~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Voi ei, perämaan emännälle paljon voimahaleja :hug: :'(

Heikku, meilläkin on tämä eka talo 1-tasoinen ja tykkään kyllä, kun on sitten avaruutta ja tilaa. Puutalo tämä on ja kaikki sisätyöt ja ulkolaudotukset ja katto tehty ihan itse. Hirveä hommahan siinä oli, mutta kun ei ollut lapsiakaan silloin, niin mikäs siinä. Jos ensi vuonna, tai sitten viimeistään sitä seuraavana, aletaan taas rakentamaan, niin todennäköisesti tulee taas puutalo, kerroksista ei vielä tietoa, mutta vaatehuoneita JOO ja ehkäpä se 5 makkaria. Nyt meillä on 4 makkaria ja 3 siis käytössä. Tykkään, että on yksi ylimääräinen huone tietokoneelle ja kaikenmaailman papereille jne. Ja vaatehuoneita ei nykyisessä ole, ja niitä todella olen kaivannut. Saisi joitain tavaroita piiloon, jos ei just silloin tarvitse. Meillä kun ei ole lämmintä varastoakaan rakennettu, heh! Että siis varastotilaa tulis sit kunnolla lämmintä ulkovarastoa myöten. Nyt meillä vaan ulkovarasto, missä ei sähköjä eikä lämmitystä.

Asutaan eteläisessä Suomessa, Uusimaalla, mutta maaseudulla. Naapureita ei ihan joka sivulla ole :D Keskustaan on 8km. Toisaalta kaipaan välillä enempi "ihmisten ilmoille" asumaan, mutta toisaalta taas ihana tämä oma rauha ja iso oma tontti.

Millaiselle alueelle te rakennatte? Tosi hienoa, että luvat jo on, odoteltava nyt vain kevättä!

Mintukas 7+6
 
Perämaan emäntä - syvä osanotto osanottoni. Voimia vaikeaan aikaan :hug:
Tuikku - Tilasin tuon Angelsounds dopplerin n. 39 punnalla Amazonilta tekeen noin 43 euroa.
Sutinaa - onnittelut hyvästä np-ultra tuloksesta! On se varmasti ihana tunne kun alkaa odotus olla varmemmalla pohjalla. Iloa odotukseen sulle!

Meillä rv 10+2 ja pikkuinen huitoi jäseniään ja pyöri niin kiivasta vauhtia tänä aamuna, ettei meinattu ultrakuvaan saada =) Vaan onnistui sentään. Pikkuisen sanovat olevan isomman kokoinen kuin käyrät täällä, kokoa oli 3.8cm (CRL), sydän vilkkui kiivasta vauhtia, mutta kertaakaan me ei olla sitä vielä kuultu. Seuraava ultra jo reilun viikon päästä, mutta jotenkin itsellä on semmoinen tunne, että nyt on kaikki hyvin, vihdoin on meidän aika. No, aikaisessahan tässä vielä ollaan, joten päivä kerrallaan.

Hyvää viikon jatkoa kaikille odottaville!
 
perämaan emäntä ja mamiti87 :hug: !!

Täällä kans ongelmia. Oon oksentanu nyt kolmisen viikkoa ihan täyttä häkää, oikeen mikään ei pysy sisällä. Tänään sitten kävin lääkärissä,joka otti verikokeet ja mittasi verenpaineen. Verenpaine mitattiin useasti,ja se oli 160/109!! Eli ihan liian korkea. Silmät ihan punaisena useista verenpurkaumista ja pää tosi kipeä! Tässä vaiheessa ei onneksi voi olla kyse raskausmyrkytyksestä. Suolatasapaino oli kans päin hirsiseinää. Lääkäri käski jäädä sinne tarkkailuun, seuraava lääkärinaika on illalla 20:30,mutta paikkojen ollessa täynnä vanhuksia sain luvan lähteä kotiin lepäämään. Ja ehdottomasti levätä! No, meidän kolmesta koirasta yksi karkas äsken mettään. Ei muuta kuin hankeen isännän kanssa tarpomaan, lunta oli polviin asti. Täytyy sanoa, että aika pahasti alkoi huippaamaan, verenpaine varmaan vieläkin korkeammalla nyt. Niin, ja syke tosiaan siellä arvauskeskuksessa oli kokoajan 108-110. Tiedän, ettei kyse voi olla jännityksestä,koska mulla on kerran aikaisemminkin ollut vastaavat lukemat, ja noi otettiin useasti. Joten, nyt sitten varmaan yöllä matka jatkuu päivystyksen kautta sairaalaan osastolle tarkkailuun.

