~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 30~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milli78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hohhoijaa...piti mennä nukkumaan ja kaikkee mut jäin lueskeleen noita kuukuppi juttuja netistä.Sellasen kun aattelin ostaa. Käyn huomena tossa meiän apteekissa kattomassa myydäänkö,jos ei niin sit tarttee netistä tilailla. Ja tilasin Intialaisia pesupähkinöitä. Täälä joku ketju oli niistä ja veljellä niitä pääsiäisenä tuli testailtua,suosittelen.

Nyt heipsulivei ja öitä :wave: pojatkin vasta nukahti... :o huomena rantsuun grillaan itteensä ja uimaan ;)

Jäänyt vähän kirjoittelu tänne ja muutenkin utuista taas jälkeen.

meillä oli aivan järkky matsi täällä kotona joka kesti kolmatta päivää. Saatiin kuitenkin ihan hyvälle mallille asiat ja tästä on hyvä parantaa vielä..

Saralle ei mitään uutta oikeastaan. Ihan mahdoton kun hoipertelee tukia pitkin varvastellen :o
Ja kaura on nyt varmistunut ettei käy :/

Kaikki lapset on koossa ja opetellaan taas 5lapsen perheen elämää. Olivat siis isommat kesäreissussa mun äidin ja siskon kanssa.

Hain cittariin kassan hommiin illoiksi ja viikonlopuiksi. Viikon tuntimäärä olis 12-20h. Jonkin verran siitäkin tulis lisää rahnaa tähän talouteen ja mä pääsisin perhelomalle perheestä, eikä tarvis Saraa laittaa hoitoon. kassan työtä en ole ikinä tehnyt,mutta enköhän oppis jos sinne pääsen? Väliaikaisesti voi tehdä mitä vaan, jos ei oman alan työt nappaa..? =)

milli mie muuten harkitsin tuonne kebabbiin hakemista töihin,siellä oli vakituinen paikka auki :D :laugh: mut on siinäkin vähän hassut työajat...
sitten tuolla alkas 9kk kestävä jalkojen hoitaja koulutus..sitäkin ihan vakavasti harkitsin..haku tais olla 1.8 asti..sanoin miehelle että katon muutaman päivän tuolla vo.lla et minkalaista touhua tuo oikein on,jos ei nappaa niin sitten haen tohon koulutukseen..
jotenkin ei tuo kolmevuorotyö nyt innosta :o

haluisin hoitaa tytyä kotona,mutta sitten tosiaankin kaikki ylimääränen olis jokaiselta pois...
eli ei sillä kodinhoidon tuella pitkille pötkitä..vois tulla monta kertaa nälkä..kun mie tähän huusholliin ostan eväät..saisvat opetella puuron syöntiä :laugh:

mutta joo..tyty tirisee tuolla..miulla ei enää niskat niin juntturassa,kun illalla oikein kunnolla venyttelin ja viruttelin noita niskoja..miulla sama vika kun olen koneella tai neulon niin aina välistä huomaan että niskat on korvissa,niin jännittyneet ne ovat..

mutta nyt vissiin yhelle maitoo antamaan...

Hoomenta,

Yö meni ihan kivasti, onneksi menin kuitenkin ajoissa nukkumaan, Anni aina välillä jotain heräili, nukkui kyllä 17-07.30 viime yönä :O Ja siis heräs muutaman kerran mutta rauhoittui heti lääkkeillä ja vedellä.

Minttu heräsi kahdesti, potki ja huusi vähän aikaa ja nukahti ihan helpolla. Viideltä annoin sitten maidon ja nukkui puoli kasiin. Ihana tyttö.

Itse kokeilin ennen Minttua toimistotyötä Nokialla ja ei ollut kyllä mun juttu. Siksi nyt niin innolla näitä pedagogisia opintoja vien läpi, että pääsen opettajan hommia hakemaan. Viisi vuotta yliopistolla tein opetustöitä tutkimuksen ohella ja tykkäsin kovasti! Ja kumma kyllä lasten myötä ne opettajan lomat ovat alkaneet kummasti kiinnostaa, kuten 3 kk kesäloma :whistle:

Nyt Mintulle puuroa ja Annille hoitoa, naapurin vois hälyttää tänne hetkeksi että pääsen käymään apteekissa.

