Lokakuiset 2020

Meillä uskoisin että saa tulla isä mukaan kun ultraankin saa tulla, jos on vain terve. Mutta parhaiten selviää kun soittaa ja kysyy.
Mulla tänään 11+2 ja eka kunnon oksennus, yök. Muutenkin ollut tosi huono olo viime päivinä. Kiva jos tää pahin alkaa vasta nyt! Jos nyt jotain positiivista tästä etätyövaiheesta voisi sanoa, niin pystyn tarvittaessa nukkumaan joka päivä päikkärit :D tulee tarpeeseen!
 
Meillä uskoisin että saa tulla isä mukaan kun ultraankin saa tulla, jos on vain terve. Mutta parhaiten selviää kun soittaa ja kysyy.
Mulla tänään 11+2 ja eka kunnon oksennus, yök. Muutenkin ollut tosi huono olo viime päivinä. Kiva jos tää pahin alkaa vasta nyt! Jos nyt jotain positiivista tästä etätyövaiheesta voisi sanoa, niin pystyn tarvittaessa nukkumaan joka päivä päikkärit tulee tarpeeseen!
Yritän kans miettiä positiivisen kautta: saa piilotella vatsaa ainakin rauhassa kotona nyt ainakin pari viikkoa kun on etänä :D Viime viikolla jo tuntui et alkaa vähän pömpöttää, mutta tuskin sitä oikeasti kukaan muu huomaa kuin minä itse. Tänään 10+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa
Tuohon neuvola-asiaan... Itse olin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä, jossa siis lähinnä keskustellaan. Puoliso olisi saanut olla mukana, mutta ei töiden takia päässyt. Varattiin terveydenhoitajan kanssa ultraan aikaa, niin sanoi että puoliso (tai muu tukihenkilö) saa tulla ultraan mukaan, kunhan on terve! :giggle: Ja tämä siis Turussa.
 
vierailija
Tuohon neuvola-asiaan... Itse olin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä, jossa siis lähinnä keskustellaan. Puoliso olisi saanut olla mukana, mutta ei töiden takia päässyt. Varattiin terveydenhoitajan kanssa ultraan aikaa, niin sanoi että puoliso (tai muu tukihenkilö) saa tulla ultraan mukaan, kunhan on terve! Ja tämä siis Turussa.
Ihana kuulla kiitos :) meillä jo itku väänsin ja kiukkusin että en varmasti me yksin valtavaan tyksiin
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliina
vierailija
Varasin itse tänään ajan ultraan tyksiin ja sinne ei kyllä saa ottaa puolisoa mukaan...
Hyvin ymmärrettävää tällaisen tilanteen keskellä mutta onhan se tosi kurjaa ;(
Puhelimessa sanottiin myös että synnytykseen saa tällä hetkellä ottaa yhden mukaan mutta että lapsivuodeosastolle ei nyt edes isä pääse vierailemaan....!?
Käski seurailla vielä äitiyspolin sivuja että siellä on korona-kohta josta näkee mikä tipanne milloinkin on...
 
Yritän kans miettiä positiivisen kautta: saa piilotella vatsaa ainakin rauhassa kotona nyt ainakin pari viikkoa kun on etänä Viime viikolla jo tuntui et alkaa vähän pömpöttää, mutta tuskin sitä oikeasti kukaan muu huomaa kuin minä itse. Tänään 10+5.
No tää on hyvä kans! :D jos tässä pääsiäisen jälkeen vasta palataan työpaikalle niin ei kyllä voi omalla kohdalla varmaan enää piilotella. Sen verran pömpöttää alavatsa.

