Lokakuiset 2020

Heippa kaikille! Kopioin tähän saman mitä postasin äsken haavelijoihin.

Meillä esikoinen 4/2017 ja toive oli saada toinen mahdollisimman pian perään. No toiveeksi jäi... Kuukautiset alkoi vasta 1,5v jälkeen kun imetys loppui ja sen jälkeen tullut kolme keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen. Viimeisin plussa heinäkuulta joku osoittautui siis kohdun ulkoiseksi. Sen jälkeen ollut erilaista sairastelua, jonka jälkeen kiertokin ollut aivan sekaisin (pitkittynyt flunssa ja suolistosairaus). Lisäksi ferritiini ja rauta alhaiset ja sainkin lähettiin rautainfuusiion, jota kovasti odottelen ja uskon että on vaikutusta raskautumiseen. Nyt kuitenkin tänään kp 43 ja dpo 12 sain selkeän haamun testiin. Voi Tätä onnea ja hitsi että pelottaa... Usko normaaliin onnistuneeseen raskauteen on täysi nolla. Laskettu aika olisi lokakuun viimeinen päivä. Oireet ennen plussaa on ollut mahatuntemukset ja turvotus kiinnittymisen aikaan (varsinaisia kiinittymiskipuja en tällä kertaa tuntenut). Lisäksi horminiraivoja ja itkua pienimmistäkin asioista. Mieskin sanoi, että hän arvasi että nyt on jotain tekeillä. Lisäksi muutamana aamuna ollut pieni etova olo ja kiire aamupalalle mitä ei yleensä ole. Niin ja selkeä himo hiilareihin, vaikka normisti ketomainen ruokavalio.

30.10. / mom_89 / toinen / HUS
 
Voi ei, pahoittelut @Korallikala ja @Bb-8

@haaveilija24 mikä dpo sulla vois nyt olla? Ootko varma?

Tervetuloa kaikille uusille!

Lidlissä oli halpoja äitiyshousuja, oon käynyt salaa ostamassa toiselta paikkakunnalta missä kukaan ei tunne mua. Onko kanssasisaria?:ROFLMAO:

Onko teillä muuten kova keskustelu siellä facebookissa? Voisin odottaa tuota varhaisultraa ja tulla sit mukaan

Täällä rv 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, pahoittelut @Korallikala ja @Bb-8

@haaveilija24 mikä dpo sulla vois nyt olla? Ootko varma?

Tervetuloa kaikille uusille!

Lidlissä oli halpoja äitiyshousuja, oon käynyt salaa ostamassa toiselta paikkakunnalta missä kukaan ei tunne mua. Onko kanssasisaria?

Onko teillä muuten kova keskustelu siellä facebookissa? Voisin odottaa tuota varhaisultraa ja tulla sit mukaan

Täällä rv 5+3

Nyt olisi dpo 15-16.
kuvassa 2 ylintä eilisaamulta ja 3 alinta tänä aamulta. Kyllä toi sen verran on haalennut että uskon vuodon alkavan :cry:
 
  • Surullinen
Reactions: Helmiina1978
Voi ei, pahoittelut @Korallikala ja @Bb-8

@haaveilija24 mikä dpo sulla vois nyt olla? Ootko varma?

Tervetuloa kaikille uusille!

Lidlissä oli halpoja äitiyshousuja, oon käynyt salaa ostamassa toiselta paikkakunnalta missä kukaan ei tunne mua. Onko kanssasisaria?

Onko teillä muuten kova keskustelu siellä facebookissa? Voisin odottaa tuota varhaisultraa ja tulla sit mukaan

Täällä rv 5+3
Kävin tänään ostaan L koon perus leggareita kun farkut ja muut housut ehkä hieman ikävästi jo kiristi masusta ja en siis muutenkaan farkuista välitä. Oikeaa ruokaa ei tee mieli mutta herkkuja voisin syödä koko ajan.

Finnejä on alkanut nyt vkolla 6 tuleen ihan älyttömästi tai nyt siis 5+5 eli onko se nyt sitte viikko 6..
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
Täälläkin on menossa kesken, kivut yltyy ja raskaustesti haalistumaan päin. Onnea kaikille lokakuun mammoille ja tsemppiä tulevaan
Muoks. 18.02. Oikeassa olin, (ja helmiina myös) kohdunulkoinen raskaus ja 8cm kysta vas. Munasarjassa. Leikkaus torstaina ja lähtee vasen munasarja torvineen päivineen kokonaan. Nyt pelätään vaan kystan lopullista tuomiota: kasvain vai pelkkä kysta. Raskaushormoni matalalla 222 eikä alkiota näkynyt ultrassa mutta oletettavasti kystan lieppeissä jossain. Eli pitkään kestänyt sahaava ruskea/verinen vuoto ja alavatsakivut on ERITTÄIN hyvä syy hakeutua varhaisultaan. Näin täällä.
Leikataanko sen kystan takia?
Raskaushormooni niin alhainen että alkio ehkä jo surkastumassa?
On kyllä kaikenlaisia vastoinkäymisiä. Huhhuh. Mutta toivomme ensi kerralla parempaa tuuria - sitä se on. Ja todellakin sitä että se on kysta.
 
vierailija
Leikataanko sen kystan takia?
Raskaushormooni niin alhainen että alkio ehkä jo surkastumassa?
On kyllä kaikenlaisia vastoinkäymisiä. Huhhuh. Mutta toivomme ensi kerralla parempaa tuuria - sitä se on. Ja todellakin sitä että se on kysta.
Miullekin jäi hieman auki että kumpi on suurempi huoli, oireileva (jäätävän nopeesti kasvanut) kysta vai piilotteleva alkio vai molemmat. Minuun iski kuin sadan kilon leka joka tapauksessa, ei muutakun hyvästi vauva ja hyvästi munasarja.
 
Pahoittelut huonojen uutisten saaneille.

Mua kanssa huolettaa nuo pienet vuodot. Kohdussa sykkeellinen alkio, mutta en mä oo tajunnu ees kattoo onko muualla jotain kun niin kiireessä ultrasin. Vasemmalla on 100 varmasti kysta kun kipuilee. Toivottavasti ei ois sinne toista kuitenkaan kiinnittynyt. Ja tietty, mikään ei estä keskenmenon tulemista vielä.
Ei auta kun odottaa. En halua kuitenkaan aiheuttaa alkiolle mitään ylimäärästä stressiä niin odotan ensi viikon varhaisultraan.

Ps. Ompa outo tää uus kaksplus :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
On tää kyl ihan outo taas.
Mikä siinä on että toimiva pitää muuttaa?

Kertokaa jos joku keksii hyviä puolia?

Mä vielä kertaakaan ole päässyt s-postista suoraan viestiin ja "joku ongelma" aina...
 
Joutuu vissiin taas jonkun aijaan kautta jakaa kuvat :rolleyes:
 
Pahoittelut keskenmenouutisista

Olen pari viestiä saanut fb ryhmään liittymisestä, nyt en voi kutsuja laittaa kun mies omi koneen itselleen. Laitan kutsut huomenna!

Jestas tää foorumi näyttää oudolta. Mitenhän tätä oppii käyttämään.

Omaa napaa; taas vähän pelonsekaiset tunteet raskaudesta. Tänään ollut vähemmän pahoinvointia ja ylipäätänsä mitään tuntemuksia. Pelko torstain varhaisultraa kohtaan nostaa päätään ja valmistelen itseäni jo henkisesti siihen, jos on taas kkm. Toivon niin, että kaikki on hyvin. Välillä tuntuu vihlovaa kipua vasemmalla kohdussa (ovis ja kiinnittyminen tuntui vasemmalla) ja sekin pelottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: mom_89 ja Ananas90
Ninnnini
Hei kaikille! Varovaisesti uskaltaudun mukaan, jos kaikki menee hyvin niin meitä on kolme lokakuun lopussa. Alkushokista selvitty ja nyt peukut ja varpaat pystyssä että pikkuinen pysyisi mukana. Meillä ei varsinaisesti ollut yritystä päällä, ja tämä pieni kyllä päättäväisesti haluaa meidän elämään sillä oli odotellut ovulaatiota 5 päivää kunnes aika koitti :D
Soitin itse neuvolaan jo, koska muutamme ensi kuussa joten halusin varmistella neuvolakäytäntöjä etukäteen. Esikoinen siis tulossa meille mikäli pysyy matkassa. Mitään oireita ei itsellä ole ollut vielä, joka hieman huolettaa ja harkitsen varhaisultraa ensi viikolle tai sitä seuraavalle. Minulla pieniä tuntemuksia vatsassa aina välillä, erityisesti kuntosalilla mutta muutoin ei kyllä oireita ole vielä näkynyt..
 
Suuret pahoittelut keskenmenon saaneille

Ja tervetuloa mukaan uusille!

Mä en tykkää tästä uudistuksesta yhtään. Jotenkin vaikea käyttää, eikä näe niin selkeästi mihin keskusteluihin tullut uusia viestejä.
No mutta dpo 25 vihdoin rfsu tummunut kunnolla, nyt sitten toistaiseksi vain odottelen ekaa neuvolaa, varhaisultra edelleen harkinnassa.
Näköjään ei saa kuvia enää suoraa liitettyä...
Muok. Ja hymiötkin katoaa jonnekkin.
 
Hei ihan uteliaisuudesta et millä paikkakunnalla kävit ultrassa ja paljon kustansi? Onnea kun kaikki oli hyvin
Mä kävin ihan julkisella, kun kuukautiskierron mukaan mulla rv:t paljon isommat ja tää olis ollu np-ultra.
Tiedossa oli kyllä, että viikkoja ei vielä niin paljoa.
Mulla on pco ja kierrot ollu aivan olemattomat , terolutilla edelliset käynnistetty
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Osaakohan tänne enää kirjoittaakaan kun on niin oudoksi muuttunut tämä palsta..
Mutta eilen meidän neuvolan ihana th ultralla yritti etsiä kadonnutta kierukkaa, mutta ei sitä missään näkynyt. Ei kyllä näkynyt selvää raskauttakaa, EHKÄ jokin pikku möykky. mutta istukkahormoni oli verikokeessa sen verran koholla että kyllä tässä alkuraskaus on menossa..
3vk päästä lääkärille aika, sinne asti pitäis jaksaa odottaa niin näkee onko siellä oikeasti joku kasvamassa..
 
Mä kävin ihan julkisella, kun kuukautiskierron mukaan mulla rv:t paljon isommat ja tää olis ollu np-ultra.
Tiedossa oli kyllä, että viikkoja ei vielä niin paljoa.
Mulla on pco ja kierrot ollu aivan olemattomat , terolutilla edelliset käynnistetty
Aivan! Mie tosiaan yritin täälä pohjosessa kysellä alkuraskauden ultraa ja 220-250€ hinnat, niin palkon kuin haluaisinki siellä sen pienen sykkeen nähdä niin ei vain ole varaa laittaa tollaista summaa :(
 

Yhteistyössä