LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

Hipkukka kiva kuulla ettà on tosiaan onnistunut muillakin tuon 2 kielen viljely... Mua joskus pelottaa ettà jos annika ei sitten opi yhtààn kieltà.. :/

Mammoliino itse kàrsin myòs tuosta "herkkuholismista" ja se on ihan oikeasti niin kuin huume! Mà kun yritàn olla ilman herkkuja niin 5 ekaa pàivàà on hirveàà tuskaa, tulee surullinen olo, vàsyttàà, kiukututtaa, ei huvita mikààn ja ajattelen kaikkia ihanuuksia kieli pitkàllà koko pàivàn.. Ja sitten kun on tavallaan itsensà vieroituttanut niistà niin on ihan turha mennà menetelmàllà " yksi suklaanpala" Mà retkahdan heti koko levyyn jos edes yhden otan ;) Ja siità se alamàki alkaakin... Ja puhun ihan oikeasti alamàestà koska pàivàssà voi mennà 500 g suklaata, suklaakakku, sipsejà yms. 16 vuotiaana sòin yksikseni 2 pàivàssà 2 tàytekakkua ja lihoin 4 kg !!! Nyt vauvan kanssa olen pààttànyt ettà jos kerran en pysty olemaan ilman suklaata niin sitten syòn koska annika ei tarvitse vierelleen vàsynyttà ja kiukkuista àitià...
 
oli vilinää ja vilskettä kun oli taas pikku neiti hoidossa täällä ja hiukan vaativalla päällä..komenteli anssille koko ajan kaikkee mm.anssi,sinä et saa puhua minulle etkä emmalle :LOL: sit piti leikkiä piilosta ja sellasta leikkiä missä minä olevinaan nukun ja se tulee herättää,karjasee korvaan kovaa HERÄTYS..huh,onneks se jo lähti :LOL: no ei,ihana se on..

mulla oli jollekki asiaakin mut en muista enää,ylläri pylläri :D mammoliinolle ainaki halit :hug: melekonen eukko on neukussa ollu..
 
Mammoliino :hug: Minä itse olen saanut painon tippumaan tosi hyvin painonvartijoiden pisteillä joskus aikoinani. Nyt en jaksa laihduttaa ja muakin se ottaa aivoon kun ei tämä paino kuitenkaan ole sellainen että minulla olisi hyvä olla. Ikävää jos sulla alkaa olla jo mielenterveys juttu tuo paino homma, mutta minusta sinä olet kuitenkin äärettömän kaunis nainen, ihanasti pukeutunut ja kaiken lisäksi mikä tärkeintä, tosi mukava-ihana ihminen. :heart: Tuo terkka oli kyllä täys aasi jonka luona asioit tänään. :headwall: |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Mammoliino itse kàrsin myòs tuosta "herkkuholismista" ja se on ihan oikeasti niin kuin huume! Mà kun yritàn olla ilman herkkuja niin 5 ekaa pàivàà on hirveàà tuskaa, tulee surullinen olo, vàsyttàà, kiukututtaa, ei huvita mikààn ja ajattelen kaikkia ihanuuksia kieli pitkàllà koko pàivàn.. Ja sitten kun on tavallaan itsensà vieroituttanut niistà niin on ihan turha mennà menetelmàllà " yksi suklaanpala" Mà retkahdan heti koko levyyn jos edes yhden otan ;) Ja siità se alamàki alkaakin... Ja puhun ihan oikeasti alamàestà koska pàivàssà voi mennà 500 g suklaata, suklaakakku, sipsejà yms. 16 vuotiaana sòin yksikseni 2 pàivàssà 2 tàytekakkua ja lihoin 4 kg !!! Nyt vauvan kanssa olen pààttànyt ettà jos kerran en pysty olemaan ilman suklaata niin sitten syòn koska annika ei tarvitse vierelleen vàsynyttà ja kiukkuista àitià...
Joo, ja kaikista v****maisinta on se, että vaikka ite olisitkin tiukkana ja jättäisit ne herkut kauppaan, niin meillä tuo miehenretale kantaa niitä kotiin
:eek: :kieh: Ja tästä on puhuttu sen miljoona kertaa ettei näin voi jatkua. Kyllä minä pystyn kaupassa ne ohittamaan, mutta jos ne kotona on kaapissa, niin en suoraan sanottuna pysty niitä heikkona hetkenä vastustamaan :ashamed: Vertaan sitä siihen, kun että jos narkkarin keittiön kaapissa olis kilo huumeita, niin koitappa niitä sitten siinä olla kattomatta ja pussia avaamatta kun kaappia kolisutat.... Uhkasin tuota ukkoakin taas kerran avioerolla jos se ei pysty niitä karkkeja kauppaan jättämään :ashamed: Mutta mun terveyshän tässä on vaakalaudalla...

Ja piti muuten tuohon kieliasiaan sanoa, että Siljan kummitäti on venäläinen ja hänellä on 9 vuotias poika, itseasiassa vaan 8 päivää ikäeroa meidän Santeriin. Hän on oikeastaan koko ajan puhunut pojalle venäjää ja isä taas suomea. Tällä hetkellä poika puhuu kumpaakin sujuvasti, toki aina pitkän mummolaloman jälkeen suomenkielen jotkut sanat on hukassa, mutta vain hetkellisesti. Eli kumpikin kieli sujuu. Ja varsinkin nyt kun poika on sellaisessa koulussa, jossa on venäjän kielen kursseja, alkaa kirjoittaminenkin sujua kummallakin kielellä. Tämä kummitäti oli aikoinaan tästä puhunut alan ihmisten kanssa, ja hän oli saanut sellaista palautetta, että mikäli jompikumpi vanhempi puhuu jotain kieltä äidinkielenään, ei ole mitään estettä olla puhumatta/opettamatta sitä myös omalle lapselleen. Mutta siis vain jos kieli on oma äidinkieli ja kielellinen ilmaisutaito näin ollen vahva ja monipuolinen. Eli tämmöinen Jani Sievinen-tyyppinen lasten monikieliseksi opettaminen ei taas olisi suotavaa (Sievinenhän tuumi aikoinaan Susannan kanssa lapsia tehdessään, että hän puhuu lapsille vain englantia että lapsista tulee monikielisiä :LOL: ) Nykytilannehan uusilla Sievisilläkin on toki erilainen, lapsi oppii äidiltään ÄIDINKIELI ruotsia :D
 
Harrastuksista : Meillä ollaan kanssa suurinpiirtein koko ajan viemässä noita miehen isompia jonnekkin, varsinkin poikaa :/ Poika harrastaa jääkiekkoa, treenit ke, pe, la, su! Alkuun olin ihan kauhuissani, että kun ovat lapsia ja ptää tosiaan sitä kouluakin ehtiä käydä :eek: Poika onkin väliin tosi kiukkuinen ja väsynyt, yläaste ei ookkaan enää niin vaan kuin ala-aste. Tuohon jos vaikka jompana kumpana vkl päivistä on vielä peli, tietty sinä päiivänä ei treenejä. Mutta kun ne pelimatkatkin ovat täällä pohjoisessa "lyhyitä". Pisin on tainnu olla Ivalossa, aamulla klo 7 aikaan lähtivät, puolilta öin takas! Mies on kanssa haksahtanut tuohon kiekkohommaan ja vielä viime kauden valmensi noita junnuja. Nyt kun vauva tuli, jätti onneksi suosiolla muille =) Nimittäin tuo harrastus jos mikä vaatii todella paljon ymmärrystä muilta perheenjäseniltä, kun koko ajan menossa.

Sitten tyttö vielä alkanut käydä ratsastamassa torstaisin! Ja käy vielä koulun puolelta kokkikerhoa tiistaina ja kuvataidekerhoa maanantaina :/ Noihin koulun juttuihin onneksi pääsee itse kulkemaan.
 
DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 64kg*
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -500g, nyt 68,5kg*
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 68kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +400g, nyt 84,8kg*
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78,5kg
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 74,4kg*
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72kg
 
Mammoliinolle haleja,
hemmettiin tuommoiset neukkutädit ja muutkin, mulla on pari tuttua jotka sivulauseissa vihjailee mun painosta - siis verhotusti . Mökkireissuille 'ostetaanpa tätä rasvatonta juustoa ' jne - jo meikä syntisenä vaikka oikein sinihomejuustoa käpälöi....
Ja kaikki aikanaan - vauva ja isommat huolet ensin, paino sitten.
Yks kamu kehui keventäjiä, mutta enpä tiedä...
Pitäis olla joku personal shopper , joka tois vaan vihanneksia, upea latinorakastaja personal trainerina ja mitä vielä ???? Siis mulle ...

