LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ensinnäkin henkalle :hug: ja jaksuja..tutkiko ne siellä sairaalassa mitään muuta esim pissii?
miun tuolla 13v tytöllä silloin vuosia sitten alko kuumeella ja oksentelulla pissa tulehdus..likka lähes viikon kuumeessa ja oksennellen,sitten päivystyksessä älysvät ottaa pissa näytteen,ja oli pissa tulehdus.saatiin kuuri joka tehos,mutta kun loppu,oli seuraavana päivänä taas kuume ja oksenti..sitten lähettivät sairaalaan,ja tutkimuksiin siitä sitten jouduttiin.

niin niistä rasvauksista en mie sinne pyllykkään tytylle sitä hydrokortisonia,vaan noihin punasen kuiviin laikkuihin nilkoissa ja taipeissa..itekkin mietin tota sibicortia,tiiän et se on hyvä rasva..mutta saapiko ilman reseptii?

santti meillä venlalla oli samanlainen puku silloin kun ihan vauva..ei ole enää 3kk mahtunu päälle..mutta tuo oli tosi ihana :D

ja osas se hiukan jo pomppiakkin :laugh: tosin silleen jalat suorassa meiningillä,hirveesti tykkäs,kirku ja pärski ku mikäki..

ei mekään nyt tunti kausia pidetä anttonia noissa,toi hyppis onki koko ajan mummolassa et ei kotona oo "liikaa" viihdykettä et poju haluis sit koko ajan jotain tehä..käppäily tuoli haluttiin siks ku siinä tuntuu niin monella olevan hauskaa et antaa sit meiänki miehen hauskaa pitää,ku toi ei viihy niin paljoo lattiallakaa,koko ajan sylitellä pitäis..

henkka toivottavasti toi menis nopeesti ohi :hug: toi on niin ilkeetä ku pienellä on :(

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
ensinnäkin henkalle :hug: ja jaksuja..tutkiko ne siellä sairaalassa mitään muuta esim pissii?
miun tuolla 13v tytöllä silloin vuosia sitten alko kuumeella ja oksentelulla pissa tulehdus..likka lähes viikon kuumeessa ja oksennellen,sitten päivystyksessä älysvät ottaa pissa näytteen,ja oli pissa tulehdus.saatiin kuuri joka tehos,mutta kun loppu,oli seuraavana päivänä taas kuume ja oksenti..sitten lähettivät sairaalaan,ja tutkimuksiin siitä sitten jouduttiin.

ottivat verikokeen ja sokerin...kaikki oli ok....meil tääl tayssis on lastenpoli täynnä vauvoja ja kaikilla mahatauti :/
äsken sain n.160ml toiselle osmosalia menemään mihin oli sekoitettu kuningatar sosetta ja sit pikkasen jakso imee tissiäki päälle,ku oli jo niin väsy et nukahti siihen.....mut yöllä lisää tissiä ja saas nähä miten aamu menee.......
palaillaan sit aamulla

meillä venlalla yöllä päällä yleensä kokohaalari,jossa vetoketju tai napit,muutamassa on avonaiset jalkaterät..en ole enää pitäny sukkia yöllä tytyllä jalassa,silloin ihan vauvana oli aina yöllä joko villasukat tai ihan tavan sukat..kesäksi ostin henkalta ja maukalta selleset sammakko yökkärit,lyhyellä hihalla.
meillä makkarissa lämmintä 22 yleensä..mutta jos ei pariin päivään olla lämmitetty niin silloin saattaa mennä 19-20 asteeseen..ite nykysin hikoilen heti jos on liian kuuma ilmatila..
alkuyöstä tytyllä pysyy yleensä peitto päällä,mutta aamuyösyä se on potkittu jalkopäähän.

Dogtor: ihana kuva:) Hyvä että paketti löysi perille, ja että poju tykkää!!

Henkka
: :hug: Toivotaan että pian Veeti kunnossa, toi on ihan kauheeta noin pienellä :'(
Koita jaksaa!