Sormet ja varpaat on ristissä, että pikkuisella on kaikki hyvin :heart:

-pokermama ja ötökkä 9+4-
 
:hug: huonoja uutisia saaneille...
tervetuloa uudet =)
tänään oli sitten neuvola ja kaikenmaailman lappua,kirjaa ja dvd.tä jakeli mukaan :D no onpas matkaluettavaa huomiseksi kun startataan jo aamusta kuusamoon :D
tänään ollut hieman parempi päivä jo :)
nyt pitäis itse varata tuo seuraava ultra aika tuonne sairaalaan sitten,menee sitten jonnekkin kolmen viikon päähän :D
nyt pakkaamaan......
sutulii 8+2
 
Voimia perämaan emännälle ja mamitille :( :hug:

Meillä oli tänään eka ultra ja voi vitsi saako hehkuttaa! Mielettömän suloinen siellä masussa, pistän kuvan kerhon puolelle ja profiiliin. Joka on tosin huono kun kännykkäkameralla koetin ottaa ultrakuvista, skanneria kun ei ole ja koira söi kameran.. Mutta kuitenkin!

Niskaturvotusta oli 0,8 mm ja kaikki näytti olevan hyvin. sydän sykki tiuhaa tahtia! Ja vauveli liikkui hirmuista tahtia siellä. Sanottiin että kohtu on aika selän puolelle kääntynyt eli mahaa ei tule vielä näkyviin vähään aikaan.

Huomenna verikokeisiin ja en tiedä koska sisätutkimukseen, jotta saadaan vielä varmistukset vauvan hyvinvoinnista.

Terv. iloinen limppu ja jumppaava masuvaavi 11 + 5 ! :heart:

ps. vaikka viikkoja oli + 2 enemmän niin laskettu aika pysyy 3.10 joten sen suhteen ei muutoksia.
 
perämaan emännälle ja mamiti87:lle voimia surun keskellä... :hug:

pokermama ottaa nyt ihan iisisti siellä eikä lähe mihinkään mettään viuhtomaan! 109 on järkyttävän kova alapaine jo... Ei kannata ruveta repimään oikeasti -___- toivotaan että kaikki on hyvin muuten!

Me tänään neuvolassa käytiin ja kuultiin vihdoin aina yhtä ihanat :heart: äänet! Syke oli 160! Hetkisen piti etsiä mut niin piti ekassakin raskaudessa kun kohtu oli taaksepäin. Melkein heti viuhahti vauvan syke mittarissa ehkä pari sekuntia kerrallaan ja heti karkas katkarapu alta :D Mut ihanasti sit lopussa saatiin kuunnella pitkänkin aikaa tasasta läpätystä kun löyty oikea kohta.

Mulla on hemoglobiini nyt tipahtanu 124->111, ei oo mitenkään vaarallista, uuvuttaa vaan. Nyt oli tullu apteekkiin jotain uusia vatsaystävällisempiä rautatabuja niin sit ku on 12+ viikot täytyy käydä hakemassa jos meinaa mennä ihan kuppi nurin.

Painoa oli tullu +117g/vko eli ei ollenkaan liikaa =) Verenpainetta ei mitattukkaan, mut pissat ja veret oli ollu ok, JEE! Eli ei mitään protskuja pissassa eikä vasta-aineita veressä (jos muistatte sen mun rh-negatiivisuus hässäkän raskauden alussa, brr...).

Kerrottiin mun äidille ja siskolle viime viikonloppuna, sisko oli tosi onnessaan, ja äitikin otti yllättävän hyvin vaikka itse uratykki onkin... Mietti vaan et oispa sitten poika tällä kertaa. Minä sanoin että kuule aivan sama. :kieh:

Oon ottanu jo yhet 1½h päikkärit tänään ja tekis mieli nukkua vaan lisää... Mies oli niin ihana kun otti ton pikkutermiitin mukaan kauppaan et mä saisin levätä. Onkin nyt lomalla muutenkin varmaan kuun loppuun, niin on kyllä isoksi avuksi kotona.

Tälläsiä tänään jutteli

mama-L :heart: Salme sydänäänineen, 11+4

 
Suuren Suuret pahoittelut kaikille viime viikkoina huonoja uutisia saaneille. Voimia teille kaikille tuleviin päiviin. Olette mielessäni.

Pokermamalle voimia. Suosittelen paria päivää osastolla ja kilpirauhastestejä. Pari päivää tipassa tekee ihmeitä!!!!

Mintukas, täällähän tämä :) Olen käynyt lukemassa, mutta ei ole tullut kirjoiteltua. Väsymys ja huonovointisuus on armottomat. Pahoinvointi on tällä kertaa kumminkin siedettävää, kahdessa raskaudessa olen ollut tiputuksessa ja oksentanut 24/7. Pelotti pyhänä, että miten tästä viikosta selviän neljän muksun kanssa, mutta johan tämäkin viikko on puolessa välissä! Ensimmäinen neuvola on vasta ens viikon perjantaina. Saa nähdä että onko kaikki kunnossa. Yhäkin vähän epätodellinen olo. Toivottavasti aika kuluisi äkkiä ja np-ultrassa kaikki olisi hyvin. Aamuisin kun makaa selällään niin kohtu tuntuu jo käteen. Se mulla on todistusaineistona raskaudesta :) Yritän myös ajatella, että niin kauan kun ei ole vuotoja niin luotetaan tulevaan.

Jos tämä pikkukaveri on tulollaan, niin mullahan on automaattisesti sektio edessä. Hertta syntyi hätäsektiolla ja Taimi kolmen päivän käynnistelyjen jälkeen samaisesta reijästä. Eli kolmas sektio taitaa langeta kuin manulle illallinen. Suurin toiveeni olisi, että vauva ei joutuisi lastenosastolle. Kaksi edellistä on joutunut ja se on kovaa äipälle. Mutta siitäkin on selvitty ja niin selvitään nytkin tarvittaessa. Leikkauksesta toipuu muutamassa tunnissa kun on pakko päästä hoitamaan vauvaa osastolle. Lohtuna tuossa tulevassa sektiossa on se, että toimitusajan saa selville etukäteen :) Tietää hommata muksuille hoitajan. Se on huolettanut edellisillä kierroksilla.

Kevät saisi jo tulla! Aamulla täällä Pirkanmaallakin oli -18 pakkasta, hrrrrr. Mie oon ihan umpijäässä ja lämmitän leivinuunia höyrypäänä :)

Voimia Joka Mammalle Suureen Tehtävään!

Noora ja viides villahousu Sulo 7+5 taikka jotakin sinne suuntaan

 
Pahoittelut Perämaan emännälle ja Mamiti87:lle!

Olen kade kaikille teille, jotka olette jo olleet ultrassa. Minullekin terkka olisi voinut jo ensi viikolle pistää ultran, mutta se on siis vasta 12+1. No, ei auta kuin jaksaa odottaa ja ajatella, että kun kumminkin oireita on, niin onhan sekin hyvä merkki.

Cleopatra 10+1
 
Voi kurjuus, mitä uutisia täällä, niin toivoin perämaan emännälle toisenlaista lopputulosta :'( ... Samoin Mamitille :hug:

Pokermamalle tsemppiä, toivottavasti olosi helpottuu pian, hurjalle kyllä kuulostaa nuo lukemat :/ .

Onnea hyviä uutisia saaneille, niitä on aina yhtä ihana lukea =) !

Oma navallekin kuuluu tänään parempaa :) : mulla on taas ultrakuulumisia... Hysteerikko näköjään... En sit perunutkaan tämän päiväistä (jo aiemmin varattua) yksityisen varhaisultraani, vaikka jouduin/pääsin ultraan jo viime viikolla siellä Kättärillä. Jotenkin oon niin varpaillani sen viime marraskuisen km:n takia, että halusin mennä taas kurkkaamaan ja juttelemaan peloistani. Nyt on hyvä mieli, että menin, pikkuinen oli kasvanut viime viikosta odotetusti ja syke oli oikein vahva, ihanaa! Pää-perä-mitta oli 12.3 mm vastaten 7+3 (menkoista 7+4), että ihan passelisti ollaan kartalla. Mullakin alkaa nyt pikkuhiljaa luotto lisääntyä tähän raskauteen ja sen jatkumiseen, mukava tunne
:heart: !

 
Paljon voimia menetyksen kokeneille :hug: :'(

Lueskelen täällä välillä vaikka loikkasin marraskuisiin. Hampaiden pesusta oli puhetta, ekassa raskaudessa jätin aamuharjauksen pois jo siinä rv 5 ja vasta puolivälissä pystyin jälleen harjaamaan. Tällä kertaa ei ole ongelmia harjaamisessa, mutta tahna piti vaihtaa miedomman makuiseen.

Ella ja Kirppu 7+
 
Perämaan emäntä ja Mamiti, ikävää kuulla että kävi niin! :( Toivon nopeaa toipumista ja iloisempaa mieltä kevätauringon myötä molemmille.

Mama-L, mä yritin taas pistää kuvaa kerhoon muttei tainnut onnistua?
 
voimia perämaan emäntä ja mamiti :'(

mulla on vielä tasan viikko neuvolaan ja ultraan, aika kuluu hitaasti ku haluais jo tietää et onko kaikki hyvin. en käsitä miks ny tässä kolmannessa raskaudessa tunnun pelkäävän pahinta....

oli puhetta siitä ummetuksesta. ite kävin apteekissa hakeen ummetuslääkettä ja pyysin kapseleita. olihan niitä mut unohin vallan et imetän ja oon raskaana :LOL: joten eihän niitä käytttää voikkaan. se duphalac on semmosta et voi käyttää mut en meinaa saaha sitä alas. jos teitä ummettaa niin kannattaa ottaa se tosissaa. mulla tuli tosta kakkosen synnytyksestä aika inhottavat pukamat :kieh: taas meinaa ummetus vaivaan, mut kahvi on taas alkanu maistuun, niin se ainaki pistää suolen toimiin...

tuntupa hyvältä ku eilen esikon hoitotäti kyseli et mitä oon tehny ku oon niin kaventunu! yleensä meinaan oon alkanu heti lihoon ku plussa on pärähtäny lasiin. oon ihan ny hurahtanu juoksuun...onko täällä muita?

hyvää odotusta kaikille =)

justiina ja salamatkustaja 9+jottain
 
Iltaa!

Voi kuinka ikäviä uutisia Perämaan emäntä ja Mamiti olette saaneet. Olen todella pahoillani teidän puolesta. :'(

Mama-L, lähetin sulle eilen yv:tä kerhosta. Tuliko perille? Vai onko sinne enää mahdollista päästä mukaan?

Hui, olen ihan rätti poikki väsynyt. Nukkumaan tekisi mieli jo mennä, mutta jos nyt menen, uni tod.näk loppuu kesken aamuyöstä. Jospa jaksaisin katsoa illan hömppää telkkarista vielä tunnin verran.

Mulle ei muuten vielä ollut tullut angelsoundsia postista. Jospa sitten huomenna taikka perjantaina. Malttamattomana odotan jo.

Synnytyksestä
teillä on ollut puhetta. Itse en varsinaisesti jännitä, vaikka molempien tyttöjen synnytys on jäänyt mieleen aika kivuliaana kokemuksena. Esikoista ponnistelin 1,5h ennenkuin lääkäri päätti avittaa imukupilla. Repesin kuitenkin epparin lisäksi jonkin verran ja alapää oli kyllä hellänä kuukauden verran, ennenkuin pystyin ilman rengasta istumaan. Toisen neitosen synnytys taas meni ilman minkäänlaisia kivunlievityksiä, kun kätilö oli sitä mieltä että spinaali- ja epiduraalipuudutus vain turhaan hidastaa synnytystä. Molempien synnytys meni kuitenkin suht nopeasti, n. 5,5 h kummaltakin. Joten kovin kauaa en joutunut kitumaan. Nyt kun olen tämän kolmannen synnytystä ajatellut, yritän saada hänetkin maailmaan luomuna, ellei synnytys jostain syystä pitkity tai tule jotain komplikaatioita.

mutta nyt telkkarin pariin ja sohvalle löhöään (lue. nukkumaan :D)

snowangel 9+1 :heart:
 
:hug: :'( EI lisää surullisia uutisia! Voimia ja jaksamista teille kummallekkin! Olen niin pahoillani. :hug:

Tänään NL takana. Mies tunki ittensä mukaan sinne. mukavaa toki oli jännätä yhdessä. Kaikki oli ok. Sydämen syke sieltä löyty. Tippa tuli linssii kummallakin. Kohdunsuu oli verinen?!?! mut ei kommentoinut lääkäri sen enempää asiaa. Lähete tuli äiti polille ja laitettiin riskiraskaus. Kun on ollut veri tuppa vuoden sisällä. Ihmetteli kovasti lääkäri että on annettu lupa tulla jo raskaaksi. olin että :headwall: :kieh: kun ei kukaan sanonut mitään tai edes tullut jälkitarkastuksia ajattelin asia olevan sillä selvä. TK:ssa syksylläkää kukaan mitää sanonut ettei raskaaksi saisi tulla. Kiva kiva. nyt kuitenkin olen raskaana ja toivon että kaikki menee sitten hyvin loppuu asti.

Mä niin haluisin tollosen kuuntelu laitteen kans, mutta kun ei ole varaa. :(

Ens viikon ultraa odotellessa!

Huomenna töissä muutto uusiin tiloihin. onneksi kantaminen jää poikien vastuulle.

Mukavaa loppu viikkoa teille kanssa odottajat! Voikaa mahdollisuuksien mukaan hyvin!

Auroora 11+6 ( huomenna poks 12 :heart: )
 
Voi kurjuus mitä uutisia Perämaan emäntä ja Mamiti87! :'( Voimia molemmille kovasti :hug:

Emmabella, asun Kouvolan puolella.

Hain dopplerin postista, mutta en saanut sykettä kuuluviin :( Toivottavasti ei mene yöunet jännittäessä. Huomenna siis ultra klo 13.30. Pitäkää peukkuja!
 
Heilo: Kokeile kuunnella sykkeitä ihan alhaalta, siitä mistä häpyluut loppuvat, joko vasemmalta tai oikealta sivulta.
Pidä myös taukoa ja kokeile sitten uudestaan josko pieni ois vaihtanut parempaan paikkaan.

Tsemmppiä, itse etin ekalla kerralla yli tunnin ja riippuhan se viikoista sekä kohdun asennosta saako kuuluviin.

Nimimerkillä: aloin aluksi jo itsekkin panikoida ( ja vielä välilläkin) Erittäin hyvä laite jos äänet kuuluu, mutta jos ei niin paniikin saa nopeasti...

ps:Huomauttaisin vielä, että nettitilauksen kautta dobblerin tilanneiden kannattaa vaihtaa ne patterit uusiin. Mulla ainakin kuuluvuus parantui huimasti.

pps: olen siis syyskuisista mutta lueskelen teidänkin pinoa, sorry jos häiriköin... :kieh:
 
Hassuli08 samaa sanon minäkin,eli patterit kannattaa vaihtaa,koska mulle oli laitettu tulemaan sellanen patteri mukaan,mikä oli menny vanhaks viime vuoden lokakuussa ja vähän hätäännyin kun siitä laitteesta ei kuulunut siis niin mitään :eek: Onneks mies tajus vaihtaa hetkeks sitte palovarottimen patterin siihen ja kas! Rupesi kuulumaan :) Tietyst kovin paniikkiin en osannut mennä,sillä tajusin ennen patterin vaihtoa kokeilla oman sydämen kohdalta että minkälaista ääntä sieltä pitäs tulla,mutta kun edes omaa sydäntä en saanu kuuluviin ja ainakin omasta mielestäni oon vielä elossa,niin hirveen suurta paniikkia en saanu aikaseksi ;)

Heilo Älä hätäänny,mäkin kun kuuntelen,niin joudun todella tekemään salapoliisityötä että äänet saa kuuluviin ja usein käy niin että just kun saan edes vähän kuulumaan niin häviää taas ja joudun anturilla metsästää taas hetken,etsin ja etsin ja välillä ei millään meinaa tulla esiin.Ja sitte tietty mietin,että no oliko se äskönenkään ääni sitten pikkusesta vai ei.Nyt oon jo hiukan harjaantunut ja äänet saa kuuluviin aika nopeesti :) Mä löydän esimerkiks ite äänet vasemmalta puolelta,just tossa missä munikset on ja joudun hiukan painamaan anturia mahaan kiinni,että saan äänet kuuluviin.En saa sillein vaan liu`uttamalla kevyesti iholla.Kokeile käsin ekaks ennen kuuntelua missä sun kohdun reunat menee,jos saat tuntuviin,vissiin jokasella kun on jo se pieni kumpu masussa niin löydät varmasti.Ja sitten ihan kevyesti painat siitä kohdun sivusta, oikeelta tai vasemmalta sillä anturilla,niin eiköhän ne sieltä ala löytymään :) Ja muutenkin :heart:

Huomenna olis meillä se np-ultra,mut vasta 14.30.Tulee piiiitkä huominen päivä,,niin kauan odottanut jo oon.

Heidi ja Muxu-kax 11+5
 
Tänään ois sit eka neuvola ja kuulemma ultrakin, jos nyt oikein ymmärsin puhelinkeskustelusta.. Aivan paniikissa oon kyllä :/ En oo siis käyny varhaisultrassa, enkä oikeen mistään tiedä onko masussa asukkia vai ei.. Raskausoireita välissä on, mut nekin suurimmaks osaksi aika minimissä. Huhhuh.. toivottavasti kaikki hyvin.. :|

Miukatti ja mömmö 10+4
 
Huomenia!

Sofiialle tervetuloa joukkoon ja onnea odotukseen! :flower: (unohtupa eilen sanoa)


Onnea kaikille ultrissa käyneille, jotka saitte hyviä uutisia. Limeeelläkin oli hieno kuva vaavista, kiva kun laitoit profiiliinkin =)

Mamitille :hug: Voimia sinnepäin...

Mäkin laitoin tilaukseen nyt tuon dopplerin, kun joku oli kilttinä linkittänyt niin ei tarvinnut edes itse mitään etsiä :D Kaipa tuolla ihan normipaketilla pärjää...

Mullakin eilen tuo täti etsi tosiaan KAUAN noita ääniä, ja löysikin alhaalta oikealta ja samalla myös vähän paino tuolta toiselta puolelta. Siis tosiaan varmaan kannattaa aika kauan yrittää etsiä, varsinkin kun itse koittaa. Saas nähdä löydänkö mäkään niitä itse. eikä varmaan tartte hätäillä vaikka ei löytäisi, kun oli se tosiaan eilen niin kovan työn alla ihan ammatilaisellakin...

Pokermama: toivottavasti kaikki on hyvin siellä, kannattaa varmaan juu ottaa ihan rauhallisesti jo tuon korkean verenpaineen takia eikä mitään ylimääräisiä tehdä. Käske miehen tehdä kaikki :D

Onnea tuleviin ultriin Miukattille ja heikullekin ja muillekin! Toivottavasti saatte hyviä uutisia!

Unohdinpa eilen sitten kysyä siitä sikapiikistä!! :kieh: Ilmeisesti tarttis kaikki laittaa paperille ylös, että muistais kysyä. Noh, täytyypä kai maanantaina kysellä. Mites muilla, jotka ette oo ottanut, mitä neuvolassa on oltu mieltä siitä?

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Lilein + Piipiäinen 10+3
 
Tervetuloa uusille :flower:

Mun tunteet täällä on tänään ollu ihan valtoimenaan... Meille sanottiin neuvolassa että se ultrakuva kannattaa laminoida, ni sit se pysyy pidempään selkeenä.. No mies sit tänään anto sen laminoitavaks.. Ni se lämpöhän vetäs koko kuvan mustaks, eli nyt sitä kuvaa ei ole enään... Itkin aivan hulluna, siis ihan hirveesti.. Kuin jotain ihan kauheetakin ois tapahtunu... Kuitenkin alle kahen viikon pääst on se varhaisultra sairaalalla ni saadaan uus kuva... Nyt tuntuu vähän typerältä :(

Sit kysymys mistä ostatte äitiysvaatteet? Mä oon vähän isompi kokonen ja en tykkää kierrellä kaupoissa yms.. Ni ois kiva tietää mihin kauppaan kannattaa mennä...

Eliiz ja papu 10+2
 
Ai niin synnytyksestä piti sen verran sanoa... Itsellä eka synnytys kesti 22h ja ponnistus vaihekkin reilun tunnin.. Että siltä kantilta synnytys kyllä jännittää.. Mutta enemmän jännittää synnytyksen jälkeiset pari ekaa kuukautta... Kun viimeksi olin raskaana, niin äitini oli todella sairas.. Ja menehtyi kun neiti oli 8 päivää vanha.. oli kamalaa kun en voinut synnytyksen jälkeen puhua hänen kanssaan edes kunnolla puhelimessan, kun eri sairaaloissa olimme... Ja kuukauden ikäsenä tyttö rupesi huutamaan kaikki yöt läpeensä.. Yksin tämän kaiken jouduin kantamaan.. Silloisesta miehestäni ei ollut mitään apua... Hän vain ei auttanut ja vaati huomiotani itselleen ja suuttui kun huomioni oli lapsessani ja äidissäni.. Ehkä juuri siksi onkin ex-mies.. Tiedän että tilanne on nyt täysin eri.. Mutta silti synnytyksen jälkeinen aika hirvittää kamalasti, enemmän kuin synnytys...
 

Yhteistyössä