LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitäsköhän munkin hankkia kävelytuoli... :whistle: saas nähdä..Pessi kyl on nyt hyvässä vaiheessa kun voi laskee vaan matollekkin mahalteen niin viihtyy ihan hyvin kun jaksaa kunnolla päätä pidellä.Eli täälä Pessi on syöttiksessä syömiset ja lattialla muuten jos ei sit sylissä. Sitterin laitan pois kun herra sieltä nenulleen tulee ja muita härpäkkeitä meillä ei oo.

Me lähetään huomena kaupunkiin Pessin kans shoppaileen,kivaa ;)

Nyt hakeen sapuskaa kaapista :p

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Ja matkoihin liittyen vielä, kertokaahan muutkin minne lähtisitte uudestaan? Mistä paikasta tykkäsitte ja paljon? Ois ihana lähteä johonkin uuteenkin paikkaan...

Jos ei lasketa viroa tai pohjoismaita, niin en ole käynyt kuin kreetalla Geranissa. Se oli kyllä kiva paikka. Meidän porukassa oli myös lapsia mukana ja niillekin se oli ihan kiva paikka. Siinä oli lähellä jossain vesipuisto (yks perhe kävi siellä).

Muokkasin saaren uusiksi :D

Me ollaan myös riikassa pari kertaa käyty ja voin lämpimästi suositella :D
Ja jurmala myös hieno paikka ja se junalla matkustus aivan helppo homma,kunhan vaan kysyy joltain paikalliselta koska jää pois.
riikassa varmasti myös paljon näkemistä lapsille..eläinpuisto nyt ainakin :D
Vilnaa voin myös suositella. Tosin meilläkään ei vielä lasta sillon ollu,niin tuli noita terasseja katsastettua enempi :whistle:
Euroopan kaupungeista muita hyviä kohteita praha ja budabest.

Minne lähtisin uudestaan..niitä on paljon,mutta ainakin istanbul,kun viikko ei riittänyt ja sitten thaimaassa krabi,aivan unelma paikka :)

mä lähtisin uudestaan unkariin,balaton järven rannalle =) osa syy sekin et sieltä niiin mahtavia muistoja.Mut oli kyllä hieno paikka koko Unkari. Ja Prahaan mä lähtisin myös millon vaan :heart:
Teneriffalla käytiin paljon kun olin pikkuveljen kans pieni ja itellä kyl tosi ihanat muistot niiltä reissuilta

:wave: hehei :wave: merkkailen vaan ja huikkaan et täällä "taustalla" ollaan.. enemmän tai vähemmän, minkä nyt elämältä ehtii ;) :laugh:
Mulla jo niin kevättä rinnassa ja kaikkea muutakin on, ja on ollut täs niiin paljon, et siks tännekkään en ole ehtinyt :/ Mutta hengessä olen mukana ja kunhan täs ehdin, niin lupaan tulla kirjotteleen kuulumisiakin enemmän =) Täällä sitä onkin kirjoteltu ahkeraan ja kaikenlaista on täällä "tapahtunutkin"... Täytyy koittaa pysyy kärryillä jotenkin.
Joo, täälläkin sit tuli tänään 6kk täyteen :heart: Voi tätä ajankulua...mutta ihanakin seurata kuinka meidän pikku pallerot kehittyy ja oppii ja oivaltaa kokoajan jotain uutta =) Musta ainakin tää puolivuotias on jo niin mukavassa isässä et... :heart:
Mut nyt tarttee mennä nukkumaan, kauniita unosia mammat =)
:hug: kaikille sitä tarvitseville :)
Mielessä olette jokapäivä :hug:

meillä onki sopivasti sellaset adidaksen ensi kengät anttonille,voipi laitella ton kävelytuolin kaa ne,oli mielessäki et alettas niitä käyttää ton tuolin kaa..

syöttistä ei keretty koe istua kun poju meni jo unilleen ja jokohan äitiki pääsis,hirvee härdelli ollu päällä koko illan,huh..mut öitä :wave:

Huomenta!

