~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 30~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milli78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipparallaa :wave:
Tänne ei erikoisempaa,viikonloppua odotelessa.Lähdetään kaverin häihin pääkaupunkiseudulle.Sain tehtäväkseni järjestää hääohjelman...usein järjestän millon mihinkin kemuihin ohjelmaa ja kilpailuja jne.Nyt kaveri ajatteli että ei sysää ohjelman tekoa bestmanille eikä kaasolle vaan miule.Pariskunta on jo siis menny naimisiin vastikään ja kyseessä on hääjuhla kotona.Ella jää mummolle :( kun kyseessä on aikuisten juhlat ilman lapsia.

Täälä neiti veteli päikkäreitä tänään vaan 20min :o Miten ihmeessä noin pieni jaksaa noin vähillä unilla?Jaksamista yövalvojille :hug:

henkalle onnea :flower:

yo ja viu :hug:

LS täälä odotellaan testituloksia :whistle: niin ja paranemisia siule :hug:

HELLUREI :wave: :wave: :wave:

Täällä taas..jos joku meidät vielä muistaa ;) :D
Baltia tuli kierrettyä ristiin rastiin virosta liettuaan.
Pysähdys paikkoina pärnu,liepaja,kaunas,daugavpils,cesis ja tallinna.
Melina jaksoi reissussa vaihtelevalla menestyksellä,mutta hengissä selvittiin :D

Mitäs tänne? kertokaahan uusimmat juorut :)

LS ainakin testailee, kö? plussa tuulia sitten vaan puhaltaa hän :)

Mitenkä muilla nyt yöt menneet? Meillä kun edelleen ihan pers.... :kieh:
2-7 herätystä yössä...onko tää enää normaalia? osaako joku kertoa...
tutin kun typylle antaa niin samantien nukahtaa. MÄ en vaan enää jaksa :'( :headwall:

Krisu...mä joudun ikäväkseni kertoon että joo-o,voipi olla ihan "normaalia"... tai siis Peetu teki tuota reilu 2vuotiaaks asti. 1v:nä rauhottu hiukan kun siirsi eri huoneeseen niin ei kaikkeen ite heränny mutta heräilyä jatku reilu 2v... ja usein meni se 10kertaakin yössä... |O

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Krisu...mä joudun ikäväkseni kertoon että joo-o,voipi olla ihan "normaalia"... tai siis Peetu teki tuota reilu 2vuotiaaks asti. 1v:nä rauhottu hiukan kun siirsi eri huoneeseen niin ei kaikkeen ite heränny mutta heräilyä jatku reilu 2v... ja usein meni se 10kertaakin yössä... |O

Mun miehen työkaverikin sanoi että niiden toinen poika heräili 2vuotiaaks tunnin välein öisin ja sit se vaan loppu ku seinään :o
Tuo melina kyllä on tosi aktiivinen ja tempperamenttinen lapsi joten voisko siinäkin olla syy? millanen peetu muuten ollut?

Se video sarasta on viime viikon ketjussa viimeisellä sivulla vai sitä edellisellä =)

Krisu me ainakin muistetaan teitit :laugh: Meillä on ollut ihan ikäväkin teidän kaffeseuraa! :ashamed: :laugh: Ihanaa että olette palanneet :D Mulla on sulle juttuja :D

Krisu voimia :hug: Meillä Jeppe heräili ja heräilee muutes edelleenkin öisin. Tosin ei enää joka yö mutta kuitenkin. Lähin töihin kun poika oli n 1v3kk ja pahimmillaan tuo oli hereillä 7-8x yössä. Ei siinä työnteko maistunut kun puol vuotta kun ei jaksanut :/ Ne pahimmat heräilyt jäi itestään pois. Ja Jeppe on luonteeltaan tulta ja tappuraa ollut myös pienenä... Nytkin liian vauhdikas/erilainen päivä kostautuu yöllä pahoina unina vaikka poika on jo 7v:(

Missäs se L-S kuppaa? Pitääkö tulla avittamaan testin teossa? :whistle: Paranemisia muuten sinne päin :hug:

Tuutis Tuo tulta ja tappuraa sopii kyllä paremmin kuin hyvin kuvailemaan myös melinan luonnetta :laugh:
Mä vaan kokoajan pähkäilen allergioiden kanssa ja mietin onko nää heräilyt oire jostain vai vaan normaalia :headwall:

Henkalle Onnea :D :flower: !

