LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
matkakohteista minä tykkäsin ihan älyttömästi Kööpenhaminasta! Se on ehkä pohjoismaitten kaunein kaupunki, joten jos ei sielä ole käynyt niin suosittelen! Riika on kans hieno paikka, mutta minä en tykkää siitä enää kun on muuttunu vähän sellaseks "huora paikaks" -ainakin yöelämältään. Krakova on myös ihana vanha kaupunki ja sielä ois joskus kiva käydä uudestaankin.
Saksa on ehottomasti yks lempimaista. Niistä isommista kaupungeista en niin tiedä, mutta just ne oliivian mainitsemat pikkukaupungit on mahtavia tunnelmaltaan!

Jos pitäis valita joku uus kohde mihin haluisin mennä niin niitä on New York, Edinburg, Kroatia (on kuulemma mahtavat rannat ja sinne jo kerran matkaa suunniteltiinkin), Sveitsi....näitähän riittää...tällähetkellä nimittäin olisin tyytyväinen jos matkakohteena olis vaikka ihan tuo lähibaari :laugh:

Hey, mielipiteitä ja kommentteja oisin vailla...Mein tytöllä ollu nyt vkon verran nuhaa. Pari päivää täs tuntu olevan jo parempia, helpottamaan päin. Mut nyt TAAS tuntuis olevan tukkosempi. Aattelinpa vaan et kuin herkästi viette lapsoset lääkäriin? Ei oo muita "vaivoja" paitti hammas tulossa! =) Syö hyvin ja nukkuukin ihan hyvin. Kai se vaikuttais noihin nukkumisiin jos ois korvatulehdus?! Ainoo mikä nyt tän nuhan aikana oon huomannu et nukahtaminen kestää aika paljo kauemmin ku aiemmin.
Sikäli sitä korvatulehdusta mietin kuitenkin ku noitten isompien aikana joku lääkäri sano et jos nuha kestää yli vkon niin sillon se on saattanut mennä korviin. Isommillakin on joskus saattanut olla korvatulehdus ilman muuta oiretta ku nuha. Ei kuumetta tms. On tää niin vaikeeta tää äitinä oleminen vielä kolmannenkin jälkeen... :laugh:

Huomenta kaikki :wave: aivan ihana ilma ulkona...
Matkustelusta en ole elämäni aikana hirveästi matkustellut ulkomailla eikä minulla ole kyllä kaipuutakaan siihen. Tällä hetkellä tuntuu hirveältä ajatellakaan että tämä 6 hengen porukka lähtisi ulkomaille |O ei voisi käyttää sanaa loma, samassa lauseessa...mutta en minä hinkua ulkomaille ukon tai kavereidenkaan kanssa, minun unelmalomani on ihan mökkiloma Suomessa...olispa pian kesä..
Nyt täytyy lähteä ulos nauttimaan ihanasta auringonpaisteisesta päivästä :wave:

Minä juuri pakkasin eväitä kassiin, haen idan ja sen mun hoitotytön kohta koulusta, ja mennään suoraan puistoon eväsretkelle..tää on tytöille ylläri, toivottavasti ilahtuvat.
Mun ois pakko imuroida täällä, mutta keksin koko ajan kaikkea kivempaa tilalle.. :laugh:

Eemillekin pakkasin mangososetta evääksi, jos sattuu siellä heräämään. Saa nähdä miten malttaa ulkona syödä:)

Mulle tullut nyt ihan hirmuinen lomakuume, varmaan juuri siksi että en tähän ikään mennessä ole juuri missään käynyt. Ja nyt noi isommat olisi siinä iässä että niiden kanssa helppo mennä minne vaan, ja eemi taas tarpeeksi pieni, ei tarvitse vielä juosta sen perässä:)
No, mutta alan hilata itseäni ulos, ja haen ne typykät ja sitten nauttimaan auringosta:)

Mulle tulee ihan kohta saumuri :flower: :flower: Tilasin Anttilasta ja se on tullut jo Ouluun jakelukeskukseen. Viimestään huomenna se on mun hyppysissä :flower: :flower: :flower: :flower:

mie tässä mietin et läenkö tallaamaan tietä tytyn kanssa,kun se tonne päikkäreille meni..vai otanko roskaromaanin ja painun tonne sängyn pohjalle..kumpikin houkuttas..koira tosin vinkuu mukaan..ja sit se on ravassa taas korvia myöten :(

ikkunan pesuun kyllä pitäs käydä..armoton aurinko kyllä saa kaiken näyttämään tosi likaiselta :o
mutta jospa mie nyt vähän aikaa lukisin tota kirjaa :D

Huomenta pàivàà vaan kaikille! =)

Tààllà heràiltiin syòmààn 6 maissa ekana ja otin lurun sitten meidàn viereen nukkumaan ja ihme ja kumma nukuttiin 10 saakka!! Normaalisti kun heràillààn siinà 8 maissa.. Olikohan neidillà jotenkin turvallisempi olo kun sai olla àidin ja iskàn keskellà =)

Matkustamisesta mà en ole paljoaa reissanut, oikeastaan italiaa pitemmàlle en ole mennyt.. Mies on kàynyt ympàri maailmaa, seilannut malesiaa, amerikkaa, englantia, eurooppaa ja afrikaa myòden.. Tykkàà niin valtavasti lentàmisestà ja uusista kulttuureista. Tosin tààltàpàin on todella helppo matkustaa muihin euroopan kaupunkeihin kun kaikki on niin làhellà.. Tunti koneella niin olet jo pariisissa tai prahassa tai missà vaan :D Mà taas VIHAAN lentàmistà ja matkustamista! Mun mielestà se on liian stressaavaa, jo matka suomeen ottaa koville... Inhoan lentokoneita, lentokenttià... kaikkea :/ Nyt annikan kanssa vielà kovempi stressi... Pelottaa jo valmiiksi ajatus... :(

Anttonilla kivan nàkòinen kàppàilytuoli :D Mutta mua niiiiin harmittaa kun tuota meidàn kàvelytuolta ei saa niin alhaalle ettà annikan jalat vielà maahan koskisi.. Kaupassa vielà nàyttelivàt ettà kuinka hyvin saa alhaalle mutta eipà ole tarpeeksi meidàn murulle... Noooo ehkà niin on parempikin, eipàhàn tule vielà tungettua annikaa siihen :)

Dirlittanilla ihania suunnitelmia evàsretkestà :) Màkin haluan pian mennà piknikille puistoon.. Otetaan huopa ja evààt joukkoon ja annikalle bumbo =) Saas nàhdà jos pààstàisiin jo tànà viikonloppuna :)

Alavatsaa jomottaa ja siivota pitàisi ja tietysti annikalla tànààn kitinàpàivà menoillaan.. Kuinka kaikki aina kaatuu samaan aikaan ??? :kieh:

Moikka kaikille!
Taitaa olla meillekkin nyt tulossa kevät sitten ihan kunnolla, ellei nyt tule mitään pakkia sitten siihen. Mutta jestas että on liukasta :o Joka paikka peilijäällä! Ärsyttää täällä mökissä istua, haluttais lähteä Eemilin kanssa vaikka minne kun herää, mutta taidetaan olla vielä täällä kotosalla tuon liukkauden takia. Pelkään ihan kauheasti, että lennän nurin ja samalla käy Eemilille tai "pikkuiselle jotain, nyt on muutes jo 18. viikko puolivälissä menossa ;)

Niin ja sekin mulla ratkaisi ettei taideta minneen lähteä, kun mies tuossa joku aika sitten soitti ja oli meinannut ajaa metsään sillan alta, oli niin mustalla jäällä ollut tie! Oli enkeleitä kyllä ollut matkassa, kun autokin oli ajautunut vastakkaiselle kaistalle ja oli mennyt hetki että sai auton hallintaan ja omalle puolelle :| Oli onni ettei ketään tullut vastaan... Ollut tosi lauhaa ja vetistä ja sitte viime yönä oli ollut pakkasta kovasti. Vieläkin kuulema paikoin tiet liukkaat. Hän kun työssään joutuu autolla liikkumaan. Taidetaan jäädä kotiin, kun ei ole pakko minnenn mennä. Jos huomenna katsoisi sitten uudellen, mikä on keli.

Eemil ihan selvästi on muuten alkanut yrittämään ryömimään, vatsallaan pyörii ympäriinsä ja ihan selvä on halu, kun vaan huomaisi systeemin. Saas nähdä milloin lähtee liikkeelle ihan kunnolla =)

tytteli nyt on aika petolliset kelit ajaa autolla,onneks ei sattunu sentään mitään..

on taas ollu hulinaa ja vilskettä koko päivän täällä,nyt kyttään lihapullia uunista,millon valmiit olis ja anttonkin on ekoilla päikyillä,noustiin vasta 9.30 :D
makkarin lämpötila meillä on noin 23 ja päällä pojulla on body ja potkarit..en oikeen tykkää noista koko puvuista,liian vaikeet mulle :laugh: ja antton potkii aina peiton pois yöllä..
heidi kiitti toi on tosi hyvä tuoli,tänään oltiinki pehmokengät jalassa siinä ja pääsikin jo peruuttamaan,meillä kun on muovimatto lattia niin sukat luistaa..

matkustelusta mä en oo käyny ku laivalla tukholmassa ja tallinnassa,eikä kyl oo mielenkiintoo lähteekkään,jotenki pelkään noita myrskyjä ja lentokoneen tippumisia..meille ois mahdollisuus lähtee miehen vanhempien kanssa marraskuussa olikohan se kreikkaan mut katsellaan nyt,mä pelkään niitä perskuleen terroristeja :laugh:

huomenna ois neukkulääkäri meikäläiselle,niistä koe tuloksista..tää viikko on taas ollu huono,väsyttää ja ärsyttää koko ajan ja muutenki mieli vähä maassa..viime viikko oli tosi ihana ku olin iloinen koko ajan eikä väsyttäny..

Retkellä käyty!
Eemi jaksoi nukkua rattaissaan, ja tytöt oli innoissaan!
Jäivät vielä pihalle leikkimään, me tultiin jo sisään Eemin kanssa.
Aivan upea ilma, huomaa kyllä miten toi aurinko heti vaikuttaa mielialaan, ainakin mulla. Mä koen että olen paljon pirteämpi.

Nyt menen tarjoilemaan herralle tissiä, palaillaan:)

Heippa :wave:

Ihana on ilma, mutta mieli on vähän maassa...paremmalla ajalla taidan avautua tuonne kerhon puolelle, nyt en jaksa enkä ole valmis vielä siihen...

Meillä tänään 5kk synttärit :heart:
Käytiin neuvolassa, paino 8915g ja pituus 68 cm...hoikistumaan päin taitaa poitsu olla, kun nyt ei ole tullu painoa viime kertaan nähden niin paljoa :laugh: :laugh:

Saatiin lupa aloittaa lihat, mutta pitäis löytää se joku sille kaveriksi, nyt koitetaan pottua uudemman kerran, jos se kävisi sittenkin...pelkkä pottu ei ainakaan uppoa millään, alkaa yökkimään jo kun näkeekin sitä...miten työ sen potun soseutatte kun sauvasekottimella tulee ihan liisteriä...

Tänään tulee kummilapseni, veljeni poika 6v. meille pariksi päiväksi, siinäpä sitä onkin sitten ohjelmaa seuraaville päiville...

àitivaan mà olen perunan keittànyt normaalisti ja sitten vaan haarukalla muussannut sen mààràn minkà annan vihannesten kanssa ja sitten pakastimeen olen laittanut porkkanan joukkoon niin on pysynyt suhteellisen hyvànà:) En ole antanut koskaan ainoastaan perunaa kun ei se hyvàà ole ilman muita vihanneksia.. Eilen tein parsakaali-peruna-naudanliha sekoituksen johon sitten lisàsin keitinlientà jota nykyààn nyt pidàn aina jààkaapissa ( tehty selleristà, sipulista, porkkanasta ja perunasta ) Ja neidille maistui hyvin :) Tànààn sitten kesàkurpitsa-maissi-naudanliha + liemi ja hyvin menee.. Tulee ihan eri maku kun latraa tuota lientà joukkoon :)

Minä menin tänään lastentarvikkeeseen katsomaan Aatulle matkarattaita. No, matkarattaita en ostanu, mutta arvatkaa oliko pakko saada uudet emmaljungan city cerox 360 :whistle: Ihan eri kevyet kuin nuo vanhan yhdsitelmä emmaljungien ratasosa. Ihme kuinka painavaksi nuo muuttuukaan kun tuon ratasosan vaihtaa paikoilleen. En vielä ole edes vaihtanut ratasosaa enkä vaihdakaan ihan heti, mutta silti nuo oli pakko saada! Tosi nätti värikin oli sellainen kuin jungle-lime, sen sitten varasin pojulle. Voi vitsi että olen tyhmä kun törsään tälleen, mutta kun on pakko saada, niin sitten se on! Eikä siitä pääse yli eikä ympäri. :D

Nyt pitää lähtä tekemään ruoka loppuun

ihana tosiaan ilma,mut mua vaan ärsyttää vituttaa masentaa ja plaah elämä on mälsää |O !!!! että tämmönen vaikutus kevätauringolla :ashamed: . poika toka päikyillä, aamulla vetäs 4,5 tuntia ulkona :D ,ihan jees!

mieli ihan maassa,millähän piristys......taidan lähteä nettishoppaamaan :wave:

ääh, tääläki ihana ilma mutta...

oltiin lähössä perhekerhoon, mulla rupes näkö sumeneen, tuli siis pisteitä näkökenttään. sitte alkas puutua käsi ja suu, ja lopuksi puhe mennä puuromaiseksi ja en kuullu kunnolla. ihan hämärä... epäilen niskoja. nappasin sit pari panadolia ku pääsin kotiin, hirvee päänsärky nimittäin jäi vaikka muut oikeet helpotti. sit rupes siitä koheneen mutnukuin tatun kans pari tuntii :whistle:

onneksi sentäs kosmetologilla sain käytyy :)
Pitääki koittaa tota heidin lientä et poika tottuu makuihin.......

Meillä ollut vauhdikas päivä tänään tähän mennessä... Meillä on ollut elämää :whistle:
Tänään on paistanut aivan ihanasti aurinko koko päivän ja tosi kesäinen ilma.

Aamulla isi vei meidät sinne perhekerhoon. Oltiin siellä ja siellä oli tosi monta uutta mamma, joilla kaikilla oli viime vuonna syntyneitä muksuja. Hauskinta oli, että mä olen yhden mamman koulunkäyntiavustajana ollu täällä ala-asteella :laugh: Vähänkö tunsin itteni vanhaksi... ;) No okei, ei tää mamma ole vielä ihan täysikäinen, mutta silti.
Käveltiin sitten tänn mamman kanssa pitkin kyläraittia kotia päin. Oli tosi kiva juttu kuitenkin. Mä olen aina tykännyt tästä tyypistä, joten on ihan kivaa, että meillä on samanikäiset ipanatkin. Vaikka ikäero on aika iso, niin eipä tuo haittaa.
Sen jälkeen eemeli meni nukkumaan ja äippä sai vihdoinkin järjestettyä kaikki huonekalut silleen, että tänne mahtuu kaikki ja on ihan ok näköistäkin. Leikkikehä on vähän huonossa paikassa, mutta eihän toi muksu siinä ikuisesti ole. Ja voihan se olla, että kunhan toi alakerta saadaan kuntoon, niin mä saan tästä keskikerroksesta vähän tilavamman.

Erityinen kiitos kaikille pesuaineita kehuneille! Sain hyvin kehuttua aineita ja nyt täälläkin kaikki haluu mun aineita :D Kerroin vain mitä mieltä täällä porukka on ollut niistä aineista... Ja mä en vieläkään pääse itte kokeileen sitä suihketta :headwall: Taas kaikki meni.... ja mä luulin tällä kertaa olleeni fiksu ja tilanneeni tonne varastoon, että saisin ittekin kerrankin kokeilla :saint: :p
No ehkä seuraavassa tilauksessa sitten =)

Mitähän muuta piti kommentoida.... :hug: Kaikille sairastaville, sairastuneille, yökukkujille ja muillekin sitä tarvitseville. Kuvat on taas olleet hienot... hmm... olikohan siinä kaikki...

Ai niin, mummi osti eilen eemelille aurinkolasit oikein silmäasemalta. On kuminauha kiinnityksellä ja oikein uv-suoja ja peililasit. On jätkä pikkasen hassun näköinen niiden kanssa, mutta tuntuu tykkäävän. Laittelen kuvia tonne kerhoon heti, kun ehdin ottamaan ne ulos kamerasta.

Mutta josko nyt menis vielä järjestelemään vähän paikkoja. Pitäis huomenna saada laitettua kaikki kuntoon, että ehdin sitten lauantaiksi viimeistään päivittää tuon vauvakirjan. Voi sitten kummeille näyttää mitä kaikkea tuo meidän poju osaa jo tehdä tai on jo tehnyt.

noniin..nyt ehkä osasin pienentää kuvia ja katotaan josko sinne gallerian puolelle ilmaantuis! Neiti ollu pikkusen kärttynen kun maanantaina sai sen rokotuksen.. onkos muilla tullu siitä 5kk rokotuksesta mitään? äh..tuollahan se neiti huutelee taas........

Tin - mulla on ollut migreeni viimeiset 20 vuotta ja mun oireet siinä on just noi miten kuvailit sun tänpäiväistä oloa. Raskauden aikana migreeni pysyi suht kuosissa, mutta nyt kohtauksia tulee taas useammin. Ja mun migreenilääkkeet on sellaisia, että niitä en nyt imetyksen takia voi ottaa. Mulle auttaa panacodit nyt parhaiten.

Me lähdetään nyt lenkille :)

Yhteistyössä