Lisääntyykö maidontuotanto jos vauva imee tyhjää tissiä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Saako se imettyä vielä vaikkei lypsämällä tulisi?
Vauva imee aina tissit tyhjiksi ja jatkaa vielä imemistä kunnes nukahtaa. Voiko tää lisätä maidontuotantoa? Oon ajatellut että on hyvä antaa imeä vaikkei maitoa enää tulisi.

"shhh"
Onhan se tavallaan sellaista tilausta seuraavalle imetyskerralle.
Se että pumppaamalla ei tule mitään, ei muuten kerro mitään siitä, onko rinnassa maitoa vai ei. Voi olla, että ei tule pumppaamalla ulos, mutta lapsi saa maidon tulemaan. Maitohan ei tule rinnasta jatkuvana virtana, vaan välissä on taukoja, joiden aikana lapsi mm. rintaa painelemalla heruttaa maitoa taas tulemaan.

I(h)mettelijä
Kyllä se vauva sieltä aina muutaman oikein rasvaisen tipan saa, vaikka pumpulla ei enää mitään irti saisikaan. Ja kyllä se lisää maidontuotantoa.

Eikä vauva pidä tissiä huvituttina, vaan huvituttia tissin korvikkeena ;)

"vieras"
Maidontuotannon lisäämisestä en ole varma (kai se lisää,jos kerran tissi luulee että kysyntää olis enemmän kun tarjontaa),mutta vahva uniassosiaatio tuosta kyllä kehittyy todella helposti. Mutta,kuten sanottu,jos sua ei haittaa että vauva ei osaa (kohta) nukahtaa mitenkään muuten kun tissi suussa,niin..anna mennä?

"vieras"
kyllä lisää maidontuotantoa! Vauva saa imettyä rinnan paremmin tyhjiin kuin mitä rintapumpulla. Itse kerran pumppasin rinnan rintapumpulla niin tyhjäksi kuin vain sain ja annoin sen jälkeen heti rinnan vauvalle.. Vauva veteli onnellisena pitkiä kulauksia rinnasta, josta pumpulla sain heruteltua enää vain tippoja. Ja vaikka rinta tuntuu tyhjältä, niin sitä se ei suinkaan ole.

Kyllä lisää maidontuotantoa, ja saattaahan se sieltä saada rasvaista takamaitoa. Etumaitohan on sitä "kevyempää" versiota ja takamaito joka on tiukemmassa, sitä rasvaisempaa..
Pumppaushan ei sinänsä kerro mitään maidontulosta, jotkut eivät koskaan heru pumpulle ollenkaan vaikka vauva kasvaisi täysimetyksellä hyvin. Mulla tulee pumpatessa aika vähän, vaikka tyttö kasvaakin hyvää vauhtia omalla maidolla. Myös pumpuissa on eroa, ainulle ja emmalle en heru yhtään.

Yhteistyössä