löysin eilen pankkikortin,palautin sen pankkiin ja sain 10?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
:laugh: :laugh: :laugh:

Mahtaa ap ens kerralla pitää turpansa visusti palstalla kiinni jos löytää jotain... :D

ei pidä!
miksi pitäisin?? :)

Ihan vinkkinä kuitenkin, että tuo kielenkäyttösi, nimittely ja kiroilu on aika ikävää.

nimittely?
oonko mä niin tehny? :/

Katsopa kirjoitksia alusta alkaen. Se, etteivät kysymykset ja kommentit ollet haluamasi kaltaisia, ei poista sitä tosiseikkaa, ettei niissä käytetty kiroilua tms. Sinä hiillyit ensin, huusit veetä, käytit aika tökeröitä kommentteja... ja syytit muita.

Se vain on niin, että asioista voi olla eri mieltä. Kun teet aloiuksen, voit varautua siihen, ettei kaikki ole kanssasi samaa mieltä ja sinulta kysellään motiivejasi. Ja monesti usea ihminen kysyy samaa yhä aikaa.

Jos hermot ei kestä, niin ehkä tauko olisi paikallaan, tai ainakin ketjujen aloittamisen jättäminen hetkeksi?

en oletakkaa kaikkien olevan mun kaa samaa mieltä! ;)

Tulipa tuossa mieleeni eräs tapaus vuosia takaperin kun elettiin vielä markka-aikaa. Mun edellä oleva mies oli ottamassa automaatista rahaa. No, kuitti ja kortti tuli takas, rahoja ei näkynyt, kone ilmoitti vikaa. Mies siitä sitten lähti vihoissaan viereiseen pankkiin ja minä siirryin automaatille. No siinä se sit työnsi mulle ne edellisen asiakkaan rahat. Hän nosti niin paljon kuin kerralla pystyi. Kaverin kanssa siinä hieman tuumattiin, et otetaanko rahat ja häivytään (mulla oli tilillä tasan satanen ja sillä piti maksaa sähkö ja kuukauden ruoat). No, rehellisyyden nimissä otettiin rahat ja mentiin etsimään sitä miestä pankista ja löydettiin myös. Annettiin rahat hänelle ja mitä kiitokseksi saatiin...haukkuja vaan. Me olimme varkaita ja pahantekijöitä vaikka konehan se temppuili. Minä odotin sentään kiitosta. Siitä opin, että eipä näköjään kannata olla rehellinen. Jokaisen setelin, jonka olen esim. kaupassa löytänyt, olen pitänyt itse. Muutaman kerran olen kaupasta löytänyt myös pankkikortteja. Olen vienyt ne pankkiin ja ottanut löytöpalkkion vastaan. Olkoonkin se raha vaikka omistajan viimeinen kymppi. Kerran löysin koko lompakon rahoineen päivineen. Sen vein suoraan poliisilaitokselle ja jätin yhteystietoni. Myöhemmin mulle soitettiin ja tarjottiin löytöpalkkiota. Sillloin tyydyin pelkkään kiitokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Tulipa tuossa mieleeni eräs tapaus vuosia takaperin kun elettiin vielä markka-aikaa. Mun edellä oleva mies oli ottamassa automaatista rahaa. No, kuitti ja kortti tuli takas, rahoja ei näkynyt, kone ilmoitti vikaa. Mies siitä sitten lähti vihoissaan viereiseen pankkiin ja minä siirryin automaatille. No siinä se sit työnsi mulle ne edellisen asiakkaan rahat. Hän nosti niin paljon kuin kerralla pystyi. Kaverin kanssa siinä hieman tuumattiin, et otetaanko rahat ja häivytään (mulla oli tilillä tasan satanen ja sillä piti maksaa sähkö ja kuukauden ruoat). No, rehellisyyden nimissä otettiin rahat ja mentiin etsimään sitä miestä pankista ja löydettiin myös. Annettiin rahat hänelle ja mitä kiitokseksi saatiin...haukkuja vaan. Me olimme varkaita ja pahantekijöitä vaikka konehan se temppuili. Minä odotin sentään kiitosta. Siitä opin, että eipä näköjään kannata olla rehellinen. Jokaisen setelin, jonka olen esim. kaupassa löytänyt, olen pitänyt itse. Muutaman kerran olen kaupasta löytänyt myös pankkikortteja. Olen vienyt ne pankkiin ja ottanut löytöpalkkion vastaan. Olkoonkin se raha vaikka omistajan viimeinen kymppi. Kerran löysin koko lompakon rahoineen päivineen. Sen vein suoraan poliisilaitokselle ja jätin yhteystietoni. Myöhemmin mulle soitettiin ja tarjottiin löytöpalkkiota. Sillloin tyydyin pelkkään kiitokseen.