Ei meillä ne yövauhkoomiset ja iltaitkut johtuneetkaan hampaista. Eilen käytiin lääkärissä ja korvatulehdushan siellä. Arvasin kun hinkkas korvaa muulloinkin kuin nukkumaan mennessä. Penisiliinikuuri nyt päällä ja onhan toi vähän vaativampi mut ihan ok menee. Kunhan alkais toi lääke vaikuttaa. Meinas et on vissiin ollut jo jonkin aikaa toi tulehdus :ashamed: :whistle: No mistäpä noita osaa aina tietää.

Nyt valmistautumaan perhekerhoon :wave:

Huomenta!
:hug: eka kaikille sairastelijoille! Nyt on sitkeitä flunssia/mahatautia liikkeellä. Ja olipas Mammmoliinolla ollu inhottava neuvolantäti :hug:

Matkoista: Uudestaan lähtisin Kreetalle ja tykkäsin kans tosta Riikasta, Vilnasta ja Pärnusta. Lisäksi oltii pari vuotta sitte porukoitten kans niitten viiskymppisristeilyllä, semmosella Kristina Cruise´s- laivalla joka meni välimerellä ja atlantilla. Käytiin n. kuudessa maassa. Mutta sinne ei lapsien kans!

ööh, ainiin, ihan unohdin, Tatulle tuli eilen eka hammas :heart: Ei hirveesti kiukuttanu se, eka illalla vähä enemmän ja yöllä heräs tunnin välein mut nukahti taas.

Mäki meen valmistautumaan perhekerhoon ja sitte kosmetologille =) :wave:

huomenta kaikille!

tyty sitten nukku melkein kaheksaan,tosin puol kuudelta piti saada 100ml maitoo..
no eipä neiti suostunut syömään puuroa,kun oliskohan kolme lusikallista,niin tiukkaan napristi suunsa kiinni,et en kehannu väkisin sinne tunkee..no syöpihän sitten seuraavalla kerralla..tuolla se nyt olkkarissa pitää meteliä :D siihen malliin ähkää että kakkaa pukkaa.

miulla tuo kainalo hiton kipee..toivottavasti ei mitään paisetta pukkaa,nimittäin se patti on nyt ihan punanen ja sika kipee :|

pitäs vissiin imuroida,ja jos pesis lattiatkin,tuntuu että rupee olemaan hiekkaa lattioilla,missä koira on maannu niin kamala kasa hiekkaa..ja sit ärsyttää kun ne on jalkapohjissa kun paljain jaloin kävelee.

mutta nyt hommiin..

huomenta

Ihania matkavinkkejä tullut, kiitoksia:)
Kesään enää pari kuukautta, pakko alkaa suunnitella :whistle:
Ongelmaksi saattaa muodostua tosin tää ikuinen rahapula, mutta katellaan..

Eemillä toisessa reidessä patti, sellainen kova möhkylä, pienen superpallon puolikkaan kokoinen. Ei arista sitä..KOitan soitella neuvolaan ja kysyä että mikä kumma se voi olla???

**muoks..soitin neuvolaan, oli sitä mieltä että se on reaktio perjantaisesta rokotuksesta, eikä ole syytä huoleen..minä täällä nyt tuijotan pattia ja pohdin kasvaako se. Kaikenlaista :o **

Jos mä saisin lähteä jonnekin matkalle uudelleen, niin menisin takasin Dubliniin tai Irlantiin ylipäätään. Oltiin Dublinissa miehen kanssa viikko kaks vuotta sitten ja aivan ihana kaupunki. Uudemman kerran jos sinne pääsisi, niin tekisin enemmän retkiä kauemmas keskustasta. Ja menisin vaikka väkisin kattomaan greyhound- ja laukkakisoja :D

Minäkin täällä taustalla pikaisesti :wave: ! On se jännä juttu, vaikka tähän ei välillä ehdi sen suuremmin perehtyyn, kun pikasesti jutut lukeen, niin niin olette kumminkin jo tavaksi tulleet, että mielessä pyöritte kaikki :) .

Mulla oli eilen kiva shoppailureissu ja nyt kun sain pimun nukkuun, olis intoa vaikka mihin. Pitäs siivota, ommella, sisustaa... :) . Kun vaan saisin tuon ajan riittämään :whistle: ! Ulkonakin niin mielettömän ihana ilma, että sinnekin kohta mentävä, joten nyt hihat heilumaan :p

täällä kaikki haluais matkustaa etelään tai johonkin ulkomaille :D oonkohan mie poikkeus,et minnuu ei kiinnosta reissata sitten yhtään :o tai jos johonkin lähtisin niin se vois olla ihan suomen lappi,jota kyllä ollaan puhuttu et sitten mentäs kun venla olis pikkusen isompi..siis sielläkin joku eräkämppä,ei pätkääkään kiinnosta jotkut isot hiihtokeskukset esim..

en tiiä mie ahistun reissussa aina hirmusesti,kiva on lähtee,mutta sitten kun tietää et täältäkin on hirmunen matka joka paikkaan,niin istut autossa tai linja-autossa ekan puol päivää et olet perillä. :o huh huh..

onko tuo matkustelukin sitten verissä,mie en pienenä päässy helsinkiä pidemmälle koskaan,ei minun vanhempani ole sitä sukupolvee jotka käy tallinnan risteilyillä,tai ulkomailla..meillä oli joka viikonloppu nokka kohti mökkiä..ja ehkä itekkii olen sellanen mökki-ihminen..tai sit en..

tai ennen kuuttahan täällä jo noustiin ylös |O ! nyt ekoilla päikyillä ulkona.....vaikeaa tuo ulospukeminen näin aamusta; ekaks lähtiessä pakkasta mutta puolen tunnin päästä jo nelisen astetta lämmintä.....

voi kun pääsisikin ulkomaille...ei taida olla varaa,eikä kyllä haluakaan näin pienen kans vielä :/ ,ja laihuttaakin pitäis jos rantalomalle meinais ;) !

poika heräteli parin tunnin välein hirmu itkun kans; ilmeisesti johonkin koski mutta ihan on täys mysteeri että mihinkä.....mahavaivoja vai hammasvaivoja :o ? jaa-a...... äitin tissi toi pelastuksen jokaiseen itkukohtaukseen :D |O ....

Minä en myöskään ole koskaan oikein matkustellut ulkomailla, kerran kävin Rodoksella kun olin 12v, ja viime kesänä oltiin ruotsissa..
Nyt meillä tuo esikoinen kovasti hinkuu ulkomaille, kun monet kaverit reissaa. Ja olisi se itsellekin ihan kiva joskus jossain käydä.
Mulla vaan ihan kauhea laivakammo, ja lentokoneessa ei ole tullut juuri oltua, joten ajatus siitäkin jännittää..Lapset taas haluaa laivalle, eli hankalaa on:)
Kotimaassa mua kiinostaa juuri se lappi myös, en ole ikinä käynyt , Vaasa taitaa olla kauimmainen paikka jossa olen ollut täältä katsottuna.
Ja Naantalin kylpylässä oltiin toissa kesänä, siellä oli kyllä ihanaa, musta se koko kaupunki oli ihana. Sinne voisin mennä uudelleen.

hitto,taas mie täällä..persus penkissä taitaa pysyy..imurointikin on vielä tekemättä kun tyty nukahti..sentään sain pyykit pyörimään,ja venlalle pe-po ja patatit kiehumaan,ja perunalaatikon uuniin..

olen miettiny josko sellasta systeemii hankkis johon saa vaihtaa niitä liinoja,ei tarttes aina tota imurii ottaa esiin,sillä sais ainakii pölyt kerättyy tuolta lattioilta :o sini tuotteella olis ainakin..se levymoppiko se nyt on nimeltään..pitäshä miun tietää kun koulutkin siivouspuoleen käyny :o

Huomentapäivää kaikille! :)

Hieman on jäänyt vähemmälle tämä mun kirjoittelu. Ei oikein nyt ajatukset luista niin että pystyisi mihinkään keskittymään. :/ Nyttenkin jumittaa... :headwall: Kaipa tämä tästä ajan kanssa selkiintyy.

*muoks. itse asia unohtui: LS:lle yv:tä...

