Loimaan kassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Tai mikä sen oikee nimi onkaan, mut kuitenkin se työttömyyskassa. Onko kukaan siinä jäsenenä? Tai tietääkö joku sen toiminnasta?
Joo, googlettamalla löytyi paljon tietoa, mut ois kiva kuulla teidän omia mielipiteitä.
Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Mua vaan pelottaa ajatus jostain Loimaan liitosta... mutta en tie siitä mitään kyllä :ashamed: Ei voi olla mitään semmosta, eihän....

Mullakin on joku hämärä muistikuva et toi nimi viittais johonkin ei niin mukavaan, en vaan muista mihin. Mutta oikeesti tällä ei varmaan oo mitään tekemistä "sen jonkun" kanssa. =)

"Loimaan kassa" eli YTK toimii ihan hyvin, jos jäät työttömäksi. Päivärahat tulee ajallaan ja asiointi netin kautta on helppoa. Korjaavat myös virheensä. Mitään erityisia palveluita kassasta ei saa, mutta ihmisiä sielläkin on töissä ja he voivat opastaa eteenpäin. Olin aikanaan YKL:n jäsen, nykyään kuitenkin "oikeassa" ammattijärjestössä, koska olen "oikeissa" töissä omalla alalla.

Mä luulin et tää Loimaan kassa on joku uus keksintö, mut ei ilmeisesti sit ookaan. Ois mulle ihan sopiva paikka kun en oo mikään ay ihminen mut toi työttömyys ois hyvä turvata.

kuuluin monta vuotta, mutta nyt kun palasin pitkältä hoitovapaalta töihin, liityin oikeaan liittoon. Jäsenmaksut on kminkin verovähennettäviä, niin on tämä parempi, tarittaessa saa mm. lakimiesapua. Ja Teppanalta 1,7 senttiä/l alennusta bensasta...

Minun mies on kuulunut siihen jo vuodesta kuokka ja kirves... tai siis jostain 90-luvulta lähtien. Eipä tuon ole juuri paljon tarvinnut siellä asioida, mutta muutaman lomautuksen aikana kaikki toimi hyvin.
Oli aikanaan yksityisten työttömyyskassa, mutta nyt nimellä yleinen työttömyyskassa. Jäsenmaksu ei ole kovin suuri ja sama työttömyysturva kuin liittojen kassoillakin. Sopii juuri, esim. mieheni tyyppiselle "ei liiton ihmiselle". Jos haluaa sitten ammattiliitolta jotain tukea tms. niin sitten ei varmaan kannata tuonne liittyä. Itse liputan tuon puolesta.