~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 30~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milli78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
milli en miä tiijä paljonko nuo yleensä kasvavat mutta myö jouduttiin Jepen kanssa aikoinaan kontrolliin kun pituutta tuli yli 6cm yks kuukausi (alle vuoden ikäisenä ) Jouduttiin käymään vaan muutama kerta neuvolassa mittauttamassa.

Nyt sitte taas valitetaan ettei pituutta pojalle ole tullut tarpeeksi :headwall: Tuo sälli kyllä on kasvanut aina pyrähdyksittäin

Muoks. Ja nää mun hommathan taas etenee vauhdilla kun tähän perseeni iskin :headwall: :headwall: |O Lätkäsee koneen kiltisti kii ja painuu NYT niihin hommiin

soitin neuvolaan :D
On aiheellista kuulemma mitata sillä niiden samalla mitalla kuin viimeksi mitattiin ja 1.8. on aika. ja on hyvä olla myös sitten sinne allergialääkärille kasvukäyrät matkaan, kun saran pituus on aina mennyt miinuksella.

Voi hitto! |O Justiinsa juu.. toi sälli keksi nyt sitten tavan millä juoksutetaan äitiä oikein olan takaa. Huutaa hälyttimeen just sellasella äänellä että miä luulen jotain sattuneen :/ Ja kun pääsen ylös niin nauraa kikattaa siellä :kieh: |O :headwall: Kiero kolmevuotias :whistle:

Harkitsee vakavasti sanoa että hälytin ei päivällä toimi :D

Joudun pitämään vielä hulluja jännityksessä :laugh:
Mä makaan täällä puoli kuolleena... eilen alkoi järkyttävä kurkku kipu, ei pysty puhumaan, nielemään tms. Illalla meni ääni. Oli pakko soittaa tuonne töihin ja ilmoittaa etten voi millään tulla töihin tänään... Nyt on kuume nousussa ja pyörryttää koko ajan :'(
Isäntä on kohta lähdössä mummin ja papan kanssa ostamaan telkkua, joten mun pitäis pärjätä yksin pojan kanssa... vähän hirvittää. No jospa tämä tästä...
Joten siinä teille selitystä miksi en ole uskaltanut lähteä käymään apteekissa ostoksilla... toivon, että isäntä muistaa ostaa sen tuolta kauppareissulta.

milli miekii tässä venlukkaa mittailin tollasella normaalilla rulla mitalla,ja sain tulokseksi kamalan kiemurtelun ja viuhtomisen jälkeen 74 tai 75cm..joten kahteen kuukauteen olis tullu n.5,5cm..on kyllä pituutta kasvanut,huomaa jo vaatteistakin.meillä menee nyt 80 cm vaatteet,ja joku 86cm bodykin on jo käytössä.

juu,meillä olis ollu huomenna se 10kk neuvola,niin soitteli terkkari et käykö jos siirretään torstaille..kyllä passaa..huomenissä lähetää venlukan ja ton isomman tytyn kanssa käymään imatralla..pitää ottaa pikkusen hajurakoa tähän kaikkeen :/

miulla on niskat ihan järkyttävän jumissa,varen puoli niskasta niin kipee et tuskin saan päätä kääntymään..mistähän lie tullut :o

Niinukka: mut meillä olis kuukauteen tullut tuo kasvupyrähdys, sen takia mä panikoin täällä aiemmin :D Neukun täti oli sitä mieltä että tuo neocate vois olla kasvun takana että ottais nyt kiinni pituuskasvussa, kun oikea maito löytyi? Onhan tässä tullut motoristakin kehitystä kuukauden aikana paljon ja vielä kolme hammastakin kerralla. :D Neocate mullisti meidän maailman! :D
Meilläkin käytössä 80-86cm vaatteet ja yksi body 86-92cm. Mä kun ostin vinon pinon uutta vaatetta alesta ja kuvittelin että menevät myöhemmin, johan ne on jo käytössä. :D

Moikkelis koikkelis kaikille :D
Ensimmäisenä yodottajalle ja Viulle suruvalittelut ja paljon :hug: :hug:
Sit seuraavaks kahvia keittämään,molemmat pojat unille ja mamma vetelee jossain ihan eri planeetalla edelleen... ;)

no niin,nyt on kahvit tippumassa. Täälä tulee vettä kun esterin p*******ä. Oltiinpa silti pari tuntia pihalla,tai siis kävellen kauppaan mentiin ja kierrettiin lenkin kautta kotiin.Tuloksena se että molemmat pojat ihan puhki ja nukkumassa :D Mua ei tällä hetkellä haittaa ees vesisateet joten teki ihan mukavaa taivaltaa tuola märässä,minäkö pimee...no juu :laugh:

Hei,siis en oo tiennykkään et tossa pituus kasvussa on myös jonkunlainen "yläraja"..aika jännä. Nää mun omat kun on molemmat menny melkeinpä aina alakäyrillä tossakin suhteessa ja tällä hetkellä molemmilla menee pituus kasvu alaspäin käyrillä. Peetulla menny vähän väliä alaspäin..on tuollanen tappi.
Hitsi vie,nähtiin kaupassa Peetun vanha (ja Pessin tuleva) tarhan täti ja iski oikeen hätä että eihän siihen herranjestas oo enään kun 2viikkoa että pojat menee tarhaan :o siis tää viikko ja ens viikko... :o :whistle: hui kauheeta.. No toisaalta mä kyl odotan että koulu alkaa,rupee tää pää niin pehmeneen täälä kotona ollessa..ei oo mun juttu. Eri asia ois jos oisin viime kesän ollu töissä vielä muttakun ei pystyny oleen.Et oon jo sieltä toukokuusta 07 ollu kotona. Ei enään kiitos :)
Jahas,jos hakis kahvia välillä..menkatkin taitaa olla tuloillaan,siihen malliin juilii alaselkää.
Niin ja LS,ukolle rimpautus perään että muistaa tuoda...ei me jakseta odottaa :whistle: :D

