Lokakuun lapsoset 2016

Pahoittelut menetyksen kokeneille ja parempaa onnea seuraavaan kertaan! Sitten kun se käärö sieltä aikanaan syliin asti päätyy niin ette osaa enää ajatella muuten kuin että kaikki meni juuri niin kuin oli tarkoitettu kun saitte sen nimenomaisen pienen nyytin. <3

Meillä tosiaan oli varhaisultra tänään ja yksi pieni alle senttinen siellä pötkötteli.:) Vastasi päivälleen viikkoja (oletetun oviksen mukaan) ja lasketuksi ajaksi varmistui 6.10. Lääkäri kertoi, että munasolu irronnut vasemmalta puolelta ja juuri tarkistin kalenterista (joo pidän kirjaa kaikesta :D) että tosiaan kauhee ovissärky vasemmalla. :) Mä en edes ollut tiennyt että jälkikäteen tuollaista näkee. Noh, nyt on aika hyvä olo. Keskenmenoriski enää 3 %, pieni mutta aina joku siihenkin osuu..

JS 7+0
 
Pahoittelut jokaisesta menetyksestä! :(

Ja onnea varmistetuista sykkeistä January sky ja o0o!

MammaMiina: täällä ikäeroa tulee niukasti alta 2v ja vaikka ekat kuukaudet on varmasti rankkoja, niin uskon että tää on pitemmän päälle hyvä näin :) olisin muutaman kk pienemmänkin ikäeron voinut ottaa.

Täällä on moni puhunut jo oireista, mutta siltikään en yhtään uskonut että niitä vois vielä mulle tulla. Tänään kuitenkin oon ollu ihan poikki, mieskin kysyi mikä mua niin väsyttää. Saattaaha tuo jostain muustakin johtua, mutta vähän pelottaa että tästäkö se raskausväsymys nyt alkaa? :/ viimeksi omin aivan väsy kaks kolmannesta. En tiiä paljon sekin vaikuttaa että henkisesti antaa itselleen luvan siihen, kun kerta on raskaana.

Vielä ei oo ruoka ällöttäny tai huono olo ollut, mutta jostain syystä pystyn nyt turhan hyvin taas kuvittelemaan se jatkuvan etovan olon, nälän ja ruokahaluttomuuden :| eli sitäkin alan pelkäämään. Tän alkuraskauden vois kyllä skipata, se oli helposti hankalin vaihe koko esikoisen tuottamisessa!

Wbä 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Tervehdys, nyt sain aikaiseksi kirjoittaa ensimmäisen viestin. Olen 26-vuotias ja ensimmäinen raskaus. Testi näytti positiivista ensimmäistä kertaa 10.2. Tällä hetkellä viikkoja kasassa noin 5 + 2. Ensimmäinen neuvola on maaliskuun puolivälissä. Odotus tuntuu pitkältä, varsinkin kun oireita ei vielä juuri ole vatsan kipristelyjä kummempia ollut. Näillä näkymin en kuitenkaan ole menossa varhaisultraan. Päivä kerrallaan, varovaisen onnellisena.

marikkinen 5 + 2
marikkinen, 1. lapsi, la 18.10.
 
Moikka,
Varovaisesti liityn seuraan. Perheeseen kuuluu pian 2v täyttävä poika ja mies. Asumme Helsingissä. Meillä on takana yksi keskenmeno 3kk sitten. Laskettu aika olisi ilmeisesti lokakuun lopussa mutta kuukautiskierto on ollut niin vaihtelevaa km:n jälkeen että en osaa varmasti sano. Mielelläni liittyisin FB ryhmään
 
Siitä facebook ryhmästä vielä, jos joku on sitä halukas alkaa perustamaan esim sen uuden tätä tarkoitusta varten tehdyn profiilin kanssa, voisin tulla siihen vaikka avuksi, mutta yksin en uskalla lähteä sitä tekemään. Plus omalla profiililla en halua tähän ryhtyä, koska muuten mun kaverit näkee kaikki uudet fb kaverit kun tarvii ensin laittaa se kaveripyyntö, ja siitähän vasta soppa saadaan keitettyä kun porukka alkaa ihmetellä :D Eli se ihan erillinen profiili tätä varten vois olla ihan hyvä.
 
Mä mietin et peruutanko sen varhaisultran.. Emmää tiiä. Se on vaan niin pirun kallis. Mielenrauhan siitä ehkä sais, tai sit ei saa. Plaah. Jos vaan yritän puhua itelleni sitä neuvolasta.. Kauheeta ku ajatukset sinkoo edestakas, välillä on niin varmaa ja sit ei olekkaan. Ihan kauheeta! Sais nää ekat viikot nyt vilistä äkkiä ohi :confused:

Catharin ja tyyppi 5+1
Mäkin mietin koko ajan perumista kun on niin kallista mut tosiaan sais mielenrauhan. Alkuun ollaan saatu clomifeneillä niin siksi haluisin tietää voiko olla mahdollista että siellä nyt on joku vai onko siellä kaksi tai kolme. Niin ikävät raskausoireet on
 
Milloin teillä on alkanut ekat oireet jos ovat alkaneet? Mulla on nyt koko ajan, siis ihan jatkuvasti nälkä, vaikka panostan proteiiniin, kuituun ja vedenjuontiin. On kuitenkin niin alussa etten tiedä liittyykö tämä tähän

Olen pahoillani menetyksen kohdanneiden puolesta, ihan todella :/

Voisin luoda fb-ryhmän milloin vain ihan omalla profiilillani, mutta ehkä parempi että joku teistä kauemmin täällä pyörineistä tekee eikä tällainen "morppa liityin kaks päivää sitten mukaan, nyt teen meille ryhmän"- tyyppi :D
 
Mäkin mietin koko ajan perumista kun on niin kallista mut tosiaan sais mielenrauhan. Alkuun ollaan saatu clomifeneillä niin siksi haluisin tietää voiko olla mahdollista että siellä nyt on joku vai onko siellä kaksi tai kolme. Niin ikävät raskausoireet on
Tossa tapauksessa tietysti ymmärrän kun on isompi mahdollisuus saada kaksoset/kolmoset kun on lääkkeillä avustettu, et haluaa tarkistaa. Mä enemmän sen tuulimunan takia haluaisin mennä, mutta mutta.. En mä silti tiedä. Pitäiskö vaan yrittää odottaa sinne np-ultraan asti? Ja olenhan mä molemmista lapsistakin käynyt, eka vaan meni polin kautta kun epäiltiin kohdunulkoista.
 
Milloin teillä on alkanut ekat oireet jos ovat alkaneet? Mulla on nyt koko ajan, siis ihan jatkuvasti nälkä, vaikka panostan proteiiniin, kuituun ja vedenjuontiin. On kuitenkin niin alussa etten tiedä liittyykö tämä tähän

Olen pahoillani menetyksen kohdanneiden puolesta, ihan todella :/

Voisin luoda fb-ryhmän milloin vain ihan omalla profiilillani, mutta ehkä parempi että joku teistä kauemmin täällä pyörineistä tekee eikä tällainen "morppa liityin kaks päivää sitten mukaan, nyt teen meille ryhmän"- tyyppi :D
Mulla alkoi oireet muutama pv ennen menkkoja menkkakivuilla, mitä ei siis normaalisti ole ollut muuta ku sinä päivänä kun menkat alkaa. Nyt ne on vähän jo mennyt ohi. Sit oli nännit kipeet viikko sitten, enää ei kauheesti oo. Nyt on lähinnä väsymystä ja huimausta välillä, verensokeri laskee nopeemmin ja sit tulee huono olo. Hajuaisti on vähän parempi mitä normisti, toki se tupakanpolttokin voi vaikuttaa.

