Listatkaa asiat jotka ärsyttävät miniöissä

Vastapainoksi aiemmalle kysymykselle, pohtikaamme porukalla, mikä ärsyttää miniöissä??? Eikös täällä isovanhemopien sivuilla ole meitä, joilla on anoppien lisäksi myös miniöitä.
Minua ainakin ärsyttää
- huono käytös kanssaihmisä kohtaan
 
vanha huuhkaja
Minä koen loukkaavana sellaisen toisten ihmisten mitätöinnin.
Tokihan nuoret ihmiset ovat hyvin koulutettuja ja asiantuntijoita omalla alallaan, mutta ei silti tarkoita sitä että me vanhempi sukupolvi olisimme "kivikaudelta".
Nuoret äidit lukevat lastenhoito-oppaita ja heidän mielestään sieltä löytyy se ainoa totuus.Mitään ei voida tehdä toisin kun neuvolassa sanotaan, ei uskalleta/haluta käyttää "maalaisjärkeä" - sehän on vanhanaikaista.

Mutta sehän on totuus, että pienten lasten tarpeet on ollut maailman sivu samat; ravintoa, turvaa ja rakkautta jne. ja joskus se anoppipahan vanha kosti voisi olla hyvin käyttökelpoinen.

Meillä kolmivuotiaalla lapsenlapsella on kova uhmaikä, joka aikaajoin ilmenee hillittömänä parkumisena. Lapsen äiti on päättänyt että siihen on ainoa konsti pitää lasta sylissä. Viimeisellä kyläreissulla 3 v. parkui neljästä tunnista pari äitinsä sylissä. Siihen ei passaa mummon eikä vaarin puuttua, mutta neitipä tämän huomattuaan jatkoi parkumistaan saadakseen meidän huomion. Jos varovasti ehdottaa jotain millä saisi 3 v.n huomioon muualle, äiti tokaisee, anna mun hoitaa tää, tää on mun lapsi. No siitä vaan... mutta viiden lapsen vanhemmilla, siis meillä isovanhemmilla olisi ehkä ollut jotain annettavaa siihenkin tilanteeseen, ihan kaikille helpotukseksi, sekä 3 v;lle että äidille jonka hermot oli katkeamaisillaan....
 
kylläpä on uskomatonta puhetta!viiden lapsen vanhemmalla..huh!menisitte itseenne ja miettisitte vähän puheitanne,jos äiti haluaa hoitaa itse lapsensa niin on se noin kamala asia,oisitte tyytyväisiä vaan että lapsenlapsillanne on niin hyvä äiti että haluaa itse hoitaa eikä ole aina kärkkymässä isovanhempien hoitoapua ja neuvoja.sehän on vaan hyvä asia!!ole mieluummin tukena ja apuna jos he sitä kaipaavat kun tuputat neuvoja,sillä vaan voi olla päinvastanen hyöty,hermot voi äidillä mennä enemmän riekaleiksi!kyllä äidit tietää mikä lapselle paras.nehän sitä eniten hoitavatkin
 
Miniässä ärsyttää kun se imettää pitkään, käyttää kestovaippoja, ei halua että sen 9kk ikäistä lasta ruokitaan leivän muruilla pöydän reunalta kuin jotain koiraa, se ettei miniä halua antaa vauvaa yökylään (annan tosi mielelläni isompana, mutta en vauvaa koska ei ymmärrä mihin äiti on kadonnut niin pitkäksi ajaksi) ja muutenkin se että kun tulen anoppilaan en hylkää lastani anopin hoidettavaksi vaan kannan vastuuni lapsesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Miniässä ärsyttää kun se imettää pitkään, käyttää kestovaippoja, ei halua että sen 9kk ikäistä lasta ruokitaan leivän muruilla pöydän reunalta kuin jotain koiraa, se ettei miniä halua antaa vauvaa yökylään (annan tosi mielelläni isompana, mutta en vauvaa koska ei ymmärrä mihin äiti on kadonnut niin pitkäksi ajaksi) ja muutenkin se että kun tulen anoppilaan en hylkää lastani anopin hoidettavaksi vaan kannan vastuuni lapsesta.
samaa mieltä

=) Se on varmaan miniöissä ärsyttävää kun hoitavat itse omat lapsensa :whistle:
 

Yhteistyössä