Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 43

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
venla simahti jo 19.30 :o keikkuukohan sitten jo neljän aikaan ylhäällä,ei ollut nukkunut ku tunnin päikkärit..joten oli sitten niin kiukkunen koko illan ku ollaja voi,siis todella kiukkune mukula..mitään ei tohtinu kieltää,kun joka kiellosta kaaaaameeee huuto..ei tuo enne ole tollee kiljunu..aamulla jo alotti kun kielsin menemästä tonne jauhokaapille,huuti naama punasena ku mummo ja pappa tulivat..

onkohan nyt tullu joku minä,minä vaihe vai mikähän oikein on..kaipa se oma tahto tuolta rupee tulemaan nyt esiin..huh huh..voidaan kyllä helisemässä ton kanssa olla,jos tota jatkuu sitten murrosikään asti :o

paljon onnee kaikille synttärisankareille tasapuolisesti :flower:

hitto,kävin tossa tilaamassa ens maanantaille kampaajaa (pitäähän se rillumarei lauantaille olla uus väri päässä) kotiin tulin,ja rupesin kattomaan työvuoroja.niin mullahan oli sillo normaali päivä :headwall: ei lyhyttä päivää :headwall: ja sit soitin että muistin työvuoroni väärin niin eipä ole ku 3.11 alkavalle viikolle seuraavia aikoja.. :headwall: voi kakkendaali sentään...
en tiiä vaihtasko joku minun kanssa vuoroo..täytyy kysyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Hyrrä-täytteitä

tää täyte on sit puolikkaaseen pakettiin sunnuntai isoihin lehtitaikinalevyihin..

jauhelihatäyte

300g jauhelihaa
1sipuli hienonnettuna
1tl paprikajauhetta
1/2tl suolaa
1/2-1tl jauhettua chilipippuria
1prk tomaattipyreetä (70g)
1/2prk keiju kevyt valkosipuli-kasvirasvatuorejuustoa

voiteluun: muna
pinnalle: oreganoa

ruskista jauheliha,lisää sipulit. lisää mausteet,pyree ja tuorejuusto.sekoita kunnes juusto sulanut. anna jäähtyä ennenkun levität täytteen taikinalevylle.

basilika-tomaattitäyte

1dl aurinkokuivattuja tomaatteja kuutioina
1/2prk keiju kevyt valkosipuli-kasvirasvatuorejuusto
2-3tl basilikaa

voiteluun:muna
pinnalle:pinjansiemeniä

leikkaa tomaatit pieniksi kuutioiksi. notkista tuorejuusto ja levitä se taikinalevylle.ripottele päälle basilikaa ja tomaattikuutiot.

Mitä niille sitten tehdään? (Ei ikkiin nähny hyrrän hyrrää...)

Rullataan kääretortun tapaan ja leikataan viipaleiksi ja paistetaan. Tai joskus tulee mulla jätettyyn kokonaiseksi rullaksi ja paistettuun niin, kypsänä vasta leikkaan sit...

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mamman ompeluksen kuva uupuu vaikka tänään lupasi näyttää |O

Ei uuvu enää. Samperi mikä huiske päivä ja olevinaan meil loma
:whistle:
Ja tää yhteyskin tökkii, just linkin sain laitettuun ja sit alko herjaamaan. Kuvaa en suoraan saanu näkymään :kieh:
Niin ja en kyl pysty ees koneella hirveesti istuskeleenkaan, mullon persauksessa finni :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Mukavaa uutta viikkoa!
Mä oon nyt saanut Doulan tehtävät tehtyä, tyttö syntyi tänään iltapäivällä. Olen väsy, unet jäänyt viime yönä pariin tuntiin. Kokemus oli aivan mieletön!!!!!!

Ihanaaa :heart: Wau! Kerro tarkemmin kun jaksat!!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
nonnii...täällä taas:)

mammalle piti sanoa että kävin ostamassa sitä hylamaitoa ja huomenna alan kokeilee.
meilläkin ku tuolla muksulla iho välillä pienellä punasella näpyllä...ja tosiaan välill'ä pahempana!
ja mitää uusia ruokia en oo sillon antanut ku lehahtelee.
se taitaa olla tuo maito...

Toivotaan et se sopisi =) Tai sit koitat luomumaitoo tai maitojuomaa =)

Ei sun Tuuti mulle ainakaan tarvi mitään poltella (ellen sit joskus tuu toisiin aatoksiin :laugh: ). Mulla on suurin osa niistä kaavoista nyt ja kaverilla yks niistä kirjoista ja saapi toisenkin tässä joskus. Ja kai niitä kirjastossakin on, pitäis joskus kysellä. Ja toisaalta vois niitä jonkun ostaa vaikka ihan itelleen :p . Ihmettelinkin kyllä, kun niin olivat kaikki netissä kaikkien katteltavissa.

Kiitti Mamma kuvasta :p . Nyt on jo kolmen sortin kittyjä tämä jengi tehnyt.

Seuraavaks ootellaan Katjannaa :D . Joteskin kiva, jos alat kokeilemaan! Onko kankaat ostettu ja kysele sit vaan neuvoja/vinkkejä :) .

Ja sitä oon taas ajatellut, että voi että kun olis kiva nähdä teitä kaikkia oululaisiakin!!! Harmi kun ootte niin kaukana, mukavan kuuloinen joukkio :D

Toivotaan, että Niinukka pääsee kampaajalle ja Milekolla vierailis hyvähaltija ja palauttais kameran!!!!

Meillä on muuten loppuviikosta ihotautilääkäri kans varattuna tuolle pikkuneidille |O . Iho kyllä reagoi nyt kun on siirrytty tavallisiin maitoihin ja ruokiin :/ . Ja kiukkuaakin välillä niin, että tuntuu joku vaivaavan, raapii korvansa auki jne. Pylly punottaa herkästi, ihossa ihme laikkuja tulee ja menee ja sellasia punaisia nyppyjä/pisteitä myös... Esim. päikyssä kun söi kalasoppaa, heräs puolen tunnin päästä, itki ja itki, raapi korvansa, korvan läheisyyteen nousi punaisia pisteitä, pylly meni punaiseksi... Saas nähdä mitä lääkäri tuumii ja mihin toimiin aletaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Kiitti Mamma kuvasta :p . Nyt on jo kolmen sortin kittyjä tämä jengi tehnyt.

Jokaisella ihan omanlainen, kun omilla kaavoilla tehty :) Mäkin ihan hatusta tempasin noi kaavat, ja niistä kankaista väkräsin mitä jämiä kotona oli. Toi siis fleecestä. Aika raakavedos, täytyy kehitellä jos intoutuu tekemään lisää.

Niin ja rontille piti sanoo et hyvä kun ootte saanut ajan varattua. Jotain allergiaa kyllä kuulostas olevan. Toivotaan et selvyys tulis nopsaan. Meilläkin sitä poskien punoitusta ja sellasii pisteitä tullut kans joskus :o Saa nähdä onko toi meidän lapsikatraan eka kellä allergiaa ilmassa :/

Topsy, teikkö sitä pottusalaattia, vai päädyitkö normisalaattiin? Ja jos kerran broilerihärpäke teki kauppansa, niin saiskos ohjeen :p

En tehnyt pottusalaattia kun ei aika kellossa riittänyt :( Tein fetasalaatin ilman sipulia ja sekoitin maustetun kermaviilin sekaan. Kevyttä ja AINA niin hyvää :) Vähän kuin cesar-salaatti kevytversiona...

Broilerihärpäke, joka myös broileripiirakkana tunnetaan ;), syntyi näin:

2 ruistaikinalevyä

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/tuotteet/pakastetaikinat/ruistaikina/

Täyte:

Broilerin filesuikaleita
sipulia
kirsikkatomaatin puolikkaita
juustoraastetta
kermaviili
2 kananmunaa
aurajuustoa

Ruskista suikaleet, lisää sipuli. Sekoita sekaan loput ainekset. Vuoraa pelti taikinalevyillä, kaada päälle täyteseos. Paista taikinan ohjeen mukaan.

Tuo ruistaikina on aivan taivaallisen hyvää, itseasiassa me syötiinkin siskontytön kans kilpaa ensimmäisenä tuosta piirakasta reunat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Hyrrä-täytteitä

tää täyte on sit puolikkaaseen pakettiin sunnuntai isoihin lehtitaikinalevyihin..

jauhelihatäyte

300g jauhelihaa
1sipuli hienonnettuna
1tl paprikajauhetta
1/2tl suolaa
1/2-1tl jauhettua chilipippuria
1prk tomaattipyreetä (70g)
1/2prk keiju kevyt valkosipuli-kasvirasvatuorejuustoa

voiteluun: muna
pinnalle: oreganoa

ruskista jauheliha,lisää sipulit. lisää mausteet,pyree ja tuorejuusto.sekoita kunnes juusto sulanut. anna jäähtyä ennenkun levität täytteen taikinalevylle.

basilika-tomaattitäyte

1dl aurinkokuivattuja tomaatteja kuutioina
1/2prk keiju kevyt valkosipuli-kasvirasvatuorejuusto
2-3tl basilikaa

voiteluun:muna
pinnalle:pinjansiemeniä

leikkaa tomaatit pieniksi kuutioiksi. notkista tuorejuusto ja levitä se taikinalevylle.ripottele päälle basilikaa ja tomaattikuutiot.

Mitä niille sitten tehdään? (Ei ikkiin nähny hyrrän hyrrää...)

Rullataan kääretortun tapaan ja leikataan viipaleiksi ja paistetaan. Tai joskus tulee mulla jätettyyn kokonaiseksi rullaksi ja paistettuun niin, kypsänä vasta leikkaan sit...

KIITOS :) Näitä tehdään!

rontti harmi jos teillekkin tässä vaiheessa rupee noita allergioita tulemaan :(

mie äsken tein sit neidille 3 päivän ruuat ja meille valmiiks huomisen ruuan. ai että olen ollu ahkera :D nyt pitäs tuo isompi ipana laitella vielä nukkumaan..se vielä valvoo tossa :ashamed:

aiemminkin pitänyt jo kehua noita kittyjä..joillain on vaan niitä kädentaitoja :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Topsy, teikkö sitä pottusalaattia, vai päädyitkö normisalaattiin? Ja jos kerran broilerihärpäke teki kauppansa, niin saiskos ohjeen :p

En tehnyt pottusalaattia kun ei aika kellossa riittänyt :( Tein fetasalaatin ilman sipulia ja sekoitin maustetun kermaviilin sekaan. Kevyttä ja AINA niin hyvää :) Vähän kuin cesar-salaatti kevytversiona...

Broilerihärpäke, joka myös broileripiirakkana tunnetaan ;), syntyi näin:

2 ruistaikinalevyä

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/tuotteet/pakastetaikinat/ruistaikina/

Täyte:

Broilerin filesuikaleita
sipulia
kirsikkatomaatin puolikkaita
juustoraastetta
kermaviili
2 kananmunaa
aurajuustoa

Ruskista suikaleet, lisää sipuli. Sekoita sekaan loput ainekset. Vuoraa pelti taikinalevyillä, kaada päälle täyteseos. Paista taikinan ohjeen mukaan.

Tuo ruistaikina on aivan taivaallisen hyvää, itseasiassa me syötiinkin siskontytön kans kilpaa ensimmäisenä tuosta piirakasta reunat :D

KIITOS TÄSTÄKIN :flower: Tajusin just, että hemmetti mulla tulee paljon leivottavaa :whistle:

rontti harmi jos teillekkin tässä vaiheessa rupee noita allergioita tulemaan :(

mie äsken tein sit neidille 3 päivän ruuat ja meille valmiiks huomisen ruuan. ai että olen ollu ahkera :D nyt pitäs tuo isompi ipana laitella vielä nukkumaan..se vielä valvoo tossa :ashamed:

aiemminkin pitänyt jo kehua noita kittyjä..joillain on vaan niitä kädentaitoja :whistle:

On siinä varmasti hommaa miettiä ja pähkäillä tosi tarkkaan et mitä voi antaa ja tehdä, et tulis kuitenkin monipuolista ruokaa. Kyllä täytyy sulle ihan hattua nostaa ja halata sua :hug: Kun joskus tulee ite valitettuun kun ei keksi mitään mitä syötäs...toisilla on oikeesti suuremmat murheet ja vaivaa asian takia.

Sittekii innostuin viel kuvaan mun yhden mökkiompeluni, eka enkelini siis :)

Ja sanokaa, jos haluutte, että lopetan nää ompelujen jauhamiset
:laugh: , toisaalta ihan nolottaakin, eihän nää liity kaksplussaan mitenkään. Toisaalta taas jotenkin niin kiva muka jollekin jakaa tämä mun uusi into :snotty: .

Katotaan tosiaan Tinakenkätyttö miten meidän molempien neitin käy näissä allergiajutuissa. Ainahan mä olen jotain allergiaa epäillyt, mutta oireet on ollut lievempiä ja välillä jo kuin hävisivätkin... Meillä kans eka, jolla allergiaa on, jos ja kun sitä on.

sain mie auki ton rontin kuvan :) oli hieno!

mamma kyllä sitä on itekkin tullu valitettua noista ruokajutuista..nyt kun se omalle kohalle sattu et joutuu nyt tekemään niin oikeesti miettii et pitikin sillon valittaa. mut onnex meillä kuitenkin on nyt monta ruokalajia mitkä käy..niistä saa loihdittua vaikka minkälaista pöperöä..
ainut nyt on et maidoton ja viljaton pitää olla.. mut nyt ollaan käytetty sit perunaa,bataattia,kukkakaalia,kesäkurpitsaa,purjoa. sit tilliä ja persiljaa. lihoista nyt jauheliha,lohi ja kana
hedelmäsoseista ollaan nyt kokeiltu mustikka,päärynä, aprikoosi...noita pitää pikkuhiljalleen kokeilla kun ei oo varmuutta onko jollekkin hedelmällekkin...

Ihana tuo Rontin enkeli. Mua ei haittaa ainakaan yhtään ompelusjutut, ei sitä aina jaksa lapsista jutella. Mitäs noi enkelit maksais? Pitäis sulta niitä sydämiäkin yhä tilata :D

Minä oon tehny noita hyrriä ohjeella:

2 pss kinkkusuikaleita
1 aurajuusto/1 pss auramurua
400g tuorejuustoa maun mukaan
pikkasen kermaa notkistamaan valmista täytettä

tuosta täytemäärästä riittää ainakin neljään pakettiin lehtitaikinalevyjä. Eli valmiita hyrriä tulee sillon 80 kpl. Eli oon tehny yhdestä levystä aina 4 hyrrää, mut siis kaulin sitä pituussuunnassa eka ohkasemmaks.

Eipä ollu kamera SEN kesätakin taskussa. Mielenkiintonen mysteerio. Näitten seinien sisällä se kuitenkii on...
Ettei saamari ois ton MÄNNYN takana... |O

Mulla on jossain kanssa yks huippuihana kanapiirakan ohje :p

Mites te, joilla tyttäriä on, nyt jo teinejä. Aiotteko satsata kohdunkaulansyöpärokotteeseen? Entäs te joilla tytöt on vielä pieniä? Toivottavasti otetaan rokotusohjelmaan...
Meillä ois vanhimmalle ajankohtanen mutta maksaa n. 450e yhdelle tytölle... :snotty:

Vai tuollasia Mileko miettii... Kaikkia noita rokotteita nykyään onkin... Mä kun oon nyt ottanut ison osan kaikista mahdollisista rokotteista, niin kai mä totakin sit miettisin. Nyt en kyl vielä osaa sanoa mitään :o . On kyllä tosi kallis!! Kuinkas yleistä tuo syöpä onkaan? Jotenkin tuntuu tuo ajatus hiukan oudolta ja siis voiko tosiaan syöpää vastaan rokottaa :o ?

Ja Mileko, kaada nyt jo ihmeessä se mänty :laugh: :headwall: . Ihan varmaan joku oksa napannut kameran, leikkii mänty joulukuusta ja koristelee itteensä :whistle: !

Topsy, mitähän noille ompeluksille tulis postikuluja... Se on aina se harmillinen puoli, nostaa ärsyttävästi hintaa. Joskus jo mietin tarjoutua Katjannan Annille tekeen Kittyä, mut sit mietin heti niitä postikuluja...

hyrriin oon laittanu pussin kinkkua,paprikan ja ruohosipuli tuorejuustoa :p
sit kaulin sen lehtitaikina levyn ja laitan täytteen,rullaan ja uuniin..

kiitti kaikille haleista..
jospa tää tästä pikkuhiljaa..elossa kuitenkin vielä molemmat emmat ollaan..

anteeks,en jaksa nyt hirveesti paneutua teidän juttuihin :ashamed:

En minä voi sitä kaataa, kun se on naapurin tontilla prkl :headwall:
Ja kaiken lisäks se on kuusi :ashamed:

Se rokotus oli jotain sukupuolitautia tms vastaan, joka aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. Siks pitäis antaa, ennenkun tyttö alottaa poiken kanssa vehtaamisen. Paitsi että meidän niemeen ei oo räkänokilla asiaa |O

Olikohan se Dirlittan, joka meidän neidin voinnista kyseli... =) :hug: =)

Ihan hyvin täällä nyt näytetään voivan, ruoka on alkanut taas maistua ja toista päivää ollaan jo ilman särkylääkkeitäkin. Iloinen ja pirteä on, touhuaa kovasti. Oksentelukin tuntuu vähän ehkä rauhoittuneen (koputtaa taas puuta...) ja tänään ei ole enää rohissut niin kovasti. Tiedä sitten mistä sekin on johtunut, mahdollisesti kait arpikudoksen muodostumisesta... Pari päivää sitten otti äitille synttärilahjaksi ne muutamat pienet ensiaskeleetkin. :heart: Niitä muutamaa askelta on sitten harjoitellut, pidemmälle ei vielä tunnu uskaltautuvan. :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä