkun haisun haistaisin :D

:D Ja mulla oli vielä apunenä mukana (miehen pakotin vaippaa imppaamaan) :laugh: :laugh: Mutta oikeesti kyllä vähän huolettaa tuo haju, kun se on aika voimakas. Eli jotain hämminkiä nyt kyllä on :/ No huomenna asia etiä päin.

Ja piti vielä lhs:sää kiittää tuosta päivällisestä kodinhoitotuki-vastauksesta :)

Sen hajun muuten haistaa ihan, vaikka ei nenääsä tunkiskaan kovin lähelle. En minäkään ihan emättimen puolta kuitenkaan putsaile. Pestessä vettä taputtelen pimperoo vasten ja sillä yleensä enimmät lähtee. Pari kertaa on Sannin alaosasto kanssa tuoksahtanu ja punottanu, mut laitoin siihen voidetta. Onhan se niinkin, et jos sinne kakkaa menee, eikä sitä poisteta, niin helposti on tulehdus vaivana. Neuvolaan kannattaa ehottomasti soitella. Ja laita sitte tännekkii ohjeet, mitä sano. Osataan sitte me tee itse, äläkä kysele mistään mitään koskaan-äidit toimia oikein... :D

Sannilla on nyt itten ihottumaa myös poskissa ja alaosasto punottaa voimakkaasti. Ei pulauttele, mut ei syökkään. Eilen sain jonkun verran pe-po sosetta päärynällä menemään. Siis voiko tosiaan maidolle herkistyä tällee yhtäkkiä, vai voisko syynä olla esim. kissan luona vierailu, pöly, riisivelli???

Huomenta!

Vitsi Mileko teillä on kinkkinen juttu ton sannin ihottuman vuoksi! En kyllä osaa auttaa, mutta olen kyllä kuullut että allergiat voivat tulla myöhemminkin, eivät syntyessään vain.

Mammoliino
, vitsi mitkä unelmalinnat sulla oli! :D Ja se makkari oli taivaallinen... Tollasen "kämpän" kun sais niin pyytäsin teidät kaikki kylään... lentokoneella :laugh:

Ja alakerrasta, Mintulla menee monesti gagia sinne, kevyesti otan kosteuspyyhkeellä tai kostealla vessapaperilla. Muuten en valkoista töhnää poista, kuten on neuvottu. Sairaalassa muuten sanottiin että vauvoilla voi tulla joskus jopa kuukautisetkin :/ No mut siis haissut ei ole koskaan, eli kyl nyt varmaan Siljukalla jotain on. Kaverin vauvalla haisi pissa, ja niin oli ½ vuotiaalla pissatulehdus.

Mä oon nyt lähdössä laittamaan sen hormoonikierukan! Ihana kun järjesty tämä näin äkkiä, viime viikolla kävin papassa ja samantien alkoi nyt menkat, saivat nopeutettua papatuloksen tuloa ja heti pääsen nyt kierukan laittoon. Hyvästi kaikki sähläykset ja toivottavasti myös menkat, ennen Minttua mulla oli hormoonikierukka eikä ollut vuotoa 1½ vuoteen. Ah niitä aikoja :D

Helou!

Täällä jo parempi päivä, ei kuumetta (ainakaan nyt) ja illan jälkeen ei ole oksuja noilta tullut.
Aamupalaakin pyysivät, eli voiton puolella.
Nyt vaan jännäillään että tarttuuko meihin muihin..toivotaan että ei.

Viime yö meni eemillä taas 2h välein hälyttäessä..milloin oli mahallaan, milloin halusi tutin, milloin tissin..Olen ihan poikki, nyt jo 3 yötä taas mennyt ihan pätkissä.
Mutta, kyllä tämä taas tästä! Kun saa noi potilaat kuntoon niin päästään arkeen kiinni.

