Lokakuiset 2020

Ninnnini
kannattanee myös yrittää suhtautua kriittisesti tähän järkyttävään hysteriaan. Perusterveille korona tuskin vastaa edes influenssaa. Eihän tuo korona nyt perusterveille mikään tappajatauti ole, mutta toki leviämistä yritetään estää kun osalla väestöä vastustuskyky on alentunut. Sars ymmärtääkseni listi porukkaa huomattavasti reippaammin kuin korona. Mm wuhanissahan tilanne jo rauhoittumaan päin joten niinpä se leviää ja laantuu kuten kaikki taudit. Vauva onneksi aika hyvässä turvassa kohdussa joten eiköhän siitä selvitä vaikka sattuisi sairastumaankin. Ennenkin kiertänyt aasialaiset ja hongkongilaiset jne taudit mutta hysteria uupunut somen puuttumisen vuoksi
 
vierailija
Moikka pitkään olen seurailkut tätä keskustelua odoton esikoista laskettuaika lokakuussa :) Hassu ehkä kysellä täällä mutta kun kaikki apteekki ja lääkäri jne palvelut ruuhkautuneet koronan takia. Eli mulla on siitepölyallergia ja nyt jo pajunkissoja kaikki paikat täynnä. Pitäisi siis aloittaa taas lääkket mutta kaikissa sanotaan että keskustele lääkärin kanssa käytöstä no ketään ei saa mistään kiinni :( Eli löytyykö täältä jotain muuta allergista ja onko uskaltanut käyttää lääkkeitä ja jos on niin mitä lääkettä?
Ps. Tunnen itseni hölmöksi kysyessä tällaista asiaa keskustelu palstalla :D
 
Allergikko
Moikka pitkään olen seurailkut tätä keskustelua odoton esikoista laskettuaika lokakuussa Hassu ehkä kysellä täällä mutta kun kaikki apteekki ja lääkäri jne palvelut ruuhkautuneet koronan takia. Eli mulla on siitepölyallergia ja nyt jo pajunkissoja kaikki paikat täynnä. Pitäisi siis aloittaa taas lääkket mutta kaikissa sanotaan että keskustele lääkärin kanssa käytöstä no ketään ei saa mistään kiinni Eli löytyykö täältä jotain muuta allergista ja onko uskaltanut käyttää lääkkeitä ja jos on niin mitä lääkettä?
Ps. Tunnen itseni hölmöksi kysyessä tällaista asiaa keskustelu palstalla
Itselläni myös paha siitepölyallergia ja kysyin noista allergialääkkeistä lääkäriltä jo yritysaikana. Hän oli sitä mieltä, että turvallisinta olisi käyttää paikallishoitovalmisteita (nenäsumutteita ja silmätippoja), mutta jos ei niillä pärjää, niin tilanteen vaatiessa voi käyttää myös joitain tiettyjä antihistamiineja (mm. loratadiinia). HUS:sin sivuilla on hyvä lista niistä allergialääkkeistä, joita voi käyttää raskauden aikana. Saa nähdä miten paha tästä allergiakaudesta tulee nyt kun on raskaana.
 
Tämä myös kätevä jatkoon:
 
Itselläni myös paha siitepölyallergia ja kysyin noista allergialääkkeistä lääkäriltä jo yritysaikana. Hän oli sitä mieltä, että turvallisinta olisi käyttää paikallishoitovalmisteita (nenäsumutteita ja silmätippoja), mutta jos ei niillä pärjää, niin tilanteen vaatiessa voi käyttää myös joitain tiettyjä antihistamiineja (mm. loratadiinia). HUS:sin sivuilla on hyvä lista niistä allergialääkkeistä, joita voi käyttää raskauden aikana. Saa nähdä miten paha tästä allergiakaudesta tulee nyt kun on raskaana.
Loratadin käytössä. Tämän on lääkäri ja neuvola huväksynyt turvalliseksi käyttää
 
Paljon on tapahtunut edellisen kirjoituksen jälkeen. Meillä oli tällä viikolla toinen ultra polille ja kävi ilmi, että toinen ei jatkanut kehitystä. Ei siis kaksosia tulossa tällä kertaa, mutta tämä yksi on ihan riittämiin ❤

Mulla on ollut pahoinvointia nyt pari viikkoa. En pysty somettamaankaan kun siitä tulee huono olo
 
Voi ei @Ananas90 ! voimia!
Ja samoin @KukkaSosuli kurjia uutisia. Tuliko sulla jotain vuotoja?

On kyllä hulluja aikoja tän viruksen kanssa. Ei oikein tiedä miten pitäis suhtautua. Toisaalta aika rauhallisesti mutta toisaalta taas vähän pelottaakin.

Mulla on nyt taas ollut vähän huonompi olo ja varsinkin iltaisin. Aamulla saattaa olla huono olo jos on edellisenä iltana syönyt liian vähän iltapalaa. Olin jo toiveikas alkuviikosta että helpottaa mutta ei vielä kuitenkaan. Nyt taas kun huonompi olo niin syömiset mitä sattuu epäterveellistä :( ja tekee mieli syödä jotain mut mitään ei kuitenkaan tee mieli. Ainut mikä menee aina on jääkylmä vesi.
 
vierailija
Varmaan muutkin lukeneet hallituksen korona ohjeet. Siellä on kohta sairaaloissa jne paikoissa käymisestä että vain pakolliset että ei turhia vierailijoita. Herää kysymys saako ottaa puolison ultraan mukaan ?!? Tai neuvolaan? Synnytys oli mainittu jossain yhteisessä että siihen saa ottaa tukihenkilön/puolison jne mukaan.
 
vierailija
Varmaan muutkin lukeneet hallituksen korona ohjeet. Siellä on kohta sairaaloissa jne paikoissa käymisestä että vain pakolliset että ei turhia vierailijoita. Herää kysymys saako ottaa puolison ultraan mukaan ?!? Tai neuvolaan? Synnytys oli mainittu jossain yhteisessä että siihen saa ottaa tukihenkilön/puolison jne mukaan.
Ainakaan HUS:n alueella ei saa ottaa enää tukihenkilöä/puolisoa mukaan neuvolaan eikä ultraan. Poikkeuksen isyydentunnustus.
 
vierailija
vierailija
Tampereella ainakin mies olisi saanut tulla mukaan ekaan neuvolaan, joskin käynti oli kyllä täysin turha eikä vapaapäivän väärti. (Esikoinen tulossa myös) Jutusteltiin lähinnä siitä onko ruokavaliosta kysyttävää. Paino, verenpaine, hemoglobiini ja pissatehti tsekattiin.
 
Lähti vähän liian aikasin. Eli siis mies sai jo vapaaksi ton päivän ja ois niin mahtavaa kun pääsis mukaan sinne kun ensimmäisestä lapsesta kyse. Niin onko jollain oikeesti tietoa että onko se nyt kiellettyä puolison tulla mukaan?
Varmaan kannattaa soittaa/laittaa viestiä suoraan neuvolaan ja kysyä. Meillä ainakin neuvolasta on saanut hyvin vastauksia kun sinne on ollut yhteydessä.
 

Yhteistyössä