:laugh: Ai Hemuli vois olla vaatteista kiinnostunut :whistle: ;) . Nuo housut on tosi vaaleen harmaat, samaa väriä paidassakin vaaleanpunaisen lisäksi. Ihan kivasti musta sopii tuo vaalpun ja harmaa. Mitäs tuumit?

Tuuti tehnyt kovasti kotona hommia! Ymmärsinkö siis oikein, että Kipsutinkin nukkuu nyt ylhäällä? Ja laitapa sitten ihmeessä kuvaa kaikista uusista huoneista, kun saatte järjestelyt valmiiksi :D !

Nuo Tildan ja Dogtorin unioneglmat on varmaan tosi syvältä :( . Vaikea ite tajutakaan, kun yleensä uni tulee tuosta vaan ja paljon aikaisemminkin tulisi, jos vaan malttaisi mennä nukkumaan |O . Yllätyin, kun just Aamulehdessäkin oli juttua univaikeuksista ja siitä, miten yleistä se on nykyään! Tuntuu kyllä hullulta, ettei saisi unta ilman lääkettä. Onneksi on olemassa lääkkeet, mutta voiko niihin jäädä koukkuun? En siis tiedä aiheesta mitään :ashamed: , mutta se valvottaminen, mitä loppuraskaudessa oli, oli kyllä syvältä :headwall: . Eli tsemppiä teille :hug: !

Dogtorilla oli tuossa ihanan pirteä viesti :) , ollut kiva päivä. Jotenkin niin toisin kuin täällä :/ . Tää kelikin varmasti vaikuttaa, vanhin ollut kuin mikäkin kiukkupussi, sillä taitaa muutenkin olla taas joku tosi vaikee kausi menossa. Kaikesta kiukkuaa ja tappelee ja asenne on "minä minä minä", mikä meinaa raivostuttaa mua suunnattomasti. Jotenkin tuntuu, että oon tuohon lapseen tällä hetkellä liian hermostunut. Tulee liian herkästi huudettua ja tänään jopa nappasin tukasta :( . Että se harmittaa, kun ite lähtee lapsellisella tasolla mukaan siihen kiukutteluun. Tosin kyllä sitten sovittiinkin minusta tosi ihanasti, mutta syliähän tuo varmasti kaipaa, ei huutamista ja jopa tukistamista :'( . Päätäkin meinaa särkee, jotenkin painostaa tuo ilma. Kaupungilla kävin piiiiitkästä aikaa, mutta aika pikaseen ja niin, etten juuri omia juttuja ehtinyt hoitamaan. Olisi ihana, kun pääsisi taas oikein koko päiväksi ihan yksin kaupunkiin kierteleen. Nyt tuntui, että olin toisella planeetalla. Vaikka kaikkia kesälomareissuja on tehty, niin ilman lapsia en ole ollut missään muualla kuin lähikaupassa, vois olla syytä mennä. Ja tänään tuntuikin, että hyvää tekee töihin joutua. Mutta kaupungilta ostin kerrankin itelleni :o , oikein kahdet kengät! Töitä silmällä pitäen ja muutenkin, yhteensä maksoi 90e ja heti jo oli huono omatuntokin, mutta loppujen lopuksi, hyvä kun ostin ja kai sitä tosiaan joskus voi itteensäkin ajatella :ashamed: ?!

Koskas Yksäiti menee taas "lusimaan" :whistle: ? Siellä niin sukat pyörien pesty ikkunoitakin :D

Ja tokkiinsa Krisu muistetaan :) , olis kiva kuulla noista paikoista hiukan enemmänkin! Kuinka tulitte menneeksi noin tuntemattomiin? paikkoihin? Ootteko ennenkin paljon seikkaillut siellä täällä itekseen?

Ja hyvältä kyllä kuulostaa Hipkukan lapsen tilanne :) . Hienoa, että Kelan hyvitykset voi saada, vaikka verikokeissa ei mitään näkyisikään.

Mitähän muuta, jotain varmasti unohtui, mutta jospa meen suihkuun. Ihan hikisen nihkee olokin jotenkin..

Krisu kyllä me sut muistetaan :wave: Saatiin terkutkin ja ihmeteltiin onko teidät sinne kidnapattu kun ne terkut tuli jostain siperiasta :D Kerros siitä reissusta, miksi te niin eksoottiseen paikkaan lähditte? Millaista siellä oli? Paljonko ajoitte päivässä, missä yövyitte jne. Eikö pelottanut? Mä saan vähän kylmiä väreitä noista paikoista :ashamed:

Ja Anni 3v9kk heräilee yhä, joskus ei ollenkaan, joskus 3 kertaa yössä. Niin ja Minttu sen 3 kertaa yössä ja EI nukahda tutille, vaan vain tuttipullolle. Ei itke, vaan rääkyy ja kiljuu :headwall:

Paitsi viime yönä :o Kirjoitinkin että en antanut unipulloa, ja itki (siis huusi, rääkyi ja kiljui) sen puoli tuntia. Mut sit nukahti ja nukkui 20-03 :o :o Tätä tapahtunut viimeksi puol vuotta sitten? Normaalisti juo jo 23 mennessä eka pullon. 01 heräs, mut kun sain pullon lämpimäksi, olikin nukahtanut uudestaan :o :o :o Siis hä?!? Nukahti ilman pulloa?

Ja tänä iltana, sänkyyn vienti, pusua ja itkeskeli 5 minuuttia, mies kellisti sen noin 4 kertaa ja sinne nukahti. Huh, oisko tässä parannusta tulossa meidän uniin? Kun oppii nukahtamaan ilman itkua, niin aloitan vieroituksen aamuyön pullosta. Jne. Mut onhan se vähän vaikeaa kun Annin kans pitää kuitenkin aamulla herätä, sitä on ihan poikki sit.

Ls ei tuloksia meille anna ei... :whistle:

Niin ainakin Millille piti sanoa, että meillä möyritään kanssa legolaatikossa :whistle: , kolina vaan käy. Hyvä kuva oli!

Ja Krisulle tosiaan tsemppiä öihin |O :hug: Ja LS, kovasti paranemisia. Mulla ainakin usein alkuraskaudessa ollut flunssa :whistle: :whistle: :saint:

On se muuten mukava viedä lasta kohta hoitoon, kun on jonkun sortin eroahdistus päällä :/ . Nytkin kun tulin kaupungista, alkoi heti huuto mun perään, en sylistä saanut laskea... Muutenkin välillä kiertää näitä huoneita ja ihan selvästi oikein etsii mua :heart: , sit alkaa itkemään, jos ei heti löydy ja ai että on ihanaa, kun sitten tuttu ääni kuuluu, näkyy ja ottaa syliin :heart: . Ja miten jatkuvasti ja armotta kiipeää jalkaa pitkin ja roikkuu siinä. Niin ihanaa ja niin kuluttavaakin hetkittäin. Mutta että on se ihan hullua huomata, miten tärkeä sitä on tuolle :heart:

Topsy, aika lupaavalta kuulostaa Mintun unet :saint: , toivotaan parasta. Mä oon muuten nyt huomannut, että ihan kuin typy nukkuisi paremmin, jos kerran herää ja tavallaan pienen itkun kanssa joutuu nukahtaan uudelleen. Kuulostaa aika karulta, mutta siltä on tuntunut, että siis kun itekseen nukahtaa, nukkuukin paremmin, voikohan olla?

