Lokakuiset 2019

Mä laitoin myös kaveripyynnön
Arvon tässä itsekkin et meniskö varhaisultraan vai ei. Kaikista aijemmista olen käynyt. Esikoisesta ihan vaan jo sen vuoksi että hän sai alkunsa hoidoilla. Tokan kohdalla oli niin kova pelko tuulimunasta yms että oli pakko mennä. Nyt on ihmeen rauhallinen olo vaikka tämä raskaus on aivan erilainen kuin kolme aijempaa (ensimmäinen raskaus meni kesken aikaisilla viikoilla). Toisaalta kyllä tekis mieli, se on vaan niin kovin kallista. Täytyy miehen kans jutskata et oisko varaa käydä.
 
No niin. Tiistaina siis alko vuoto, nyt rauhottumaan päin. Täysin kivutonta, ihan ku menkat, mut vaan kaks viikkoa myöhässä. Töistä tultua tein sit testin ja selevä peli: viiva hailuraisempi, ku plussates alkukuusta. Maanantaina soittelen ä-polille, et tarkistavat, jotta kaikki on tullu ulos.

Tsemppiä kaikille jatkoon!

:love:
 

Attachments

Voi @kuvituksia oon niin pahoillani tapahtuneesta.. :( Voimia sinne!

Minulla eilisen kaltaista rusehtavaa (valko?)vuotoa on ollut vähän myös tänään.. Koitan ajatella rauhallisesti, että ei kannata panikoida, nyt vain seuraillaan, ja kaikesta huolimatta kaikki voi olla ihan hyvin. :) Alavatsalla on ollut myös pientä menkkamaista nipistelyä ja juilimista myös tänään, mutta toisaalta sitä on tainnut olla kyllä melkein joka päivä viimeiset pari viikkoa, ja sekin voi olla ihan normaalia. Joten ei paniikkia. Väsyttää todella paljon enkä jaksa kuin maata sohvalla (sain kuitenkin viime yönä nukuttua), ruoka ei oikein maistu (vaikka tänään ei ole edes pahoinvointia - se tuntuu menevän tosi vuoristoratamaisesti, kun loppui taas eilisen jälkeen kuin seinään) ja lämmönsäätely on sekaisin (ensin olin viikon aivan tosi jäässä koko ajan (se on minulle aika normaalia muutenkin), ja nyt etenkin iltaisin tulee niin kuuma, etten voi nukkua kuin alusvaatteisillani ja saatan ottaa kylmägeelipussin pakastimesta alkuyöksi otsalleni).

Olen ollut tänään siis yksin kotona sairauslomalla ja ehtinyt ajatella paljon asioita. On tämä alkuraskaus kyllä aika kamalaa odotusta, kun huoli kaikesta siitä mikä voi mennä vikaan, on suuri.. Oma oloni on välillä todella haavoittuvainen. Yritän pysyä tyynen rauhallisena ja pitää järjen ja faktatiedon mukana, mutta välillä ajatustenjuoksu saa yliotteen. Minulla on ihana mies, jolle puhun rehellisesti näistä asioista, mutta välillä tuntuu, että olisipa kiva kertoa tästä raskaudesta ja alkuviikkojen huolista jollekin ystävälle (kahdella tärkeimmällä ystävälläni on itselläänkin lapsia) ja jakaa mietteitä naispuolisen ihmisen kanssa. En ole silti vielä kertonut, koska pelkään, että jos kerron niin sitten ainakin tapahtuu jotain pahaa enkä halua hajota, vaan olla vahva ja yksin (miehen kanssa) sitten jos jotain pahaa oikeasti tapahtuu. (Että se siitä järjestä sitten.) Tiedän, että tässä mennään päivä kerrallaan, mutta hitto, että päivät tuntuvat nyt hitailta! Huomaan miten paljon toivon tätä raskautta (ehkäisyttä on menty jo viime heinäkuusta saakka), mutta en silti uskalla ajatella vielä mitään vauvajuttuja. Luen ja selaan netissä paljon keskusteluja ja juttuja, mutta vain alkuraskauteen liittyviä.
Kuinka paljon te jaatte alkuraskauden iloja ja suruja ystävien tai perheenjäsenten kanssa? :)

Toivon todellakin, että kunhan päästään ensimmäisestä neuvolasta ja sikiöseulonnoista yli (ja tiedetään varmasti, että kohdussa kasvaa ihan oikeasti terve ja sykkivä möykky) ja ollaan saatu kertoa uutiset perheelle ja raskaus alkaisi tuntua kasvavana vatsana niin voisin alkaa luottaa elämään ja ruveta nauttimaan tästä raskaudesta (haaveeni on ollut kauniisti kasvava vauvamaha ja hehkeä raskausaika, mutta ne ei tunnu vielä yhtään todellisilta)! Välillä vieläkin, kun on hetkiä, ettei tunnu minkäänlaisia oireita, alan epäillä itseäni ja sitä että olenko minä muka todellakin raskaana juuri nyt tässä hetkessä? :eek:

Ja missä kaikki elokuvista tutut kliseiset raskaushormonitunnemylläkät, kun itketään kaikille mainoksille, joissa on vauvoja tai eläinlapsia ja raivotaan niin että tavarat lentää ja huudetaan puolisolle likaisista sukista lattioilla naama punaisena? :"D Tällä raskaudella ei ole ollut vielä mitään vaikutusta minun tunneskaalaani: en muistakaan milloin viimeksi olisin itkenyt eikä ole vituttanutkaan tavallista enempää (edes eilen vaikka sain parkkisakon lääkärikäynnin aikana, kun en oireista järkyttyneenä muistanut laittaa parkkikiekkoa...)! Toivottavasti tämä tunnemylläkän puuttuminen ei enteile mitään pahaa..
 
@hemppa_ Niinhän se on, että ei auta kuin odotella. Mulla on ultra 16 päivän kuluttua ja neuvola sitten seuraavana päivänä. :love: Onhan siinä sekin, ettei varhaisultrakaan tarkoita vielä lopullista huojennusta, ett asiat menee hyvin. Vaikka voikin tuoda tiettyä mielenrauhaa.

Tunnistan huolen ja epäuskon. Googlailin aamulla tuulimunan oireita, koska on kauhea pelko jos tässä onkin vaikka ns. väärä hälytys. :unsure: Toisaalta on tosi rauhallinen olo. Ja haluan uskoa, että kaikki on hyvin. Tekisi mieli kertoa jo parille ystävälle.

@~Madre~ Tsemppiä! Toivottavasti ultra tuo hyviä uutisia.

@kuvituksia Voimia! :cry:❤
 
@kuvituksia Olen niin pahoillani.. :unsure: Toivon sinulle pikaista uudelleen raskautumista, mikäli koet jaksavasi vielä kokeilla <3 Tsemppinä sanon, että itse raskauduin oman km jälkeen heti ensimmäisestä kierrosta. Tulos on tämä nykyinen, joten en vielä tiedä, miten käy. Kaikkea hyvää sinulle. :love:

@sucrine Täälläkin jatkuvaa huolta siitä, onko kaikki hyvin.. Mutta eipä auta kun odotella. Tsempit sinne. (y)

@hemppa_ Eikös tuollainen pieni vuotelu ole alkuun kuitenkin ihan normaalia. Toivotaan, että loppuisi ja osottautuisi harmittomaksi.

Kiva muuten, kun moni vastaili raskauspahoinvointi kyselyyni. Hirveästi kyllä eroja sen kokemisella. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja toki muillekin. (y)

Onko muut ajatellut mielessään, että meillä on ensi jouluna pienet tontut sylissä. :love:
 
Hei! Lokakuisten toinen salainen ryhmä fbssä pitää ovet auki rakenneultriin asti. Ne, jotka jäivät/jäävät ulos ensimmäisestä salaisesta ryhmästä, otetaan mielellään tähän toiseen ryhmään. Laittakaa minulle viestiä tämän Kaksplussan kautta, jossa annatte oman fb profiilin tuntomerkit, jotta voin lisätä ryhmään.
 
Hei! Lokakuisten toinen salainen ryhmä fbssä pitää ovet auki rakenneultriin asti. Ne, jotka jäivät/jäävät ulos ensimmäisestä salaisesta ryhmästä, otetaan mielellään tähän toiseen ryhmään. Laittakaa minulle viestiä tämän Kaksplussan kautta, jossa annatte oman fb profiilin tuntomerkit, jotta voin lisätä ryhmään.
Minä mielelläni tulisin mukaan tähän toiseen ryhmään. Pistän sinulle siis viestiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: pampulax
@~Madre~ Ihania uutisia! <3 Onnea oikeassa paikassa sykkivästä pienestä!!

Minulla rusehtava vuoto vaihtui tänään oikeasti veriseksi vuodoksi.. Pientä toispuoleista alavatsakipua on myös. Nyt odotan paheneeko kipu ja runsastuuko vuoto.. Piinaavia aikoja.. :( Henkisesti alan valmistautua siihen, että kaikki ei mene hyvin, vaikka toivon kyllä koko sydämestäni, että tämä ei tarkoittaisi vielä(kään) mitään pahaa.. :'( Tänään ois 5+5..
 
@~Madre~ mahtavia uutisia:love:

@hemppa_ toivotaan että kaikki kuitenkin olisi masussa hyvin!

Mulla edelleen kovia vatsa kipuja ja tuntuu että pahenee vaan:cry: vuotoa ei ole ja raskausoireetkin ovat olemassa vielä.. mä jo oon miettinyt et jos tää onkin mennyt vaan kesken ja mä kuvittelen mun kaikki oireet :( viikkoja ois tänään vasta 4+3 eli kaikki on niin alussa että mitä vaan voi tapahtua..
 
@pampulax Tulen mielelläni fb ryhmään kun np ultra on käyty(y)

@hemppa_ & @Maggie84 Voimia ja kärsivällisyyttä piinaavaan tilanteeseen. Toivotaan parasta!

Mullakin on iltaisin alavatsa jomotusta . Ei suoranaista kipua mutta epämiellyttävää. Mulla on kyllä aiemmissakin raskauksissa tosi ajoissa ( vk 14 alkaen)ollut supistuksia vaikkei ne kipeitä toki ole ollut mutta kohtu pingottunut. Ilmeisesti herkästi reagoiva kohtu joku terkka joskus sanoi.
Nyt toki noi tuntemukset hieman mietityttää mutta yritän olla liikaa stressaamatta.

Momon 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: pampulax
Voi että,tsemppiä raskaaseen tilanteeseen :( mullakin edelleen sitä ruskeaa tiputtelua. Tyhjä maha aiheuttaa kevyttä pahoinvointia, mutta taitaa olla siinä oireet mitä nyt on, jos ei laske mukaan kevyttä rintojen kosketusherkkyyttä. Jotenkin tuntuu tyhmältä mennä neuvolaan tiistaina kun ei ole varmuutta onko tuolla ees enää mitään "elossa". Eikä siellä ole kuulemma mahdollista vielä kuunnella sykettäkään, neukan mukaan vasta vko 10 voidaan kuunnella. esikoisen aikana "todettiin" ikäänkuin raskaus sellasella vanhalla ultralla(tmv?) Jossa ei kyllä näkyny mitään mutta sai kuulla sykkeen. Toivoin että se ois vielä ollut käytössä mutta ei Ilmeisesti ole. Joten itselle tuo neuvolakaan ei tarkoita vielä mitään varmuutta mihinkään, jos mahdollista niin korkeintaan lisää ahdistusta kun ei tiedä varmaksi. Tänään ois laskujen mukaan rv 8+1.:unsure:

@~Madre~ Ihania uutisia! <3 Onnea oikeassa paikassa sykkivästä pienestä!!

Minulla rusehtava vuoto vaihtui tänään oikeasti veriseksi vuodoksi.. Pientä toispuoleista alavatsakipua on myös. Nyt odotan paheneeko kipu ja runsastuuko vuoto.. Piinaavia aikoja.. :( Henkisesti alan valmistautua siihen, että kaikki ei mene hyvin, vaikka toivon kyllä koko sydämestäni, että tämä ei tarkoittaisi vielä(kään) mitään pahaa.. :'( Tänään ois 5+5..
 
Lisäsin kaikki loputkin ryhmään. Ja näin laitetaan ovet kiinni. Loput voi siirtyä siihen toiseen ryhmään, joka on perustettu :)

Oon lueskellu ahkerasti kaikkien kuulumisia täälläkin. Mutta aina, kun olen kahlannut sivut läpi, on isompien lasten takia täytynyt rientää :LOL: hurjasti onnea jokaisesta uudesta plussasta <3 ja kovasti tsemppiä meille kaikille pahoinvoinnin kanssa! :LOL:
 
Okei, niin täälläkin tosiaan ennen tehtiin että joskus noilla main kuunneltiin mutta tosiaan onhan tosta esikoisen odotuksesta jo se about 9v niin on ehtineet jutut muuttua. Koitan kyllä siellä neuvolassa vielä kysellä että oisko mahdollista edes tämän oman mielenterveyden vuoksi:cautious: mullakin kuitenkin sillon tiistaina jo 8+4 joten kyllähän se olis periaatteessa jo mahdollista kuulla jotain :)

@Emilia1987 mulle terkkari sanoi että seuraavalla kerralla kuunnellaan sitten sydänääniäkin, silloin on viikkoja 9+jotain, en ole tarkastanut vielä kalenterista. :rolleyes: mutta varmaan sitten eri neuvoloissa on erilaisia laitteita (n)
 
Kiitos @sucrine @Beibihaaveilija @Maggie84 @Momon @Emilia1987 @~Madre~ ja kaikki muut tsempeistä ja hyvistä toiveista!

Eilen taas säikähdin sitä verisempää vuotoa, mutta ei se ole onneksi runsastunut ja alavatsakipuilukin on lähinnä pientä menkkamaista jomotusta/juilimista eikä edes jatkuvaa.. Joka toinen hetki olen luovuttamassa ja joka toinen hetki uskon yhä, että kaikki on kaikesta huolimatta kunnossa! Olin niin sitä mieltä, että varhaisultraan ei ole tarvetta, mutta niin vain tilanteet muuttuu ja se alkaa tuntua yhä houkuttelevammalta! Vaikka eihän se sekään takaa sitä, että raskaus etenisi loppuun asti, vaikka nyt olisikin asiat hyvin. Jotenkin tämä päivä kerrallaan eläminen ja epätietoisuudessa kahlaaminen tuntuu nyt vaan todella raastavalta! Ja kuulostaa niin tutulta tuo pähkäilysi neuvolaan menosta @Emilia1987 vaikka itselläni siihen on vielä pari viikkoa aikaa.. Minulla on tänään 5+6.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä