*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Heippa!
Täälä taas vietetty uneton yö sen irtisanomisuhan takia. Yöllä heräsin kolmen aikaan taas asiaa miettimään. Kiitos vaan kaikille kannustavista sanoista :hug: tiedän ettei se olisi maailman loppu, mutta en vaan osaa kuvitella elämää eteenpäin ilman työtä. Ja nimenomaan tuota työtä. Alani on erittäin "harvinainen" eikä vastaavia töitä saa lähimainkaan ja kouluun en enää lähde! Olen niin pitänyt töistäni ja se on ollut minulle tässä arjen keskellä oikea henkireikä.
Mutta näköjään täälä on toisiakin jotka painivat rahajuttujen parissa. On nää vaan niin tyhmiä juttuja :(
Tässä olisi muutama tunti aikaa ennen töitten alkua ja esikonkin vein jo hoitoon. Aattelin vaihtaa kukille mullat kun on jäänyt tekemättä. Kävin jo ostamassa uusia ruukkujakin. Ehkä se veisi ajatukset hetkeksi muualle.

Mammavaatteita mulle kerty esikosta aika läjä ja aattelin etten nyt juur osta mitään, mut oli pakko pari paitaa hankkia kun eilen kävin samalla yhdessä ihanassa pikkuputiikissa jossa myytiin ihania äitiysvaatteita. Edellisellä kerralla siis ostin lähinnä H&M:ltä ja sillon exit myi myös ihania äippävaatteita niin sieltä. Nyt ainakin meillä ovat siirtyneet ainoostaan lastenvaatteisiin, mut samoja kai olivat mitä bebes myy.

Joo, mut nyt vähä hommia tekeen ettei mee ihan makoiluks. :wave:
 
Hei kaikki :wave: !

Iso :hug: kaikille työasioiden / raha-asioiden kanssa painiskeleville! Kurjia juttuja nuo on aina ja ei paljoa lohduttavat sanat auta jos tosi on kyseessä. Toivon kuitenkin kaikille parasta :hug: !

Barbapörrö Mulla myös tosi ikäviä vihlontoja ollut nyt viime viikkoina...ja auta armias jos uskaltaa aivastaa :eek: sit vasta sattuukin...ja pitkään :LOL: . Just eilen ajattelin kun oikein kurjasti vihloi, että mitenköhän tulen kestämään synnytyksen kun nämäkin kivut jo tällaisia!

Paulah Onnea töissä kertomisen johdosta :flower: =)!

Kauheesti tänne on tullut juttua ja en ehdi taaskaan kommentoida läheskään kaikkea eli en juuri mitään...kerhon puolella tulee päivittäin kirjoiteltua, joten toinen puoli jää vääjäämättä vähemmälle :( , käyn kyllä päivittäin lukemassa kaikki jutut ja kommentoin tännekkin kun vaan ehdin :) !

Kysymys: saanko syödä Kreikassa/ Kyproksella tsatsikia? Tiedän, ettei varmaan ole pästoroitu yms. mutta syöhän nuo paikallisetkin raskaana olevat omia tuotteitaan? Epätoivoisesti yritän hakea tälle hyväksyntää kun tsatsiki nyt vaan on niin hyvää...Papua en tietenkään tahdo vaarantaa eli en syö jos en saa, mutta haluaisin todella tietää- se kun on mun mielestä parasta mitä reissullansa voi syödä! Kokemuksia / tietoa jos jollain on, otan kiitollisena vastaan =)

Hugis& Papu 15+5

 
Heippa!
Myös mulla tosiaan noita masun vihlomisia ollut päivittäin, välillä vihlaisee lujastikin :whistle: Ja jännää juilintaa aivan tuolla mahan "keskellä" tuntuu. Epämääräisiä liikkeitä tuntuu yhä,ajattelin että jospa liikkeitä oisivat ennemmin kuin suolen kuplintaa mutta en oikein ole varma..Välillä tulee sellainen olo,että pitäisi heti päästä kuuntelemaan sydänäänet neuvolaan ja varmistamaan että vauva elossa! Kävin neuvolassa maanantaina mutta haluaisin taas varmista..Tiedän että olen liian huolehtiva. :ashamed:
[/b]Miten rauhoittelette itseänne kun epävarmuus iskee? Kun noi liikkeetkin on vielä vähän epävarmoja että ovatko niitä vai ei.

