Listataas paikkoja, jotka ihania!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäloma, kiitos :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäloma, kiitos :D

Vieras
Nyt listaukseen kaikki ihanat paikat, joissa kannattaa käydä kesällä?!? :) Meillä kesäloman suunnittelu alkaa aina hyvissä ajoin, joten nyt jo ois kiva kuulla paikkoja, joissa kannattaa käydä. Suomessa siis. Meillä 1 lapsi, joten hänen mukaansa mennä. :)

Tällä hetkellä listassa: Tampereen pispala ja kämmenniemi (nämä lähinnä siksi, koska haluan tietää millaista seutua, jos sinne vaikka muuttas) sekä raatteentie, miestä kiinnostaa, ja muumimaailma :)

riippuu missäpäin suomea?
Korkeasaari on ihana, samoin Ähtärin eläinpuisto. Huvipuistot. Minkä ikäinen lapsi teillä, helpompi listata. Oma suosikki on ehdottomasti merenrantaseudut.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
riippuu missäpäin suomea?
Korkeasaari on ihana, samoin Ähtärin eläinpuisto. Huvipuistot. Minkä ikäinen lapsi teillä, helpompi listata. Oma suosikki on ehdottomasti merenrantaseudut.

Lapsi täytti viime viikolla vuoden, joten kesällä on puolitoista vuotias <3 :)

Itse asutaan pohjois-pohjanmaalla, saapi olla etelään taikka pohjoseen :) ps. Oulu nähty, liian monesti :D

Jukumaa, SaniFani, Ohtakarin ja Hiekkasärkkien rannat. Tuon ikäinen ei vielä välttämättä mitään kaipaa, joten menkää vaan minne itse haluatte, pikkuinen tykkää ihan varmasti=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jukumaa, SaniFani, Ohtakarin ja Hiekkasärkkien rannat. Tuon ikäinen ei vielä välttämättä mitään kaipaa, joten menkää vaan minne itse haluatte, pikkuinen tykkää ihan varmasti=)

Kalajokikin nähty liian monta kertaa :D Ja rannat tuo mieleen vaan teinivuosien örvellys juhannukset :D Asutaan melko lähellä kalajokea :D

Me tykätään luontokohteista; kaikissa kansallispuistoissa on lyhyenlaisia, helppoja päiväretkeilyyn sopivia polkuja. Lapsena käytiin Pyhähäkissä, siellä saa kokea ikivanhaa metsää.

Kivaa on myös ajaa paikasta toiseen niin, että katselee vaihtoehtoisia reittejä kartasta - usein ne on vanhoja teitä, jotka on sittemmin oiottu isolla tiellä. Esim. Oulu-Kuusamo -tie on tehty vasta joskus 60-luvulla, ja vanha tie kiertelee useassa kohdassa tien sivuilla, samoin muistan että rannikkotie on oiottu, mutta vanhan tien varressa ovat vanhat kylät. Hämeessäkin löytyy sivuteiltä ikivanhoja asutusmaisemia, turmeltumatonta maaseutua.

Savonlinna on tunnelmallinen paikka, Lappeenrannassa oli paljon nähtävää, Kymenlaakso (Anjalan kartanomuseo saa erityismaininnan lasten huomioimisesta, vieressä on myös voimalaitos ja tehdasmuseo), Turku, Jyväskylä, Taivalkoski, Rovaniemi, Hailuoto... Suomi on täynnä!

Noin pieni ei kummia juttuja kaipaa. Varmaan joku eläintarha jos lapsi tykkää eläimistä.
Monissa kaupungeissa on ilmainen kaupunkipuisto lapsille ja ovat tosi kivoja Porissa ja Turussa on käyty. Zoolandia ja muumimaa käy myös. Tosin voisitte listata mihin itse haluatte ja katsoa mitä sielä on tarjolla lapsille ja päättää paikka sen mukaan mikä lapsen kannalta ehkä kivoin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Noin pieni ei kummia juttuja kaipaa. Varmaan joku eläintarha jos lapsi tykkää eläimistä.
Monissa kaupungeissa on ilmainen kaupunkipuisto lapsille ja ovat tosi kivoja Porissa ja Turussa on käyty. Zoolandia ja muumimaa käy myös. Tosin voisitte listata mihin itse haluatte ja katsoa mitä sielä on tarjolla lapsille ja päättää paikka sen mukaan mikä lapsen kannalta ehkä kivoin.

Joo, eihän tyttö vielä niin tajuakkaan, mut aattelin silti sanoa, että meillä on 1 vuotias tyttö ja hänen mukaan mennään, siksi sanoin, ettette ehdota mitään baari kierrosksia, tai jotain pinkin keikkaa :)

elàmyksià voi saada ihan mistà vaan, vaikka retkestà mustikkametsààn tai vaikka làhirantsusta, tai kesàiseltà torilta. kummallista kyllà melkein joka paikasta lòytyy joku turistikohdekin. hyvàà kesàn odotusta teille kaikille :)

Noniin, listaan löysi tiensä muumimaailma, se olikin jo ehdoton ykkönen jo aikaa sitten, en vaan muistanut sitä listaan kirjata. Myös titi-nallen talo, puuhamaa, suomenlinna, korkeasaari (vaikka siellä viime kesänä kyllä käytiinkin) sekä kylmäpihlajan majakkasaari :) Lisäks itse kekkasin flamingo span, hoplopi (näitä nyt on melkeen joka kaupungissa) :) Lisää ehdotuksia otetaan vatsaan!

Yhteistyössä