Täällä nipinnapin selvitty mun äidin vierailusta. Puuuuuuuuuh , onpahan perus nuiva immeinen.
Noh, sentään himpun Viuhun otti kontaktia ja oli ehkä 4%:sesti mummomainen (max 100%) :kieh:
Muuten haukkui ruuat ja sen semmoista ...

Viun housut tuoksuu, pitänee tehdä jotain ...

Lisää myöhemmin.


 
mammoliino: täällä toinen herkkupepa :D ! meillä mies osaa kyllä nuo herkkuhommat: se kun ostaa itelleen aina jotain ihanaisia suklaakeksejä evääks ni se pitää ne siellä repussaan eikä tuo kaappiin kun mie oon niin pyytäny! joskus sit on ihana huomata kun se jättää mulle keksin pari aamukaffelle kun tietää että mulle maistuu :p ! mutta mä oon siis hulluna johonki kaurakekseihin esim, voisin vetää kahvin kans ainaki miljoona semmosta :p ;)

voe paska, saakelin hornetit harjotteelee matalalentoo koko viikon täälläkin päin |O ! voehan vitura kun eivät ymmärrä että lapsen täytyy saada nukkua |O
pitäskö käydä askartelemassa pellolle hangelle joku härski viesti, tyyliin get lost karjalan lennosto vai mikälie.....

 
mammoliino :hug: et ole ainoo kuka saa varmaan lopun ikää taistella painonsa kanssa..miule on tehty selväksi jo alle kouluikäsenä et olen ylipainonen ja ei sitten herkkuja tipu..joskus kasiluokan ja ysiluokan kesällä laihdutin..tosi tyhmästi..tyyliin kaks leipäpalaa per päivä..ja hirmusia lenkkejä :eek: no tippuhan tuo paino..ja yhtä nopeesti sitten tuli takasikin..sitten eron jälkeen laihdutin 20kg painonvartioissa..ja ne 20kg on tullut näinä vuosina takas... :ashamed:
nyt taas kamala kuri itellä..yritän noilla pv-pisteillä..mutta tosi nihkeesti tippuu..

ja minulla sama onkelma..jos tiiän et on jotakin herkkuu kaapissa niin ne kyllä siellä polttelee niin pitkään,et saan ne tungettuu suuhuni :eek:
siksi meillä ei koskaan ole kahvileipää,muuten ku pakastimessa..tai ei mulla niinkään tuo hiplee puoli polttele..irtokarkit ja vaalee tai tummakin leipä,päällä kasa juustoo ja metukkaa :( tuolla voisin varmaan elää pelkästää..

on se niin vaikeeta..pitäs olla tyytyväinen itteensä..mutta ite ainakin tiettynä aikana kuusta olen niin kriittinen itteäni kohtaan et voisin vaikka itteni kuristaa..

ja ite sain silloin kun noita isoja likkoja ootin terkkarilta joka ikinen neuvola käynti kamalaa saarnaa painosta,että varmaan lopunikäset traumat jäi..ja arvaa pelkäsinkö nyt kun kävin oottamaan venlaa,että terkka napisee painosta..mutta yhtään kertaa ei sanonut..onneksi.

kamala löllö keli tuolla ulkona,kun lenkki miehen kanssa heitettiin..koirakin korvia myöten rapanen..
 
Iltoja mammat ja pienokaiset :wave:

Veetille ja Emmalle paranemisia :hug: Ja mammoliinolle :hug: typerän euvolantätin puheista :kieh:. Miä ja syön meiltä kaiken mitä vain hyvää löytyy :ashamed: Varsinkin taas nyt ihastuttavien menkkojen aikana :headwall:

Tilda hyvä että koirulin vika tuli nyt jo esiin ettei kauaa ehtinyt teillä olla. Vaikka luopuminen on ikävää lyhyenkin ajan jälkeen ja toinen oli niin suloinenkin :hug: Oottekos jo uutta pentua miettineet?

Mulla on emännät ollut elämää viime aikoina enkä ole samalla tavoin joutanut tänne :) Tänää oon kyllä välillä netissä ollut mutta vaan ettimässä tietoa maidottomista tuotteista. Meidän Jepellä nyt sitten todettiin maitoallergia :/ Ja mikä kauheinta, testit on näyttäneet sen JO 5v takaperin. Ei mulle vaan ole kerrottu ennen kuin nyt tätä aikaa varatessa ja silloin luvut on olleet paljon suurempia kuin tällä hetkellä :eek: No nyt poika laitettiin maidottomalle ja katsellaan paraneeko iho ym.. Miä en ymmärrä tota tk:ta!

Miä oon tänään kuskannut isovanhempiani labraan ja takaisin, juossut kaupoissa jne.. Pappa muutes pääsi viime perjantaina kotiin ja on tällä hetkellä tooosi pirteä :) Torstaina olis lääkäri ja jos kukaan muu ei pääse viemään heitä niin homma lankeaa mulle. "Onneks" mies on pekkasilla (lue: sotkemassa meidän päiviä) tän viikon niin pystyn kuskiksi menemään.

 
Mammoliino

Vertaan sitä siihen, kun että jos narkkarin keittiön kaapissa olis kilo huumeita, niin koitappa niitä sitten siinä olla kattomatta ja pussia avaamatta kun kaappia kolisutat....


Ihan samaa olen màkin sanonut!! Ja ihan oikeasti onkin niin!! Ei alkoholistikaan kasaa kotiinsa viinaa ja samaa pàtee suklaaseen ja muuhun herkkuun!! Tunnen niiiiin hyvin tuon tunteen... Meillà mies on samanlainen kuin minà.. mutta hànellà se himo on kaikkeen suolaiseen... Syò enemmàn kuin kuluttaa, syò kun on stressià, syò kun on mukavaa.. Siis syò aina ja nimenomaan myòs siihen tunnesyòmiseen. Nyt vaan on niin ettà sità ylipainoa hànellà on kertynyt taas paljon Annikan syntymàn myòtà ja ollaan ihan oikeasti huolissaan terveydestà :| No dieetillà yritetààn olla molemmat, mà nàmà raskauskilot haluaisin pudottaa ja jatkaa vaikka siten tsempatakseni miestàni ( HUOM! Yritàn olla dieetillà, eilen pàivànsaldo oli 5 lion suklaapatukkaa :ashamed: ) Noh, kuitenkin mies sitten illalla tulee kotiin ja nàkee mun apaattisen naaman, ja ressukka ei kestà sità katsella ja kippaa mulle sitten suklaata ;) Ei semmoisesta voi avioeroakaan ottaa ;) :D Mutta rankkaa on herkkuholistin elàmà! Ja mà olen kanssa samaa mieltà ettà Mammoliino on todella kaunis nainen! :)
 
Voi Tuutis! Ja voi Jeppeä!
Mutta pääasia on että selvisi mikä vaivaa, ja ei se maidottomuus mikään katastrofi ole, siihen oppii nopeaan!
Meillähän kuukausi sitten Ida sai tietää että enää EI ole maitoallergiaa, ja ollaan palattu takaisin maitotuotteisiin...-> nyt idalla iho auki taas..Nyt sitten kokeillaan että paraneeko iho jos jätetään TAAS maito pois! Arvaappa ottaako Idaa pattiin..
 
Kaikille kipeille halit ja tuutiksen Jepelle myös! :hug:

Mammoliino: Mun yks hyvä ystävä on aina kamppaillut painonsa kanssa. Ehkä vettä myllyyn on myös ammentanut hänen anoppinsa joka ammatiltaan ollut aikoinaan ballerina. Jossain vaiheessa se meni henkisesti niin yli että tuskin uskalsi anopin luona enää vettäkään ottaa, ettei vaan lihois siitäkin! :eek: Hän on koittanut kaikki mahdolliset tavat laihduttaa ja onnistuukin aina välillä, nyt on löytänyt jonkun dietin jolla onnistuu,mutta on henkisesti todella raskasta kuulemma. Mun henk koht mielipide on se että jokainen on millainen on, kunhan kantaa ne kilonsa kunnialla! B) Muutaman kuvan sinusta nähneenä olen todennut että olet todella kaunis sellaisena kuin olet! :heart: Eikä tämä ole mitään liibalaadaa vaan ihan totta!
:hug:

Ja omaan napaan...

Meitin Sara on vissiin ihan sekasin tosta kellon siirrosta. Nyt illalla se nukahti lattialle
:LOL: :LOL:
Aattelee varmaan että mikähän tolle mutsille on tullut kun ei nukkumaan päästä omaan sänkyyn?! Ja pitää nukkuu sitten missä milloinkin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:


Ja omaan napaan...