Piti kertoa kun 2004, Eetu oli 7 ja Ida 4, ja saivat rota-viruksen. Molemmat ripuloi ja oksensi reilun viikon, ja kuume oli kova. Se tarttui myös mieheen, joten ei paljon ollut apuja tulossa. Ida oli niin huonona silloin että piti olla 1 päivä nesteytyksessä.
Meillä oli kotona patjat olohuoneessa, ja siellä makasi isä ja lapset, ämpäreitä lähellä, minä kuljin osmosal-mukit kädessä jo koitin jokaiselle juottaa vuoron perään sitä..Kuumelääkettä koitin lapsille ylä- ja alakautta, mutta ei ne juuri sisällä pysyneet.
Anoppi kävi oven raosta tuomassa ruokatarvikkeita ja juomaa, kun en juuri ovesta ulos päässyt.
Kun Eetu oli 2 päivää ollut kuumeeton, ja ruoat pysyi sisällä, lähetin hänet kouluun, oli ekalla silloin. Eetu oli koulussa päivän ja kuume nousi uudelleen, oli saanut influenssan..ja sen tietty tartutti isäänsä ja Idaan..sitä kestikin sitten 1½ vkoa.
Olin oikeasti tulla hulluksi. Melkein kolme viikkoa pelkkiä potilaita, en juuri käynyt ulkona, paitsi lääkäri reissut lasten kanssa.. Ja tilannetta ei tosiaan auttanut se isoin potilas, kyllä voi aikuinen mies olla raasu sairaana..
Jostain kumman syystä silloin minä pysyin terveenä koko ajan, mitä nyt tuntui että pää hajoaa:)
Oli muuten kiva ilmoittaa silloin koko ajan töihin, että en tule vieläkään, enkä vielä, enkä vielä..

Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Täällä vietetään tänään 8-vuotis hääpäivää. Eli 8.4.2000 oli meidän häät. :heart: Ja aina vaan rakkaammalta tuntuu tuo mies. =) Pitäisköhän jotakin herkkua leipoa tänään, vaikka laihiksella olenkin. :p

Onnea :heart:

kyllä on harmaata ja ankeeta,vettäkin puotteli koko viime yön..no saapihan lumet kyytii.

taas viime yönä sai venlalle sen sata kertaa tuttia laittaa..mie epäilen et nää meijän kerhon alotukset ja enemmät liikkumiset nyt vaikuttaa tohon tytyn nukkumiseen..niinkuin viimekin viikolla kun siellä perhekerhossa käytii,niin kamala rumba oli seuraavana yönä..ja nyt eilen käytiin siellä srk.n kerhossa,niin viime yö oli ihan mahoton..illalla ensinnäkin kamala myöhkääminen ja myllääminen enneku nukahti,ja oli jotain pari tuntia nukkunu niin rupes huutamaan ihan kauheesti..tuollasta ei ole koskaan aikasemmin tehny..rauhottu vaan syliin..siinä hetket tihrusti,ja sitten laitoin omaan sänkyyn niin nukku sinne,mutta oli se uni tosi levotonta..onneks sitten puol kasiin nukku.

näkymätönNinni onnee hääpäivän johdosta :) pitäähän se miehelle kaakku tehä :D

Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Täällä vietetään tänään 8-vuotis hääpäivää. Eli 8.4.2000 oli meidän häät. :heart: Ja aina vaan rakkaammalta tuntuu tuo mies. =) Pitäisköhän jotakin herkkua leipoa tänään, vaikka laihiksella olenkin. :p

Tuostapa muistuikin mieleen,että meillähän on huomenna 7-vuotis päivä :D
siis sillon tavattiin ekan kerran(9.4.2001)
Ja meidän melinalla huomenna 6kk synttärit eli aihetta ois juhlaan :)

niin ja onnea teille näkymätönninni :heart:

Mileko mun mielestä maitoallergiakin voi tulla juuri noin "yhtäkkiseltäänkin". Ehkä harvemmin on syntymästä lähtien kuin sitten hiukan myöhemmin, näin päin mä luulisin, mutta en ole varma. Mulla just esim kaverilla jonka lapsi oli n 7kk todettiin maitoallergia, vilja ja kananmuna-allergiat myös. Ja musta aika pienin oirein, lähinnä kai punaisia laikkuja kasvoissa.

NäkymättömälleNinnille onnea hääpäivästä :heart: :) !

Ja Dirlittanille onnea, kun väki paranemaan päin :) . Toivottavasti ei tosiaan teihin muihin enää tartu :saint: .

Meillä neiti heräsi jo 6.30 (tai siis melkeinpä aina niin), mua olis nukuttanut, mutta sitten kun kumminkin nousin ylös, niin eikös neiti ollutkin nukahtanut uudestaan mun vessareissun aikana :headwall: . En mä sitten enää osannut nukkumaan mennä... Enkä olis enää pystynytkään, isompikin kun heräs. No, oli meillä rauhallista aamupalaa ilman vauvaa :) . Nyt tuo heräsi ja ottaa ilmakylpyä lattialla, eka isot pissat matolle ja hah :laugh: äskön tuossa kökötti pieni kakkakikkare. Ehkä mä meen laittaan vaipan :whistle:

Meillä on nyt muuten pariin herätykseen ja illalla nukahtamiseen auttanut täällä neuvottu kunnon reilu taputtelu pyllylle :D . Koko vauva hiukan hötkyy, kun taputtelin, mutta äkkiä nukahti uudestaan :) . Ihana löytää joku muukin keino kuin tissi auttamaan edes joitain herätyksiä :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ei voi olla totta, nyt tuli taas pissa :headwall: , siispä vaipan ja maton vaihtoon!!!

Oonko mä kertonu täällä sen, kun n. kuukausi takaperin, jätin Eemin aamutuimaan lattialle ilman vaippaa ja kipaisin vessaan.
Kun palasin oli ukko kakannut, ja rullannut itseään niin että oli ihan kakassa, kädet ja kaikki, ja ne kädet TIETENKIN suussa.. :headwall:
Ja en tosiaan siellä vessassa kovin kauaa ollut..

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ei voi olla totta, nyt tuli taas pissa :headwall: , siispä vaipan ja maton vaihtoon!!!

Oonko mä kertonu täällä sen, kun n. kuukausi takaperin, jätin Eemin aamutuimaan lattialle ilman vaippaa ja kipaisin vessaan.
Kun palasin oli ukko kakannut, ja rullannut itseään niin että oli ihan kakassa, kädet ja kaikki, ja ne kädet TIETENKIN suussa.. :headwall:
Ja en tosiaan siellä vessassa kovin kauaa ollut..

:laugh: :laugh: :laugh:

Heipparallaa,

Anni lähti temppuradalle ja Aatu nukkuu jo ulkona. Tein kastikkeen valmiiksi ja pyykkikone pyörii. Nyt siis kaikki pakolliset kotityöt tehty alta pois :D

Meillä on molemmat isot karvalanka matot ihan pilalla, kakasta ja pissasta. Pitäisi viedä pesulaan, mutta pahoin pelkään ettei nuo lähde sielläkään puhtaaksi tai ainakaan ei tule entisen veroisina takaisin. Harmittaa kun olivat kalliit matot ja nätitkin, mutta ei vissiin ihan pikkuvauva perhelle paras mahdollinen valinta. :headwall: Tosin olen ostanut nuo kauan ennenkuin Aatusta oli tietoakaan, mutta oishan tuohon voinut vaihtaa huonommatkin paikoilleen tässä elämäntilanteessa. Saamaton kun olen, niin enpä ole vaivautunut
:o

Tilda: Minä laitoin isännän nyt sitten ostamaan Aatulle sen hyppykiikun. Tulin siihen tulokseen että jos siinä ei pidä liian kauan niin ei siitä voi olla haittaa. Ei kai tuollaisia muuten keksittäisikään jos ne nyt niin kamalan kauheita saisi aikaan. Poika on niin kamalan kiukkunen, tylsistynyt ja kaikkea mahdollista, että päätin sen hankkia tuon apinanpoikasen iloksi.

katjanna mie eilen höpisytin kirppiksellä hyppykiikkua..mutta en sitten ostanut..olis maksanut 15e..ja hyväkuntonen oli,toisin kuin tuolla toisella kirppisellä..katottii miehen kanssa että juma kekka joku ilkee pyytää 13e,sellasesta hyppykiikusta jossa puoliks revenny se osa josta lähtee ne narut ..aika törkeetä..en mie vaan ostas..

toisaalta tuo hyppykiikku olis ihan kiva juttu,kuhan ei nyt puolta päivää toista siinä pidä..mutta taitaa olla et meijän venla ei sitä tartte..äippä hypyttää :laugh:

mie kuorin potut,ja porkkanat sekä makkarat kastiketta varten..ajattelin tuolla puu hellalla ne tehä..vaikka hikistä hommaa se onkin..

muuten olisko kellään jotakin kivaa ohjetta tonnikalalle?kastiketta esim?oon perunasipulisekotuksesta ja tonnikalasta tehny laatikkoo,ja risottoo..mutta kastikkeen ohje puuttuu..

Yhteistyössä