Huomenta!!
rontti joo mää oon tosi innostunut nyt pyöräilemään=)
on jotenki nii helppo lähtee ja poika tykkää katella.
meilläki pitkään pyörät oli romuna,kumit puhki tai vanteet väännetty |O

krisulla mennyt hyvin yöt =)

mies jonottaa koneelle :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Hipkukka, olitkos Turun seudulta? Kuuluuko Salosen leipomon Kumina-leipä sun suosikkeihin? Musta se on iiiiihanaa :p :p vielä esim perunasalaattia siihen päälle, niin että on hyvää! Niillä Salosilla on muitakin hyviä leipiä, ostettiin viime mökkireissulla kassillinen tänne pakkaseen ja kohta ne on syöty :/
Meillä on tapana aina ostella eri leipää, kun kaupassa käydään. Ollaan siis varmaankin syöty Salosenkin leipiä :D Meillä tuo herkkuleipä vaihtelee kausittain, mutta jostain mystisestä syystä miulla ja miehellä on usein yhtäaikaa sama leipä herkkua :whistle: Nyt ollaan tykästytty myslileipään.

Miun tekis mieli leikkauttaa hiukset oikeasti kunnolla lyhyiks. Mieheltäkin kysyin jo mielipidettä, että kehtaisko. Hää oli ihan positiivisilla mielin, jopa mun ehdotus värjäyttää hiukset porkkanankeltaiseksi sai kannatusta :o :whistle: onkohan se saanu auringonpistoksen tai jotain... Mut ei mulle taida porkkanankeltainen sopia. On nuo kulmakarvat sen verran paksut ja tummanharmahaiset. Nyt pitäs vaan pähkäillä, että minkä mallin hiuksiin haluaa ja kelle kampaajalle uskaltaa mennä. Kukahan tän kaupungin kampaajista oikeasti osais leikata lyhyen hyvännäköisen mallin...

hippkukka välillä kiva tosissaa saada jotain uutta ilmettä=)
mulla ollu tosi melkee aina pitkäthiukset,nyt sisko leikkas mulle otsatukan ja oon tykänny!
vielä pitäs raitoja laittaa,tai vaihtaa väriä!?

laskuja tuossa mies makseli ja kyllä niihin uppoaakin rahaa,vaikka ihan peruslaskut oli,
ei kummemmin mitää ylmäärästä.
nyt ollaan rajotettu tuota tilaamista,kun tiukkaa rahan kaa.
ostettiin silti dd.onilta heroes boksi,kun oli vaan 10,90e.
meillä tosiaan kerätää filmejä ja kirjoja.

pikku-ukko päikyillä,sit ku herää nii mennään ulos.
pyörällä en lähe nyt ku koirakin täytyy ottaa mukaan.
myöhemmin sit pyöräretkelle :D
jännä miten se kävely ei enää innosta ku pyörällä vähän ajelee.
tulee laiskaksi...

jaahas,kutsu kuuluu

niinukka mulla jäi mielenkiinto sinun lauseestasi, että "olet virutellut niskojasi" :D halusin tietää mitä tarkoittaa? ;) Katsos kun meillä päin meidän murteella, kun puhutaan viruttamisesta, esim. silloin kun luutu virutetaan= huuhdellaan vesi raanan alla, tai jos jotain muuta virutetaan se on sellanen pikanen huuhtaisu tai yms. kevyeen likaan =) vaikka kun lapsi on syönyt ja kädet hieman ruoassa, käyn ne viruttamassa :laugh:

Kuulumisiakin tässä, joku päivä on ollut minun kohdalta vähän hiljaisempaa, ollaan tässä tätä perhe asiaa vähin puitu ja puhuttu... on tää tällaista, minä olen ollu tosi väsynyt ja pitäs hoitaa vauva, koti ja vielä miehenkin lapset ja kuunnella vielä päälle kaikki se roska :o kerroinkin, että homma ei nyt sitte enää näin jatku!

Neuvolassakin kävin Eemilin, että tulokkaan. Eemil oli nyt 72cm pitkä ja 9190g :heart: kaikinpuolin oli hyvin kasvanut ja kehittynyt.

Raskausviikkoja nyt kasassa 34 :heart: pienokainenkin hyvin siellä kasvanut. Ainut vaan mikä nyt oli, hän oli kääntynyt perätilaan :o Että nyt sitten jännätään ja toivotaan, että kääntyisi takaisin! Jotenkin olinkin ihmetellyt, kun tuli yhtäkkiä sellainen "vaikeampi" olla, kun pää painaa tuolla ylhäällä nyt...

Mutta nyt Eemil kutsuu ja välipala! :wave:

voi tyttelillä jo 34viikkoa kasassa :D :heart:
tässähän alkaa jo jännään sun puolesta!!
toivottavasti pikkunen kääntyy!
yrittävätkö kääntää?

nyt on kyllä niiiin ihana ilma että Wau!!
pitäny kyllä pari tuntia nyt olla sisällä kun muru otti päikyt
ja ruoka piti tehdä.
mutta ehdottomasti pitää lähtä tonne lämpimään
jos lähtis vanhemmilla käymään :wave:

tytteli siis ihan venyttelin niskoja :D virutteluks meilläpäin sanotaan jos vaikka lenkin jälkeen venyttelee jalkojaan ym :D aika jännä miten eripuolin suomee sama sana tarkottaa jotakin aivan muuta :laugh:

mie kävin miun ison tytön viemässä isälleen,ja samalla reissulla kävin apteekista ostamassa orudis-geeliä näihin niskoihin..ja buranan otin tossa lähtiessä..jotenkin tuntuu että kun ton lääkärin määräämän särkylääkkeen ottaa,niin käy kolottamaan päätä,muualtakin ku vaan tuolta niskasta..

venla päikkäreillä..hermo meinas palaa kun nuo naapurin penskat ja etätytöt tossa ulkona oli,vaikka sanoin et venla käy nukkumaan,et menkää jonnekkin muualle mölyymään.niin eiku vaan kamala möykkäminen..sit jo piti korottaa ääntä :o
ja toiseks ku koira kuulee tuolla ulkona ääntä,niin se juoksee ikkunasta toiseen ja uikuttaa..sekin jo ärsyttämään rupes..

jep..mitäs tänne muuta..lämmintä on..ihme..pitää kai jokin vesipalju tytylle tohon etupihalle viritellä,pääsis vaik polskimaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
jotenkin tuntuu että kun ton lääkärin määräämän särkylääkkeen ottaa,niin käy kolottamaan päätä,muualtakin ku vaan tuolta niskasta..
Mulle monesti käyny niin, että kun mies on hieronu jumittuneita hartioita ja veri lopulta lähtee kiertämään kunnolla, niin on alkanut päätä särkemään :o Onkohan aivot ollu vähän heikolla hapella, kun jännittyneet lihakset on supistaneet verisuonia

niinukka jotain tuon tyyppistä minä arvailinkin sanan tarkoittavan :laugh:

milla-maria mulla seuraava neuvola parin viikon päästä, siellä katsotaan sitten jos ei ole kääntynyt, että mitä tehdään. Mulla vähän hirvittää jos alkavat kääntämään :o vielä kuitenkin hällä siellä kohdussa tilaa, josko kääntyisi ihan itse, täytyy toivoa :saint:

Kaveri soitti ja pyys Qstockiin, ilmaisliput ja kutsuvieras sellaiset, muahan ei tarvitse montaa kertaa käskeä :D Joten tänään ollaan pershkännit, kaksi kotiäitiä lähtee vähän tuulettumaan.... tällä mun kaverilla myös lokavauva kotona 2 vuotiaan lisäksi. :)

Oululaiset esim. ja muut vaikka kesälomalaiset, jotka meette Kemiin päin tai vaikka ohitse Kannattanee käydä katsomassa lastentarvikkeessa ainakin, jos jotain tarvittavaa tai vaikka soittaa sinne, jos on ollut hankittavaa mielenpäällä!

Kun täällä oli ne mielettömät sateet tässä yks päivä, Kemin lastentarvikkeeseen tuli kellariin vesi sisälle! Myyvät nyt tavaraa poies tosi hyvin tarjouksin. Ei mielestäni ole kastunut tms. haluavat vaan tavaraa nyt kiertoon, kun tyhjentävät sen kellarin. Esim. matkarattaita oli puoleen hintaan (ymmmärsin että kaikki), turvaistuimet -30% jne. ja paljon muuta. Kaikki mitä siellä oli myynnissä oli alennuksella! Itsekkin kävin tänään siellä ihan huvikseen katselemassa ja mukaanhan sieltä jotain lähti :whistle: mm. Eemilille potta ;)

Rontti :attn:
Suuriitokset postista :flower:
Minä sen osotteen unohin ihan täysin :ashamed:

Ihanaa, kun huomenna on vapaapäivä. Mut sunnuntaina sitten on siitäkii eestä poimittavaa, kun tässä helteessä ehtiivät 3 päivää kypsyä...

Heissan!

tyttellilä ihanasti jo viikkoja kasassa :heart:

Täällä on ollut upea päivä, minusta tosin jo liian kuuma. Ja huomiseksi on luvattu vissiin kuumenpaa :/ Myö lähetään huomenna meripäiville nollaamaan päätä ja mummi rassukka tulee näiden 5 muksun kanssa :whistle: Häntä jo tänään hiukkasen kauhistutti kun katteli tuota menoa taas...

Kiia se eilen hapuili sitä konttausta ja tänään voi sanoa että kyllä neiti konttaa. Matkat ei huimia vielä ole mutta hyvin pääsee poikia kiusaamaan :D Ja äsken huusi sekä tyttö että Jeppe kun pimu oli polvillaan Jeppeä vasten ja yritti väkisin tunkea syliin (Jeppe istui lattialla ja pelasi) :laugh: Ei poju välittänyt siskon hellyyden osoituksista :whistle:

Miä tästä starttaan viel auton kohti cityä ja meen hakee itelleni hiusvärin. Yhdestä kerrasta oppineena värjäystä ei kannata jättää siihen et kaupat on jo kiinni ja jonnekin ihmisten ilmoille pitäis mennä....

Meilläkin Eemi kontannut jo pari viikkoa, en tiedä olenko muistanut kertoakaan?
Ihan yht´äkkiä Eemi tajusi miten se homma toimii ja sen jälkeen ei ole juurikaan ryöminyt.
Pitkään näytti siltä että ennen kävelee ennenkuin kontaa, mutta ei sentään kuitenkaan.

Hampaita nyt tekee Eemi-rassu urakalla, alas tuli nuo kaksi reilu kuukausi sitten, nyt ylhäällä puhjenut kaksi ja kaksi tekee tuloaan.
Eemille puhkesi nyt ylös ensin se toinen "etuhammas", ja viereen ei suinkaan se toinen etuhammas, vaan se etuhampaan viereinen..ymmärtääköhön kukaan mitä tarkoitan..Hampailla pitäisi olla nimet, niinkuin sormilla, peukalopotti.. :laugh:
Jokatapauksessa, Eemi on tainnut unohtaa lukea sen vauvaoppaan jossa kerrotaan missä järjestyksessä hampaat kuuluu tehdä
:laugh: :laugh:

no toivotaan että tyttelin pikkunen masuasukki kääntys ominavuin =)
aatella että sulla kohta pienenpieni nyytti kotona,kun tuntuu nämäkin kuitenkin pieniltä.
kyllä minäki haluun pian toisen ,jos vaan sellanen saadaan :heart:
oishan niistä seuraa toisilleen!ja mustasukkaisuudelta varmaan välttyy kun pieni ikäero!
vauvat on niiin ihania,ja se tuoksu... :heart:

minäpä painun tästä suihkuun :wave:
vauvahaaveita pää täynnä :whistle:

Onpas täällä ollut hiljaista tänään :o
Tainnut kaikki mammat olla pihalla B) niinpä oltiin mekin..melkis koko päivä anoppilan pihamaalla istuskelemassa ja ukko teki sellasta puulaatikkoa tuohon mein terassille johon saadaan sitten kaikki romut piiloon ;)

Tänne ei siis sen kummempia kuulu.
Mies juuri laittaa tyttöä' unille ja minä menen iltapalalle :p :wave:

Vietettiin pojan kaa iltaa tuossa terassilla. Päivällä siinä olisikin ollut tukahduttavan kuuma, nyt iltasella mukava oleskelu ilma. Meillä oli viikko sitten yövieraita, jotka poltti. Olivat sitten oma-aloitteisesti ottaneet tuhkakupiksi säilyketölkin. Ihan ok, mutta olisivat voineet sen tölkin myös oma-aloitteisesti tyhjentää |O Arvakkaa vaan kumpi meistä eka löysi/huomasi säilyketölkin täynnä natsoja. Minä vai poika |O :kieh:

Jaahas, pyykkiä pitäisi mennä ripustamaan. Oon nykyään ajoittanut pyykkäyksen niin, että ovat ripustettavissa kun poika nukkuu. Ei tunnu onnistuvan muuten. Viime aikoina ollut semmoinen jalassa roikkuva syliin pyrkijä. Ja tänään tuo ei ole nukkunut kuin yhdet ½ tunnin tirsat. Ja on meillä ollut sitten yhteiselo sen mukaista :/

Pessin 10kk neuvola kuulumisia tulin kertoileen.. painoa huimat 8350g ja pituutta 73,5cm. Eipä ollu poika parissa kuukaudessa kasvanu paljoakaan (edelliset 7950g,71,5cm) mutta ei huolta. iloinen,touhukas ja todella hyvin kehittynyt poika.

Että sellasia.. Oltiin puoli päivää rannalla,hiukan uuvuttavaa touhua.. Ja posti toi tänään sen mitä oon koko viikon odottanut :D nyt ei kyl pää oikein pelitä,väsyttäääää |O

Unia kaikille,

erityisesti tietysti noille pikkuskideille !!!
Jaksua sitä tarvitseville , onnea konttajille ...
Myös aikuiskonttajille - elikkäs bilehirmuille Topsylle sun muille :) !!!
Kade kade, vai että vippiä ja kuustokkia ja kaikkea ... aika rellevää , pidä hauskaa...

Hipkukka - minä oon pienenä syönyt tupakannatsoja , ettäs tässä on ennuste !!! Isäni ei olut oikein huolelinen lapsenvahti, siis juu ...

Arvatkaas kenen elämä pyöri reiän ympärillä tänään - elikkäs kävin golfaamassa !!!! Olipa mukavaa , sää suosi , pelipoppoo (ennestään outo) oli kiva, ja pelikin ihan sujui - sentään vähänniinkuin neitsytpeli , eka kerta kimulin jälkeen...
Ja Viukin oli hengissä kun äet tuli kiekalta -oli oikein hyvän ja mukavan luottoystävän luona, nähnyt meitä paljon... perheen murrosikäiset pojat oli käynyt herättämässä ihastellen poikien julisteita 'hiiiiiiih' ...

Tyttelille jaksua äenpäin olevan mukelon kans ja muutoinkin... noin pitkällä raskaana. Huh - sanon minä. Ja hattua nostelen ...

´
Nyt nukkumaan , huomenna enemmälti...

topsy mä oon kateellinen ku pääset sinne qstokkiin :ashamed: huomenna siel ois se sturm und drang
:heart: me meinattiin tulla mut ei tultu :D
yo vai golffaamas kävit,mä en oo koskaan ymmärtäny sen päälle mitään :D
tytteli mä eilen mietiskelinki että kohtahan sä saat jo uuden vaavin :heart: monesko päivä sulla oli la?oliko 6.9?tollanen muistikuva mulla on..

kävin jätski autolta jäde ostoksia tekemässä ja kaupasta aakkos pussin :p mulla on tänään nami päivä..huomenna jos mustikkapiirakkaa tekis..
ostin mä kaks kultalonkeroo kans :p

hienoja neukku mittoja on lapsosilla ollu :flower: meillä onkin vasta ens kuussa neukku..

leya ne on ne anopit :laugh: mä en kyllä varmaan omaa äippääkään jaksais montaa päivää täällä,ku se koko ajan jotain hyysää ja hipistelee,siivoaa,järjestelee jne. :D

Yhteistyössä