Löin lastani!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvola, oman kunnan/kaupungin sosiaalityöntekijät.. soita nyt jonnekin. Kyllä varmasti saat apua kun haet. =) Hyvä kun haluat hakea! Mun mielestä se on oikeastaan sivuseikka miksi löit, tärkeintä on ettei niin tapahdu enää uudestaan.

Nyt rauhoitat itsesi, sitten soitat sossuun, miehellesi (jos on) tai terveyskeskukseen josta osataan ohjata etiäpäin. =( tosi surullista mutta voimia sinne ja hyvä että ymmärrät itsekkin tehneesi väärin ja haluat apua

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
miksi löit?

Eihän siihen ole mitään oikeutettua syytä miksi löin. hermot meni hänen vänkkäämiseen, mutta se ei silti ollut oikein. Meillä on muutenkin lapseni kanssa ongelmia, tai ei lapsella vaan minulla. Olen käynyt (ennen tätä lyömistä) puhumassa perhekriisi keskuksessa mutta sielä sanottiin että he eivät voi vastata kysymyksiin, he vain kuuntelevat. Puhuin neuvolassa, mutta täti vain pällisteli ja lässytti.. ei sitä oikeaa apua sieltäkään. Nyt tilanne karkas käsistä. Löin lasta mahaan.. ei tullut jälkeä, mutta löin silti lujaa. :( Haluan saada apua, miksi sitä on niin vaikea saada?

Kuinka pahasti löit? Kuinka vanha lapsi ja mistä kimmastuit niin pahasti? *muoks* jahas vastasitkin jo..

Ota yhteyttä johonkin neuvolaan tai jonnekin. Sieltä kyllä varmaan ohjataan eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja kara:
miksi löit?

Eihän siihen ole mitään oikeutettua syytä miksi löin. hermot meni hänen vänkkäämiseen, mutta se ei silti ollut oikein. Meillä on muutenkin lapseni kanssa ongelmia, tai ei lapsella vaan minulla. Olen käynyt (ennen tätä lyömistä) puhumassa perhekriisi keskuksessa mutta sielä sanottiin että he eivät voi vastata kysymyksiin, he vain kuuntelevat. Puhuin neuvolassa, mutta täti vain pällisteli ja lässytti.. ei sitä oikeaa apua sieltäkään. Nyt tilanne karkas käsistä. Löin lasta mahaan.. ei tullut jälkeä, mutta löin silti lujaa. :( Haluan saada apua, miksi sitä on niin vaikea saada?

Niin ja lapseni on vasta 5-vuotias :(

(tuohon tuli jokin typerä silmänisku hymiö, ei ollut tarkoitus, miksi edes tuli.)

Alkuperäinen kirjoittaja kara:
miksi löit?

Soita nyt johonkin sossun kriisipäivystykseen, ihan takuulla tulevat kun kerrot mitä on tapahtunut.
Olen itsekin sinne kerran soittanut, en tosin lapsen lyömisestä mutta kuitenkin, tulivat samana iltana meille ja käytiin asioita läpi.

minä oon pentuna saanut tukkapöllyä ja remmiäkin ja on kuule karaissut luonnetta.VITSAKIN oli pelokkeena.EIPÄ MUN VANHEMMAT MINNEKKÄÄN ITSESTÄNSÄ SOITELLEET.SE OLI SITÄ ALKUASUKASAIKAA.

Tuntuu niin helvet.. pahalta!! itken.. tää on kauheeta! :(
Otin lapsen syliini, pyysin anteeksi ja selitin että miksi suutuin ja että oli väärin.
En halua soittaa neuvolaan.. ihan oikeesti siltä tädiltä ei saa apua. Mistä saan? Soitan sosiaalivirastoon??

hyvä et tiedostat tehneesi väärin,mutta vaikka itselläsi olisi miten huono-olo, ei se oikeuta lyömään lasta. Toivottavasti saat apua ennen kuin jotain kamalampaa tapahtuu..

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
hyvä et tiedostat tehneesi väärin,mutta vaikka itselläsi olisi miten huono-olo, ei se oikeuta lyömään lasta. Toivottavasti saat apua ennen kuin jotain kamalampaa tapahtuu..

Niinpä :( Yritän löytää jonkun sosiaalityöntekijän numeron ja soitan sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kara:
Tuntuu niin helvet.. pahalta!! itken.. tää on kauheeta! :(
Otin lapsen syliini, pyysin anteeksi ja selitin että miksi suutuin ja että oli väärin.
En halua soittaa neuvolaan.. ihan oikeesti siltä tädiltä ei saa apua. Mistä saan? Soitan sosiaalivirastoon??

Ihan sosiaalivirastoon. Vaikka siellä varmaan on puhelinajatkin, niin keskukseen soittamalla saat varmasti puhua sosiaalityöntekijän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sou:
Siis miten häntä löit, ihan nyrkillä vai läpsy?
Ensinnäkin tuskin lapsi siitä kuolee, ja tarvitsee aloittaa kamala vouhotus.

No sehän on vaan hyvä että ihminen tiedostaa tehneensä väärin ja hakee siihen apua. Lapsen kaikenlainen fyysinen kurittaminen, oli se sitten nyrkkilyönti tai läpsy, on väärin.

toivottavasti Kara sai jo tarvitsemansa avun jostain. jos ei saanut niin tuli mieleen sekin vaihtoehto, että vie lapsi lääkäriin ja sano totuudenmukaisesti lyöneesi lastasi vatsaan. ensinnäkin tarkistavat, että lapsi on kunnossa ja toisekseen. sitä kautta saat varmasti nopeasti apua itsellesi.

toivottavasti olet jo saanut apua. kerrothan löysitkö jo jostain jotain apua itsellesi?

Yhteistyössä