Löytyykö keltään HYVÄÄ kinkkupiirakan ohjetta?

  • Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti
Muropohja. (tee itse tai valmis)

Kinkkusuikaleita n3dl
Porkkanaraastetta n2dl
pätkä purjoa hienonnettuna
pestoa 2rkl
aurinkokuvattuja tomaatteja paloiteltuna 6 kpl
mustaa pippuria
suolaa
kermaviiliä (kevytkin käy)
juustoraastetta n 1,5 dl

painele taikina piirakkavuokaan, täyte sekaisin, paista 200asteessa 30-35 min

ps. korpelan kevytkinkkusuikaleet on tosi hyviä. Maistuvat sopivasti savulle!

:) herkkuhetkiä!
 
Tää on ihan loistava resepti - helppo ja maukas:

Pohja:
150 g margariinia
3 dl jauhoja
0,5 tl suolaa
0,5 dl kylmää vettä

Täyte:
200 g palvikinkkua
1 paprika
200 g Emmental-juustoa
3 kananmunaa
1 prk kermaviiliä
0,5 tl valkopippuria
1 tl paprikajauhetta
1 tl valkosipulijauhetta

1. Nypi rasva, jauhot ja suola murumaiseksi ja lisää vesi. Sekoita nopeasti tasaiseksi. Painele piirakkavuoan pohjalle ja reunoille.
2. Kuutioi kinkku, paprika ja juusto. Levitä pohjalle.
3. Vatkaa munien rakenne rikki ja sekoita joukkoon kermaviili sekä mausteet (voit tehdä tämän taikinan kulhossa, säästät tiskiä). Kaada vuokaan.
3. Paista 200 asteessa alatasolla n. 40 minuuttia.
 
Tämä eka ohje oli sairaan hyvää ja nopea valmistaa, mut tua muropohja mua vähän kummastutaa, kun pohja on makea ja sörsselit suolaisia..
Mun mielestä nypitty voitaikina kermaviilillä höystettynä sopisi paremmin pohjaksi?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2004 klo 22:56 tellu kirjoitti:
Tämä eka ohje oli sairaan hyvää ja nopea valmistaa, mut tua muropohja mua vähän kummastutaa, kun pohja on makea ja sörsselit suolaisia..
Mun mielestä nypitty voitaikina kermaviilillä höystettynä sopisi paremmin pohjaksi?!
Muropohjalla tarkoitin tavallista piirakkataikinaa (vehnäjauho, margariini, leivinjauhe, suola , eli jauhot nypitään rasvan sekaan) Voipi olla että taikinasta käytetään eri nimiä.... :)
 
20.06.2004 klo 21:02 Tikru kirjoitti"]

Muropohjalla tarkoitin tavallista piirakkataikinaa (vehnäjauho, margariini, leivinjauhe, suola , eli jauhot nypitään rasvan sekaan) Voipi olla että taikinasta käytetään eri nimiä.... :)

En haluaisi mitenkään "viisastella", mutta muropohjalla todellakin tarkoitetaan munista, sokerista, rasvasta ja jauhoista valmistettua makeaa pohjaa. Kuvaamasi taikina on nypitty voitaikina tai sekoitettu, jos siihen sekoitetaan sekaan esim. vettä, kermaviiliä yms.
No ei se mitään, piirakka tuli tehtyä kyseisellä ohjeella ja maistui aika jänskälle, kuten jo olen kertonut. Seuraavalla kerralla valmistan vaan sen suolaisella pohjalla =)
 

Yhteistyössä