Lokakuiset 2021

Ootteko jo päättänyt missä vaiheessa raskautta kerrotte kellekkin? Miehen kanssa suunniteltiin, että vasta 12 viikolla, mutta musta tuntuu niin mahdottoman pahalta olla kertomatta töissä. Mun sisko tietää samoin yksi kaikista läheisin kaveri. Veikkaan, että mun puolella ei sinänsä oo mikään mahdottoman iso juttu, kun mun siskoilla on jo lapsia, mutta mies tuossa meinaskin, että hänen äitinsä sekoaa onnesta.
Me kerrottiin perheelle jo, koska ei vaan maltettu. Mä oon kertonut töissä lähiesimiehelle ja parille työkaverille, koska raskaus vaikuttaa mun työntekoon!
Oli myös helpottavaa kertoa siks, että jos jotain menee pieleen, niin voin matalalla kynnyksellä vaan soittaa ja sano, että nyt jään hetkeksi kotiin.
 
Minulla on nyt samanlainen tilanne. Eli siis edellinen raskaus (kolmas lapsi) päättyi geneettiseen raskaudenkeskeytykseen lokakuussa rv 17 vauvan kromosomipoikkeaman vuoksi. Nyt sitten oli eka yrityskierto keskeytyksen jälkeen ja eilen illalla plussasin. Laskurilla katsoin niin la on juurikin tuon edellisen keskeytyksen vuosipäivänä. Aikamoisia tunteita herättää ja tästä tämä piina vasta alkaa. Niptinhän minä saan nyt vaikka ei seulat hälyttäisikään tuon edellisen poikkeaman vuoksi.
Pahoitteluni myös teidän kamalasta kokemuksesta :( Mutta onnea samalla uudesta plussasta ❤

Aika uskomatonta, että teillä näin sama tilanne vielä enkelin syntymäpäivän /tulevan lasketunajan kanssa! Mulla on kyllä todella ristiriitainen fiilis tuon päivän kanssa. Toisaalta olisi ihana saada tuolle päivämäärälle uusi merkitys, mutta toisaalta se on aika raastavaa.
Ootko kuinka stressaantunut tällä kertaa? Mä olen kyllä, ja odotan vain koska rysähtää. Kävin ar-ultrassa maanantaina, mutta en todellakaan huokaissut helpotuksesta. Lähinnä yksi etappi vain takana ja edessä tuhat haastetta vielä, jotka pitää selättää ennenkun elävä vauva on kotona. Neuvolan varasin vasta eilen.
 
vierailija
Pahoitteluni myös teidän kamalasta kokemuksesta Mutta onnea samalla uudesta plussasta

Aika uskomatonta, että teillä näin sama tilanne vielä enkelin syntymäpäivän /tulevan lasketunajan kanssa! Mulla on kyllä todella ristiriitainen fiilis tuon päivän kanssa. Toisaalta olisi ihana saada tuolle päivämäärälle uusi merkitys, mutta toisaalta se on aika raastavaa.
Ootko kuinka stressaantunut tällä kertaa? Mä olen kyllä, ja odotan vain koska rysähtää. Kävin ar-ultrassa maanantaina, mutta en todellakaan huokaissut helpotuksesta. Lähinnä yksi etappi vain takana ja edessä tuhat haastetta vielä, jotka pitää selättää ennenkun elävä vauva on kotona. Neuvolan varasin vasta eilen.
Olen kyllä todella stressaantunut enkä uskalla yhtään innostua vaikka todella onnellinen olenkin.
Alkuraskauden ultraan en ole menossa kun en julkisella puolella siihen pääse enkä raaski siitä nyt maksaa kun se ei sitä helpotusta kuitenkaan sitten tuo. En tiedä yhtään miten selviän sekoamatta nt-ultrasta josta viimeeksi alkoi reilun viiden viikon raskas piina. Ja vaikka tällä kertaa nt-ultrassa ei olisi poikkeavaa eikä niptistäkään löytyisi mitään ni ihan varmasti stressi jatkuisi ainakin sinne rakenneultraan asti, nyt kun tiedostaa liiankin hyvin että tää kaikki voi sattua myös omalle kohdalle.
Ja kun ikääkin minulla on vasta 31v ni en todellakaan osannut pelätä aiemmin yhtään.
Minulla on myös aika ristiriitaiset fiilikset tuosta lasketusta ajasta.
 
Öppähöppä
Täällä pahoinvoinnit jatkuu mut onneks voinu töissä vielä käyä. Aamuisin vaan oksennan ja loppupäivän sinnittelen tiheällä syömisellä..
Mä oon aiemmissa raskauksissa pelännyt ihan hirveästi ultria ja ollu varma, että ei oo tyyliin koko vauvaa tai jotain tosi pahasti pielessä.. Nyt jotenki en jaksa pelätä, vaan ajattelen että tulee mitä tulee. Saa nähdä säilyykö sama fiilis tonne nt-ultraan asti.. Nyt keskityn vaan selviää tästä pahoinvoinnista.

Tsemppiä kaikille <3
 
Hei! Liityn joukkoon. LA taitaa olla 21.10. Tämä on meille kolmas. Aloitettiin yritys ja nappas heti ensi kierrossa!! Oon aina ajatellut, että mulle ei käy tällästä tuuria. En jotenki uskonu että kerettäsi saaha vielä tän vuoden vaavi. Mutta kelpaa. :love:

Hirveästi ei ole oireita. Vähän kipuilua alavatsassa, että jotain siellä tapahtuu. Ja rinnat on herkät. Pahoinvointia ei ole odotettavissakaan, sillä edelliset raskaudet on menny täysin ilman, joten toivotaan että tämäkin.(y)
 
Moikka! Epäuskosen sekavissa tunnelmissa liityn mukaan. Eilen vasta uskalsin testata..vahva viiva. La ois 18.10. Ekasta yrityksestä plussa ja tää pikkunen ois meijän viiminen eli neljäs, jos kaikki menee hyvin. Kun tota ikääkin alkaa olee.. Tää päivä on menny kyl ihan ohi..ei saa mistää kiini:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Moi kaikki! Haalea plussa saatu ma ja eilen ke saatu vahvempi plussa. Laskettu olisi 20.10. Pakko kyllä varmaan testata siihen asti et saa sen tasavahvan. Mulla takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa 5/2020 ja 10/2020. Vaikeaa on siis vielä oikein iloita ja innostua kun taustalla on noi keskenmenot. Varhaisultraan varasin jo ajan rv 8. Fb ryhmä kiinnostelee sitten vähän myöhäisemmillä viikoilla. Niin ja toinen olisi tulossa, meillä esikoinen 8/2018.
 
Käärmeinen
Heippa!

Liityn ehkä varovasti joukkoon. Viime perjantaina 5.2 plussasin ja testi näyttää edelleen tänään (4+5) vahvaa positiivista laskettu aika olisi siis 15.10.

Nyt jännitellään sitten vaan Uusioperhearki meillä, molemmilla 1 aiemmista liitoista eli tämä on mulle toinen raskaus. Ensimmäisen raskauden tulos täyttää ihan kohta jo 7 eli nyt palautellaan mieliin ja toivotaan että lapsi pysyy mukana.
 
Eilen soitin neuvolaan ja sieltä arvioitiin lasketuksi ajaksi 17.-18.10. Ajan sain 10.3.
Innostuin varaan myös alkuraskaudenultran kun täällä on niin edullinen (70e). Se on neuvolaa edeltävänä päivänä. Kuukausi tässä nyt vaa nuita odotellaan. :love::) Vieläkö Facebook ryhmään mahtuu?
 
Mä tein salaisen ryhmän, laittakaa mulle yv linkki profiiliin tai nimi ja tarkka kuvaus profiilikuvasta että löydän oikeat ihmiset. lisään kaveriksi siksi aikaa että saan lisättyä ryhmään! Pidetään ryhmä pienenä. oon vielä esikoisen kanssa kotona joten meillä on arki kiireistä, en välttämättä huomaa heti näitä viestejä täällä mutta yritän parhaani!

Laitoin viestiä sulle
 
  • Tykkää
Reactions: jiiis
Hei! Minäkin voisin vihdoin uskaltautua tänne lokakuisiin. Positiivisen raskaustestin (ensimmäinen niistä :D) tein jo kolme viikkoa sitten. Olo on ollut hyvin epäuskoinen asian suhteen, kun paljon mitään oireita pientä alavatsakipua lukuunottamatta ei ole ollut. Tänään oli varhaisultra ja alkion koko vastasi sitä mitä pitkin (eli 7 + 0) ja syke löi vimmatusti. :love: Laskettuaika on 1.10.

