Lokakuiset 2019

@Hannaah Tervetuloa ja onnea plussasta! :love: Ohjeet fb-ryhmään :):

Tarkennus: viestiä @pampulax lle, ei minulle. :)

Hei! Lokakuisten toinen salainen ryhmä fbssä pitää ovet auki rakenneultriin asti. Ne, jotka jäivät/jäävät ulos ensimmäisestä salaisesta ryhmästä, otetaan mielellään tähän toiseen ryhmään. Laittakaa minulle viestiä tämän Kaksplussan kautta, jossa annatte oman fb profiilin tuntomerkit, jotta voin lisätä ryhmään.
 
Viimeksi muokattu:
@lillium Kiitos ohjeistuksesta :)

@Momon Kiitos:rolleyes: Sanos muuta! Varsinkin kun on kokenut ettei varhaisultrassa nähty syke takaa vielä mitään raskauden onnistumisesta. Itse olen yrittänyt olla tässä raskaudessa luottavaisemmin mielin ja ajatellut ettei nämä ikuisesti voi kesken mennä.. Ja kyllä se pienen näkeminen vaan kovasti huojentaa mieltä, ainakin hetkeksi :LOL: Toivottavasti meidän pikkuiset pysyy mukana nyt loppuun asti :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Momon ja lillium
Heissan. Minäkipä uskaltaudun mukaan, vaikka vähä ihmetyttää kyllä, voiko tämä oikea raskaus ollakaan.. Viikkoja nyt 6+2 ja pahoinvointia on vain aamuisin niin hitusen verran ja vain sen pienen hetken ennen aamiaista, että ei sitä oikein pahoinvoinniksi voi kutsuakaan... Tämä on viides lapseni ja jokaisesta aikaisemmasta olen oksennellut heti plussattuani todella rajusti vähintään viikolle 16 asti. Ja plussaan jo ennen viikkoa 4, koska minulla on hyvin lyhyt kuukautiskierto.

Oireet nyt muutenkin hyvin vähäisiä, pientä nippailua vatsassa harvakseltaan. Väsymys tai palelu ei ole sen suurempaa kuin ennenkään ja jaksan ihmeen hyvin töissä ja kotona puuhastella. Ehkä himpun verran on saattanu jonain päivänä rinnoissa jotain tuntua, jos oikein ajattelee. Aikaisemmilta on ollut kovia ilmavaivoja, mutta nyt ei ole niitäkään. Öisin herään kuitenkin litimärkänä ja illalla pesty tukka on jo aamulla rasvainen ja hikimärkä. Samoin aamulla pestyäni, haisen jo iltapäivällä hielle, vaikken hikoilisikaan. Tää on aivan uutta mulle! Ja niiiiin erilaista kuin aiemmin.

Neuvolaan en oo uskaltanu vielä soittaa, toisaalta ajanvaraus on siihen aikaan, että olen aina töissä silloin. Ja töissä ei meinaa ehtiä soittaa tai ei löydy paikkaa missä soittaisi, ettei kukaan kuule. Toisin kuin muissa raskauksissa, nyt on tullu fiilis, etten halua kertoa tästä raskaudesta muuta kuin puolisolleni. Muut näkee sitten kun näkee sen kasvavan vatsan. Töissä en kerro ollenkaan... Jään sopivasti kesälomalle niin, ettei vatsani toivottavasti ole ehtinyt ponnahtaa esiin. Yleensä se ponnahtaa vasta puolen välin jälkeen. Siihen asti pystyn vaatteilla peittelemään. Ja kesälomalle jään juuri viikolla 19.

Jostain syystä, vaikka lapsi onkin odotettu ja toivottu, tämä viides raskaus yllätti mieleni, kun havahduin siihen, että viisihän on jo hirvittävän paljon! En sano häpeäväni odottaa viidettä, mutta jotenkin en halua kohdata entisten tai nykyisten työkavereiden tai tuttujen ihmettelyjä tai päivittelyjä. Fiilis on vähän sellainen, että mitä tämä kellekään muulle kuuluu, ME saamme lapsen ja meidän ei tarvi niin luonnollisesta asiasta ketään informoida, ellemme halua. Mieheni siis kyllä jo kuuluttaisi koko suvulle yms, mutta olen kieltänyt... Toisaalta tämä oireettomuuskin epäilyttää, että onkohan siellä ketään..

Tällaisia ajatuksen purkauksia täältä

LA 22.10/Minä32/5.lapsi/synnäristä ei vielä tietoa
 
@alfred.j.kwak Mulla on thyroxini lääkitys. Ennen raskautta 75 ja plussan jälkeen nostettiin 100. Kävin juuri kontrollissa niin näkee tarviiko annostusta muuttaa.
Ei hitto mie oon jumissa, nostin annosta 25mg VIIKOSSA, enkä päivässä :eek::ROFLMAO:Kun edellisessä raskaudessa nostettiin 2*50mg/viikossa niin ajattelinkin että onpa pieni tuo 25mg nosto viikossa. Ei tullut mieleenkään että se nosto on päivässä! Googlettelin eilen ja soittelin kavereille kellä vajis niin olivat myös sitä mieltä että oon ymmärtänyt ohjeet väärin:rolleyes: Oon ihmetellyt vähän aikaa miksi en jaksa edes kävellä ja aineenvaihdunta on ihan täysin tukossa. Onneksi tää selvis nyt viikolla 6 eikä mennyt pidemmälle..
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea! :love::barefoot:


Tiistaina menen taas kurkkaamaan pientä neuvolalääkärille ja 19.3 on sitten nt-ultra :love::barefoot:
Eilen kerrottiin uutiset mun äidille, siskolle ja äidin miehelle. Mun äidin reaktio kakkosesta ei aikoinaan ollut ihan paras mahdollinen joten pelotti kyllä. Hyvin otti uutisen vastaan, katseli miehensä kanssa ultrakuvia ja miettivät miten päin pieni niissä on :love: tehtiin neulatestejä sukupuolen arvuutteluksi ja ihmeteltiin pitkään uutta tilannetta. Mun teini-ikäinen sisko ei reagoinu oikeen mitenkään, kysy ”ai pitäskö mun siis niinku onnitella?” :ROFLMAO::LOL:

Aika huikeeta, 2-numeroinen rv jo :eek::love:

Miina & Pätkis 10+0 :barefoot:
 
@alfred.j.kwak Hyvä kun nyt korjaantuu. (y)Tuntuuhan tuo aika isolta nostaa 25/pv. Pysyikö sulla arvot koko edellisen raskauden ok tuolla 2x50/vk nostolla?
Arvot oli ok mutta jälkeenpäin mietittynä kyllä sitä vajaatoiminnan oireilua taisi lievästi olla. Nykyisin nuo oireet paremmin yhdistää mikä liittyy mihinkin. Kahessa sitä aiemmassa raskaudessa ei ollut lääkitystä ja molemmat lapset oli pieniä ja kasvua seurattiin koko raskauden ajan. Olisi varmaan tarvinnut lääkityksen jo silloin.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Meilläkin on doppler, tilattu raskauskeijusta. Maksoi vähän päälle 60€ geeleineen. Valitettavasti en oo vielä kuullut vauvan sykettä. Omia kyllä. Tosi hankala muuten päästä kärrylle että mikä ääni on mikäkin. Istukan haluaisin uskoa kuulleeni mutta varmaksi en tiedä:geek: mulla tänään vasta 9+1 ja kohtu taaksepäin kallellaan niin hankaloittaa entisestään sykkeen kuulemista. Mutta jospa ne vielä kuuluis(y)



@lillium ihanaa! Mikä dobbleri sulla on?

Onko muilla? Mietin sen hommaamista ja olisi kiva kuulla kokemuksia/suosituksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Tervetuloa ja onnea plussasta @Minä32 :)

Tuosta dopolerista. Meillä ei vielä sellaista ole (5+6), mutta vähän mietittiin sen ostoa. Ehkä käytettynä voisi miettiä, kun käyttöaika kuitenkin niin hirveän lyhyt. Pianhan ne potkutkin kuitenkin alkaa tuntea ja ne tuovat toivottavasti edes vähän varmemman olon.ä ilman doppleriakin (y)

En millään jaksaisi odottaa tiistain ultraa! Tänään säikähdin jo kertaalleen, kun tuli "lorahdusolo" kaupassa. Onneksi oli väärä hälytys ja kai vain jotain valkovuotoa.

Onko jotkut muut käyneet varhaisilla viikoilla ultrassa? Mitä näkyi? :love:
 
Onnea plussasta @Hannaah ja @Minä32!

@Miina- Olen ehkä vähän pihalla kun ei ole lasta ennalta mutta miten siis pääset kurkkaamaan pientä neuvolassa useammankin kerran tässä vaiheessa? Mahtavaa tietysti. :)

Jotenkin hurjaa, että teillä osalla on jo 10+! :love: Oma 6+ tuntuu vielä niiiin alkuvaiheelta. Varhaisultrasta kun oli puhe, niin mulla on vasta 7+4. Jos kaikki on hyvin, niin voisi sitten käydä ehkä yksityisellä siinä välissä ennen nt-ultraa.
 
@Momon Meillä on UnbornHeart ja oon ollut tyytyväinen. Oon käyttänyt sitä sekä puhelimella että kuulokkeilla. Erillistä näyttöä siinä ei tosiaan ole, että tarvii sen puhelimen, jos ei halua mennä vain kuuloaistilla. :)

Huiii, tänään 10+0! :eek::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@Momon mullon lähes päivittäin menkkakipuja, selkää ja reisiä särkee vattan lisäksi sillon tällöin. Kuulunee asiaan, tuskin tää raskaus ilman mitään kipuja tms mene. Kovaa vauhtia kohtu kuitenki kasvaa  :D:rolleyes:
Mullakin on nyt 7+6. Huomenna siis lähtee jo raskausviikko 9, jännää. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@Taigariina Niin mullakin särkee myös selkää. Ehkä se sitten on normaalia. On vaan niin herkillä, tänään rinnat ei ole ollut yhtään niin kipeät kun tällä viikolla aiemmin niin heti alkaa miettimääno_O
Kyllä turvallisempia viikkoja odotta malttamattomana. Mulla on onneksi tiistaina ultra...taas :)
 
Ipu
Me käytiin varhaisultrassa 7+2 ja tänään 9+3. Tuntuu kyl pitkältä oottaa vielä melkein 3 vko nt-ultraan mutta meillä on viikon reissu välissä niin eiköhän mene nopeesti. Doppleria tuskin hankitaan, koitan nyt luottaa vaan et kaikki hyvin :)
Maha- ja selkäsärkyjä oli etenki 6-7 viikoilla, nyt ei oo tuntunu kun ihan satunnaisesti jotain vihlontaa. Outoo kyllä, kun ei oikein mistään tiedä kasvaako se tyyppi siellä. Etova olo on jatkunu vaihdellen ja tissien (etenki nännien) arkuus.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Onnea plussasta @Hannaah ja @Minä32!

@Miina- Olen ehkä vähän pihalla kun ei ole lasta ennalta mutta miten siis pääset kurkkaamaan pientä neuvolassa useammankin kerran tässä vaiheessa? Mahtavaa tietysti. :)

Jotenkin hurjaa, että teillä osalla on jo 10+! :love: Oma 6+ tuntuu vielä niiiin alkuvaiheelta. Varhaisultrasta kun oli puhe, niin mulla on vasta 7+4. Jos kaikki on hyvin, niin voisi sitten käydä ehkä yksityisellä siinä välissä ennen nt-ultraa.
Taisin kirjottaa vähän hassusti, en siis ”taas” mene neuvolaan kurkkaamaan pientä vaan kävin varhaisultrassa aiemmin :D nyt eka neuvolalääkärillä käynti, seuraava n.rv 28 ja sitten rv 35-36.
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine
Mä meen tänään myös toistamiseen varhaisultraan, toivottavasti kaikki on edelleen hyvin <3 Lauantaina iski paniikki, että onkohan kaikki hyvin, kun pyyhkiessä tuli sellainen häivähdys verta mukana, ja kauhean oksentelun jälkeen oli tosi hyvä päivä. Sunnuntaikin meni hyvin, kunnes juuri ennen nukkumaanmenoa oli pakko käydä oksentamassa ja nyt aamulla sama meno jatkuu. Mulla todettiin tosiaan reilu vuosi sitten kkm juuri 9+2, eli sama päivä kuin nyt kun mennään katsomaan tilannetta. En oo pariin yöhön saanut nukuttua, kun jotenkin pelonsekaisin tuntein, että voiko kaikki olla hyvin.

Meillä on myös tuo UnbornHeart-doppleri, ja oon ollut tosi tyytyväinen siihen. Perjantaina kokeilin ensimmäistä kertaa sitä tän raskauden kanssa, ja hetkellisesti näkyi syke n. 150-175 välillä, mutta en saanut kuulumaan vielä.
 

Yhteistyössä