Mitä sen ryhmän kans nyt tehdään? Odotellaanko vielä? :)
 
Enpä minäkään kovin aktiivinen ole ollut aikasemmin täällä, profiilin loin että pääsin edellisessä raskaudessa ryhmään mukaan, esikoisen aikaan en tällasista vielä mitään ees tiennyt :D Mutta melko moni siitä tuntuisi olevan kiinnostunut nyt jo. Ja siellä kommentointi olisi omasta mielestäni jotenkin selkeämpää kun tiettyyn keskusteluun pystyy kommentoimaan suoraan alle, eikä ne ole kaikki sekasin yhdessä pötkössä
 
Enpä minäkään kovin aktiivinen ole ollut aikasemmin täällä, profiilin loin että pääsin edellisessä raskaudessa ryhmään mukaan, esikoisen aikaan en tällasista vielä mitään ees tiennyt :D Mutta melko moni siitä tuntuisi olevan kiinnostunut nyt jo. Ja siellä kommentointi olisi omasta mielestäni jotenkin selkeämpää kun tiettyyn keskusteluun pystyy kommentoimaan suoraan alle, eikä ne ole kaikki sekasin yhdessä pötkössä
Näinhän se on. Mä pyörin facessa aika paljon ni olis helpompaa puhella. Mut siinä mielessä ymmärrän et kaikki ei vielä halua liittyä faceen omalla naamalla jos meneekin kesken, siitäkin kokemusta on.
 
Pahoittelut menetyksistä! :(

Ja onnittelut iloisia ultrakuulumisia saaneille :love:

Mää voin kyllä liittyä faceryhmään vaikka heti! Jos menee kesken niin sitten menee, mut en kyllä jaksa oottaa sinne ultraan asti... Tää palsta tökkii ja on ainakin mun puhelimella hankala käyttää :)

Pahoinvointi on tänään ollut paljon lievempää. Tai oikeastaan sitä on ollut vaan välillä vähän... Yökkäilyttänyt on kyllä, mutta se itse kuvotus on pysytellyt poissa. Muuten olo on tosi väsynyt ja heikko, teki tuskaa työnnellä rattaita kauppaan ja takaisin :unsure:
 
Milloin teillä on alkanut ekat oireet jos ovat alkaneet? Mulla on nyt koko ajan, siis ihan jatkuvasti nälkä, vaikka panostan proteiiniin, kuituun ja vedenjuontiin. On kuitenkin niin alussa etten tiedä liittyykö tämä tähän

Olen pahoillani menetyksen kohdanneiden puolesta, ihan todella :/

Voisin luoda fb-ryhmän milloin vain ihan omalla profiilillani, mutta ehkä parempi että joku teistä kauemmin täällä pyörineistä tekee eikä tällainen "morppa liityin kaks päivää sitten mukaan, nyt teen meille ryhmän"- tyyppi :D
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :(

Laittakaa Poro91 kanssa ryhmä pystyyn. Voin kanssa olla avuksi jos tarvitsee, mutta en uskalla yksin lähteä ryhmää perustamaan. Olisi niin paljon selkeämpi siellä keskustella.
 
Kyllä miekin ehkä mieluummin siellä fb:n ryhmässä rupattelisin. Kännykällä ainakin tää tökkii.

Mahatauti talttu täällä suunnalla, vaihtokaupassa sainkin sitten flunssan :confused: Eilen huomasin että nännit on tummunu, paisunu ja kipeytyny. Ja kohdun paikkeilla nykii elohiiri.

Lisbon, 5+1
 
Pitäiskö mun huolestua? Digi sanoo vieläkin 2-3 ja nyt rv 5+2. Tuulimunas näytti 5+0 sen 3+. Avasin sen digin ja katoin niitä viivoja ni ei se yks kovin tumma ollu, aika haalee oli..
Etkös sä tällä viikolla tehnyt sen 2-3? Vaikka tuplaantuu ihan ok niin eihän se vielä olisi ehtinyt jos karkeasti ajattelee että alkuviikosta oli hcg about 200? Jos 3+ raja on 2000.
 
Onnea uusille plussaajille!

Pahoittelut menetyksen kohdanneille.

Nyt on alkanut oireita olemaan hieman enemmän, väsymystä ja nälkää! Sekä tietty kylmyys, eilenkin 37.4 astetta lämpöä.. Meillä pyörii nyt se oksutauti, maanantaina nuorimmainen oksensi ja tänään esikoinen ykäs :( Aika pitkä itämisaika.. Ja viikon päästä pitäisi olla tyttöjen yhteissynttärit joten pelko takaraivossa että jompi kumpi vanhemmista saa ykätaudin ja syndet perutaan :sick:

Reilu viikon päästä ultra :love:

*mimosa* rv 6+4
 

Yhteistyössä