Yöasusta: Yleensä jonkin sortin "unihaalari", nykyään mielummin niin että ne ihanaiset varpaat paljaana, kun eemi niitä unissaankin joskus kaipailee..siitä syystä ei sitä unipussiakaan olla voitu enää pitää. Ja peitto ei meinaa pysyä päällä:)
Joskus on ollut päällä ihan sellainen lyhytlahkeinen ja hihainen bodykin, kun tuo on sellainen kuumakalle.
Makkarissa lämpö vaihetelee 20-24 astetta..

Onkos teistä kukaan ollut riikassa lomalla, millainen paikka, menisittekö lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Kyllä me tuota kävelytukea käytetään aina välillä. Kaikista tuutiksen varoituksista ja omasta alun negatiivisuudesta huolimatta. Ei eemeli siinä kuitenkaan ole kuin max 30 minuuttia päivässä ja senkin monessa osassa. Toinen tykkää siitä niin kovin, joten ollaan sitä vähän käytetty.

:D miä oon koko ajan omasta mielestäni yrittänyt sanoa että LIIKA käyttö voi aiheuttaa varvistamista. Siis että siinä ollaan paljon paljon paljon enemmän kuin puol tuntia per päivä. Kyllä miäkin meille nuo vekottimet haluaisin mutten uskalla ottaa.. :ashamed: Meilläkään Kiia ei vaakatasossa tykkää pahemmin olla ja koska noita em. ei ole joudutaan rotkottamaan sylissä tai istuttamaan hetkittäin syöttötuolissa/rattaissa. Miä oon toisaalta hurjan kateellinen teille joilla se kävelytuoli/hyppykiikku on :ashamed: Mitenhän ois varvistamisen kanssa jos kävelytuolista ottais pyörät pois :whistle: Auttaiskohan se *pohtii innoissaan* :D

Oonko miä hurjan hyökkäävästi tuominnut teille sen tuolin :ashamed: Toivottavasti en koska ei se ole ollut tarkoitus... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Onkos teistä kukaan ollut riikassa lomalla, millainen paikka, menisittekö lasten kanssa?

Oon ollut kahdesti. Eka kerralla mukana mies, Anni 7kk, sisko ja sen poikaystävä. Toisella kerralla kolme hyvää tyttökaveria. Arvatkaa kumpi reissu oli rattoisampi... :laugh: :laugh:

No mut siis asiaan ;) Ihana kaupunki! Kesällä varsinkin. Annin kans oltiin heinäkuussa (on syntynyt lokakuussa myös) ja jos on tarvis voin suositella kivaa, edullista ja rauhallista hotellia. Likkojen kans maaliskuussa ja oli aika kylmä ja sohjoinen aika. Mut mitäs niistä baarissa ja shoppailemassa välitti :whistle: Isoja kauppakeskuksia, joissa mukava kulkea lapsen kanssa kun ei pukemisrumbaa ja Jurmala oli tosi kiva paikka hellepäivänä! Paikallisjunalla vaan matkattiin ja maattiin päivä rannalla, ihasteltiin venäläisten uimapukuja ja syötiin hyvin :D

Mä voisin tollasen "ei kävele vielä" lapsen kans lähteä mihin tahansa kaupunki kohteeseen, mut kolme vuotiaan kans en enää.... "äiti mennään jo, äiti täällä on tylsää..."

Voin kertoa lisää vinkkejä jos kaipaat.

Kiialla on yöllä puolpotkarit tms. missä on avoimet terät, ei sukkia ja joku löysähkö paita. Yleensä nykyään nukkuu peiton alla. Ja mitähän tuol huoneessa on lämmintä... oisko 22-24 astetta aika lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:

Oon ollut kahdesti. Eka kerralla mukana mies, Anni 7kk, sisko ja sen poikaystävä. Toisella kerralla kolme hyvää tyttökaveria. Arvatkaa kumpi reissu oli rattoisampi... :laugh: :laugh:

No mut siis asiaan ;) Ihana kaupunki! Kesällä varsinkin. Annin kans oltiin heinäkuussa (on syntynyt lokakuussa myös) ja jos on tarvis voin suositella kivaa, edullista ja rauhallista hotellia. Likkojen kans maaliskuussa ja oli aika kylmä ja sohjoinen aika. Mut mitäs niistä baarissa ja shoppailemassa välitti :whistle: Isoja kauppakeskuksia, joissa mukava kulkea lapsen kanssa kun ei pukemisrumbaa ja Jurmala oli tosi kiva paikka hellepäivänä! Paikallisjunalla vaan matkattiin ja maattiin päivä rannalla, ihasteltiin venäläisten uimapukuja ja syötiin hyvin :D

Mä voisin tollasen "ei kävele vielä" lapsen kans lähteä mihin tahansa kaupunki kohteeseen, mut kolme vuotiaan kans en enää.... "äiti mennään jo, äiti täällä on tylsää..."

Voin kertoa lisää vinkkejä jos kaipaat.

NO mielellään:)
Mietitään kesälomaksi kivaa kohdetta, ja toi oli yksi vaihtoehto.
Se ois aika lähellä, ja kuulostaa kivalta, mutta me ei tiedetä siitä mitään.Ja minä en ole juuri matkustellut missään ulkomailla, eli kaikki on mulle eksoottista:)

Massu täynnä Cesar-salaattia. Meillä tänään palvelu pelannut, poikani kokkasi ja kokkaskin hyvin! :heart: Autoin kyllä kanapalojen pilkkomisessa ja vuohenjuuston pilkkomisessa. =)
Ollaan aloitettu isompien kokkausvuorot, niin kohta ei tarvi tän mutsin ruokaa vääntää enää :laugh:

Käytiin Saran kanssa Millaa käyttämässä hampilekurissa ja samalla mun vanhalla duunipaikallakin. Sara ei vierastanut ketään siellä :o Yleensä siis edelleen vierastaa tuntemattomia. Hassu juttu =)

Yöasuista: Saralla kokoyöppärit missä ei niitä sukkaosia, eikä yleensä peittoa päällä. Lämmintä oisko joku 23 astetta..?

Tää mun sormi alkaa paranemaan, vaikkakin ei ole se tunto tullut toiselle puolelle sormenpäähän takaisin. :( Nahka kun siitä haavan ympäriltä nyt lähtee, niin eiköhän sieltä pilkota joku ohuen ohut lila langanpää. Ensin ihmettelin, että herranjestas mitä sinne on jäänyt?! :o Mutta kai siellä on joku hitaasti sulava sisäinen tikki? :laugh:

Oonko miä hurjan hyökkäävästi tuominnut teille sen tuolin :ashamed: Toivottavasti en koska ei se ole ollut tarkoitus... :ashamed:

Höh et tietenkään! :hug: Kaikki tietää et sanoit vaan totuuden, mut järjellä käytettynä noi on ok. Meillä oli annilla molemmat, hyppykiikun ikäkausi on niin lyhyt etten mintulle hankkinut, kävelytuoli odottaa ylhäällä et täyttäs ½ vuotta, jo selänkin takia.

Kävelytuolista varvistamisen ehkäisemiseksi kannattaa laittaa se sellaiselle korkeudelle, että lapsi ottaa koko jalallaan lattiaan, eikä pelkästään varpaillaan. Ja niinkuin Tuutilullakin sanoi että kohtuus kaikessa ja hyppykiikut, kävelytuolit ja bumbot jne on tarkoitettu hetkittäiseen käyttöön eli normikäytöllä en usko olevan mitään haittaa lapselle. Mutta jokainen äiti tekee omat päätökset siitä käyttääkö mitään "apuvälineitä" vai ei :D

Yöpuvusta meillä makuuhuoneessa lämpö n.+20 astetta ja Ilonalla päällä puolipotkarit+body tai yöhaalari sillä tyttö potkii peiton aina pois päältään.

Henkalle :hug: ja pikaista paranemista. Pienten vatsataudit on niin kurjia kun vievät usein aika heikkoon kuntoon lapsukaisen..

Henkka :hug: Jaksamisia sinne pàin ja pikaista paranemista!

Yòasuna tààllà koko vartalo pyjama jossa jalkateràtkin kiinni ja makkarisssa vaihtelevasti asteita 18-22 riippuu pàivàn ilmatilasta.. Yleensà siinà sitten vielà 2 peittoa pààllà jotka kyllà pysyvàt neidin pààllà ongelmitta, ei ole kova likka potkimaan unissaan :)

Kàvelytuoli meillà on ja pysyy... :D Liian kàtevà sitten kun neiti rupeaa liikkumaan.. Joskus olen siihen nyt pistànyt mutta ei vielà ole voimia tuohon hommaan niin saapi tuohon nurkkaan vielà jààdà odottelemaan :) Tulipahan mieleen ettà oonkohan mà ainut àiti joka pitàà vauvaansa hàrveleissà tunti kausia... :ashamed: Bumbossa istutaan pàivittàin varmaan yli tunti, siis varmasti koska joka ruoka kerralla menee ainakin 30 minuuttia syòmiseen... :ashamed: Jumppamatolla viihdytààn nykyààn tunti tai kaksi ja sitterissà vàli ajat.. :ashamed: Ihan oikeasti ruvennut pelottamaan ettà josko sitten tulisikin jotain selkàongelmia kun noinkin paljon neiti on noissa jutuissa.. :/

Heidi tuskin olet Annikan selkää tai mitään muutakaan ruumiinosaa pilannut noilla välineillä :D
Ja meilläkin odottelee kävelytuoli tuolla että Ilonalle tulee ikää hieman enemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Kyllä me tuota kävelytukea käytetään aina välillä. Kaikista tuutiksen varoituksista ja omasta alun negatiivisuudesta huolimatta. Ei eemeli siinä kuitenkaan ole kuin max 30 minuuttia päivässä ja senkin monessa osassa. Toinen tykkää siitä niin kovin, joten ollaan sitä vähän käytetty.

:D miä oon koko ajan omasta mielestäni yrittänyt sanoa että LIIKA käyttö voi aiheuttaa varvistamista. Siis että siinä ollaan paljon paljon paljon enemmän kuin puol tuntia per päivä. Kyllä miäkin meille nuo vekottimet haluaisin mutten uskalla ottaa.. :ashamed: Meilläkään Kiia ei vaakatasossa tykkää pahemmin olla ja koska noita em. ei ole joudutaan rotkottamaan sylissä tai istuttamaan hetkittäin syöttötuolissa/rattaissa. Miä oon toisaalta hurjan kateellinen teille joilla se kävelytuoli/hyppykiikku on :ashamed: Mitenhän ois varvistamisen kanssa jos kävelytuolista ottais pyörät pois :whistle: Auttaiskohan se *pohtii innoissaan* :D

En mä tuutis tarkoittanut, että sä olisit jotenkin tuominnut sitä. Mä olin ittekin ensin tosi paljon sitä vastaa. Se tuolihan tuli meille jo pari kuukautta ennen eemelin syntymää. Mä olin täydellisesti sitä vastaan itse jo ennen sun kommentteja. Mutta olen kääntänyt nyt kelkkani täysin. Tuntuu viihtyvän, mutta sun kommentista otin sen verran oppia, että en pidä ihan niin paljoa kuin poika itse haluaisi. Meillä vaan tuossa on se ongelma, että se on jo nyt alimmalla tasolla, joten alemmas ei enää saa. Mutta tossujen kanssa ei niin pahasti varvasta. Isin pitäis vähän "rikkoa" sitä, että saadaan sitä vähän alemmas.

Yöasusta eemelillä on tällä hetkellä body ja unipussi. Muuten on kokohaalari sukilla tai sukkaosalla. Päällä on nyt viime öinä ollut vain lakana. Mitähän meillä olis lämmintä... joku 17-20 astetta varmaan...