Ihanaa huomenta,

Ihan uskomattoman hieno ilma :) Ja Hilma nukkui taas lähes puoli kasiin ja ottaa nyt aamu-uniaan :)

Mä voisin käyttää kaikki rahat matkusteluun. Osittain juuri siksi asutaan vuokrakämpässä,mies on samanlainen ja halutaan olla mahdollisimman riippumattomia - suuret lainamäärät ei houkuttele. Tästä on aina helppo lähteä ja ottaa vaikka alivuokralainen jos lähtee pidemmälle reissulle. Toki meidän Hilman kasvaessa pitää asettua johonkin, mutta nyt vielä muutama vuosi aiotaan seikkailla ympäriinsä :)

Mäkin tykkään Riikasta ja Pärnusta ja molemmat kohteet on lapsiperheille hyviä. Euroopassa on monia ihania kohteita mm. Praha, Lontoo, Saksan ihanat pikkukaupungit jnen jne. Mutta kyllä mä sitten tykkään Usastakin - varsinkin New York ja Key West osui ja upposi kunnolla ja sinne palaisin mieluusti - syksyllä yritetäänkin päästä Nycissä käymään. Mä tykkään matkustaa silleen, että liikaa ei suunnittele etukäteen. Lennot varataan netin kautta ja yleensä ehkä ekan yön majoitus - muuten sitten mennään sinne missä näyttää kivalle :)

Huomenia!

Niinukka, sibicorttia saa ilman reseptiä. Meillä käytössä myös noita sinin liinoja pölyjen pyyhkimiseen levymopin avulla. Käteviä ovat, mutta hiekka-aikaan pitää olla varovainen ettei naarmuta lattioita, muut roskat ja pölyt etenkin lähtee tosi kätevästi. Imuroin aika harvoin niin noi toimii ensiapuna muulloin. Inhoon muuten tätä matalaa kevätaurinkoa, kun koti näyttää niin likaselta... eikä meillä oikeasti ole likaista, matala aurinko saa vaan jokaisen pölyhiukkasen näkymään.

Makuuhuoneen lämpötila: meillä 19-20 astetta. Vienalla pitkähihainen ja -lahkeinen yöpuku ja aina unipussi.

Matkustelusta: Riikaa minäkin voin suosittaa kaupunkilomakohteeksi, samoin jo mainitut Budapest ja Praha. Wien on ihana romanttinen kaupunkin (olen siellä vuoden asunut), mutta länsieurooppalaisena kaupunkina sitten jo kalliimpi. Dublin tosiaan ihan huippu, siellä oltiin juuri kuukausi takaperin vauvan kanssa. Halvat Aer Linguksen lennot, tarpeeksi lyhyt lento noin pienelle ja moderni kaupunki eli lastenhoitohuoneita kaikkialla ja hinnat halvemmat kuin Suomessa (ainakin vaatteiden osalta). Me ollaan kaupunkilomailijoita ja suunnitteilla olisi kesäksi Amsterdam. Kallis, mutta lähellä eikä olla siellä oltu yhdessä (ja minä sitten lapsuuden) ja sinne voisi tytönkin ottaa mukaan. Noin muuten suosittelisin vielä vuokraamaan Villan ja auton Toscanasta. Oltiin viime elokuussa 12 hengen + 2 lapsen porukalla. Ihan huippua. Osa löhöili altaalla ja vietti "kotielämää", osa kierteli läheisiä kaupunkeja (Pisa, Firenze, Sienna ...) ja pikkukyliä, viinitiloja jne. Ja tosi halvaksi tuli, paljon tehtiin itse ruokaa hyvistä italialaisista raaka-aineista. Netistä löytyy vaihtoehtoja vaikka millä mitalla.

Mä muuten ymmärrän, ettei kaikki välttämättä tykkää tai halua matkustella. Viihdyn itekin kotosalla ja mökillä ja matkalle lähtö on aina hiukan stressaavaa, mutta sitten myös tosi palkitsevaa. Ja sitten on tuo mun toinen puolisko, joka kerää maita, niin väkisinkin sitä reissataan paljon :) . No harrastuksensa kullakin ja rahansa voisi toki käyttää viisaammin ;) .

Yhteistyössä