Lokakuiset 2020

Huh, alkaa jännittää rakenneultra jo. Pari viikkoa vielä jännitettävää. Onko teillä millaisia oloja? Tyttö vai poika fiilis? Onko kukaa tehny niitä sooda testejä tms?
Enemmän jännittää, että siel on rakenteellisesti kaikki ok :). Sukupuolella ei väliä ja oon yrittäny olla miettimättä. Kumpikin yhtä tervetulleita, vaikkakin tytölle mein ois helpompi keksiä nimi :D.
 
Elinanen
Meillä vielä yli kuukausi rakenneultraan. Tänään tosin yllätyksekseni neuvolalääkärillä oli ultra ja päästiin kurkkaamaan! En olisi halunnut tietää itse sukupuolta, mutta mies haluaa tietää. Ei kyllä mitään fiiliksiä että kumpi. Pahoinvointia ei ole ollut yhtään joten ystävät veikkailleet poikaa.
 
Hei te ketkä ootte käyny siinä nt-ultrassa, niin kauanko onko menny että on tullu tulokset postissa? Kätilö sanoi että menee viikko, mulla tosiaan yli kaks viikkoa siitä aikaa eikä oo vieläkään tullu. :( ja sano se tietty että soittavat jos jotain tuloksissa ilmenee.. Huomenna sokerirasitukseen apuva.
 
Elinanen
Hei te ketkä ootte käyny siinä nt-ultrassa, niin kauanko onko menny että on tullu tulokset postissa? Kätilö sanoi että menee viikko, mulla tosiaan yli kaks viikkoa siitä aikaa eikä oo vieläkään tullu. ja sano se tietty että soittavat jos jotain tuloksissa ilmenee.. Huomenna sokerirasitukseen apuva.
Minä en edes saanut postitse mitään. Köytiin siellä nt ultrassa läpi kaikki arvot ja sitten ne kirjattiin sinne sähköiseen neuvolakorttiin:)

Sokerirasitusta ei kannata yhtään jännittää! Litku oli ihan ok makuista vähän kun grandi trippi mutta makeampi ja ainakaan isossa sairaalassa jossa itse kävin ei juuri ollut muita koska koronan takia palvelevat vain ajanvarauksella. :)
 
Hei te ketkä ootte käyny siinä nt-ultrassa, niin kauanko onko menny että on tullu tulokset postissa? Kätilö sanoi että menee viikko, mulla tosiaan yli kaks viikkoa siitä aikaa eikä oo vieläkään tullu. :( ja sano se tietty että soittavat jos jotain tuloksissa ilmenee.. Huomenna sokerirasitukseen apuva.
Mulla meni alle viikko että vastaus tuli postissa (ja välissä oli siis vielä viikonloppu). Sinuna ehkä soittaisin vastauksen perään, ties vaikka hukkunut postissa.

Meillä vielä kuukausi aikaa rakenneultraan. Halutaan ehdottomasti tietää sukupuoli, mikäli pikkuinen sen vain siellä näyttää. :D Itsellä ei oo jotenkaan minkäänlaista oloa sukupuolesta, mutta itse toivoisin tyttöä.
Ollaan toki pohdittu sitäkin, että mentäisiinkö yksityiselle ultraan ennen varsinaista rakenneultraa jotta mieskin pääsisi mukaan...
 
Hei te ketkä ootte käyny siinä nt-ultrassa, niin kauanko onko menny että on tullu tulokset postissa? Kätilö sanoi että menee viikko, mulla tosiaan yli kaks viikkoa siitä aikaa eikä oo vieläkään tullu. ja sano se tietty että soittavat jos jotain tuloksissa ilmenee.. Huomenna sokerirasitukseen apuva.
Meillä Eksotella ei ainakaan tullu paperisena. Neuvolassa kerto ne arvot, koska näkyvät potilastietojärjestelmässä :).
 