Tànààn làhdettiin ulkoilemaan ihanassa uudessa valkoisessa hatussa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Mulle sanottiin kaupassa toisinpàin tuosta kàvelytuolista eli pitàà koskea ainoastaan varpaat koska vauvan jalat muuten vààntyy painosta...

En osannut ehkä selittää oikein..Tarkoitushan ei ole, että vauva on koko painollaan jalkojensa päällä (ja siinä kävelytuolissahan ei olla tunti tolkulla..) Ja tuosta jalkojen vääntymisestä..meillä nuo vanhemmat tytöt nousi seisomaan tukea vasten 7 kk iässä ja silloin terkka neuvolassa sanoi, että pitäisi pitää kotonakin ollessa tukevat kengät jalassa, ehkäisemässä jalkojen vääntymistä. Eli kengät jalkaan ja kävelytuoliin :D
Ai niin..me ei pidetty kyllä koko aikaa kenkiä tytöillä, mutta eipä noilla ole ongelmia jalkojensa kanssa ollut....

hitto,kaikki täällä makkoo..siis isäntä ja likat..onneks huomenna päästää normaaliin päivärytmiin,kun mies lähtee loman jälkeen töihin :D

tossa iltapäivällä käytiin kaupassa,ja testaamassa miten tyty istuu tossa isossa istuimessa..meinasin sit venlan kanssa ottaa lipat kaupan pihassa,mies jäi jotenkin kökkimään meijän eteen,ja miula venla sylissä,ja miun jalka osu miehen jalkaan..mie jo laitoin silmät kii et nyt sitä kaadutaan..mutta onneks ukko oli edessä et horjahettii vaa sitä vasten..arvaa kuka kuuli kunniansa,,että pitää aina kökkyrehtii edessä :o

pitäsköhän hampipyykille lähtee ja jos kattos tuon 4d dokumentin läskeistä lemmikeistä :o

niin saatiin tänään muutes neuvolasta hammasharja,kun meillä ei säästösyistä niitä hammaslekuri käyntejä ole kuin vasta 2vuotiaana..on neitillä kohta joka päivälle oma hammasharja..kolme harjaa oottaa vaan hampaita tuolla kaapissa :D

NO mielellään:)
Mietitään kesälomaksi kivaa kohdetta, ja toi oli yksi vaihtoehto.
Se ois aika lähellä, ja kuulostaa kivalta, mutta me ei tiedetä siitä mitään.Ja minä en ole juuri matkustellut missään ulkomailla, eli kaikki on mulle eksoottista:)

Sen hotellin nimi on Hotelli Laine. http://www.laine.lv/eng/. Parasta oli huone jossa oli kaksi huonetta, siis olohuone ja makkari. Meitä kun oli 4 aikuista niin otettiin tollanen, mut hinnaltaan oli silti tosi edullinen! Sijaitsee n. 1 kilometrin päässä keskustasta, eikä mitään yöelämää tms kuulunut. Mukava henkilökunta (tarjoilija teki joka aamu ja ilta Annille puurot mikrossa takahuoneessa ;)) ja helppo kulkea rattaiden tms. kanssa. Piha oli ankea, mut kaupunkilomalla ei tuu paljon hotellin alueella muutenkaan oltua. Terassi oli kiva http://www.bookings.net/images/hotel/org/423/423631.jpg, ja kun meillä oli huone terassin vieressä niin että makkarin ikkuna oli terassille, laitettiin illalla Anni nukkumaan ja itkarin kans mentiin syömään terassille. Oli hyvät ruuatkin tossa ravintolassa.

Eli hyvä, ei luksus, mutta siisti ja mukava ja mikä parasta, halvat hinnat. Likkakavereiden kans oltiin Radi un Draugissa, http://www.draugi.lv/en/index.php?select=about, huippukiva hotelli ihan keskustassa, mut discokadulla. Tuli oltua itsekin aamuun asti baarissa kun ei ois muutenkaan voinut nukkua ;) Ehkä jos ois pyytänyt sisäpihan puolelta huoneen, ois ollut eri juttu.

Jos lähtisin taas menisin laineeseen.

