Lokakuiset 2020

Mä soitin jo rv 4+2, koska meillä on vain kerran viikossa iltaneuvola ja tietysti ne ajat oli jo mennyt. No sain nyt kuitenkin myöhäisimmän vapaan ajan, niin ei tarvitse lähteä kuin tuntia aiemmin töistä jollain verukkella. Eka neuvola siis rv 8+2
 
Kuinka pian positiivisen raskaustestin jälkeen olette olleet yhteydessä neuvolaan? Ensimmäinen raskaus tiedossa ja olen ihan pihalla monen asian kanssa
Monessa paikassa on ohjeena, että heti kun kuukautiset on jääny pois ja oot tehnyt positiivisen raskaustestin niin kannattaa olla yhteydessä neuvolaan :) Varsinkin ekan kanssa heti vaan, niin neuvovat kaikki foolihapot ja vitamiinit. Lisäksi mulla ainakin oli vähän aikasemmin se eka neuvolakäynti esikoisen kanssa ja siellä käytiin läpi mm. ruoka-ainerajoituksia ym.

Rajoituksista puheenollen, me ollaan lähdössä maanantaina laivalle ja odotan innolla laivan buffettia :LOL: En onneksi oo koskaan ollut minkään graavikalan tai muun sellasen ystävä :ROFLMAO:(y) Nyt kun tuo lapsi on jo 1,5 v niin hänkin saa maistaa suunnilleen kaikkea sieltä :p
 
Monessa paikassa on ohjeena, että heti kun kuukautiset on jääny pois ja oot tehnyt positiivisen raskaustestin niin kannattaa olla yhteydessä neuvolaan :) Varsinkin ekan kanssa heti vaan, niin neuvovat kaikki foolihapot ja vitamiinit. Lisäksi mulla ainakin oli vähän aikasemmin se eka neuvolakäynti esikoisen kanssa ja siellä käytiin läpi mm. ruoka-ainerajoituksia ym.

Rajoituksista puheenollen, me ollaan lähdössä maanantaina laivalle ja odotan innolla laivan buffettia :LOL: En onneksi oo koskaan ollut minkään graavikalan tai muun sellasen ystävä :ROFLMAO:(y) Nyt kun tuo lapsi on jo 1,5 v niin hänkin saa maistaa suunnilleen kaikkea sieltä :p
Meil on kans laivareissu ens viikolla. Mä kyl oon innokas maistamaan ihan kaikkea.
Nyt vähän arveluttaa, et mitä ylipäätään uskaltaa syödä. Tietysti kaikkea kypsennettyä, mut silti.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiksulikka
Me myös käydään laivalla parin kk välein, just oviksen aikaan oltiin viimeksi ja mähän otin siellä kaiken ilon irti ruuista ja juomista ajatuksella "kun vielä voin".
Äsken söin iltapalaksi paistettua kananmunaa josta tavan mukaan jätin keltuaisen raa'aksi, vasta nyt tajusin, että olis varmaan pitänyt kypsentää kokonaan(n)
Täytyykin vähän tarkemmin kokatessa miettiä mitä saikaan syödä ja mitä ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiksulikka
Olen tässä hetken seurannut kirjoittelua mutta ehkäpä liityn nyt itse mukaan vaikka olo on yhä syvän hämmentynyt ja epäuskoinen. Mutta kai se on uskottava, kun testi näyttää plussaa, vuoto oon viikon myöhässä ja kaikki tutut raskausoireet on - etenkin koko ajan paheneva kuvotus ja väsymys.

Elelen uusperhekuviota ja kummallekin lapsi olisi kolmas, mutta ensimmäinen yhteinen. Toki toivottu on mutta emme oikeasti ajatelleet että voisi tärpätä iän vuoksi. Vanhin lapsemme on jo 19v, nuorinkin 8v. Mutta katsotaan mitä elämä antaa eli varovaisen positiivisin mielin mennään Ensimmäinen ultra minulla on 2.3. jolloin olisi 7+ jotain viikkoa. Neuvolaan soitan ja itselleni annan luvan innostua enemmän vasta sitten.

Jos joku lisää minut listalle, niin la 18.10. manna8, 3. lapsi ja Helsinki. Kiitos ❤
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tullu muutamia päiviä tosiaa joka päivä vähän valkovuodon seassa verta. Tänää määrällisesti vähän enemmän, mutta edelleen vähän. Siis käytännössä ihan pieni pisara tullu ja nytki on semmosta vanhaa verta. Silti sais olla tulematta, lisää vaan stressiä. Jatkuvasti odottaa et se alkaa rytinällä
 
Hei täällä kans ilmoittautuisi yksi uusi mukaan! :)
Eilen sain ekat plussat tikkuihin, ja tänään vielä viikkonäytölliseen 2-3 viikkoa. :rolleyes:
Huomenna aamulla tarkoitus soittaa heti neuvolaan, jännittää!

Meille tämä on niiiin odotettu, ensimmäinen lapsi. Olen itse 25v. ja mieheni on 36v. Jotenkin en edes käsitä tätä vielä...

Minut voisi lisätä listalle myös :)
La 24.10. Hepaliina/1. Lapsi/TYKS
 
Tervetuloa uusille:)

laskeskelin että minun neuvola on tasan rv 7 eli 26.helmikuuta:love:

cb digin viikoista ei heti kannata mennä paniikkiin(y) itse sain nyt rv +5 edelleen sen 2-3 vaikka olisi pitänyt olla 3+, kunhan tilatut testit saapuu, toivon että tiistaina pääsen tekemään uuden;) on kuulemma yleistä että ei heti anna oikeita eikä heti kannata panikoida:love:

seuraan kyllä itsekkin tilannetta että vahvistuu:X3: tässä ylempi tiistai ja alempi eilinen(y)
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Hepaliina
Mulla tullu tänään vessakäynneillä liman yhteydessä veriviiruja. Koko ajan sellanen olo et menee kesken.. eilen hommailtiin kyl miehen kanssa et voisko tulla limakalvoilta? Alkaa pelottaan ja harmittaa jos menee kesken. Alkaaks se sit vuotaa ihan kunnolla jos menee kesken vai? Ku ei oo aiempaa kokemusta tämmösistä vuodoista.
 
Mulla ainakin menkkamaisia kipuja ollut satunnaisesti. Ei muita oireita. Tänää. Rv 5+0

@Annkos mun km alkoi aamulla tuhruttelulla ja iltaan mennessä oli jo yltynyt ihan kunnon vuodoksi. Yöllä side petti monta kertaa ja aamulla kaikki raskausoireet oli poissa ja vuotokin muuttui norm. menkka vuodoksi. Tästä siis aikaa jo melkein 8v mutta jäänyt mieleen.
 
Mulla ainakin menkkamaisia kipuja ollut satunnaisesti. Ei muita oireita. Tänää. Rv 5+0

@Annkos mun km alkoi aamulla tuhruttelulla ja iltaan mennessä oli jo yltynyt ihan kunnon vuodoksi. Yöllä side petti monta kertaa ja aamulla kaikki raskausoireet oli poissa ja vuotokin muuttui norm. menkka vuodoksi. Tästä siis aikaa jo melkein 8v mutta jäänyt mieleen.
Okei hyvä tietää että voi vuoto lisääntyy, noh nähtäväksi nää miten käy. Jotenki ei vaa yhtää luottavainen olo vielä tän raskauden kaa. Toivon ettei menis kesken. ❤
 
Tervetuloa uusille:)

laskeskelin että minun neuvola on tasan rv 7 eli 26.helmikuuta:love:

cb digin viikoista ei heti kannata mennä paniikkiin(y) itse sain nyt rv +5 edelleen sen 2-3 vaikka olisi pitänyt olla 3+, kunhan tilatut testit saapuu, toivon että tiistaina pääsen tekemään uuden;) on kuulemma yleistä että ei heti anna oikeita eikä heti kannata panikoida:love:

seuraan kyllä itsekkin tilannetta että vahvistuu:X3: tässä ylempi tiistai ja alempi eilinen(y)
Mulla on eka neuvola samana päivänä :) sillo rv 8 tai jotain sinne suuntaan :oops: mä oon iha pihalla näistä viikoista.

Nyt jo alkaa ressaamaan mitä kaikkea pitää varailla, ekat labrat, sit sokerirasitus, np ultraa, vasta-aine testit ja sit mulle pistetään se vasta-aine jo valmiiksi edellisen raskauden aikana nousseiden vasta-aineiden vuoksi. Noo ekassa neuvolassa selviää enemmän.
 
Mulla tullu tänään vessakäynneillä liman yhteydessä veriviiruja. Koko ajan sellanen olo et menee kesken.. eilen hommailtiin kyl miehen kanssa et voisko tulla limakalvoilta? Alkaa pelottaan ja harmittaa jos menee kesken. Alkaaks se sit vuotaa ihan kunnolla jos menee kesken vai? Ku ei oo aiempaa kokemusta tämmösistä vuodoista.
Mulla toinen raskaus alko tuhruttelee 5+0 ja pari pv oli tullu tosi kevyttä mutta selkeen veristä vuotoa. Pääsin ultraan ja raskaus oli jo menny "kasaan" kokonaa. Kolmannessa tuulimunassa oli kans vuotoja 4+ - 5+ mutta raskaus jatku "normaalisti" kunnes tosiaan todettiin tuulimunaksi 7+ viikolla. Eli ei lähtenyt vuodoista huolimatta keskeytymään ja raskauspussi oli ihan viikkoihin oikeen kokonen.

Nää on hankalia, ei auta ku odottaa.. Mulla myös nyt tullu kevyesti vv mukana verta
 
@mincha täällä ainakin ton labran saa varattua netistä ja ultra aika tulee postissa(y) Täytyy yrittää kyllä se rasitus tilata hyvissä ajoin jotta pääsee sinne huoneeseen nukkumaan odotteluajat, viimeksi jouduin istuskelemaan odotustilassa:poop: oli muuten syvältä ja vain yksi huone:mad:

@Mirkkuli26 mielestäni aivan samat oireet oviksen aikoihin kuin aina eli menkkamainen jomottelu :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Yhh, mun pitää käydä kaksi kertaa sokerirasituksessa, kun isoisälläni oli 2. tyypin diabetes. Aina se on yhtä kamalaa, mutta ei ole ennen pitänyt kahta kertaa käydä. Mulle tulee siitä sokerilitkun juonnista noin tunnin päästä TODELLA paha olo, kun verensokeri nousee rajusti. Ja pelkään piikkejä ja verikokeita, se pahentaa asiaa entisestään.

"Onneksi" tännekin alkoi rantautua pahoinvointia ja luotto raskautta kohtaan kasvoi edes vähän. Iltaa kohden olo on helpottanut. Aamuisin herään edelleen yhtäkkiä ihan pirteänä ja kohtu on turvonnut. Mulla on ennestäänkin vähän mahaa, mutta suloisen näköistä kun "laihistaa" ja alavatsa jää silti pömpölle :giggle:
 
Mulla myös sokerirasitus 2x edessä mun isän 1 tyypin diabeteksen takia. Aina joutunut labran aulassa vaan istumaan, vaikka 3 eri paikkakunnalla nämä suoritettu.
Nyt kyllä ajattelin kysyä, jos tuon ekan kerran voisi jättää väliin ja mennä vain myöhempään kun ei niissä ikinä mitään vikaa ole ollut.

Niin joo ja pc vihdoin 5+0 tasavahvat viivat, paketin rfsu testejä vielä ostin kun haluan nähdä milloin se antaa mulle vahvan viivan :D
 
Viimeksi muokattu:
Millaisia oireita teillä on nyt ollut plussaamisen jälkeen? Mulla on välillä tosi kovia vatsakramppeja, samanlaisia kun alkupäivinä menkkojen aikaan. Toivottavasti eivät monia viikkoja kestä
Mulla siis tällä hetkellä 4+1. Ekat "oireet" on olleet tähän asti närästys ja aalloittain tuleva etova olo. Mulla on alaselällä ja alavatsalla toisinaan sellaisia menkkamaisia tuntemuksia, mutta lievempiä ja menee nopeasti ohi.

@Mirkkuli26 Mulla ovistuntemukset ei poikennut aiemmista mitenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Mulla myös sokerirasitus 2x edessä mun isän 1 tyypin diabeteksen takia. Aina joutunut labran aulassa vaan istumaan, vaikka 3 eri paikkakunnalla nämä suoritettu.
Nyt kyllä ajattelin kysyä, jos tuon ekan kerran voisi jättää väliin ja mennä vain myöhempään kun ei niissä ikinä mitään vikaa ole ollut.

Niin joo ja pc vihdoin 5+0 tasavahvat viivat, paketin rfsu testejä vielä ostin kun haluan nähdä milloin se antaa mulle vahvan viivan :D
Mulla ollut 2xradi. En ole rasituksessa ollut enkä tässäkään raskaudessa mene. Mulla on mittari kotona ja olen jo pitkään sokereita mittaillut.
Toisaalta radi - diagnoosilla pääsisi useammin ultraan. :whistle: (vaikka en pidäkään sitä turvallisena usein tehtynä)
Paransin vuoden alussa itseltäni lääkehoitoisen esidiabeteksen mehupaastolla. (y) oli aika huikea juttu. Ja nyt olen saanut olla lääkkeetön 6.1. alkaen. Vhh:lla hoidan sitä ja saan pidettyä jopa ne ongelmalliset aamusokerit kurissa eli alle 5,5.
 

Yhteistyössä