Lokakuiset 2019

Onko teillä muilla lapsilla pieni ikäero?

Mua on alkanut stressaamaan että miten sitä sitten pärjää kun näitä pieniä on kaksi, meidän lapsille tulossa siis noin vuoden ikäero. Tämä lapsi on niin haluttu ja tervetullut, tuli vain yllärinä kun onnistui näin pian, esikoista odoteltiin melkein 2 vuotta saapuvaksi.
Viime raskaudessa ei ollut juuri mitään oireita ennen puoltaväliä, nyt vaivana on pohjaton nälkä ihan kokoajan :D myöskin väsymystä on ollut tässä muutamia päiviä.
 
Ipu
Mullaki tiputellu ruskeaa vuotoa enempi ja vähempi parin viikon sisällä. Eilen ja tänään reilummin, yöllä heräsin voimakkaaseen toispuoleiseen menkkamaiseen kipuun. Sitäkin tosin on ollut useasti sillon tällön. Tosiaan tänään tuot vuotoa on lorahtanut pissalla käydessä jopa pönttöön saakka.
Jotenkin tuntuu että pari päivää sitten vaan katosi yhteys siihen että olisin raskaana. En osaa paremminkaan selittää. Veikkaan että tämä alku taisi olla väärässä paikassa kiinni tai voi olla vieläkin tai menee muuten nyt kesken. On jotenkin niin lannistunut, selittämätön olo. Soitin aamulla neuvolaan ja kysyin neuvoa tai että tarviiko käydä lääkärissä varmistamassa jos on kohdunulkopuolinen mutta kuulemma ei kannata vielä. Koska saattaa olla normaaliakin. Niin, saattaa olla.:( Käski vain soittaa suoraan lääkärinvastaanottoon jos kipu jää päälle tai tulee muuta oiretta. Haluaisin kovasti uskoa että raskaus jatkuu mutta totta puhuen en usko. Tuskinpa tuo runsas ruskea vuoto hyvääkään enteilee:(

Ai niin ja varmaan tällä palstalla voi mainita mm. näinkin epämääräisen "oireen" kuin se että olen ollut haistavinani alapään haisevan vähän samalle kuin kuukautisten aikana. Semmoselle kuolleelle, tai noh, muuten vaan pahalle. Ei kuitenkaan samalle kuin jos olisi bakteeritulehdus:censored:
Ei ollu tarkoitus laittaa ’ihana’ arviota, vaan tsemppisydän o_O
Soita ihmeessä lääkäriaikaa, jos sitä kautta pääsisit ultraan tai verikokeeseen mikä kertois tilanteesta. Tai verikokeisiin, jossa seurataan hcg:n etenemistä. Itellä keskenmeno takana loppuvuodesta ja siinä just tuli alitajuntaisesti toi olo, että kaikki ei oo hyvin. Sit alko vähäinen vuoto ja olin ihan rikki, vaikka luin että voi olla normaaliakin. Tässä raskaudessa tuli yhtenä päivänä vuotoa ja toki sitä panikoin, mutta seuraavana päivänä ei ollut yhtään ahdistunut olo ja vuoto sit ei jatkunutkaan. Mutta tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Emilia1987
@Niiann mun vanhimmat pojat on syntyneet 1,5vuoden ikäerolla, olihan se omalla tavalla rankkaa mutta jostain sitä vaan löysi voimia☺Ja sitten kun lapset kasvaa on niistä paljon seuraa toisilleen, meidän pojat on tähän asti ollut parhaimmat kaverit mutta nyt kun teini-ikä painaa päälle on myös riitoja paljon

Mä en vieläkään pysty uskomaan että mä oon raskaana, oireita kyllä on mutta ajatus siitä että meille tulisi taas vauva tuntuu jotenkin käsittämättömän kaukaiselta

Mulla on ollut alavatsa kipuja nyt pari päivää ja mä tietysti oon ihan paniikissa tämän vuoksi. Onko muilla ollut kipuja? Ja kuuluuko ne asiaan?mä en enää muista miltä tän kuuluis tuntua
 
Hei te, joilla on alkanut jo raskauspahoinvointi. Milloin alkoi ja miten eteni? :) Tiedän, että yksilöllistä. Tässä vaan panikoin, kun olen oksennuspelkoinen ja jännitän kauheasti tota pahoinvointia.. :unsure:
Mulla alko jo joskus 5viikolla, jatkuva etovaolo päällä, aamut ja illat pahimmat.. päivisin vähä parempi. Mutta välillä joutuu oksentaa että saa vaan sen pahan olon pois :unsure: edelleen jatkuu ja nyt viikkoja 8+1
 
Pitkästä aikaa (n)

Viime viikolla käytiin varhaisultrassa ja siellä oli kaikki kunnossa:love: Huomenna meillä on ensimmäinen neuvola.
Oksettaa, oksettaa ja oksettaa, paheni tuossa 7+0 viikkojen jälkeen, paha olo on siis miltein koko-ajan samoin väsymys on erittäin vahvaa.
Tänään saa olla vapaa-päivällä ja yrittää suunnitella ensi viikonlopun esikoisen 9v synttäreitä.

Juli 8+1
 
Mulla oli jo etovaa oloa ennen plussaa mutta luulin että johtuu kuukautisista ku ajattelin ettei se ivf varmaan onnistunut tälläkään kertaa ja kohta menkat alkaa. Vaan eipä ole alkanut. Hampaiden pesu on toisinaan aika kamalaa ku meinaa örkkä lentää. Nyt on 6+3, saa nähä paheneeko nää etovat olot tästä vielä vai pysyykö samana.  niin ja kokkaaminen on nykyään aika jännää ku toisinaan seki alkaa oksettaa o_O:D
 
@Beibihaaveilija Mulla alkoi olot kunnolla 6+6, sitä ennen oli lievää vellovaa oloa. Oksentelen ja yökin useita kertoja päivässä. Ruoka/juominen ei maistu ja kaikki tahtoo tulla ulos. Alkaa olla veto vähän pois. Nyt siis 8+4. Toivon todella, että selviät helpommalla. Tää on kamalaa. :(
 
Voi ei miten surullisia uutisia @kuvituksia ja @Emilia1987 :'( Mutta onnea uusille plussanneille!

Minulla on tänään 5+3. Tein aamupissasta clearbluen digitestin ja se näytti "pregnant 3+". Ja samalla tänään oli ensimmäistä kertaa niin paha olo, että en pystynyt lähtemään töihin (lämpöä, pahoinvointia, syke pilvissä, heikotusta, jäätävää väsymystä, päänsärkyä). Soitin terveyskeskukseen, kun en muutakaan keksinyt ja sain iltapäiväksi ajan lääkärille, jonne pitää lähteä tunnin päästä. Nukuin aamupäivällä ja sain lopulta syötyä leipäpalasen. Äsken kävin vessassa ja minullakin alkoi rusehtava vuoto ja alavatsaa juilii.. :'( Nyt tuntuu, että kaikki romahtaa, että tässä se oli. Vaikka tiedän, että alkuraskaus ja vuoto voi olla vielä ihan normaalia, mutta jotenkin pelkään nyt vaan pahinta.. Sinne se solumöykky valuu.. :'(
 
Heissuli vei! Eilen pärähti plussa tikkkuun vastoin kaikkia ennakko-odotuksia. Tärppäsi ekasta kierrosta jota on todella vaikea uskoa. Esikoista tehtiin aikoinaan 2vuotta ja toista 9kk. Oikea yllätysvauva jos ilman ehkäisyä ilakoineena näin voi sanoa Esikoinen täyttää keväällä 5v ja nuorin just loppuvuodesta 2. Kiva päästä mukaan ryhmään. Ja kiinnostaa myöd mahdollinen fb-ryhmä. Se itselle vähän luontaisempi ympäristö.
 
@Emilia1987 mulla on neljässä raskaudessa tullut vuotoa. Siis ihan kunnolla verta, niin että sitä on valunut pönttöön asti ihan kunnolla. On myös ollut tosi kipeä vatta, ihan sellaisia kunnon kouristelua. Viimeisessä myös hyytymiä. Ja siltikin raskaus on jatkunut kaikissa! Mä oin kyllä saanut ihan tk:een ajan kun oon vaan soittanut aamulla ja sanonut että en voi olla jos en saa varmistusta. Ja viikkoja mulla oli viimeksi vain 6+2. Että soita ihmeessä ja sano että haluat varmistuksen!

Palelusta joku kysyi, mua paleltaa varsinkin iltaisin. Poltan takkaa ja oon villasukat jalassa, villatakki päällä ja silti jäädyn. Muu perhe sitten vastaavasti paahtuu!

Oma olo aika normi. Odotan sitä rv 6, silloin on joka kerta alkanut pahoinvointi. Nyt vaan nautin tästä oireettomuudesta!
 
@~Madre~ mulla painottuu enemmän oikealle puolellemua pelottaa kans ihan hirveesti.. mulla on takana jo yksi kohdun ulkoinen raskaus ja pelottaa et taas ois sama.. ilmoittele jos meet lääkäriin mitä sulle sanottiin! Tsemppiä! Varmasti kaikki on hyvin:)
@Emilia1987 tsemppiä! Vaadit päästä lääkäriin kyllä ihmisellä on oikeus tietää mitä tapahtuu!!
 
  • Tykkää
Reactions: Emilia1987
@Emilia1987 Multa on jäänyt sun kommentti kokonaan huomaamatta. :oops: Joka tapauksessa kovasti tsemppiä sullekin, toivottavasti pääset tutkimuksiin ja saat selvyyden asiaan. ❤

@~Madre~ @Maggie84 Mulla oli alussa munasarjakipua ja kysyin siitä neuvolasta, ni sanoivat, että on normaalia ja johtuu todennäköisesti keltarauhasesta ja myös kohdun laajeneminen voi kipuilla. Sanoivat myös, että jos tosi kovaksi äityy ja/tai siihen liittyy veristä vuotoa, niin sit yhteys päivystykseen. Tsemppiä kovasti! Uskon ja toivon, että on harmitonta. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Emilia1987
Kiitos kaikille tosi paljon tsempeistä ja kokemuksista ja hei, tänäänpä ei ole vuotanut ollenkaan mutta tilalle tuli ihan jäätävä turvotus koko päiväksi. Vasta iltapäivällä helpotti kun pääsin kotiin sohvalle hetkeksi o_O mä niin hemppa tiijän nuo sun tuntemukset kun samoja fiiliksiä käyny läpi, voimia!

Jospa tämä tästä, toivon vaan parasta ja tsemppiä muillekkin. Mullakin tuo alavatsakipuilu tullut tutuksi. Sekin kuulemma voi olla ihan normaalia :unsure: Ja siihen kai tässä on nyt vaan luotettava :)(y)

Voi ei miten surullisia uutisia @kuvituksia ja @Emilia1987 :'( Mutta onnea uusille plussanneille!

Minulla on tänään 5+3. Tein aamupissasta clearbluen digitestin ja se näytti "pregnant 3+". Ja samalla tänään oli ensimmäistä kertaa niin paha olo, että en pystynyt lähtemään töihin (lämpöä, pahoinvointia, syke pilvissä, heikotusta, jäätävää väsymystä, päänsärkyä). Soitin terveyskeskukseen, kun en muutakaan keksinyt ja sain iltapäiväksi ajan lääkärille, jonne pitää lähteä tunnin päästä. Nukuin aamupäivällä ja sain lopulta syötyä leipäpalasen. Äsken kävin vessassa ja minullakin alkoi rusehtava vuoto ja alavatsaa juilii.. :'( Nyt tuntuu, että kaikki romahtaa, että tässä se oli. Vaikka tiedän, että alkuraskaus ja vuoto voi olla vielä ihan normaalia, mutta jotenkin pelkään nyt vaan pahinta.. Sinne se solumöykky valuu.. :'(
 
@Beibihaaveilija Pahoinvointia kyllä vaan, alkoi viikko ennen plussaa. Eli pari viikkoa nyt ollut. En oo oksentanut, vellomainen ja etominen lähinnä. Jos jää ruokailuvälit liian pitkiksi niin tulee todella paha olo. Tähän mennessä ei ole vielä yrjöraskautta ollut, mutta pahoinvointi on ollut niin vellovaa edellisessä, että piti olla pimeässä huoneessa hiljaa pari viikkoa saikulla.

Sitten on jännä oire mikä oli edellisessäkin raskaudessa, minuu alkaa oksettaa mm. äkilliset äänet, nopea tempoinen musiikki, kaikki välähdykset, valot ja vilinä (jos vaikka katson ulos auton ikkunasta ja näkyy kun maisemat vilisee silmissä).

Pahoinvoinnista on niin ristiriitainen olo, toisaalta oireet antaa turvallisemman olon että raskaus etenee mutta toisaalta oireet on niin raskaita, varsinkin väsymys on järkkyä ja mielialan vaihtelut.

Alf & Matso rv 5
 
Voi @Emilia1987 ihana kuulla, että vuoto lakkasi! Mutta ne kauhun hetket, kun oot ajatellut, että niin kauan, kun ei tuu verta kaikki on hyvin ja sit kun sitä näkeekin! Tuntuu, että peli on menetetty samantien.

Mutta minullakin loppui rusehtava vuoto melkein yhtä yllättäin kuin se alkoikin. Voi helpotus! Toivottavasti ei ala uudelleen ja solumöykyllä olisi kaikki hyvin, säikähdyksestä huolimatta!

@sucrine Kävin eilen terveyskeskuslääkärillä. Sydänfilmi, verenpaine yms. mittaukset oli ok. Sain loppuviikon sairauslomaa ja ohjeet, että jos pahoinvointi yltyy enkä saa syötyä tai juotua niin oikea paikka on käydä hakemassa voimia keskussairaalan päivystyksestä tipasta. Unettomuuteen ei raskaanaoleville ole mitään muita kuin lääkkeettömiä hoitoja, mutta uni ja lepo ois tärkeää. Verenvuodosta kerrottuani lääkäri sanoi vain, että jumala yksin tietää kuinka käy ja nyt on vain seurattava. Se oli samaan aikaan jotenkin lohduttavaa ja lohdutonta ja kyllähän minä sen tiedän, että keskenmenolle ei lääkärit enkä minä voi yhtään mitään. Herran huomassa kai se sitten on.. Ja siihenkin ohjeet oli, että jos todella runsas vuoto alkaa ja pahat kivut vatsassa niin yhteys päivystykseen. Muuten olon salliessa saa seurailla ihan vain kotona. Siitä minun viikon kestäneestä lämpöilystä (37,1-37,5) ei lääkäri osannut sanoa oikein mitään, ehdotti, että saattaisi olla flunssa tulossa, mutta kun ei minulla viikon aikana ole tullut mitään flunssaoireita. Syke minulla on ollut taas tosi korkealla, terveyskeskuksessakin koko ajan 120. Kai siihenkin auttaisi vain se, että saisi nukuttua ja syötyä ja kävelisi paljon. Huoh.

Tänään on 5+4 ja ensimmäiseen neuvolaan 19 päivää. (Kyllä, rupesin laskemaan jo päivissä :D) Eilisen kauhukokemuksen jälkeen se varhaisultra kiinnostaisi yhä enemmän.. Antaisihan se rauhan, jos näkisi, että siellä on elämää ja alku oikeassa paikassa, mutta jos jotain onkin vialla niin eihän sille ole mitään tehtävissä. Taidan silti säästää rahani ja koittaa harjoittaa jotain zen-meditaatiota, että selviän seuraavista viikoista.. :'D
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine

Yhteistyössä