Meitin Sara on vissiin ihan sekasin tosta kellon siirrosta. Nyt illalla se nukahti lattialle
:LOL: :LOL:
Aattelee varmaan että mikähän tolle mutsille on tullut kun ei nukkumaan päästä omaan sänkyyn?! Ja pitää nukkuu sitten missä milloinkin :D


No sehän on sitten kuin meidän Ella konsanaan pienenä ja vielä joskus nytkin....

Joulun aikaan se nukahti peppu pystyssä takkahuoneen sohvalle joulutorttu kourassa, kun äippä vaan koneella naputteli.... :LOL: :LOL:

*muoks ja mustaukset päin ........*
 
Dirlittan ihan taatusti Idaa potuttaa :hug: Meil tuo poika ihmeen hyvin asian otti kun sille selitin ja tänään on jääkaapilta kaikki kantanut mun luo tutkittavaksi onko niissä maitoa vai ei :D Ja jugurtin korvikekin löyty, YOSA kauravalmiste. Siitä tuo tykkäs ja maistatin niin riisi, soija ja kaurajuomat, kaurajuoma kelpas :eek: Minust se on samaa kun kaurapuuroa joisi :x :ashamed:
Mut huomasin että paljon jo käytössä olevista elintarvikkeista meillä on jo valmiiksi maidottomia :) Suurimman muutoksen taitaa tuoda maidon juonnin loppuminen ja juustoista luopuminen. Poika ei ole vielä tajunnut että norm. suklaa on pannassa :/ Mun pitää viel enemmän piilossa syödä omat suklaat :whistle: :ashamed:

Minkäs verran sitä pitää muutes kalkkia ja D-vitamiinia syöttää jos maitoa ei juo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Meitin Sara on vissiin ihan sekasin tosta kellon siirrosta. Nyt illalla se nukahti lattialle
:LOL: :LOL:
Aattelee varmaan että mikähän tolle mutsille on tullut kun ei nukkumaan päästä omaan sänkyyn?! Ja pitää nukkuu sitten missä milloinkin :D
Meil nuo isommat ei ymmärrä ajoissa nukkumaan käydä ja aamulla taas väsyttää vietävästi :/ Ja Kiia taas hihkuu ym. omassa sängyssään norm. kauemmin ennen kuin nukahtaa :) Mut päiväseltää pimun unet on ihan sekaisin ja jonkin sortin vitinää havaittavissa norm. enemmän.
 
Voi hyvänen aika tuota Millin Saraa. =) Ei meillä vaan tuollaista tapahdu never ever. Kahdeksalta sain tänään pojan yöunille ja siitäkin oli tuntia ennen sellaista väsymys kitinää että huh, huh. Anni meni nyt vasta sänkyyn, mutta sen laittaminen on kuin tanssia verrattuna tuohon kitisijään. Kymmenen minuuttia ja neiti on unessa. :D

Jotenkin ollut rasittava päivä tänään. Mulla alkaa nousta jo korvista savu välillä tuon pojan kans kun ei huoli ketään muita hoitajia itselleen. Tai oikeastaan, kai se tämä imetys on mikä pitää mua kiinni tuossa. Tänään laitoin tuttipulloon jääkylmää vettä, sitä sentään imeskeli ja pureskeli tuttia :) Edistystä meillä sekin! :D En minäkään oikeastaan sitä enää pelkää ettei maito riittäisi, mutta muuten vaan olisi ihana kun voisi joskus käydä jossain silleen, ettei tarvitsisi tulla kotiin jossa poika huutaa maitoa pää punaisena:headwall: |O

Nyt täydellisten naisten pariin :wave:
 
tuutis:Meillä sama juttu koululaisten kanssa :/ Eivät älyä millään että siinä valvomisessa ei voita mitään vaan päinvastoin :|
Sara kyl nukahtaa yleensä ihan hyvin, mutta tänään näköjään tosi hyvin. :D
Piituli: En tiiä huomasitko tuolta puolenpäivän paikkeilta,kun kerroin ton naikkosen nukahtaneen tänään ihan kesken kaiken lihasoseen syömisen :LOL: Reppana :ashamed:

Ja taas mä kyselen näitä hikijuttuja mutta hikoileeko teidän vauvat yöllä? Mulla oli aamulla sellainen muistikuva yöltä että nostin saraa sängyssä ylöspäin (kohotettu pääty) ja oli aivan likomärkä koko yöppäri (no huono äiti ei sit alkanut vaihtaa yöllä yöppäriä :ashamed: häpeää... ) . Aamulla oli ihan nihkeä koko yöppäri. Nukkui vielä ilman peittoa, eikä meillä nyt mikään sauna täällä ole :eek: Miten tuo pieni ihminen voi vaan hikoilla noin paljon?! :eek:
 
Mammoliino :hug: Kyllä ne neuvolassa sitten osaavat olla ajattelemattomia :eek: Minullekin alkoi neuvolassa tänään terkkari puhumaan terveellisestä ruoasta ja ruoka-ajoista. Kyseli lasten karkkipäivistä, mutta ihan selvästikin sen olis tehny miel kysyä minulta että mässäänkös joka päivä herkkuja. Sitten huomautteli, että olisi hyvä liikkua joka päivä, kun tuolla nyt niin keväinen ilmakin. Ihan kun en joka päivä kävisi vaunulenkeillä. Ja aiemmin oon neuvolaankin aina vaunutellu. Tänään piti mennä autolla, kun esikoinen oli kipeenä ja mies jäis sen kanssa kotiin. Tiedän tasan että minulla on TAAS se parikymmentä kiloa pudotettavana. Olin jo viistoista kiloo kevyempi kuin nuýt yhessä vaiheessa, mutta taas nuo minipillerit teki sen mitä murkkuikäisenäkin... Lihoin ja paisuin kuin pullataikina. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Häpeen ja inhoon itteeni, mut kun en mahda mitään että kädet käy karkkipussilla, joita mies valitettavasti kantaa aina kaupasta...Eikä omaa oloa varmastikaan helpota miehen "hellittelynimet" minusta.. :ashamed: :ashamed: :/ :x Muutenkin on nyt ollu tosi vaikeeta tää yhteiselo. En tiiä mikä on tän tarkoitus..jatkaako yhdessä vaiko ei...tavallaan haluisin, mut toisaalta ei oo muuta syytä kuin lapset jatkaa... :'(
Sori että tää meni taas tällaiseksi valitukseksi..
Ai joo siis siellä 5 kk neuvolassa tosiaan oltiin. Painoa 7540 ja pituutta 68senttii....
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
tuutis:Meillä sama juttu koululaisten kanssa :/ Eivät älyä millään että siinä valvomisessa ei voita mitään vaan päinvastoin :|
Sara kyl nukahtaa yleensä ihan hyvin, mutta tänään näköjään tosi hyvin. :D
Piituli: En tiiä huomasitko tuolta puolenpäivän paikkeilta,kun kerroin ton naikkosen nukahtaneen tänään ihan kesken kaiken lihasoseen syömisen :LOL: Reppana :ashamed:

Ja taas mä kyselen näitä hikijuttuja mutta hikoileeko teidän vauvat yöllä? Mulla oli aamulla sellainen muistikuva yöltä että nostin saraa sängyssä ylöspäin (kohotettu pääty) ja oli aivan likomärkä koko yöppäri (no huono äiti ei sit alkanut vaihtaa yöllä yöppäriä :ashamed: häpeää... ) . Aamulla oli ihan nihkeä koko yöppäri. Nukkui vielä ilman peittoa, eikä meillä nyt mikään sauna täällä ole :eek: Miten tuo pieni ihminen voi vaan hikoilla noin paljon?! :eek:
Joo huomasin , mutta en muistanut kommentoida. Voi ressukkaa, kyllä se syöminenkin on joskus unettavaa puuhaa..... :heart: :ashamed:
 
tuutis minä oon maidottomalla periaatteessa koko ajan ollu 6luokalta lähtien,mitä nyt kahviin maito tilkan laitan niin otan 2kalkki tablettia per päivä..d-vitamiineja varmaan voi antaa silleen mitä purkissa lukee..

meidän poju sai tänään ekaakertaa varpaat suuhun,ihana ilme oli toisella :D sit vähä äksys kun ei jaksanu pungertaa itseään jalkoihin päin..meille tulee huomenna dirlittanin laittama hyppykiikku ja sit anoppi käy ostaa käppäilytuolin ja ehkä syöttiksen ai äm häpi häpi häpi..tilda pörrääköhän ne lentsikat täs meidänki yllä?ou vak,ei voi pojua ulos sit viiä :( nyt pizzalle ja täykkäreille :LOL:
 

Yhteistyössä