Heips!
@Sonde joo, emmie tiä onko liianki aikasta, mut ite oon sellanen suunnittelija ja ku eka raskaus, ni oon innoissani ja jännittynyt kaikesta, ni oon sit aikasten liikkeellä
Mut varsinki jos pelkoja on, ni kuvittelisin, et hyvä ku toisaalta aikasten alkaa jo miettimään? Onpa harmi jos on traumoja jääny, mut onneksi käsittääkseni pelkopolille tunnutaan ohjattavan kyl mielellään, jos tarvis? Ja mulla ainaki pomppii nyt mainosta "3 tarinaa synytyspelosta" -artikkeliin, että vois lukea senki, jos kiinnostaa?
Auts kans noi kivuliaat supparit ja "paikkojen aukeaminen" jo nyt
Toivon, et ne nyt kuiten jämähtää tohon ja kivutki helpottais
Onko sulla sit kui fyysinen työ? Ja todellako kuuntelet omaa kehoasti ja sen mukaan -ei tää nyt kuiten pikkujuttu oo kantaa uutta elämää sisällään!
Toivottavasti olo tosiaan helpottais pian
@amaia no onpa kyl harmi, jos siel ei pahemmin kysellä
Siis totta et toiveitaan ne vaan on ja ku ei voi koskaan tietää miten menee, ni toki kannatteli pitää mieli avoinna. Mut tuntuu et itelle luo ainaki jonkinlaista varmuutta ees, et saa jottain toivetta/ajatusta esittää; oli se sit tarkasti suunniteltu joka piirtoa myöten tai ihan vaan "katsotaan sit lokakussa"
Toki ainaki näin ensikertalaisena luotan paljon ammattilaisiin, mut harmittais kyllä kovasti, jos mun kroppa kertoo mulle muuta, mut sit joku "rutiinitäti" päättää, et hän on "30 vuotta / koulussa opetellu synnytetään lapset näin, ni tehhään näin nytki".
Mut kylläpä mie luotan siihen, et nykyään ollaan niin ammattilaisia, et eiköhän se hyvin mee -sai antaa synnytystoiveita tahi ei
Tärkeintä kuiten tosiaanki se, et saatais lapsi hengissä ulos ja bonusta sit jos äitikin vois hyvin!
Aijaa?!
Mie en tienny, et pittää joka päivälle olla vaatteet??? Kiva jos joutuu viikonki oleen ja tosiaanki ku ei koosta mitään hajua! Mut ehkäpä ku nuo vierailijat on niin toukkia, ni kerkee toi Hellu käydä sit kotona hakkeen oikeenkokoset vaatteet, ku koko selviää..?
Joo siis sitä mieli aattelin, et joku nyt / lähempänä lokakuuta perustettava suljettu ryhmä! Tulis ehkä vähän pienempi ja tiiviimpiki ryhmä
Ois kans ehkä makuna sit, et ku lapset kasvaa, ni ei ihan täysin hiljentyis..?
Sammaa kans hieman kateellisena miettiny, ku porukka jää ihan justiin lomalle ja itellä ku tarkistin, ni onhan mulla kokonaiset NELJÄ hurjaa lomapäivää
Niillä nyt paljoo aiemmin kesälomalle jäähä
Itekki varmaan jos ei terveys reistaa, ni sillon joskus syyskuussa vasta mammalia eessä, mut kerkeepähän tienata vähän pahan päivän varalle rahaa säästöön
@saraneito kiitti sairaalakassi vinkistä sulleki!
No tuopa joo kyl et ajanvietettä hyvä varmaan olla mukana! Varsinki ku ekassa synnytyksessä kuulemma voi kestää (ikään ku ei ois jo ~9kk oottanu toista!
). Herkkunaposteltavaa joo, vois, eritoten jotenki diabeetikkona luulis, et voi sokerit heitellä, ni oispahsn jottain mikä maistuu! Ja aikastenhan mie taidan tässäkin asiassa olla liikkeellä, mutta mutta kun kaikki on niin uutta ja jännittävää.....
@viipulainen ehdottomasti jos haluut ni kirjota synnytyskertomus! Eritoten kiinnostaa toi komediamies, kun itelläni sellanen, ni hohhoijaa...
Apuva, mullehan alkaa kertyy jo hyvä muistilista sairaalaksesi pakkaamiseen, kiitos naiset
Kiitti VIIPULAINEN sulle eritoten tästä kivunlievitysinfosta; noi vokaalit ja muutenki! Ite oon kyl et otan kivunlievitystä, jos tarttee, mut en turhaan kyl aio. Ehkä oma ammattiki tekee sen, et en kyl ymmärrä, miks jotku kärvistelee (ihan siis pääkivuissaki) ilma lääkettä, ei voi siis ees yhtä 500mg parasetamolia ottaa (ja kivusta kyl muistetaan välittää KOKO AJAN), mut yht.kaikk' en myöskään ymmärrä sitäkään, ku jokaiseen pikkusen kolotukseen otetaan jottain troppia
Siis jokainen tyylillään, en siis tuomihe, jokainen saa tehä kui haluaa, mut jotenki toi Kultanen keskitie tuntuu mun jutulta
Tuntuis, et parhain lopputulos tuloo, ku kuuntelee kroppaa, ku se kuiten tietää mitä tehä, mut nykyajassa se hyvä puoli, et apuaki on saatavilla
Hihi, miltä tuntuu hikka??? Minä luulen, et tää mun kaveri on sivuttain tai jonkin kummin pää alhaalla taiylhäällä, ku potkut (tai jotku törmäykset kuiten!) Tuntuu edelleen oikealla puolen, välillä kyl navassaki
@Jasuuu onnea tytöstä
Toivotavasti helpottais Suupparit ja alkais sit hyvin ku synnytyksen aika!
Tsemppiä hurjasti!
@Kems haha, voi pikkusta akrobaattia siellä
Hyvä et kaikk hyvin, tympeää kyl ku kipuja on ja voihan napatyrä
Sullekaan en voi muuta ku toivoa, et kipu helpottais
Tsemppiä hurjasti!
Mikään en tajua miten oot
Oisko kuiten jottain raskaus mamboujamboa? Itellä oli tosiaan sillon ku teoksiin testin, ni just tällä kerralla ku tuli sit se plussa, ni olin itse tyyneys ja viimeks olin ihan paniikissa
Josko se jotenki raskaus rauhoittaa tietyissä asioissa..?
@TT1 Ookei! Lähinnä kans mietin, et tarvittiinko apua tms. , ei se ihme oo, et muuta ajateltavaa sit mielenpäällä! Hyvä kuitenki Viim. Nyt ottaa puheekis, ni sais ees vähän helpotusta
Jaksamista sulle ja saahan tännekin (tai vaikka sinne whatsapp ryhmään?) Sit avautua; ite oon kokenu, et hyviä vinkkejä ja neuvoja täältä kyllä saanu ja ainaki tsemppiä ja mielenrauhaa
@ahmis aijjaa
Noh, tunnistaman sit luonne-/ihmistyypin, valitettavasti
Kiitti ku kerroit
Olipa tosi hyvin kirjotettu ahmis! Oon samaa mieltä ton sun mielipide/ vanhemmuusjutun kanssa! Mullaki on asioita, joita en ymmärrä (juurikin toi tupakoiminen raskausaikana), mut jokanen tekee omat valintansa ja se, ku ite en oo koskaan polttanu (no joo, satunnaista bilepolttamista nuorempana), ni en todellakaan oo pätevä kommentoimaan
Ja seki, et ennakkoluuloja saa olla ja saa kannattaa sitä omaa näkemystään asiasta ku asiasta, mut toisia ei saa tuomita niitten takia eikä kohdella epäkunnioittavasti niitten takia. Kyl mieki oon tän keskustelun kokenu enemmän positiivisena ja juurikin sillai, et uskaltaa sanoa omat mielipiteet, ku ei oo ollu tunnetta, et kaikki tai ees et osa kävis päälle ku yleinen syyttäjä. Ja sanottakoon nyt seki, et JOS tuntuu jostakusta, et mun mielipiteet tai sanomiset on satuttanu, ni SANOKAA!
En oo varmaankaan tarkottanu, mut en oo myöskään osannu ilmasta asiaa oikeen näitäkö käy valitettavan usein paikassa ku paikassa, et loukkaannutaan, mut sit ei puhuta asiasta, ni mitenpä sitä tietää, jos on jotakuta loukannu sanoillaan tai toimillaan, ku siitä ei puhuta. Lupaan kans sanoa ite, ennen ku veän herneet nokkaan
Nyt oon kyl tosi happy, ku tuntuu et tääl on hyvä keskustella, hyvä meininki ja uskaltaa tosiaan sanoa mistä vaan ja kysyä, ilman et pidetään tyhmänä
Kiitti kans annokselle linkeistä; jospa nyt oli ihan ok juhlii sillon viikolla 25, eli 24+0
Sillai vähän iloittiin, ku aattelin et jos se nyt oli se elinkelpoisuuden rajaviikko
Pienethän ne mahikset vissiin vielä on, mut on kuitenki ja juurikin se, et toimitaan kuitenki, jos sattuis syntyyn hyvinki ennenaikaisesti!
JA TOIVON KANS TODELLAKI, ET KAIKILLA MENIS VÄHINTÄÄN SINNE RV38, ni ois ainaki kaikki edellytykset menestyä pikkusilla
@Vuorikristalli onko ollu hyvä loma ja mukavaa mökillä?
Ihanaa ku pikkusen liikkeet tuntuu ja näkyy
Itelläni tuppaa ciimetinkaan usein jäähä asiat, mut ainaki meän työpaikalla sana kiertää siihen malliin, et tuskin ois jääny, vaikka oisin halunnuki