LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

huomenta!

miekö eka tänä aamuna?..jumalaton väsymys ja ärtymys päällä...en tiiä mistä johtuukaan..
sata tekemätöntä hommaa..mutta kun ei kiinnosta pätkääkään tehdä niin sekin varmaa vatuttaa..
sen verran tälle aamulle sain tehtyy että siivosin jääkaapin :eek:
kaupungissa pitäs käydä..mutta ei kiinnostas lähtee,ei alkuunkaan..

hipkukka miekin tyystin kyllästyin siihen kun pyykkejä sai kuivatella pesuhuoneessa monta päivää,vaikka ilmanvaihto oli hyvä,niin lähestulkoon aina ainakin paksummat vaatteet lemusivat ihan kauheelle.vaikka yleensä tuplalinkosin vaatteet.
ostin kuivausrummun,ja ei pyykkejä enää roikkumassa suihkuhuoneessa,kolmeen tuntiin yleensä pyykki souvi ohi..eli reilu tunnin pyörii pyykkikone,ja n.tunnin kuivurissa..ja avot,ovat kaappiin laitto kunnossa. =)
vaikka nyt oon tehnyt silleen että venlan vaatteita en kuivuriin laita,kun jonkun verran kutistaa puuvilla vaatteita,vaan kuivatan ne tuolla telineellä,mutta bodyt ja ohuet vaatteet kuivuu nopsaan.mutta lähestulkoon kaiken muun laitan kuivausrumpuun.

muuten rontti miten teillä saa nuo kaikki ihanat esineet olla rauhassa tuolla pöydällä?
meillä kyllä liinat saa olkkarin pöydältä kyytiä alta aikayksikön jos erehyn sellasen laittaa..

mutta jep,nyt jotakin tekemää...taijan ajaa ton yhen mukulan ylös,saa jäädä venlan vahtiin jos mie pyörähän kaupungissa..
 
Heissuli vei! Liekö joulukiireitä pukkaa joka suunnalla kun näin hiljaista on :)

Leo on kyllä niin suloinen ja koiruus ihana karvakasa :heart:

Ja Viun nahkarotsikuva mainio :D Vaikkakin ylempi enempi mun makuun :)

Rontin kodissa on kyllä ihanan näköistä! Monia koristeita bongasin mitä ois ihan mun makuun =) Ei meillä kyllä rauhassa sais pöydällä koristeet olla. Kipsutin tyhjentää Venlan lailla kyllä tasasen tappavaan tahtiin kaikki. Eilen pistin semmosen hilekranssin olkkarin pöydälle ja siihen keskelle kynttiläjoulutähti sydeemin (vähiten ottaa pannuun jos noi tuhoutuu. Oikeaa kukkaa ei edes uskalla ajatella, edellisestä tulilatvasta nyppi kukat pois kun selän käänsin). Ihme etteivät nuo VIELÄ ole lattialla olleet mutta ehtiihän tässä :whistle:

Keijulle hyvää matkaa sinne etelään! Ja tiipiille tänne kotimaan kamaralle mukavaa sukulointia. Ja kaikille muillekin jotka matkaa lähtevät, hyvää joulua ja turvallista matkaa. Ajelkaahan varovaisesti! :hug:

Tänne ei ihmeempiä. Isäntä töissä ja lapsilla alkoi joululoma. Hiukkasen väsyttää kun pitkälle yöhön paketoitiin lahjoja ja aamulla piti kumminkin nousta todistusten hakuun.

Ai niin Valkosorsalle paljon paljon onnea :hug: :heart: Sinäkö se salaodottaja olit? Milekoooo?
 
No on täällä hiljaista :eek:

mie leivoin tossa kinkkuhyrrä tsydeemejä( ei voitaikinaan,vaan rahkavoitaikinaan) ja likat teki vielä valmistaikinasta pipareja.

ja rontin innoittamana laitoin meijän olkkarin pöydälle vähän joulukoristuksia.kyllähän tota mukulaa hirmusesti kiinnosti,mitä pöydällä oli,mutta kova komento ettei saa koskea,niin on antanu olla rauhassa :whistle:

niin ja meillä sitten otettiin 3 askelta =)

nyt kasvissose keiton syöntiin..pitää vähän kepeemmin ottaa ennen jouluu..vaikka voi minun suklaan ja kinkun syönnit jäädä aika vähiin kun ihan kamalat sappivaivat tulee |O
 
Tulipa hyvä mieli Susa sun sanoista :) . Voin kyllä kuvitella, että teillä on oikein jouluista ja nättiä kahden valkoisen tähden ja punaisten tekstiilien ja kynttilöiden kanssa! Meillä on aina ja kaikkien lasten kanssa ollut pöydillä tavaraa, vähän sellasia, mitkä ei niin helposti menis rikki. Tää viimesin neiti on ollut hankalin ja kyllä noi tavarat välillä siirtyy lattioille jne ja jotain on mennyt rikkikin, mutta aika hyvin jo. Mä en vaan kestäis tota pöytää, jos siinä ei olis mitään :LOL: .

Tultiin juuri mummulasta ja koulun joulujuhlasta. Oli tippa linssissä ihan, ihania joulutunnelmia :heart: . Mummun tekemät ruuat masuun ja sain jopa torkahdettua, että hyvin alkanut tämä loma :) . Mies on vielä omalla reissullaan, kai jonkun tunnin päästä kotiutuu. Meillä olis hiukan suunnitelmissa, josko illalla jo laitettas kuusi. Sais jo nää aluspäivät tässä ihailla ja tunnelmoida. Nyt on likoilla energiaa, ei olla vielä ulkoiltu tänään, joten lähdetään kävelylle kauppaan ja haetaan kuuseen suklaapallot. Niitä pitää aina olla lapsille. Tosin sanoin tytöille, että nyt ne on varmasti syytä laittaa hiukan ylemmäs, ettei pikkuneiti vetele heti kaikkia alas! Saapa nähdä mitä kuusesta tuumaa...

Ai niin ja kirpparillakin käytiin likkojen kesken siivoon pöytä |O . On siinä hommaa yrittää siivoilla, kun kolme lasta ryntäilee ympäriinsä. Kivasti oli tuolin pehmusten mennyt, joulumekko ja muuta vaatetta taas vähän samoin mun Kitty oli mennyt! Laitoin -50% lapun ja huomenna meen sit tyhjään pöydän. Jos vaikka 100e sais, katsotaan. Kaikki lelut, pelit, joulujutut meni nopeasti!
 
ovikoristuksia..


ja kodinhoitohuoneen ikkunaa




eteisen lipaston päällinen..

olkkarin pöytä,jossa vanha liina,joka oli jo minun lapsuuteni kotona..

keittiö..kivasti nuo ihanaiset auringon kukat tuolta ikkunan vlistä paistaa.en jasanu käydä aukasemaan ikkunaa ja ottamaan niitä pois..





keittiöstä toiselta suunnalta.

 
Kiitti Niinukka :D ! Olipa kiva nähdä, kodinhoitohuoneen tähdet oli tosi kivat, keittiön kappa oli kans nätti ja teillä oli niin siistiä!! Ja sulla paloi sentään kuvissa kynttilät, toisin kuin mulla :whistle: . Ootko tuon kuusen tehnyt ite, vai ostanut, oli kans tosi kiva.

Me saatiin suklaapallot ostettua ja pienin huusi kassajonossa. Oli kyllä hidas jonokin, täytyy sanoa. Nyt vaan odotellaan isiä kotiin jos saatas se kuusi sisään. Ei tuolla isällä muuten väliä :LOL: , no ei vaan.

Mulla on riisipuuro porisemassa ja saunan aattelin itelleni illalla lämmittää ja kai sitä ukon vois seuraks ottaa. On kyllä mukava tunne, kun nyt on koko perheellä reilu viikko yhteistä lomaa.
 
Pupu: En ole jaksanut tänne kirjoitella kun ei tänne mitään ihmeellistä kuulu =)
Meidän hauva vauva on suomen lapinkoira ja paimensukuinen sellainen. Väritykseltään parkki ja suht vaalea sellainen, merkit tosi vaaleat.

Tinikselle laitan yv:n kun saan hetken kauemmin istuskella tässä koneella. Unohdin laittaa sitten aiemmin...kauan kauan sitten jo :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Sara on taas vaihteeksi ollut kipeä. Ties monesko kuukaus peräkkäin että kuun 18.päivä kuume nousee korkeaksi, siis elokuusta asti ainakin on ollut kipeänä joka kuussa. Tällä kertaa korvatulehdus. Monena kertana aiemmin rampattiin Lohjalla ja aina sanottiin ilman mitään pika crp:tä että virus vaan ja kotiin, muutamana kertana sai spiraakin. Nyt otti mehiläisessä lääkäri ihan kunnon tutkimukset ja epäili että kokoajan joku keuhkoputkentulehdus ollut mitä ei ole hoidettu :headwall: Nyt siis sai kunnon kuurin ja jos ei tokene niin yhteys häneen uudestaan.
Itse oon ollut töissä, töissä ja töissä. ja olen kaikki mahdolliset päivät myös tammikuun 4.päivään asti. Ainoat vapaat jouluaatto ja uudenvuoden päivä. Pikkasen alkaa ahistaa jo...
Väsymys painaa jo nyt ja tietenkin sitten hermoja kiristellään täällä kotona.

Kuitenkin OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA ONNEA VUODELLE 2009! :heart: :hug:
 
Keiju07
Vikan kerran tulin kurkkimaan kuulumiset, aamulla lähdetään matkaan!

Siispä toivotan teille lokamammat taaperoineen oikein ILOISTA JOULUA ja ONNEKASTA VUOTTA 2009! Ja mehän jatketaan juttua entiseen tahtiin! :heart:

 
tin
Keijulle hyvää matkaa!
Hipkukka: Samat sanat kuvausrummusta ku niinukka sano. kaiken sinne paan, jotain omia farkkuja ja paitoja kuivaan telinees mutta kaikki ukon ja pojan vaatteet ainaki. miksikää ei oo menny ja hajut on poissa:) ja pyykki superpehmeetä!
 
valkosorsa
Onnea kovasti odotukseen :heart:
Sinun odotuksesta en tiennytkään eli ainakin 1 salaodottaja on vielä :D
Laitoin sinut tuonne ekasivun odottajiin.

Sannilla loppui kuuri korvatulehdukseen keskiviikkona.
Nyt on alaosasto täynnä pieniä rakkuloita ja ihottuma lehahti erittäin pahaks. Taipeet vuotaa verta, niska, kintut, kaula ja kankut täynnä verinaarmua. Maha ja selkä ihan kilpikonnaniholla. Protopicia on lotrattu, joten jospa se siitä. Peppi tosin sai samasta antibiootista 3kk:n vaippaihottuman :headwall:
Ennen julua pitää kyllä vielä lekurissa käydä, kun pikkasen nuo korvat epäilyttää. Toissapäivänä alko haromaan niitä, yöt on levottomia ja syönti huonoa. Yleesä ollu merkki tulehduksesta.
 
Huomenta.

niinukalla ompi kivan näköistä :) Ja kaunis oli kappa munkin mielestä. Samaa kattelin kuin ronttikin että teillä on tooooosi siistiä, ei vaan meillä :ashamed: Joka paikassa kamaa enempi tai viel enempi.

MIä tein eilen testauksen. Ostin taas yhden kynttilälyhdyn (ihan lyhty lyhdyn) ja kokeilin kuumeneeko päälinen kuinka paljon. No kuumeneehan se muttei ei polta kumminkaan. Länttäsin sen olkkarin pöydälle. Kyllä Kiia samantien oli kokeilemassa muttei koskenut kuin kerran lyhdyn katolle :whistle: Laseja tyrkki sormenpäällä useammin. Mut nyt voi meilläkin polttaa siinä kynttilää. Tuikkukipot (siis ei palavilla kynttilöillä )tuo nappasee samantien näppeihin jos matalalle erehdyn laittamaan. :kieh: Niitä ei uskalla polttaa

Saralle ja Sannille
paranemisia :hug:

Keijulle hyvää matkaa :hug:

Mileko vihjase nyt edes millä kirjaimella salaodottajan nim.merk alkaa |O

 
Ai niin Hipkukalle piti sanomani että rumpua suosittelen miäkin. Meillä käytetään sitä ja kuivauskaappia ihan jatkuvasti. No ei tän poppoo rytkyjä muualla kuivaksi saiskaan :LOL: Eikä meillä olis semmosia tilojakaan kuivatella. Joitakin vaatteita en laita sinne kun meijen rumpu välillä kutistaa (ei saa oikein säädettyä lämpötilaa vain kuivausaikaa)

Jassoo, pitäis ottaa piparitaikina sulamaan niin kauan kuin sen muistan. Jospa saatais ne piparit tänään tehtyä tai sitten ei :)
 
Huomenta,

Nätisti olette kotejanne laittaneet jouluksi, Rontti ja Niinukka. :heart: Niinukasta olen jo tiennyt kirjoitusten perusteellakin että on siisti ihminen. Tosiaankin, ihanan siisti koti teillä. Meillä tahtoo olla sellaista ylimääräistä tilpehöörää joka tekee sitten epäsiistin näköiseksi ympäristöä, vaikka nyt ei likaista olekaan. Rontilla on ihania koriste-esineitä ja näytti olevan paljon! Laitoin eilen kameran akun lataukseen jos vaikka saisin meidänkin joulukodista kuvia.

Eilen koristeltiin lasten kans kuusikin ja meidän Apinanpoikanen on minun suureksi yllätykseksi antanut sen olla ihan rauhassa :eek: Ei kerta kaikkiaan ole mitään repinyt alas.

Perjantaina olin sitten niin väsynyt näihin meidän öihin että päätin ihan oikeasti lopettaa imetyksen kokonaan. Viime yönä meillä nukuttiinkin ensimmäisen kerran pojan elämän aikana kymmenen tuntia putkeen, kertaakaan heräämättä =) =) =) Kädet ristissä nyt rukoilen että yö huutojen syy oli imetys. Meillähän on mennyt yöt ihan pipariksi sen jälkeen kun hoito aloitettiin. Viikonloput on olleet aina vähän parempia, joten vielä ei tiedä miten yöt menee kun arki taas huomenna alkaa. Ja takana vasta yksi kunnon yö, mutta ero on niin huima, että jotenkin luulen sen johtuvan siitä että huusi siksi kun halusi tissia enkä sitä yöllä suostunut antamaan. Ei edes päivällä kaipaa tissiä. Jännästi tuo kuitenkin raplaa mun puseron kaulusta aina kun syliin otan, samalla tavalla mitä teki aina silloin kun imetin. Meilläkään ei siis ole enää vauvaa. :'( tai on tuo oikeasti mun vauva vielä. :heart: Muita vauvoja ei ole lähiaikoina tulossa, jos koskaan. Apina saa siis hetken vielä ainakin toimittaa vauvan virkaa :D

Mun pitää lähteä ostamaan kahvia. Olin aamulla saada sätkyn kun menin keittiöön eikä puruja ollut kuin kolmelle kahvikupilliselle.

Mutta nyt pitää mennä, poika itkee mua pois täältä huoneesta. Annin sarvipää käy ramppaamassa kokoajan täällä huoneessa missä minä istun, eikä poika pääse niin itkee tuolla oven takana. Tuo tyttökin osaa kyllä olla ilkeä tahallaan.
 
Tervetuloa kotiimme!. :heart:


pikku eteinen.


liesi nurkka


ruoka pöydästä

Muuta meillä ei ole kauheasti laittettukaan, mutta en kaipaakaan enempää. Kynttilöiden polttaminen on mulla kaikkein mieluisinta joulun aikaan ja muulloinkin. Ja onhan meillä se kuusikin, mutta siitä en ottanut vielä kuvaa. Otan sitten silleen et lapsetkin tulee siihe kuvaan.




 
Heippa :wave:
Onnea valkosorsa :heart:
Tules nyt salaodottaja itsesi paljastamaan, meille joululahjaksi vaikka :D
Kivoja joulukoti kuvia teillä =) Pieni kipinä tuli että josko itekin laittelis jotain...mutta saa nähdä miten ehtii...
Rontti kun sanoi että jotakuta voi kauhistuttaa koristeiden määrä, niin ei mua ainakaan :D Meiltä sitä jouluhömppää löytyy enempi ja vähempi... :whistle: ja sulla yllätysyllätys, paljon samantyylistä kuin täällä :D
Eilen tein piparkakku taikinan ja tänään lasten kans paistellaan. Uloskin täytyy lähteä touhuamaan, on niin kivasti meillä tota lunta :heart: Ikkunasta kun silmäilee, niin ihan kuin joulukorttimaisema... :heart:
Ihanaa saatiin valkea joulu :heart: :heart: :heart:
Kuusi meille tulee ehdottomasti!!!!! Voi se olla että tota pienimmäistä se tulee kovastikin kiinnostamaan, mutta jokatapauksessa kuusi laitetaan aatonaattona :) Ja suklaapallot kuuluu meilläkin kuuseen, ja nyt eilen vieraat toi lahjaksi vielä noita karkkitankoja, niitä punavalkeita, että ehkä nekin oksille laitetaan??
Tänään täytyy vielä lähteä vähän kyläilemään, saa samalla tonttuasiat hoideltua :)
Ihanaa kun tässä ei ole kauheasti enää mitään kesken, saa rauhassa nautiskella joulun tulosta...
Sain flunssankin taltutettua burana C:llä, huh!! :)
Juu, mutta nyt täytyy alkaa taas hommiin. Osa jo on lähtenyt ja osa varmaan pian lähtee joulun viettoon muualle, siispä:
Oikein hyvää ja ihanaa joulua kaikille lokamammoille perheineen!!!!! :heart:
 
Heippa :wave:
niinukalla ja katjannalla ihania kuvia kodista..niin joulusen näköstä =)

matkaan lähtijöille/sukuloijille turvallista ajomatkaa ja hyvää joulua :xmas: :hug:

valkosorsalle onnea uudesta tulevasta perheen jäsenestä :hug: salaodottajasta tuli mieleeni että selailin yks kerta noita odottajien sivuja ja löysin yhen tutun nikin jota en kuollaksenikaan muista nyt.Hänellä oli vauveli syntyny samana päivänä kuin Ella ja odottaa nyt toista.Oiskohan se se salaodottaja?Sit löysin toisen tutulta kuulostavan nimimerkin...onks meidän joukossa ollu semmonen ku umayya ?

Meillä neidillä taas kauhee yskä :/ tuola just yskii..tunnin kesti että kuukahti päikyille vaikka heräs jo 5.30 :eek: Pitää vissiin antaa sitä yskänlääkettä. Luulis tehoavan ku kolmiolääke. Mie oon ollu nyt kans monena päivänä toooosi väsyny.Vois koko ajan vaan nukkua,ruokakaan ei maistu-karkit ja suklaa sitäkin enemmän :ashamed:
Ei hitto,tuola se lapsi itkee nyt..pitää mennä
 
On niin kauniita koteja Rontilla, niinukalla ja Katjannalla, että pitääpä laittaa omastakin kodista. Tässäpä meidän joulua. Otin kuvat päivällä kun siivoilin, niin on vähemmän tunnelmallisia. Ja uudella kännykameralla, vaatii vielä harjoittelua... mut on kätevä kun voi kuvat lähettää suoraan puhelimesta nettiin.
Ulkoa, tervetuloa.



Ovikoriste, ihanilla Rontin tekemillä sydämillä :)



Eteisen ikkunat, ja Rontin kauniita sydämiä taas :)



Lisää eteisestä



Eteisen pöydiltä





Leivinuunin päältä, ja taas Rontin enkeli :)



Jouluverhoina punaiset samettiverhot ja Stockmannin niiiin upeat kristallikruunu jouluvalot, jotka ovat kyllä kehuja saaneet :)



Keittiön verhoja

 
Topsy; pakko oli tulla pikaisesti. Rupesi huvittamaan, laitan kohta kuvan mun eteisen senkin päältä. Samantapainen juttu mullakin. Nyt en ehdi kun mummu ja pappa kylässä :D Nättejä joulukuvia teidänkin kodista. :heart:
 
Voi kun teillä on kaikila niin siistin/selkeän näköistä ja kivoja juttuja. Ei vaan meillä :kieh: Oon jo uhannut perua koko helkatin joulun |O Heti kun jonkun saan selväksi ja selän käännän niin kuinka ollakkaan sinne on joku jotain rojua kiikuttanut tms.

No muutama kuva niin ettei kaikki kaaos näy :whistle:

Tää pikku pöytä on kaakeliuunin edessä ettei kukaan polttais luukuissa itteään (vaikka on ritiläsuojakin)


Muutama kuva olkkarista


Pöytä


Lipaston päältä


kuusi









keittiön pöytä johon jouluna laitan ison v.punaisen liinan


hellan takana


Näistä osa viel ettii paikkaansa





Eteisestä



Ulkoa vois räpsästä kun ehtii...
 
Olipas siel jo pimeää.. no näkee noista jotain

Ovikoriste sisimmäisessä ovessa



Takana loistaa tehtaan valot vaikka välillä on lahti ja puita.


Nuokin laatikot pitää ensi kesänä maalata kun ilmeisesti talo maalataan tai ainakin niin on suunniteltu





Kuistilla muratin vieressä meijen kotihiiret ne ei elävät. Ja taustalla seinä jota ei vieläkään saatu maalattua... yllätys yllätys. No saihan tuo sentään ne oven kohdat laudoitettua


 
tuutilullalla katjannalla ja topsylla ihania kuvia.. =)

tuutilulla kyllä meillä tuota ylimäärästä rompetta löytyy silloin tällöin myös noilta pöydiltä,mies ainakin aina heittää avaimensa ja rahapussinsa tohon eteisen lipaston päälle,ja siinä on välillä lapasta ja sukkaa ym..ylimäärästä.keittiön tykkään pitää siistinä,vaikka välillä tuntuu että joka paikka pursuu törkyy..

mie oon pehmitelly noita isoja tyttöjä josko ne menis takas samaan huoneeseen,että saisin venlalle ton pienen huoneen,tuskin se siellä yksin vielä nukkuu,mutta sais nuo kaikki sen rojut sinne..sanoin kyllä aika tiukkaan tässä eilen vanhemmalle tytölle että niin pitkään kun miun kanssa samassa huushollissa asuu,niin mie vielä määrään et kuka missäkin nukkuu..ehkä mielessään on miettiny,kun tänään ei vänkynny yhtään vastaan kun asiasta mainihin..katellaan,ja jatketaan pehmitystä :D

etätytötkin tuli..ja hirmunen jonotus oli jo tietokoneelle..nyt onneks menivät ulos..

mutta ulkona on niin ihana talvinen ilma,että tuli oikein joulufiilis..kaipa se kadonnut joulufiilis sitten taitaa sieltä pikkuhiljaa löytyä...
 

Yhteistyössä