Lokakuiset 2021

Tänään aamulla alkoi tulla limaista ruskeaa tuhruvuotoa ja mahaa nippailee :’( Testissä oli kyllä vahvempi viiva kuin eilen, mutta.. Saa nähdä. Voihan tää olla kaiketi normaaliakin mutta huolestuttaa vain kovin, esikoisesta ei ollut mitään vuotoja missään välissä. Pitää varmaan soittaa neuvolaan, ainakin jos tää vatsakipu yltyy
Toivotaan että olisi vain harmitonta vuotoa!! Nämä säikäyttää kyllä aina. :(
 
Tänään aamulla alkoi tulla limaista ruskeaa tuhruvuotoa ja mahaa nippailee :’( Testissä oli kyllä vahvempi viiva kuin eilen, mutta.. Saa nähdä. Voihan tää olla kaiketi normaaliakin mutta huolestuttaa vain kovin, esikoisesta ei ollut mitään vuotoja missään välissä. Pitää varmaan soittaa neuvolaan, ainakin jos tää vatsakipu yltyy
Voi harmi tuota vuotoa, toivottavasti on harmitonta. Minulla oli toisen lapsen raskaudessa viikoilla 5-8 satunnaista tuhruvuotoa ja olin koko ajan sydän syrjällään. Kuitenkin kaikki oli hyvin ja raskaus meni loppuun saakka. Toivon teillekin samaa. Minut ultrattiin silloin neuvolassa kun pyysin.
 
Omia oireita: tissit vähän arat, vatsassa välillä mietoa särkyä, pari kertaa tullut repäisykipu ja yks ilta paha olo oli, mutta meni nopeasti ohi. Voi olla, että johtui jostain muusta kuin raskaudestakin.

Ja varhaisultra mulla varattuna rv 7+2 eli tasan 3 viikon päästä. Jännää! Eikös silloin pitäisi jo sydän lyödä jos kaikki hyvin?
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Onnea kaikille plussista! ❤ Täällä saatu kaksi viivaa tikkuun tänään! 6.10 odotetaan pikkusisarusta saapuvaksi, esikoinen nyt 1v. Viikko sitten tuli alaselkä kipeeksi, pari päivää nivusia vihlonut, ja oon ollut todella itkuherkkä. Jotenkin vain tiesin, oli todella vahva tunne. onkos mitään salaista face ryhmää tekeillä? Tulee varmasti siellä enemmän pyörittyä ja höpöteltyä
 
Viimeksi muokattu:
Omia oireita: tissit vähän arat, vatsassa välillä mietoa särkyä, pari kertaa tullut repäisykipu ja yks ilta paha olo oli, mutta meni nopeasti ohi. Voi olla, että johtui jostain muusta kuin raskaudestakin.

Ja varhaisultra mulla varattuna rv 7+2 eli tasan 3 viikon päästä. Jännää! Eikös silloin pitäisi jo sydän lyödä jos kaikki hyvin?
Joo, 6+3 jo pitäisi näkyä syke. :)
 
Voi kauhistus, soitin tänään lapsettomuus polille missä olemme hoidoissa, varhais ultra sen kautta automaattisesti kuuluu, se ois 22.2 ja neuvola 1.3. Töiden takia aikataulut menee vähän pidemmälle kuin aateltiin, mutta vapaiden mukaan pitää mennä. Plolilta sanoivat että olen nyt viikoilla 4+2. Tuntui hienon oudolta kun puhelimessa hoitaja onnittelee, minua/meitä jotka on odottanut 2 vuotta ja 7 kuukautta plussaa.

Sen verran itsestäni, olen 34vuotias. Eka lapsi olisi minulle, miehellä entisestään lapsia.