Sokerirasitus kohta selätetty, ei tämä onneksi ollutkaan paha omalle kohdalle, aamulla vaa meinas olla melko nälkä kun tottunut syömään aamupalan hyvissä ajoin, mutta hyvin se litku vei näläntunteen pois. Soitin neuvolaan siitä seulonnasta, kun ei mitään kuulunut, niin sano sitten puhelimessa tulokset ja että niissä ei oo mitään poikkeavaa ollut. Eli sitä ei tarvitse enää ressata. Sitten vaa jännätä minkälaiset tulokset tulee tästä rasituksesta. Ainakin se paastoarvo oli ihan normaali ja nyt ollut ihan hyvä olo tässä odotellessa. :)
 
Töissä johtaja sekä varajohtaja tietävät. Myös tiimikaverini tietää, toki hänkin on raskaana ja hänellä laskettu aika 1,5kk ennen minua :D
Johtajalle ja varajohtajalle sanoin, että haluan pitää asian muilta salassa, kunnes rakenneultra on käyty. Toki jos nyt vatsa alkaa tässä kasvamaan huimasti, niin muut sen arvaa aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
EmmaQwerty
Miten nopeasti olette saaneet sikiöseulonnan riskiluvun (Helsingissä)? Eilen heti aamusta kävin ultrassa. Ei ole tullut mitään Kantaan, eikä OmaPostiin (mihin hoitaja käski liittyä). Muut kertoivat tulosten tulevan melkein heti. Mitä kokemuksia teillä on HUSista...? Mikäköhän mättää, tulee mieleen että luvut olisivat niin huonot että siksi eivät julkaise.
 
vierailija
EMMAQWERTY, kävin sikiöseulonnassa Lohjalla (HUSiin sekin kuuluu) ja verinäyte otettiin hus-labissa. En saanut tuloksia ollenkaan nähtäville. 3-4 päivän päästä ultrasta tuli kirje, jossa kerrottiin että ei kohonnutta riskiä. Itse seulontalukuja ei siinäkään ollut. Toisaalta hyvä niin, koska jos sanotaan että ne on ok, niin siihen pitää luottaa. Neuvolassa terkkari ne luvut jostain näki ja totesi vaan, että ei nää ole lähelläkään riskirajoja, kun viimeksi siellä kävin. Mutta itse en niitä nähnyt, eikä ne ole koskaan ilmestyneet omakantaan.
 
EmmaQwerty
EMMAQWERTY, kävin sikiöseulonnassa Lohjalla (HUSiin sekin kuuluu) ja verinäyte otettiin hus-labissa. En saanut tuloksia ollenkaan nähtäville. 3-4 päivän päästä ultrasta tuli kirje, jossa kerrottiin että ei kohonnutta riskiä. Itse seulontalukuja ei siinäkään ollut. Toisaalta hyvä niin, koska jos sanotaan että ne on ok, niin siihen pitää luottaa. Neuvolassa terkkari ne luvut jostain näki ja totesi vaan, että ei nää ole lähelläkään riskirajoja, kun viimeksi siellä kävin. Mutta itse en niitä nähnyt, eikä ne ole koskaan ilmestyneet omakantaan.
Okei kiitos tiedosta! Onpa tylsää jos lukua ei saa kuulla, ymmärrän kyllä syyn mutta haluaisin kovasti tietää... Pitänee siis oikeasti odottaa paperikirjettä!? Kuulin että muilla se näkyi netissä samana päivänä...
 
vierailija
Okei kiitos tiedosta! Onpa tylsää jos lukua ei saa kuulla, ymmärrän kyllä syyn mutta haluaisin kovasti tietää... Pitänee siis oikeasti odottaa paperikirjettä!? Kuulin että muilla se näkyi netissä samana päivänä...
Kävin nyt katsomassa vielä oma kannan ja neuvolakäynnin jälkeen oli riskiluvut ilmestyneet sinne. Ei ole ollut aiemmin siellä. Siis yli kuukausi verikokeen jälkeen ne ilmestyi sinne. Oho. Eli olin aiemmin väärässä.
 

Yhteistyössä