Epäuskoisuutta tuo myös se, että ollaan yritetty lasta yli viisi vuotta ja niistä viimeisimmän kolmen vuoden aikana on tehty 6 ivf-hoitoa tuloksetta. Tarkoitus olikin jatkaa hoitoja mutta sitä ennen syödä kuuri DHEA-hormoonia munasolujen laadun parantamiseen. Mulle tehtiin myös kohdun nestetäyttötutkimus ja otettiin kohdun limakalvonäyte tulehduksen poissulkemiseksi. Nestetäyttötutkimuksessa löytyi pieni polyyppi, joka päätettiin poistaa. Toimenpiteeseen pitää mennä kierron tietyssä vaiheessa, mutta mun kuukautiset ei alkaneetkaan silloin kuin pitäisi (mulla säännölliset). Tein sitten kaapissa edellisestä hoitokerrasta jääneen raskaustestin ja se näyttikin sitten haaleaa plussaa. Kaiken lisäksi mulla todennäköisesti lapsuudessa sairastetun umpisuolitulehduksen (puhkesi) takia on vain vasen munasarja olemassa ja munajohtimet tutkimuksen mukaan tukossa. Eli voitte vain kuvitella, että en oikein meinaa uskoa tätä asiaa.

Tulisin @jiiis mielelläni mukaan FB-ryhmään, jos sinne vielä otetaan mukaan. Kaikki on niin hämmentävää ja uutta.
 
Hei! Minäkin voisin vihdoin uskaltautua tänne lokakuisiin. Positiivisen raskaustestin (ensimmäinen niistä ) tein jo kolme viikkoa sitten. Olo on ollut hyvin epäuskoinen asian suhteen, kun paljon mitään oireita pientä alavatsakipua lukuunottamatta ei ole ollut. Tänään oli varhaisultra ja alkion koko vastasi sitä mitä pitkin (eli 7 + 0) ja syke löi vimmatusti. Laskettuaika on 1.10.

Epäuskoisuutta tuo myös se, että ollaan yritetty lasta yli viisi vuotta ja niistä viimeisimmän kolmen vuoden aikana on tehty 6 ivf-hoitoa tuloksetta. Tarkoitus olikin jatkaa hoitoja mutta sitä ennen syödä kuuri DHEA-hormoonia munasolujen laadun parantamiseen. Mulle tehtiin myös kohdun nestetäyttötutkimus ja otettiin kohdun limakalvonäyte tulehduksen poissulkemiseksi. Nestetäyttötutkimuksessa löytyi pieni polyyppi, joka päätettiin poistaa. Toimenpiteeseen pitää mennä kierron tietyssä vaiheessa, mutta mun kuukautiset ei alkaneetkaan silloin kuin pitäisi (mulla säännölliset). Tein sitten kaapissa edellisestä hoitokerrasta jääneen raskaustestin ja se näyttikin sitten haaleaa plussaa. Kaiken lisäksi mulla todennäköisesti lapsuudessa sairastetun umpisuolitulehduksen (puhkesi) takia on vain vasen munasarja olemassa ja munajohtimet tutkimuksen mukaan tukossa. Eli voitte vain kuvitella, että en oikein meinaa uskoa tätä asiaa.

Tulisin @jiiis mielelläni mukaan FB-ryhmään, jos sinne vielä otetaan mukaan. Kaikki on niin hämmentävää ja uutta.
Tää sun teksti sai kyyneleet virtaamaan...ihanaa ja paljon onnea! Ja tervetuloa kummallekin puolelle!
 
  • Rakkaus
Reactions: Lumitalvi
Hyvää huomenta, päivää, iltaa?! Täällä kans yks eilen plussannut.. Aivojen tilalla peruna muussia miehen sanojen mukaan ja nukkuminen on uus harrastus.. Laskurin mukaan ois 5+4 mutta oireita ollut nyt kolmisen viikkoa (rintojen arkuutta) ja hyvin epäsäännöllinen kierto eli voi olla mitä vaan mutta selviää varmaan viimeistään ultrassa sit joskus.. La osuisi siis johonkin lokakuun puoleen väliin.

Edellisestä avioliitosta yks 05/2015 eli innokas isoveli jolla ollu jo vuoden hirveä vauvakuume kun taas äitillä ei . Toisaalta nyt saan sen helposti siivoo kun äitiä heikottaa ja väsyttää..

Ite niin epäuskoinen tilanteesta kun mies sanoi ettei välttämättä pysty enää isojen leikkausten (paha auto-onnettomuus vuosia sitten) yms lääkityksien jälkeen saada lapsia. (Olivat ex-vaimon kanssa ennen eroa yrittäneet monta vuotta).. Siitä tosin useampi vuosi mutta sen exällä jo uusia lapsia mikä vahvisti tätä teoriaa. Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu nyt kohta pari vuotta

Sori hyvin sekava selitys, tekstin tuotto tällä hetkellä vaikeaa.. Mutta tarrasukkia kaikille ja toivottavasti kaikki menee hyvin täälläkin.

Ps. Mäki voisin haluta FB ryhmään jos mahtuu
 
Heippa! Oon pitkään jo lukenut tätä ketjua, mutta nyt uskalsin/toimerruin itsekin kirjoittamaan. Pari viikkoa sitten tein ekan testin ja mukavasti lähtenyt viivat tummumaan. Laskettuaika olisi mahdollisesti 9.10. Tämä odotettu ihanuus olisi mahdollisesti meidän kolmas lapsi. Elokuussa todettu ultrassa keskeytynyt keskenmeno 12+6 (tai miten ne termit nyt menikään..) ja se tuli ihan puskista. En olisi ikinä uskonut, että niin voi käydä. Tässä on siis vielä pitkä matka siihen, että Almanen olisi sylissä asti. Pelottaa hirveästi ja samalla myös jännittää ja mukavasti kutkuttaa odotella. Alkuraskauden ultraa ajattelin varailla parin viikon päähän yksityiselle. Tähän asti saanut olla aika oireeton.. nyt 6+1 alkaa olla rintojen arkuutta, väsymystä, hajuherkkyyttä, kuvotusta.. tsemppiä kaikille plussanneille! Tarrasukkia ja hyvää onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Heippa! Oon pitkään jo lukenut tätä ketjua, mutta nyt uskalsin/toimerruin itsekin kirjoittamaan. Pari viikkoa sitten tein ekan testin ja mukavasti lähtenyt viivat tummumaan. Laskettuaika olisi mahdollisesti 9.10. Tämä odotettu ihanuus olisi mahdollisesti meidän kolmas lapsi. Elokuussa todettu ultrassa keskeytynyt keskenmeno 12+6 (tai miten ne termit nyt menikään..) ja se tuli ihan puskista. En olisi ikinä uskonut, että niin voi käydä. Tässä on siis vielä pitkä matka siihen, että Almanen olisi sylissä asti. Pelottaa hirveästi ja samalla myös jännittää ja mukavasti kutkuttaa odotella. Alkuraskauden ultraa ajattelin varailla parin viikon päähän yksityiselle. Tähän asti saanut olla aika oireeton.. nyt 6+1 alkaa olla rintojen arkuutta, väsymystä, hajuherkkyyttä, kuvotusta.. tsemppiä kaikille plussanneille! Tarrasukkia ja hyvää onnea!
Oireiliko tuo kkm sulla mitenkään? Ehdittekö nähdä sykkeen kuitenkin? Anteeksi kun utelen, asia vaan pelottaa kovin. Mulla siis kaksi peräkkäistä kkm, mutta huomattu jo 7+0.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oireillu mitenkään. Mun mielestä koko alkuraskaus oli sujunu ihan tavallisesti. Samalla viikolla oli aiemmin neuvolassa lääkärin sijainen näyttänyt alkeellisella ultrauslaitteella sykkeet (mitkä oli muistaakseni 150), muttei saanut sikiötä kuvaan. Oon jäänytkin miettimään et oliko sikiö sillon vielä elossa vai oliko noi sykkeet sittenkin mun (jos ei sijainen löytänyt sikiötä tai löysi sen silloin jo kuolleena). Ei voi tietää.
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Hei vaan kaikille! Onkohan täällä enää aktiivista keskustelua? :)

Minä plussasin perjantaina dpo12 ja tänään dpo15 sain melko selkeät ja vahvat viivat jo. Tänään siis rv 4+0. Pelottaa aivan kamalasti koko tilanne, keskenmenoriskin vuoksi. Raskausoireita kyllä löytyy paljonkin esim. Kohdun nipistelyt, ripuli, väsymys ja rintojen arkuus.

Raskaus on saatu alulle ensimmäisestä OI-kierrosta, jossa lääkkeinä letrot, ovitrelle pistoksena ja luget. Minulla oli soittoaika yksityiselle gynelle ja hän kertoi nyt seuraavan 3vko olevan kriittisintä aikaa kemiallisen raskauden ja keskenmenon takia. Menen varhaisultraan yksityiselle klinikalle noin 3vko kuluttua, jossa asiaani on hoidettu tähänkin asti. Olen 25v (toki pian 26v) ja puolisoni on 28v. Lapsi olisi ensimmäinen. Minulla on siis taustalla PCOS ja sen takia en ovuloi luontaisesti lainkaan. Lisäksi minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Laskettuaika olisi gynen arvion mukaan 25.10.

Ei kai tässä auta muu kuin odottaa ja pitää peukut pystyssä seueaavat viikot. :)
 

Yhteistyössä