Nyt pidän peukut kaikille meille, Kumpa asiat menisi hyvin :)
 
Onnea kaikille plussista! Täällä saatu kaksi viivaa tikkuun tänään! 6.10 odotetaan pikkusisarusta saapuvaksi, esikoinen nyt 1v. Viikko sitten tuli alaselkä kipeeksi, pari päivää nivusia vihlonut, ja oon ollut todella itkuherkkä. Jotenkin vain tiesin, oli todella vahva tunne. onkos mitään salaista face ryhmää tekeillä? Tulee varmasti siellä enemmän pyörittyä ja höpöteltyä
Mä olen ehdottomasti salaisen Face-ryhmän kannalla. Meillä oli esikoista odottaessa sellainen 55 äidin ryhmä ja vielä tänä päivänäkin, 6 vuotta myöhemmin pidämme yhtä. Meidän ryhmä on ollut aivan mielettömän avoin ja lämminhenkinen. Minusta olisi hyvä, jos ryhmä pidettäisiin melko pienenä, että pystyy tutustua aidosti muihin ryhmäläisiin. Meillä on vähän härdelliä just, mutta ehtiskö joku laittaa meille ryhmän pystyyn?
 
  • Tykkää
Reactions: jiiis
Sitä piti vielä kirjoittaa, että minusta tuntuu taas kerran, että kaikki oireet on hävinneet. Toisaalta tiedän, että tältä tuntui jo ennen plussaa. Ja sitten ne oireet taas jostain mystisesti palasivat, joten eiköhän ne tälläkin kertaa sieltä tule. Meillä on varhaisultra 17.2. Siihen tuntuu olevan ikuisuus....
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Riia_
Kiitos kaikille tsempeistä! Nyt ainakin toistaiseksi on vuoto rauhoittunut, eli toivon todellakin että vain säikytteli <3

Salainen fb -ryhmä olisi kyllä ihan huippu! Sellainen missä on just joku muutama kymmenen jäsentä. Onhan noita satojen tai tuhansien odottajien ryhmiä sitten, mutta meilläkin oli esikoista odottaessa porukka jossa on ehkä 50-60 äitiä ja oli ihan älyttömän iso tuki ja voimavara raskausaikana ja vauvavuotena! Ihmiset tulivat ”tutuiksi” ja sinne uskalsi jakaa asioita joita ei mielellään laittanut noihin isompiin ryhmiin. Edelleen tuo ryhmä on aktiivinen vaikka meidän vauvat täyttää kaikki kohta jo kaksi.
 
Mä tein salaisen ryhmän, laittakaa mulle yv linkki profiiliin tai nimi ja tarkka kuvaus profiilikuvasta että löydän oikeat ihmiset. lisään kaveriksi siksi aikaa että saan lisättyä ryhmään! Pidetään ryhmä pienenä. oon vielä esikoisen kanssa kotona joten meillä on arki kiireistä, en välttämättä huomaa heti näitä viestejä täällä mutta yritän parhaani!
 
Mä tein salaisen ryhmän, laittakaa mulle yv linkki profiiliin tai nimi ja tarkka kuvaus profiilikuvasta että löydän oikeat ihmiset. lisään kaveriksi siksi aikaa että saan lisättyä ryhmään! Pidetään ryhmä pienenä. oon vielä esikoisen kanssa kotona joten meillä on arki kiireistä, en välttämättä huomaa heti näitä viestejä täällä mutta yritän parhaani!
Moikka, kiitos kun luot ryhmän. :) Laitoin sulle viestin.
 
  • Tykkää
Reactions: jiiis
Mä tein salaisen ryhmän, laittakaa mulle yv linkki profiiliin tai nimi ja tarkka kuvaus profiilikuvasta että löydän oikeat ihmiset. lisään kaveriksi siksi aikaa että saan lisättyä ryhmään! Pidetään ryhmä pienenä. oon vielä esikoisen kanssa kotona joten meillä on arki kiireistä, en välttämättä huomaa heti näitä viestejä täällä mutta yritän parhaani!

