Lisää leikkauksia tiedossa

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Hammaslääkäri soitti tänään, kun oli kattonut mun eilen otetut röntgenkuvat. Kun pitää siis olla Tampereelle lausunto mun hampaista sitä tekonivelleikkausta varten.

No mulla on kaikki 4 viisaudenhammasta ja yksi on siinä mallilla, että se pitää saada pois. Kaikki tietysti otetaan pois, mutta tuo yksi pitäisi saada pois kuulemma mieluusti ennen sitä heinäkuun leikkausta. Hammaslääkäri sanoi laittavansa kiireellisen lähetteen, että saa nähdä kuinka käy.

Mutta kuinka viisaudenhampaat poistetaan leikkauksessa? Puudutuksessa? Hammaslääkäri meinas, että jos kaksi saisi otettua samalla kertaa.

lähtee yl.helposti. alhaalta joudutaan usein vähän leikkaaman ientä että hammas saadaan irti. puuduttavat varmasti hyvin.puudutus on siis ihan sama mitä käytetään muissakin hammastoimenpiteissä esim.paikkauksessa..etkä tunne kipua toimenpiteessä,mutta jälkisärky voi olla aika kovaa. saman puolen hampaat poistetaan usein samalla kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
lähtee yl.helposti. alhaalta joudutaan usein vähän leikkaaman ientä että hammas saadaan irti. puuduttavat varmasti hyvin.puudutus on siis ihan sama mitä käytetään muissakin hammastoimenpiteissä esim.paikkauksessa..etkä tunne kipua toimenpiteessä,mutta jälkisärky voi olla aika kovaa. saman puolen hampaat poistetaan usein samalla kertaa.

Voiko siinä iskeä paniikki? Kun mä pelkään, että alan panikoimaan ennen leikkausta. Mulle joskus laitettiin ihon alle sellainen "portti" tiputusta varten. Mulle sanottiin, että saan rauhoittavia jos siltä tuntuu. Ajattelin pärjääväni ilman, mutta vähän ennen toimenpidettä paniikki iski enkä pystynyt rauhoittamaan itteäni ajatuksillani. Yritin siis rauhoitella itteäni, mutta ei se onnistunut.

Mä ajattelin otsikon peruusteella, että tämä on joku taantumaan liittyvä avaus, jossa puhutaan taloudellisista leikkauksista.

Mulla on vedetty puudutuksessa yläviisurit samalla kertaa. Ei ongelmia. Ja leikattu yksi alhaalta, ei isoja ongelmia. Paljon kamalampaa oli yksittäisen hampaan poisto keskeltä hammasrivistöä, joka oli juurestaan niin pahoin tulehtunut,ettei juurihoitokaan auttanut.

Yhteistyössä