Listataanko ruokia, mitä koko perhe syö mielellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zenn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zenn"

Vieras
Jos saisi uusia virikkeitä :)

Meidän perheeseen kuuluu minä :) mies ja 1.5v maitoallergikkotaapero

Yksi herkkuruoista on sellainen risoton tyyppinen, eli sisältää, kanaa, pekonia, valkosipulia, sipulia, inkivääriä, runsaskätisesti clihimausteseosta, pari kuivattua birds eye-chiliä, mustapippuria, sitruunaruohoa, riisiä, valkoista balsamico-etikkaa, loraus kala-kastiketta, kanafondia, vettä, kasviksia oman maun mukaan, yleensä porkkanaa, herkkusienia ja oliiveja ja loppuvaiheessa vielä purkki kookoskermaa joukkoon.

Meillä maistuu tosi-tosi-tosihyvin kaikille (2 alle 4v lasta, 2 aikuista):

sydänmakaronista ja naudanpaistijauhelihasta tehty makaronilaatikko
juustoinen lohikeitto, jossa myös katkarapuja
riisipuuro

Kaikki keitot, makarooniruuat, jauheliharuuat,kanaruuat ovat meillä suosikeita.

Ruuissa ei kannata olla mitään tosi erikoisia aineosia koska silloin ei lapsille maistu. kaikki normit vihannekset käy mutta sienet ei käy.

Meidän perheen lemppareita ovat makaronilaatikko, makkarakastikse, keitot, karjalanpaisti, kiusaukset, nakit ja muusi yms tosi perusruoka. Myös pastat eri kastikkeilla ovat suurta herkkua.
Meillä mun ja miehen lisäksi poika 4v.

Kivasti tullut uusia vinkkejä :) Hienoa :)

Mä muuten olen aina miettinyt miten ne ns. erikoisemmat kasvikset määritellään ja mikä tekee niistä erikoisempia? Olen itse yrittänyt antaa lapselle heti pienestä pitäen mahdollisimman monipuolisesti kaikkea korostamatta minkään erikoisuutta, tosin meillä on melkoinen fuusiokeittiö muutenkin :D

Minäpäs laitan vielä toisenkin meidän perheen herkun, lihapullat tomaattikastikkeessa hyvän pastan kera, sellaisin pienin muutoksin, että lihapulliin laitetaan pikkasen pekonia :D ja kastikkeeseen pikkasen chiliä ja aikuisille lisäksi tippa kunnon chilikastiketta ja parmesania päälle.

Jos lapsemme voisi käyttää maitotuotteita laittaisimme lihapulliin parmesania tai fetaa.

Lähes kaikki, meillä 6v, 5v, 2v, 1v ja aikuiset.
Muussi, jauhelihakastike, lindströmin pihvit, lihapullat, uunilohi, kana+riisi, tortillat (tosin 1v ei näitä syö), lasagne, siskonmakkara keitto + muutkin keitot.

Itse valmistetut pinaatti letut, spagetti menee tarkuu varmasti myös.

5v lempiruoka on kuulemma kaurapuuro, 6v perunamuussi ja jauhelihakastike (kun nyt äsken kysyin)

Yhteistyössä