Me shoppailtiin tosi paljon, kun Anni on aina viihtynyt vaunuissa. Origo-kauppakeskus on siinä rautatieaseman vieressä, ei voi olla huomaamatta. Ravintoloista suosittelen keskiaikaista ravintolaa, mahtava tunnelma ja huippuruoka! Lido-ravintolat on myös kivoja, saa ostaa vaikka ja mitä ite haluaa, kokit tekee tiskin takana. Vähän sellasia parempia pikaruokaloita. Tämä suurin Lido meillä jäi kokematta, pitää käydä ensi kerralla. Siellä on jotain huvipuistojuttuakin tms vissiin. http://ac.lido.lv/index.php?lang=en&sad=2&f=v&a=6

Jurmala kannattaa kokea, rohkeesti vaan junaan ja kysytte etukäteen mikä on teidän pysäkki ja sit pyydätte vieruskaveria (paikallista) kertoon milloin ollaan siellä. Muuten me ois istuttu junassa varmaan vieläkin ;) Kiva kokemus paikallisten keskuudessa. Ennen jurmalaa muistaakseni on joku vesipuistokin, sitä en käynyt tsekkaan.

Vanhoja Zeppeliinihalleja hehkutetaan tori-ostospaikkana, musta ne oli ihan karmeet! Kauhee löyhkä ja paikallisia täynnä... siis ahdistavat. Mut jännästi niin et yks halli myy vaan kalaa, yks lihaa, yks tavaraa jne. Kalahalliin en mennyt, hirvee löyhkä!!

Vanha kaupunki on ihana, varsinkin illalla torille kokoontuu ihmisiä nautiskelemaan pieniin kahviloihin. Ai että :)

Sekava kirjoitus mut kysy lisää jos tulee mieleen. Jaa mitäs ne riikan lennot täältä oulusta maksoikaan...

jaa-a.. taitaa vissiin sitten tulla meille vielà se leikkikehàkin sillà jos kotihommiakin pitàà tehdà niin helposti menee monta tuntia... Tuo kenkà homma pitàà pistàà korvan taakse :) Voi per***le sentààn.. tuli ilmoitus ettà pitàà etsià uusi lastenlààkàri annikalle kun tuo meidàn on nyt vapaalla eikà tiedà koska tulee takaisin.. Harmittaakin kun oli vielà niin fiksu ja mukava nainen! Mistà tuollaisia nyt sitten lòytàà enàà... Ja jo kuukauden myòhàssà tarkastuksetkin :/ Noh, toivottavasti ei mitààn vakavaa ole meidàn lààkàrillà ja sen takia sitten joutuu lomalle.. Mutta ettà ottaa pààhàn, seuraava on varmaan sitten joku tiukkapipoinen àmmà :kieh: Onneksi saa vaihtaa jos ei osu ajatukset yhteen...

Kiitos Topsy, pitää alkaa pohtia! Kuulostaa kyllä kivalta, täytyy alkaa tota ukkoa lämmittämään!
Onko muita hyviä matkakohde ehdotuksia?

No mä oon Turkin ystävä, käynyt ööö ehkä 7 kertaa? Paras paikka on Istanbul, jonne pitäs lähteä elokuussa miehen kans, mut hieman olen alkanut jänistää voinko Minttua jättää... Pitää katsoa lähempänä.

*muoks ja vielä täytyy lisätä että niitä Marmariksia ja Alanyoita en suosittele, vaan esim pohjois-Kypros on mitä ihanin paikka myös :)

Suomesta lähellä on tullut käytyä Tallinassa (aivan ihana viiden päivän loma kylpylässä nimeltä Kalev spa, muutamalla satasella sai hoitoja, matkat, majoituksen ja puolihoidon! Anni oli mukana (2v) ja tosi kiva loma!), Bulgariassa Sunny Beachillä (jos tykkää rannasta ja kojuista niin ok, hyvä ruoka ja hieno hotelli oli plussaa) ja Budapestissä jolloin Anni oli mahassa. Mahtava historia vei kaikki päivät ja jalatkin mennessään.

Yhteistyössä