nöpötin ja pikkuinen 16+0 :flower:
 
Moi,

kiva kuulla että sait Paulah myöskin töissä kerrottua raskaudestasi. Mulla on ollut niin paljon helpompi olla kun about viikko sitten kerroin - tosin muut ei vielä tiedä kuin pomo ja facebookissa olevat kaukaisemmat kollegat. Ensi viikolla ilmoittelen sitten lomiltaan palanneille, vihdoinkin :)

Hugoliina: Ite söisin tsatsikia, jos ruokapaikan siisteys vaikuttaisi olevan ok. Mutta olenkin kirjoitellut joskus täällä siihen ketjuun missä vähän kyseenalaistetaan ruokarajoituksia ;) Alkuun olin itekin tarkkana sen rajoituslistan kanssa, mutta ihan oikeesti, jos vaikka täällä Helsingissäkin syö ulkona (niinkuin aika paljon teen) niin mistä sitä voi tietää, mitä listerioita niissä annoksissa liikkuu. Tuorejuusto ainakin on vaikeaa vältettävää. Raakoja kaloja en syö, vaikka niitäkin varmaan Japanissa odottavat äidit susheissaan pistelevät menemään... Mutta tehköön kukin niinkuin järkeväksi katsoo :)

Tällä hetkellä tuntuu niinkuin ei raskaana olisikaan...No, on kyllä vieläkin äklötystä jollen ole pitkään aikaan syönyt. Onneksi ei kuitenkaan enää mitään sellaista kuvotusta kuin aiemmilla viikoilla - voi huomenna nauttia vapun herkuista :p

Toivottelen tässä jo hauskaa vappua kaikille :flower:

Apollo + Töppönen 13+4
 
Mukavaa vappua minunkin puolestani kaikille! :flower: =)

Täällä tasaista arkea,vihdoinkin tervettä sellaista,elellään...
Ei mitään uutta masurintamalta....liikkeitä ja potkuja odotellen.... ;)
Ja ensi viikon neuvolaa....

:wave:

emu ja junior 14+1 :heart:
 
Moikkelis!

Vähän aikaa sitten heräsin, on taas yövuorot tehty vähäksi aikaa.

:hug: Kaikille jotka painiskelee rahahuolien / lomautusten kanssa. Kyllä ne asiat yleensä järjestyy, vaikka etukäteen pahinta pelkää.

Etanainen: mä ainakin uskallan juoda itsetehtyä simaa. Siinä taitaa kuitenkin se alkoholimäärä olla ihan olematon, ja harvapa sitä litrakaupalla jaksaa juoda.

Omaan napaan ei mitään uutta. Kasvaa vauhdilla, liikkeitä olen muutaman kerran tuntenut, mutta en vielä päivittäin. tässä on ollut kaikenlaista muuta juttua noiden isompien vuoksi että tuntuu etten oikein ole kerinnyt masuvauvaan keskittyä.

Aurinkoista vappua kaikille!

Peppi ja toukka 16+1
 
Kauheesti taas tekstiä...
Syömisistä kyllä minäkin uskaltaisin tsatsikia syödä ja simaakin on jo tullut juotua. Tosin minä suhtaudun aika rennosti näihin raskausajan ruokasuosituksiin...

Mulla on välillä ollut tosi huono-olo tämän viikon aikana, mahaan koskee, päähän särkee ja mieletön väsymys vaivaa, onneksi maanantaina on jo neuvola.

Tässäpä kuulumiset tällä kertaa, päänsärky yltyy joten poistun koneelta :wave:
 
Olen viime aikoina vain lueskellut muiden kuulumisia, kun olen ollut melkein 2 kuukautta kipeä, ensin mahataudissa, sitten flunssassa ja sen seurauksena poskiontelontulehdus.... kertomusta riittäisi vielä, mutta olkoot. Toivottavasti nyt taudit olisi jo takana ja pääsisi kunnolla nauttimaan keväästä pikku neidin kanssa ulkosalla.

Nyt meillä olisi miehen kanssa pieni pulma. Olemme "pimittäneet" perheenlisäys tietoa näin kauan ja nyt ajattelimme, että äitienpäivän kunniaksi kerromme molempien vanhemmille asiasta. Mutta olisiko mitään kivaa ideaa tai tapaa, jolla yllättää tulevat isovanhemmat. Millä tavoin muut olette asian hoitaneet? Kiitos jo nyt ideoista!

Nappula 06:n äiti sekä uusi tulokas 15+1



 
Ja sitten omaanapaa:
Potuttaa taas tuo mies...kauan menikin ilman mitään leuanlouskutusta ja hänen masisteluaa.
No tänään hänen piti käydä työkkärissä...ja arvata saattaa, että tämähän oli niin kauhean nöyryyttävää ja plaa plaa plaa...kuvittelee olevansa maassa ainoa, joka sinne on viime aikoina joutunut ilmoittautumaan. Nyt oli häippässyt kotoota sillä aikaa, kun oltiin pojun kanssa ulkona eikä vastannut puhelimeen.
Äskön sain kiinni ja kaljottelemassahan hän oli ja suureen ääneen siellä surkutteli, miten MINUN PITÄÄ HÄNTÄ YMMÄRTÄÄ :headwall: :headwall:
AI lauta että kiehuu kuin painekattila konsanaan tämän mamman pääkoppa...tokihan se työpaikka löytyy paikallisessa istuessa, epäilemättä :kieh:
Pitäisi kohta tulla kotiin, tai niin siis lupaili...kun/jos tulee niin näytän hälle JÄLLEEN närhen munat...käyttäytyy kuin keskenkasvuinen, kun hänellä on huono päivä ja kun minulla on hankala päivä niin minun pitäisi vaan kerätä itseni ja olla iloinen äiti :headwall: :headwall:

Anteeksi vuodatus, heti helpotti oloa...pistää vain tuollainen naurettava itsekeskeisyys niin vihaksi, kuin ei muilla olisi hankalia päiviä lainkaan, koskaan :/

Illemmalla ehkä jotain kauniimpaa tekstiä.

paapelo+poju+Tiuhti 17+4
 
Pelkkää omaa napaa koko viesti....

Neuvolassa käyty:
paino, verenpaineet ja hemoglobiini ennallaan eli aivan OK kaikki. Sokerirasituksen tulokset mahtuivat reilusti viitearvoihin. Kaunon syke 145.
Neuvolakäynnin jälkeen oli se lapsivesipunktio: meni ihan ok ja tuloksia odotellaan nyt sitten viikko (pikatestin tulos Downin suhteen) ja 2-3 viikkoa (koko kromosomikarttaan). Seuraava neuvola vasta rakenneultran jälkeen, molemmat kesäkuun alkupuolella.

~Tiila ja Kauno 15+1.
 
Mukavaa vapun alkua kaikille :flower:
Täällä olo ei enää niin epävarma kuin aamusta,näin se olotila vaihtelee.. Nyt on tuntunut reilusti muljuntaa alamasulla,hassuja pikkupötkäisyjä :D Jotenkin tuntuu,että pikkuinen se siellä riehuu.Muutenki vilkas tapaus ultrissakin ollut.Tuota doppleria vakaasti mietin ja luultavasti aion sen tilata..

paapelo tsemppiä nyt kotioloihin!!Naisen paikka ei ole aina helppo,tuntuu että miehet helpommin "saa luvan" käyttäytyä keskenkasvuisesti.

kotitekoista simaa joisin minäkin reippaasti, jos sitä oltaisiin ehditty tekemään.. Pakko tyytyä kaupan simaan,mikä kyllä maistuu aivan kotikaljalle.. Mikähän ois oikein hyvää kaupasta ostettavaa simaa,mikä maistuis lähimpänä kotitekoiselle,tietääkö kukaan!?

nöpötin ja pikkuinen 16+0
 
nöpötin:
Kiitos =)
Todella juu, miehet ne ovat ikuisia teinejä, aikuistuvat vasta vanhuksina :D
Ei vaiskaan...sain puhtuttua suuni puhtaaksi ja mies kuunteli häveten piinapenkissä. Saatoin ehkä siinä olla hitusen draamakuningatar, mutta en pahasti ja uskoisin, että taas on päivitetty tämän osa alueen paasauspankki täyteen :D
Tulin siinä sanoneeksi, että mitä jos täällä kotona tapahtuisi jotain minulle tai pojalle ja en saisikaan häntä kiinni, kun on päättänyt masistella jne. Ehkä hitusen avasi hänen omaan napaan muurautuneita silmiään :saint:

Simasta:
Pitääpä kysyä mitä merkkiä se miehen mummon ostama sima on...todella herkullista, muistaakseni kyllä jotakin kalliimpaa merkkiä...mahtaisiko Alkon sivustoilta löytyä, onhan siellä alkoholittomatkin tuotteet myynnissä =)

Ja tässä tuli tuittuillessa aika epämukavia tuntemuksia mahaan oikealle puolelle, missä istukan tiedän olevan...vähän kyllä nousi niskakarvat pystyyn ja piti käydä pitkälleen. Se helpotti oloa ja kun nousin tunnistinkin heti mistä oli kyse...Tiuhti venyttelee samalla tavalla kuin veikkansa aikoinaan mahassa...työntää itseään jotenkin hullunkurisesti ja kohtu venyy ikävästi yhteen suuntaan...kun painelen siitä kohdasta siitä siirtyy kiinteä pallero edestä ja kohta tulee potkua :LOL:
Eli vaavilaa siellä möllii...pitää tuosta viistastuneena silti ottaa vähän iisimmin...minä kun tuohdun, alan siivoamaan ihan raivopäisellä vauhdilla :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 17+4
 
Nappula: me esikosta tehtiin mummoille kortit... kannessa haikaran kuva ja sisälle kuva ultrasta.
Meillä tosin oli melko monta kuvaa niin raaskittiin parista luopua.

Paapelo: hyvä kun pidät sitä miestä kurissa ja nuhteessa. Osa noista miehistä on kuin perässä vedettäviä ja niille on vaan tehtävä asioita selväks että ne osais sit ajatella myös omilla aivoillaan.

No mä kuulin taas tässä illalla että mun veli vetellee taas pohjamutia.
Se on kaks kertaa vedetty veloistaan kutakuinkin kuiville ja taas se on sählänny asiansa.
Mä haluisin vaan olla kuulematta just nyt näitä asioita kun mä tiedän että tästä se stressi alkaa...
Mä ihmettelen että mun mies meni mun kanssa naimisiin kaiken sen tiuskimisen ja kuikkuilun jälkeen mitä joutu kuunteleen mein häidenjärjestely kuukausina. Mut mä olin kuin viulunkieli, pienikin moka tai muuten epäonnistuminen niin mä räjähdin.
Mut mä en vaan tiedä mitä mä voisin tehdä veljeni hyväksi sellaista että se sitä yhtään auttaa.
Se kun ei tunnu oppivan virheistään.

No mut kävin tänään siis Kelassa ja kyllä se taitaa olla niin että mä menen vuodenvaihteen jälkeen jo takas töihin ja mies jää lasten kanssa kotiin.
Mut tuntuu kurjalta jättää pieni jo isänsäkanssa kotiin kun toinen on vasta hädintuskin 3kk.
Imetystä en kauheesti mieti kun esikoltakaan sitä maitoa ei tullu lähes ollenkaan ja sekin vähä loppui 5 viikolla.

no... lähen katteleen loppu pelejä suomen pelistä....


Riivinrauta ja nuppunen 17+4
 
paapelo on noi miehet tollasia :kieh: Se masentelu on niille yksinoikeus ja naisten masennus johtuu niiden mielestä vain hormooneista.

Eilen ärähdin ukolle, kun se totesi vain iloisesti juovansa huomenna muutaman sidukan päivällä, vaikka illalla ollaan menossa kaveri pariskunnalle iltaa istumaan ja tiedossa on kuitenkin mojitoja ja jallukolaa. Ei ne muutama päivällä muuten haittais, mut yöstä tulee yhtä helvettiä, kun ukko juo sekaisin. Sit mä joudun katseleen sitä oksentamista ja valitusta pahasta olosta.
No keskusteltiin sitten aiheesta nimeltä alkoholi noin muutenkin ja kerroin miten minua loukkaa kun hän juo ja miten minua yleisesti ahdistaa olla selvänä humaltuneessa seurassa varsinkin jos ei ole muita selviä. Ukko meni hieman mietteliääksi ja sanoin kyllä, ettei auta sanoa mitään siittä, ettei muka joisi enää esikon syntymän jälkeen. Veti sitten viimeisen korttinsa esiin "Osaan ottaa hillitystikin. Sä oot kieltänyt jo tupakoinnin ja oon vähentänyt juomista. Mitä seuraavaksi?" (Tupakointia ei ole vielä lopettanut ja baarissa käy vähintään 2 viikon välein.)
Ehkäpä ukko hieman miettii. Toivottavasti ainakin.

No joo. Tällainen vuodatus taas tänään. :ashamed:

pinkkimieli ja pallopää 13+5
 
tuosta kertomisesta! mun isä huomasi muutama viikko sitten asian ja oli pakko tunnustaa,ollaan samassa työpaikassa ja ihmetteli kun kieltäydyin jostain tekemisistä. äidille piti kertoa äitienpäivänä mutta eilen se piti kolmannen asteen kuulustelun et mitä on kun salailen jotain. että kyllä varmaan tänään vois kertoo. tuntuu vaan että raskaus on ollut oma juttu muuta kun äiti saa tietää niin sitten alkaa voivottelut ja joka päiväset kysymykset et mikä olo ja kaikki muut jutut. yhden siskon viis vuotiaille kaksosille kerron salaisuutena mikä levittää sitten sanan eteenpäin. ei tässä sitten muuta kun aurinkoista vappua kaikille!!!!

solmu ja natiainen 15+0
 
Huomenta!!
Ihana aurinkoinen aamu,toivottavasti sää säilyy vapun yli ja toki pidemmällekin. :flower:

pinkkimielen aiheeseen liittyen elikkä alkoholista; ennen raskautta miehen kanssa oltiin viininlipittäjiä,joka vkonloppu meni ruoan kanssa pullollinen.Nyt alkoholin käyttö multa luonnollisesti jäänyt ja mieskin selkeästi vähentänyt(on aina ollut kova oluenystävä).
Tiedän että kesällä tulossa juhlia ja muita karkeloita joissa alkoholia on, tympeää on todella olla ainoa selvin päin porukassa missä muut kännissä. En kuitenkaan haluaisi olla mikään "ilonpilaaja" ja toki ystävät saavat mun seurassa juoda jos haluavat, mutta toivon ja uskonkin että mies ottaa rauhallisemmin.Täytyy itse vaan varustautua sitten suurella määrällä limpparia ja karkkia :p

Mutta nyt töiden pariin,pitää sinnitellä kahteen saakka..

nöpötin ja pikkuinen 16+1
 
Oikein aurinkoista ja iloista vappua kaikille! :wave:

Muisku78 Tiedän miltä susta tuntuu, koi saman loppuvuodesta. Tosin mut sitten irtisanottiin joulukuussa. Kyllähän täs tiukkaa on rahan kaa ollu, ku liitossakin on tosi kamala ruuhka, niin rahojen saaminen meni maaliskuulle... Eipä oo vieläkään talous tasapainossa. Raha-asiat on tosiaan vihoviimesiä asioita mitä haluaa raskaana stressata! Voimia sulle!
:hug:

Mitäs teidän vappuohjelmaan kuuluu? Meille tulee tänään kaveriperhe grillaileen ja sitten huomenna lasten kaa torille, eipä kummempia. Pallot haettiin jo eilen, ne kun on torilla sitten ihan hirmu kalliita! Nuorin kyllä leikki niillä ihan koko rahan edestä, isommat nyt ei niin innostuneet, kun siitä valitsemisesta! :D

Meillä on kyllä joku hauska kaveri tulossa täältä masusta. Ei mitään tavanomaisia potkuja oo tuntunu paljoakaan, vaan sellasta "pönkäämistä"! Melkein joka aamu tuntuu kun on ihan kohdussa korkeella ja oikealla puolella aina koko vaavi! Ihanaa toki tunnustella, ja kun mieskin on tuntenut, niin tulee odotus hälle todemmaksi. Toki tuttua juttuahan tää jo on, ku neljäs tulossa! :D

Mulla tuli eilen sellanen joku ihme paniikki/huolestuminen tuosta sikainfluenssasta. En yleensä tollasia murehdi, mutta varmaan tää raskaus teettää tälläsiäkin ajatuksia! Mietin, että onkohan ne siihen tarkotetut lääkkeet edes sallittu raskaana oleville jne... Ja siitä ajatuksesta ei meinannu päästä eroon! :(

Mutta nyt laittaan pojille aamupalaa ja kouluunpäin niitä "ohjaamaan"! :D

miltski ja papu 17+0 jaahas viikotkin vaihtui! :heart:
 
Hauskaa vappua kaikille:)

Tietääkö kukaan koska on pakko jäädä pois töistä? Mä tiedän siis kelan säännöt siitä, koska rahat sieltä alkaa juoksemaan. Mutta koska oikeesti täytyy jäädä pois? Entisestä työpaikasta muistan kaksi kollegaa, jotka olivat töissä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Jos itse olen syksyllä ihan terve niin toivottavasti sama onnistuu meilläkin. Hullulta tuntuis jäädä pois se 30 arkipäivää ennen, mun työhän on siis aivotyötä pelkästään.

Vappusuunnitelmista: me mennään tänään ensin yhden miehen kaverin luo, sitten isolla porukalla syömään ja ehkä vielä baariinkin, jos tuntuu siltä että jaksaa:) Huomenna sitten porukalla Ullikselle piknikille, sitä mä odotan eniten.

Musta tuntuu että nyt mua ekaa kertaa harmittaa tää alkoholikielto. Ei sillä että haluaisin paljon juoda, vappu ja skumppa vaan kuuluu yhteen. Oon varannut itselleni alkoholitonta skumppaa, siideriä ja oluttakin. Mutta ehkä lasin tai puolikkaan uskaltaudun juomaan myös aitoa tavaraa:)

Miten tarkkoja muut olette olleet alkoholin kanssa? Jotkuthan juovat välillä sen lasin viiniä. Mä olen juonut pari kertaa puoli lasia sillon kun ihmiset ei vielä tienneet mun raskaudesta. Mä en ole siis ihan hysteerinen asiasta ollut vaikka en siis toki juo myöskään.
 
Huomenta ja iloista vappua itse kullekkin! :wave:

Kirjoitin juuri pitkän sepustuksen ja sitten se katosi :headwall: voi v***u suoraan sanottuna!!! Mutta joo- alusta siis uudestaan...

Paulah: miks mulla on sellainen käsitys, että se olis se viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa? Mutta eihän tuota kukaan tiedä jos jatkat hieman pidempään...en tiedä onnsituisiko teillä, mutta ajattelin, että meillä ainakin onnistuisi (yksityinen firma tosin), että tekisit päiviä sisään ennen mammalomaa ja pidentäisit sitten vastaavasti äippälomaa sieltä toisesta päästä kun päiviä olisi tehty talteen? Voi olla ihan kuolleena syntynyt idea, mutta pohdiskelin vain, sillä meillä tuollainen todennäköisesti onnistuisi...

Pinkkimieli jutteli alkoasiaa...meillä tästä ei ongelmaa ole- päinvastoin olen miehelle yrittänyt useaan kertaan sanoa, että menis nyt kun vauvaa ei vielä ole, jos sitten vauvan synnyttyä rauhottuisi hetkeksi kotiin. Mutta EIIII...häntä ei kiinnosta baareissa juosta (pelkäänpä, että tämä kostautuu myöhemmin...). Emme kumpikaan ole sellaisia kotona "maistelijoita": kumpikaan ei esim. viiniä juo ja minä en pidä minkään alkoholin mausta ja juonkin silloin kun juon, ainoastaan humaltumis tarkoituksessa...nyt siis ei raskaana voisi vähempää kiinnostaa lähteä tuonne baareihin katselemaan kännissä olevia ihmisiä. Ja se mikä on kumma: mulla ei yleensä koskana tule tunnetta, että 'nyt on pakko päästä vähän dokaamaan ja radalle', niin annas nyt kun se on mahdotonta...ties kuinka monta kertaa tullut tunne,että 'no nyt olis kyllä tosi kiva päästä'...ja minä joka en polta tupakkaa kuin satunnaisesti humalassa ollessani: nyt on tehnyt useampaan otteeseen ihan selvinpäin tupakkaa mieli ihan kunnolla :eek: - on tää outoa, mutta eipä ole ainoa outo asia mitä olen itsessäni tämän raskauden myötä havainnut :LOL: !

Paapelolle iso :hug: ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä noi miehet on joskus sitten ihan liian MIEHIÄ :headwall: ! Onneksi sait puhuttelun pidettyä ja asian ainakin toistaiseksi pois päiväjärjestyksestä :D . Noissa miehissä kun on vaan se kumma puoli, että vaikka kuinka jonkun asian puhuisi halki ja sovittaisiin, että miten edetään, niin annas taas jonkin ajan kuluttua sama saarna ja mies ihan kuin ei olisi asiasta koskaan ennen kuullutkaan :LOL: ! Toivotaan, että teillä toisin =)

miltski kyllä mullakin on nyt iskenyt pieni huoli tuosta sikainfluenssasta...mutta toivotaan nyt kuitenkin, että tuo vitsaus ei ehdi tänne meille kunnolla leviämään! Mulla on tulltu kyllä sellainen tunne lehtiä lukiessa, että ainakin meidän paikkakunnalla ihmiset juoksee jo tavallisen flunssan vuoksi ensiapuun...sitten lehdet kirjoittaa, että taas on uusi epäily, joka kuitenkin paljastuu tavalliseksi A-virukseksi... :ashamed:

Vappu menee meillä töissä ja hyvä niin. Eli ihan tavallinen vappuaatto herkkuineen lasten ehdoilla =)

Mutta nyt valmistautumaan töihin...meinasin vielä ennen mennä vähän shoppailemaan... :D

Hugis& Papu 15+6
 
Moikka ja hauskaa vappua kaikille!

Täällä yksi viinin ystävä on suorastaan ihmeissään siitä, että alkoholiton vappu eisen enempää harmita - oikeastaan ei tee edes mieli juoda. Alkuraskaudessa viinikielto vähän harmitti, mutta nyt olen jo tottunut tähän, ettei asia enää tunnu miltään. Kuoharia ajattelin tänään tai huomenna toki maistaa lasillisen. Onhan sentään kevät ja kevään juhla! :)

Äitiysloman alkamisesta: tuo 30 päivää ennen laskettua aikaa tuntuu minustakin aika pitkältä ajalta ja nyt tuntuu, että haluaisin venyttää töissä oloa vähän pidempään (joo, viihdyn töissä!). Toisaalta aina on mahdollista, että sitten syyskuussa olo onkin toinen, joten pidän suuni supussa asiasta ja varaan itselleni oikeuden muuttaa mielipidettä ;)

Ulpu & Papu 14 + jotain
 
Aurinkoista vappua kaikille masun kasvattajille!

Solmu mein äiree on just tollanen ku kuvailit, et sun äiti tulee varmaan oleen, siis kyselee joka päivä mikä on olo ja onko mahaa nippaillut tai jotain.

Paulah Minä ainakin olen päättänyt olla täysin absolutisti koko raskauden ajan alkoholin suhteen, sillä mitään en halua riskeerata. Eikä minun edes tee mieli juoda. Tai no mitä nyt kun on ollut näitä kauniita ja lämpöisiä päiviä, niin mieli tekisi maistella se yksi kylmä olut parvekkeella auringosta nauttien, mutta en sorru siihen edes alkoholittomalla versiolla.


pinkkimieli ja pallopää 13+6
 
tervehdys tännekin :wave:

mun tulee enemmän kirjoteltua tuonne kerhon puolelle mutta yritän aina välillä tännekin merkkiä jättää.

Me vietetään vappu ihan kotosalla perheen kesken,huomenna aamusella käydään perinteisellä vapputorilla hulinaa kattomassa.Siman juonnista täällä on ollut puhetta ja kyllä minä ainaskin sitä aion juoda , tosi vähänhän siinä on alkomahoolia ja meillä annetaan simaa myös lapsille,ja ihan pienestä pitäen oon itekin sitä juonut,se kuuluu niin olennaisena osana vappuun kuin munkit ja tippaleivätkin.ja saahan raskaana ollessa juoda silloin tällöin lasin viiniäkin ruuan kanssa ja siinä on paljon enemmän alkohoolia kuin simassa.

ihanaa kun alkaa jo toukokuu,tuntuu jo niin kesältä =) viikon päästä olis äitienpäivä,mites ajattelitte sitä juhlistaa ?? onko teillä mitään perinteitä ?? meillä ei mitään muita perinteitä kuin aamiaisen saan valmiiksi katettuna , ja mummoilla käydään kahveella =) mitään lahjoja en koskaan toivo kun parasta on perheen kesken vietetty yhteinen aika :heart:

(.) täällä kaikki ennallaan,potkuja tuntuu aina sillointällöin mutta ei päivittäin.ihanaa kun viikon päästä on neuvola ja pääsee kuuntelemaan pienen sydämen sykettä :heart: nyt on mun mielestä se raskauden " paras " aika kun alun väsymys,pahoinvointi ja muut ikävät oireet on jo poissa,mutta massu vielä sen verran pikkunen ettei ahista ja hankaloita liikkumista ja nukkumista eikä öisin tarvi vielä könytä tunnin välein pissalle ja nyt on muutenkin energinen olo =)

MUKAVAA VAPPUA KAIKILLE :flower: :flower: :flower:

kaurisäiti ja bambi 16+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Paulah:
Hauskaa vappua kaikille:)

Tietääkö kukaan koska on pakko jäädä pois töistä? Mä tiedän siis kelan säännöt siitä, koska rahat sieltä alkaa juoksemaan. Mutta koska oikeesti täytyy jäädä pois? Entisestä työpaikasta muistan kaksi kollegaa, jotka olivat töissä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Jos itse olen syksyllä ihan terve niin toivottavasti sama onnistuu meilläkin. Hullulta tuntuis jäädä pois se 30 arkipäivää ennen, mun työhän on siis aivotyötä pelkästään.

Vappusuunnitelmista: me mennään tänään ensin yhden miehen kaverin luo, sitten isolla porukalla syömään ja ehkä vielä baariinkin, jos tuntuu siltä että jaksaa:) Huomenna sitten porukalla Ullikselle piknikille, sitä mä odotan eniten.

Musta tuntuu että nyt mua ekaa kertaa harmittaa tää alkoholikielto. Ei sillä että haluaisin paljon juoda, vappu ja skumppa vaan kuuluu yhteen. Oon varannut itselleni alkoholitonta skumppaa, siideriä ja oluttakin. Mutta ehkä lasin tai puolikkaan uskaltaudun juomaan myös aitoa tavaraa:)

Miten tarkkoja muut olette olleet alkoholin kanssa? Jotkuthan juovat välillä sen lasin viiniä. Mä olen juonut pari kertaa puoli lasia sillon kun ihmiset ei vielä tienneet mun raskaudesta. Mä en ole siis ihan hysteerinen asiasta ollut vaikka en siis toki juo myöskään.
Ei tulis mieleenkään juoda raskaana eikä edes tee mieli alkoholia.

 

Yhteistyössä