Meilläkin on eroahdistusta alkanut olemaan ilmassa. Enempi ja vähempi.
Tuossa käytiin kaksistaan suihkussa. Tai mie kävin suihkussa ja poika tutki sillä välin kylppäriä. Mie, kun olin hiukset kastellu, niin poika katto minua ja alkoi huutamaan oikein lohdutonta itkua :/ Ei ressukka tunnistanut. Sain lohduteltua sylissä, mutta aina kun poika kääntyy katsomaan miun kasvoja alkoi alahuuli väpättää ja huuto uudestaan.
En kai mie nyt niin eri näköinen ole hiukset märkinä :o

Tavallaan hyvinkin hellyyttävää olla jonkun maailmassa niin tärkeä ihminen, mutta toisaalta myös hyvin ahdistavaa ja rasittavaa. Kuten Ronttikin totesi.

leya kiitti vinkistä :saint: mä en oo ees koskaan testannu noita tippoja :snotty:
krisu tokihan me muistetaan :D jään odottelemaan loma kuulumiset :D
rontti mulla harvemmin tuleekin positiivista viestiä :whistle: :ashamed: :laugh: mut nyt oli ihana päivä..niin ja noi uni jutut on ihan oikeesti jotain yhtä helv....ja tietty niihin lääkkeisiin voi jäädä koukkuun jos niitä tuon tuosta napsii vaan,mutta ei varmaan järkevällä käytöllä mitään kierrettä tuu,ja riippuu varmaan lääkkeestäkin,onko rauhottavia vaiko ihan sellasia jotka tainnuttaa siltä seisomalta (joita mulla on).ja hyvin on nukuttanu nyt ilman niitä..kerran otin enkä toiste ota,oli niin kauhee olo seuraavana päivänä..ois mulla resepti niille melatoniini kapseleille et jos varalta kävisin niitä hakemassa,ois luonnonmukainen unilääke eikä tarviis pelätä herääkö aamulla vai seuraavana iltana .

hui kamala ku ulkona tuulee ihan hirveesti :x :x
oikee tunnelmallinen sää vuokratulle kauhu leffalle :o

Hipkukka, meillä kans olikohan nyt esikoinen pelkäs joskus vauvana mua, kun tulin suihkusta... Viimeksi juuri kun suihkusta tulin typyn hääriessä vieressä, muistin tän ja tulin odotin, että milloin huuto alkaa. Ei onneksi alkanut ja koitinkin tulla tosi varovasti ja kokoajan höpöttää, että ääni rauhottas.

Niin ja nytkin siis terveisiä suihkusta. Tuli siellä mieleeni |O |O , ja muutenkin tänään itteeni peilistä katteltuani, että pitäsköhän munkin testata :laugh: , on tuo maha taas niin pystyssä :headwall: |O . Auttaa asiaa tää karkkipussi tässä vieressä ja ihana Sokokselta ostettu salaatti tuolla odottamassa ja ja ja mitä muuta vielä tänään ehdinkään syödä |O . Miten ihmeessä tän kierteen sais katkastua :o ???

Hui, mä en nykyään uskalla kauhuja kattella. Voi että mikä mamo mä nykyään oon :laugh: :ashamed: . En käy muualla kuin ruokakaupassa tai perheen kanssa jossain, en kattele kauhua ja ja ja :kieh:

:laugh: Rontti on vauhdissa :D

Ei Kiia sentään ylös joutunut vaan pojat :) Siellä on neljä huonetta ja aula. Mun esikoinen on yhdessä huoneessa (tykkäs hirveesti kun pienemmät sinne meni :whistle: ), ukon poika yhdessä ja sitten ne kaksi huonetta on Jepen ja Danielin. Toisessa siis suurin osa leluista ja toisessa poikien sängyt ja loput rojuista. Kiia jäi majailemaan meijen makkariin ja myö muutettiin poikien huoneeseen. Alhaalla siis kaks makkaria nykyään. Ainoat huoneet missä tavarat ei muuttuneet on keittiö ja olkkari. Jouduin samperi kilppari altaankin tyhjentämään että saatiin se siirrettyä tuonne perähuoneeseen (sinne missä se leivinuuni on). Meijen makkariin ei haluttu sitä koluamaan ja muualla ei ole tilaa. Tai ois ylhäällä mut kuka hitto sinne alkaa vesiä kantamaan, en ainakaan miä.

Miä oon nyt puhki, poikki ja katki. Selkä ei ole tykännyt näistä kantamisista ja just tultiin Netan kanssa lenkiltä ja miä jopa juoksin osan matkasta :o Johtuukohan siitä kun iskin eilen ottalohkoni yhteen hyllyn kulmaan? :whistle:

Nyt miä oottelen että pääsen suihkuun kun ukko kuppaa siellä :kieh: |O

Pitäis mennä nukkumaan, vaan pirskatti alkoi satamaan ja ihan kunnolla. Ja arvatkaa ketkä ei ole putsannu rännejä |O :kieh: Ja mies ei ole kotona, niin arvakkaa kuka nyt saa juosta tuonne ulos koluamaan nuo auki :headwall: Huomenna tai heti ensitilassa nuo männyt kaadetaan roskaamasta ja tukkimasta rännejä. Meille tulee oikeasti tulva etu- ja takaovelle, jos nuo rännit lykkää vettä ylitte....

Täällä meillä asuu myös yksi eroahdistusta poteva lokavauva. Samanlailla kiertelee pitkin taloa ja etsii äitiä jos ei meikäläinen satu olemaan näkyvillä. Toinen juttu on se että minun ei kärsi mennä näköpiiriin jos joku muu syötttää poikaa, muuten syönti loppuu kuin seinään ja alkaa kitisemään syliin. Mies aina huuteleekin mulle nykyään että älä tule näkyviin :D illalla viimeksi kun tulin suihkusta ja syötti pojalle iltapuuroa.

Musta alkaa pahasti tuntua siltä ettei mulla ole sydäntä opettaa öitä ilman tissittelyä |O Äsken laitoin poikasen itsekseen hakemaan unta, mutta kun toinen alkoi siihen "äiti mulla loppu happi itkuun, ääni väristen" niin meikäläinen suurin piirtein juoksi antamaan tissiä :ashamed: Mitenhän saisin jonkun jääkuoren tuohon :heart: ympärille muutamaksi yöksi. :| hitto minä olen kyllä niin heikko ettei musta ole itkettäjäksi ja ilman itkua ei meillä opita nukkumaan tissittä. :headwall: Lauantaina olisi taas tyttöjen ilta tiedossa ja tein jo tänään päivällä päätöksen että; nyt. mutta, mutta mitähän siitä tulee... :headwall:

Nyt lähden katsomaan serranoja boxilta. :D ja mussuttamaan herkkuja :p olen sentään käynyt tänään jumpalle joten nythän tuota voi mässäillä :D

Katjanna kyllä se tiukkaa tekee. Paitsi eilen! Olin niin puhki ja väsynyt, että Mintun itku vaan sai sapen kiehumaan tyyliin "älä nyt sinäkin aloita kun tässä on jo ihan poikki muutenkin" ja se kyllä auttoi. Voisitko pyytää vaikka miestäs kehittelemään teille riidan juuri ennenkuin laitat apinanpoikasen nukkumaan? :xmas: :D

Taidan lähteä nukkumaan, Anni on yökylässä serkuilla ja tämä hiivatin flunssa vie multa ihan voimat. Viime yönäkin nukuin 8 tuntia ja silti olen ollut ihan poikki. huomenna vois auttaa pakkaamaan naapureita, olen aika epätoivoinen, saivat nuo meidän ihanat naapurit talonsa myytyä, sinne menee ihanaakin ihanemmat naapurit joita ilman tämä katu tuntuu ihan karmean yksinäiseltä :( Varmasti jatkossa nähdään, mutta ei samalla tavalla kuin tähän asti. Annikin tottunut aamuisin sinne juoksemaan katsomaan mitä heille kuuluu. Ja aamukahvit juotu yhdessä, illalla grillattu, pelailtu, poltettu tupakkaa... :'( Vieläkön sen kaupan sais terrorisoitua jotenkin :whistle:

Krisu, Peetuhan on siis myös ollu ihan vauvasta asti toooooodella tempperamenttinen ja vilkas poika...ja sitä on edelleen. Ja vilkas mielikuvitus vielä lisäks niin avot,johan on yöt toosi rauhallisia :D :heart:

Yhteistyössä