mut kun olet pankkikortin löytänyt, niin oletko soitellut pankkeihin et mitä palauttamisesta saa? siitä tässä on kysymys, ei siitä et palautti kortin.

mut kun olet pankkikortin löytänyt, niin oletko soitellut pankkeihin et mitä palauttamisesta saa? siitä tässä on kysymys, ei siitä et palautti kortin.[/quote]

No en ole. Mut joka pankinhan pitää maksaa sama summa. Olen vienyt kaikki kortit lähimpään, matkalla olevaan pankkiin. Itse asiassa kaikki kortit on olleet op:n ja sinne olen ne myös vienyt. Varmaankin kortti on noin palautunut nopeimmin omistajalleen.
Se muuten oli minusta törkeetä kun kerran muinoin automaatti nielas mun kortin jonkun käyttöhäiriön takia. Menin heti omaan pankkiin kyselemään, että milloin saan kortin takaisin. No, siinä meni reilu viikko sain korttini. Seuraavassa tiliotteessa odottikin ylläri, nimittäin löytöpalkkio oli peritty...kukakohan sen kortin oli mahdollisesti löytänyt sieltä automaatin uumenista, pankkivirkailijako :whistle: No, se raha palautettiin mulle myöhemmin ja pahoiteltiin virhettä....

Mutta mua silti kyllä ihmetyttää, että pitäisi odottaa jotain löytypalkkioo. mutta tätä tää on nykyään, kenellekkään ei voi tehdä palvelusta jos siitä ei itse hyödy jotenkin. Itsekkäitä ja ahneita nykyään ollaan ja se korostuu aina vaan, mitä enemmän mä luen täällä näitä juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

mut kun olet pankkikortin löytänyt, niin oletko soitellut pankkeihin et mitä palauttamisesta saa? siitä tässä on kysymys, ei siitä et palautti kortin.

siis voi vittu! mä soitin pankkiin ja kerroin et löysin kortin ja et sulkevatko he sen jos annan kortin numeron,pyysivät palauttamaan ja samaan hengen vetoon kysyin et saako siitä muute mitää palkkiota!
vaikkei olisi saanut ni olisin tottakai palauttanut kortin!

mä olin kerran unohtanut koko laukkuni leikkipuistoon. siellä oli kännykkä,rahapussi,avaimet ym se oli pari tuntia ollut kadoksissa sitten mun äiti soitti kysy et oliko multa mitään hävinnyt mä sit vaan ei mitään. no se joka löysi mun laukun oli saanut puhelintiedot mun äitin puhelimeen ( kattonut kelakortista mun tiedot) vaikka äitini asui 100km päässä musta
no se joka löysi oli antanut osotteensa kävin sen sieltä hakemassa ja se äiti kerto että sen 4v tyttö oli sen löytäny. annoin tytölle 20e löytöpalkkion ja kiitin paljon

no näköjää joka pankki ei maksa samaa summaa!
soitin kahteen POP:n konttoriin ja toisessa tarjottiin kahvilippu ja toisessa sanottii heti et palkkio tulee siis rahana!

Mikä ihme teitä oikein vaivaa ??? :o :o Kyllä määkin olisin valmis 10e maksamaan saadessani lomppakkoni ajokortteineen takaisin, vaikka rahaa ei olisi juuri mitään! Kummallista porukkaa kaikesta saatte aina jonkin tappelun aikan!!

Yhteistyössä