Mulla on täälä ihan omat planeetat... :laugh: ;)
Ehkä on uutta,ehkä ei...ehkä jopa aika vanhaakin... ei viitti ihan kaikkien silmille kaikkea kertoa jos täälä vaikka joku tuttu sattuu käymään.. :whistle:

Pessi syö maton noita himputin rimpsuja,pitäsköhän antaa ruokaa... :whistle: Peetu tokas että äiti mä haluan sitä sun ihanaa mössöä :laugh: :laugh: Tein eilen ihan tajuttoman hyvää kasvissosekeittoa :p syömään siis

YOdottaja osaanottoni teille :hug: Niinkuin tuolla aiemmin jo kirjoitettiinkin niin hyvä että teillä oli mahdollisuus tutustua Viun ukkiin, vaikka tyttö ei häntä isompana enää muistakkaan niin sinä voit sitten kertoa että millainen ihminen tämä hänen ukkinsa on ollut.

Kiitos kaikille kun olette olleet mukana seuraamassa meidän unikoulun vaiheita! Kyllä nyt tuntuu että nämä hyvät yöt toimis jatkossakin, mutta aikahan sen näyttää. Ainakaan sitä yöimetystä en enää ota kuvioihin mukaan ja tassuttelunkin kanssa yritän pihistellä, Siljalla kun on tapana aina jäädä noihin "koukkuun". Katjanna kyselikin muusta imetyksestä, eli toki imetän vielä päivällä. Lisäsin muutaman imetyskerran päiväsaikaan jottei ihan heti loppuis tuo heruminen. Ja kyllä muuten huomaa heti miten yöimetyksen lopetus vaikuttaa maidon määrään :/

Hip hip huijaa, pitää kait se munkin tänään varuulta tehä sitä testiä...tarkotus ois lähtä ekaa kertaa nyt pitkiin aikoihin baarikierrokselle keskiviikkona, voispi sitten ottaa drinkkiä vapaammin mielin... :whistle:

Sainpas neuvolatädin tänään päivällä kiinni. Allergiatestit oli normaalit eli ei viitteitä ruoka-aine allergioihin. Tosin tämän ikäisillä ei aina verikokeissa edes näy mitään. Mutta koska soijamaidon jälkeen on yöt parantunut ja iho parempi, niin saatiin lähete lastenlääkärille, joka kirjoittaa lausunnon KELAlle. Saadaan sitten hiukan halvemmalla maidot. Toivottavasti tuo soijamaito nyt sopii, eikä mitään uutta maitoa tarvi alkaa kokeileen. Mutta kyllä yöt on nykyään sitten ihania :D Siitä tuntuu olevan ihan ikuisuus, kun on viimeks näin paljon yön aikana nukkunu.

Ja tiettekö tuo poika on alkanut myös juomaan maitoa. Aiemmin sain justjust menemään 4½ desiä päivässä. Ja tuosta tuon 4dl puuroon sekoitettuna. Tänään jätkä on puurojen maidon lisäksi juonu jo 2dl !! Eli selvästi poika on hylkinyt tavallista korviketta, koska on tiennyt ettei se hälle sovi. Ja tyhmä äiti on vaan tuputtanut toiselle maitoa :snotty:

Mie olen niin tyytyväinen ollut, että menin ja pesin kylppärinkin lattiasta kattoon :laugh: Mutta uunin puhdistukseen miun energia ei vielä riittänyt. (Mie en kauheasti rakasta kaikkia kotitöitä).

Tein äsken varuulta testin ja ainakin nyt oli ihan puhdas nega. Hyvä näin, meillä ei ihan vielä tuota vauvakuumetta ilmassa ole. Pitää sitten ensi kuussa alkaa olemaan vähän tarkempi tuon ehkäsyn kanssa ;)
Mutta nyt jännäämään LS:aa!

yo ja viu :hug: otamme osaa suruun..
henkka paaaaaljon onneeeeaa vaaaan :flower:
LS testii testii..+++++++++ puhallus :whistle:
yksäiti ;) ookko nää mars vai veenus planetalla? :D
tilda uni ongelmat on pers....ja syvältä sieltä :kieh: hö,minäki tahon bilettämään :whistle:
milli meillä tuli yks kuukaus 5cm pituutta ja sano neuvolassa et liikaa on tullu mutta kun kaikki muu on hyvin nii ei tarvii seurata..joten kait tuo ihan normaalia on et pituutta tulee joskus hurahtain..

jokohan kommentoin kaik mitä piti? ainiin missämitämikäihme video sarasta?

ihana päivä ollu..pikku neiti oli aamun hoidossa ja sit tuos ruuan jälkeen kävin ratsastamassa..ihana oli isolla heinä pellolla mennä :heart: menin vielä 2 eri hepalla :D pitäs lähtee ostaa uudet ratsi housut :| tai sitte tilata hööksiltä :D
meinaa ukkostaa vähä nyt illasta,taidan kipasta ärrältä leffan :p

palataan :wave:

Yhteistyössä