Voihan se olla, että meilläkin vielä tilanne muuttuu niin, ettei miehellä pääsyä ultraan ole :(
 
Varasin itse tänään ajan ultraan tyksiin ja sinne ei kyllä saa ottaa puolisoa mukaan...
Hyvin ymmärrettävää tällaisen tilanteen keskellä mutta onhan se tosi kurjaa ;(
Puhelimessa sanottiin myös että synnytykseen saa tällä hetkellä ottaa yhden mukaan mutta että lapsivuodeosastolle ei nyt edes isä pääse vierailemaan....!?
Käski seurailla vielä äitiyspolin sivuja että siellä on korona-kohta josta näkee mikä tipanne milloinkin on...
Aa, voi ei :(
Mut hei, tää varmaan johtuu siitä, että meet tyksiin ultraan. Mulla ei oo aikaa sinne, vaan pääterveysaseman äitiysneuvolaan.
 
Ajantasaista tietoa niistä kilppariarvoista! Kävin keskiviikkona labroissa ja otettiin siinä samalla kilppariarvot. Tänä aamuna sain sitten lääkärin konsultaation, että TSH oli kuulemma 2.75 niin nostetaan annostusta, koska ohje on et olis alle 2.6 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ulpu_
Voi ei @Ananas90 ! voimia!
Ja samoin @KukkaSosuli kurjia uutisia. Tuliko sulla jotain vuotoja?

On kyllä hulluja aikoja tän viruksen kanssa. Ei oikein tiedä miten pitäis suhtautua. Toisaalta aika rauhallisesti mutta toisaalta taas vähän pelottaakin.

Mulla on nyt taas ollut vähän huonompi olo ja varsinkin iltaisin. Aamulla saattaa olla huono olo jos on edellisenä iltana syönyt liian vähän iltapalaa. Olin jo toiveikas alkuviikosta että helpottaa mutta ei vielä kuitenkaan. Nyt taas kun huonompi olo niin syömiset mitä sattuu epäterveellistä ja tekee mieli syödä jotain mut mitään ei kuitenkaan tee mieli. Ainut mikä menee aina on jääkylmä vesi.
Ei tullut mitään vuotoa kyl missään kohtaa. Onneksi olivat omissa sikiöpusseissa eikä lääkärin mielestä pitäis tulla mitään ongelmaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa ja mincha
Tänään käytiin neuvolassa miehen kanssa. Hirveesti kaikkia lippuja ja lappuja saatiin mukaan. Huomenna on sitten lääkärille aika missä ultrataan ja mies ei sinne saa tulla mukaan. Ei kyllä olisi töiden puolesta päässytkään..
 
Viikon päästä ultra. Mietityttää paljon et jos onkin jotain löydöksiä seuloissa ja kun ei tosiaan saa olla sitä miestä tukena. Mulla menee julkisilla 45 min sinne ultraan.

Odottavan aika on tosi pitkä. Viikko tuntuu tosi pitkältä. Nää poikkeusolot vaan pahentaa kun päivät sulautuu toisiinsa.

Pahoinvointi on edelleen läsnä vaikka toivoin et olis jo helpottanu. Uutena oireena järkyttävä päänsärky, joka iskee välillä ja kestää koko päivän.

Positiivisella rintamalla, ollaan nyt miehen kanssa jotenkin lähennytty ja esikoisen päikkäriajatkin oltu lähekkäin kun on ollu aikaa. Tuntuu hyvältä :love:

Rv 11+1
 
Tänään oli sitten lääkärinaika ja eka ultraus. Yksi sikiö löytyi ja vastasi viikkoja. Oli kyllä mahtava nähä, että kaikki on niinkuin pitääkin ja kuulla sydänäänet :love:
Tänään 8+5
Miehelle varmaan saa vähän tuota ultra kuvaa lukea, että tajuaa siitä jotain ;)
Paha olo onneksi hellittänyt, mutta kova väsy iltasella ja ruokahalua riittää.
Melkeempa joka ilta oon nukahtanut sohvalle ja sit sitä on jotenkin pahalla päällä kun siitä herää ja pitää siirtyä sänkyyn.
Kohdunkasvukipuja on.
Ja joka yö pitää herätä vessaan. Omasta mielestä oon päässy oireiden kanssa onneksi aika helpolla, kun ei oo tarvinnu kertaakaan oksentaa *koputtaa puuta*
Seuraavaksi sitten varata aika verikokeisiin. En tajunnu ees kysyä pitääkö ennen sitä olla syömättä,että pitäskö varata aamun aikasin aika. Osaisko joku sanoa, joka on jo siellä käynyt?
 
Tänään oli sitten lääkärinaika ja eka ultraus. Yksi sikiö löytyi ja vastasi viikkoja. Oli kyllä mahtava nähä, että kaikki on niinkuin pitääkin ja kuulla sydänäänet
Tänään 8+5
Miehelle varmaan saa vähän tuota ultra kuvaa lukea, että tajuaa siitä jotain
Paha olo onneksi hellittänyt, mutta kova väsy iltasella ja ruokahalua riittää.
Melkeempa joka ilta oon nukahtanut sohvalle ja sit sitä on jotenkin pahalla päällä kun siitä herää ja pitää siirtyä sänkyyn.
Kohdunkasvukipuja on.
Ja joka yö pitää herätä vessaan. Omasta mielestä oon päässy oireiden kanssa onneksi aika helpolla, kun ei oo tarvinnu kertaakaan oksentaa *koputtaa puuta*
Seuraavaksi sitten varata aika verikokeisiin. En tajunnu ees kysyä pitääkö ennen sitä olla syömättä,että pitäskö varata aamun aikasin aika. Osaisko joku sanoa, joka on jo siellä käynyt?
Ei tarvitse paastota verikokeisiin :)
Ootko saanut putkia virtsanäytettä varten? Mulla oli siinä pussissa mukana ohjeet ja siinä tais olla, että ennen aamupalaa aamuvirtsasta. Mutta noissa pissajutuissa on ollu eroja alueellisesti, jossain paikoissa annetaan vaan yksi putki ja jossain kolme
 
Ei tarvitse paastota verikokeisiin
Ootko saanut putkia virtsanäytettä varten? Mulla oli siinä pussissa mukana ohjeet ja siinä tais olla, että ennen aamupalaa aamuvirtsasta. Mutta noissa pissajutuissa on ollu eroja alueellisesti, jossain paikoissa annetaan vaan yksi putki ja jossain kolme
Okei, kiitos vastauksesta! Joo sain ne mukaan kans että viiä sitten labraan. Se keskivirtsanäyte jossa 2 putkea ja klamydianäyte. Eli 3 putkea. Mutta hyvä että voi syyä ennenkun sinne pitää mennä :giggle:
 
Mulla olis kait myös edessä se rasitus joskus kuukauden sisään. Tällä hetkellä en kyllä pystyis menemään kun aamuisin pakko saada jotain syötävää, ennenkun edes voin nousta ylös sängystä. Huimaa muuten niin paljon.
Toivottavasti sulla @mincha ei tuu ylityksiä arvoissa!

Mulla ei vaan meinaa pahoinvointi hellittää, klo 15->nukkumaan menoon asti huono olo pois lukien ne hetket kun on ruoka-aika. Tänä aamuna pääsin oksentamaankin. Nyt ois viikkoja 12+4.

Kävin tällä viikolla ultrassakin ja siellä kaikki hyvin❤ Nyt täytyy vielä jännäillä seulojen tuloksia, niskaturvotus oli ihan normaali.

Oliko siellä fb-ryhmässä kuinka paljon porukkaa tällä hetkellä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
Ai niin ja piti vielä kirjoittaa että mulla on tällä viikolla muutamaan otteeseen tuntunut sellainen tuttu tunne alavatsalla eli ihan kun ois jo tuntunut jotain todella pientä liikettä! Ihan sekunnin ajan vaan. En oo kyllä yhtään varma, tulevat viikot sitten vahvistaa tai poistaa nää epäilykset. Kätilöltä kysyin että voiko olla mahdollista ja hän sanoi, et joillakin voi hyvin olla mahdollista.
 
Mulla olis kait myös edessä se rasitus joskus kuukauden sisään. Tällä hetkellä en kyllä pystyis menemään kun aamuisin pakko saada jotain syötävää, ennenkun edes voin nousta ylös sängystä. Huimaa muuten niin paljon.
Toivottavasti sulla @mincha ei tuu ylityksiä arvoissa!

Mulla ei vaan meinaa pahoinvointi hellittää, klo 15->nukkumaan menoon asti huono olo pois lukien ne hetket kun on ruoka-aika. Tänä aamuna pääsin oksentamaankin. Nyt ois viikkoja 12+4.

Kävin tällä viikolla ultrassakin ja siellä kaikki hyvin Nyt täytyy vielä jännäillä seulojen tuloksia, niskaturvotus oli ihan normaali.

Oliko siellä fb-ryhmässä kuinka paljon porukkaa tällä hetkellä?
Fb-ryhmässä on nyt 27 henkeä, tervetuloa joukkoon jos haluat vain! Laita mulle yv sähköpostiosoitetta niin laitan kutsua tulemaan.

Ja arvot olivat reippaasti alle raja-arvojen paasto oli 4,9 (raja 5,3), 1h oli 4,7 (rajana 10) ja 2h arvo oli 5,9 (raja 8,6). Nyt vaan sit tarvii käydä tää sama uudestaan vielä loppuraskaudessa.

Näin unta, et aloin vuotamaan. En ollut siinä huolissani, vaan miehelleki totesin et seurataan. Et sit on tosi kyseessä jos holahtaa. Nyt selkeästi uniin tulevat työhuolet ja tää raskaus. Voi ku osais olla stressaamatta koko asiaa
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa
Moikka pitkästä aikaa. Aikamoista säätöä arki tällä hetkellä. Molemmat tehdään kotona töitä ja kolme vuotias kotona myös. Pinna kiristyy välillä, mutta onneks on viikonloppu Mulla on pahoinvointi paljon rajumpana kuin esikoisesta. Silloin oli paha olo melkein puoleen väliin saakka, mutta oksentanut en monestikaan. Nyt melkein päivittäin ainakin kerran tulee oksennus. Jännä on myös että jos touhuaa paljon, tulee jo vähän supistuksen tuntuisia tuntemuksia alavatsalle. Parina päivänä siivoilin enemmän, niin vatsa oli aika hellänä ja väsymys kyllä aivan jäätävä seuraavan päivänä. Tänään vasta 10+ 4. Onko muilla ollut tuollaista jo näin ajoissa? Tsemppiä muillekin jotka pahoinvoinnin kanssa joutuu selvitytymään
 
@mincha laitan tässä lähiaikoina viestiä :) hyvät arvot sulla!

@Daxe nimenomaan säätöä tää arki täälläkin..molemmat etätöissä ja lapset riehuu kun eivät saa huomiota tarpeeks.
Mulla on aikasessa vaiheessa alkaneet harkkasupistukset aiemmin, ja nytkin on kerran tai pari menny vatsa ihan pinkeeks ja hankala hengittää, jos on aivan liikaa puuhastellu.
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
@mincha laitan tässä lähiaikoina viestiä hyvät arvot sulla!

@Daxe nimenomaan säätöä tää arki täälläkin..molemmat etätöissä ja lapset riehuu kun eivät saa huomiota tarpeeks.
Mulla on aikasessa vaiheessa alkaneet harkkasupistukset aiemmin, ja nytkin on kerran tai pari menny vatsa ihan pinkeeks ja hankala hengittää, jos on aivan liikaa puuhastellu.
@Unimaa ”kiva” kuulla että sullakin aikasin jo suppareita. Hassulta tuntuu, mut eiköhän se sit ihan mahdollista ole. Tsemppiä sinne arjen pyöritykseen. Kyllä tästä selvitään! (y)
 

Yhteistyössä