Just sellainen pienehkö faceryhmä olis tosi kiva! Laitoin myös yv:n. Ihanaa ja kiitos, kun ehdit/jaksat pykätä ryhmän facessa pystyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: jiiis
Ajattelin sitten vielä vähän esittäytyä :
Olen siis 45v pääkaupunkiseudulla asuva toivottavasti jälleen tuleva mama. Minulla on siis kaksi aikuista lasta, tytöt 18v ja 20v edellisestä liitosta. Isän kanssa oikein hyvät välit.
2017 tapasin työkaverin, 14 vuotta nuoremman miehen ja kolahti niin kovaa, että päätin lähetä kiertämään aasiaa hetkiseksi yksin ja miettiä mitä ihmettä nyt tapahtuu. Takas tullessa me sitten taidettiinkin aika nopeasti muuttaa yhteen ja mies alkoi puhua yhteisestä lapsesta. Lasta yritetty 08/18 asti ja nyt viime kesänä luomuplussa joka päättyi kuitenkin kkm.
Samaan aikaan päätettiin aloittaa lahjasoluhoidot (en halunnut enää omilla surkeilla soluilla yhtään keskenmenoa) ja tehtiin 5 blastoa pakkaseen, samalla kun parannuin keskenmenosta ja kaavinnasta.
Ensimmäinen pas lokakuussa – kkm mutta nyt onneksi selvittiin lääkkeillä.
Siitä heti seuraavaan kiertoon tosiaan uusi pas tammikuun alussa ja ekan haalean plussan sain jo pp7 18.1. ja laskettu olisi siis 1.10.2021
Kamalasti tietenkin pelottaa taas uusi keskeytynyt keskenmeno, mulla kun ne ei oireile mitenkään (lääkkeellinen siirto, niin vuotokaan ei ala - huomataan aina vasta varhaisultrassa)... eka ultra (jota pidemälle en siis lähiaikoina ole päässyt) 10.2.2021. Ja vahingosta viisastuneena , varaan neuvolan vasta tän jälkeen, jos tarve.
Ultrat varmaan kaikki hoidetaan yksityisellä, jotenkin turvallinen olo tuolla hoitopaikassa.
Lisää maustetta tähän tuo se, että ollaan myös menossa naimisiin vappuna maistraatissa ja jos Korona suo, juhlitaan sitten heinäkuussa isolla porukalla. Että samalla sitten pitäisi jotain häitäkin järjestää!
 
Viimeksi muokattu:
Mamm3
Onnea kaikille plussista!
Annamaija76, meillä oli myös tarkoitus juhlia häitä kesäkuussa mutta peruttiin koronan takia.
Menemme kuitenkin maistraatissa naimisiin ja vanhempien sekä sisarusten kanssa syömään. Sitten joskus parempana ajankohtana järjestämme juhlat. :)

kivan kuuloinen toi ryhmä mutta en uskalla vielä kun keskenmenon pelko on niin suuri kun edellisestä ei ole kuin muuta kk aikaa, on niin tuoreessa muistissa vielä. :/
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Uil
Moikka. Mä tein positiivisen raskaustestin jo 16.1. Kierto ollut viime kuukausina tosi pitkä n. 38pv.
Eilen alkoi ruskeaa ja veristä vuotoa joka on tänään loppunut. Tänään ollut semmoista menkkajomotusta. Kävin tänään varhaisultrassa jossa viikot oli 4+6. Sykettä ei tietenkään näillä viikoilla näkynyt.
Mulla on seuraava ultra 9.2.
Nyt vaan epäilyttää voiko raskaustesti näyttää plussaa 3+0?
 
Mä tein salaisen ryhmän, laittakaa mulle yv linkki profiiliin tai nimi ja tarkka kuvaus profiilikuvasta että löydän oikeat ihmiset. lisään kaveriksi siksi aikaa että saan lisättyä ryhmään! Pidetään ryhmä pienenä. oon vielä esikoisen kanssa kotona joten meillä on arki kiireistä, en välttämättä huomaa heti näitä viestejä täällä mutta yritän parhaani!
Laitan viestiä :)
 
Kaikille tähän mennessä viestiä laittaneille laitettu kaveripyyntö/lisätty ryhmään. En jostain syystä saa facessa kaikkia ilmoituksia nyt, eli jos oot jo hyväksynyt kaveripyynnön mutta en ole lisännyt ryhmään niin laita täällä vielä viestiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Moikka! Oon seuraillut tätä ryhmää ja odottanut ja toivonut kovasti että pääsisin itsekin liittymään mukaan Tänään on dpo11 ja raskaustesteissä on ollut haamuja parin päivän ajan, odotan että vahvistuvat vielä (jotta tämän uskoo todeksi) ja liittyisin sitten tosi mielelläni mukaan myös fb ryhmään :) La on menkoista laskettuna 4.10, mutta pitkähkön kierron/oviksen mukaan 11.10. Jos tämä menee loppuun asti hyvin niin tulokas on meidän neljäs ❤
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä