Lohduttakaa mua ja listatkaa teidänkin raskausoireita? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinpurrinmur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrinpurrinmur

Vieras
Tässä rv 16+4, neljäs raskaus, 2 onnistunutta ( 1 alatie ja 1 sektio)ja 1 keskeytynyt keskenmeno rv 13 viime vuonna. Nooh.. Mutta näitä ihania oireita : ällöttää. Usein. Ja ei ollut alussa mitään pahoinvointia (edellisissä ollut ja viimeksi oli paha hyperemesiskin) , luulin jo päässeeni helpolla kunnes nyt viikon ajan oksettanut 24/7 ja 2 kertaa oksentanutkin. Oksennuskammoinen vielä oon. :D Univaikeudet! Nukun putkeen noin 4 h ja sitten monen tunnin valvomisen jälkeen saan otettua vielä aamupäikkärit. Yleensä hyvät unenlahjat... Päänsärky. Kivistää ja supistelee. Huimaa. Hemoglobini 100 jotain. Pissattaa, KOKOAJAN. Jotain todella outoja ahdistusoireita tulee... Hetkittäin just sellainen epätodellinen olo eikä mikään tunnu miltään. :O päivittäin. Tykytyksiä, lisälyöntejä, hengenahdistusta. Vihlontaa jommallakummalla (yleensä oikealla) puolella mahaa. Oisko sektio ja umpparikiinnikkeet? Tukkoinen olo. Väsy. Jne...

Kertokaa siis kokemuksianne? Varsinkin ne ahdistusolot ym ihmetyttää??? :O

Väsyttää ihan kauheasti. Hiivatulehdus säännöllisin väliajoin. Olen sairaana vähän väliä, yleensä en koskaan. Mutta on jotain positiivista, kaikki makea ei maistu hyvältä. Jäätelö kyllä mutta muut ei! Puolessavälissä ollaan nyt!

no,selkää koskee ja jatkuva vessahätä,öisinkin ja jatkuva nälkä joka sekin muistuttaa itsestään aamuöisin.Ja toisinkun Taika:lle,mulle maistuu kaikki makea :) viikkoja 33+

saamattomuus, mielialojen vaihtelu, sisäänpäinkääntyneisyys (todella vierasta minulle!) tällä hetkellä en halua enää olla tekemisissä kenekään kanssa. Rv37+5

Mullakin vastustuskyky heikkona, tarttu ärsyttävä kesälentsu, kiva näin hiostavalla.. :P Muuten on nyt aika jees olo, alumpana oli kipuja, jomotuksia, välillä on ollu liitoskipujakin, pissattaa aika reippaasti. Öisin joskus herää eikä saa millään unta, mutta saatan silloin lueskella suosiolla hetken, niin taas nukuttaa :) Mulla viikkoja 23+0.

Tsemppaukset niille, joilla vaikeemmat olotilat, onneks se ei oo pysyvää :D

NÄRÄSTYS! Onneksi ei joka päivä vaivaa, mutta ristus sitä korvennusta... Saa olla tarkkana mitä syö ja juo. Maitotuotteita kun vetää niin pysyy poissa, mutta kun alhaisen hb:n vuoksi pitäisi rautaakin saada, ja maitohan sitten taas hidastaa sen imeytymistä... Huoh. : /

Rv 33+1

[QUOTE="jotain";28651153]Hg alhainen= huimaa, verensokerit heittelee, väsyttää. Mielialat vaihtelee jne[/QUOTE]

Elohopea?

Ap:lle: kunhan 25 viikkoa vielä kestät, niin sitten se on ohi!!!

Viimeksi muokattu:
Alussa, järkyttävä väsymys ja 24/7 kuvotus + oksentelu.

Loppuraskaus: turvotus, peräpukamat, väsymys, närästys, ummetus... you name it.

Koko raskauden aikana: pissalla kävin varmaan tunnin/parin välein, niin öin kuin päivinkin. Se oli jotain järkyttävää.

Rv 30, vaivat tulee tässä: pissalla juokseminen, närästys, päänsärky, ruokahaluttomuus, supistelu, tolkuton väsymys, ärtyneisyys, hikoilu, pahoinvointi, alapään vihlominen..... Tässä nyt ne yleisimmät tällähetkellä :/

Mulla nyt rv 32+ ja oireita löytyy paljon. Selkä on kipeä, jos vähänkin puuhastelee, suonen vedot jaloissa estävät nukkumisen öisin, liitoskipuja, ajoittaista närästystä, vessassa ravaamista pitkin yötä, jaktuvasti harjoitussupistuksia, jotka eivät käy kipeää, mutta ovat epämiellyttäviä. Lisäksi olen todella ärtynyt mieheeni nykyään, pistän senkin raskausoireeksi, tavallisesti ei ihan noin paljon ärsytä :D

Yhteistyössä