Limpparin juomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Mua jokseenkin häiritsee "anoppilan" perheen tapa juoda litroittain limpparia. Kokista juodaan päivässä vaikka kuinka paljon, se on opetettu jo pienille lapsille. 4v. vetää limukkaa ja äitinsä on omien sanojensa mukaan koukussa kokikseen, sitä menee litra päivässä.
Minä en osaa juoda limukkaa, enkä ole omaa 4-vuotiastani limukalle opettanut. "Anoppi" kantaa meille limsaa ja ne jää juomatta. Sitten tulee haloo että eikö kelpaa. :(

Mä juon limpparia paljon, mutta lapsia en siihen opeta. Eikä poika edes pyydä, tietää että on äiskän juoma.. :whistle: Saa toki maistaa mut siihen on jäänyt.
Etkö voi anopille sanoa että teillä ei tule limuja juotua?

Ensinnäkin limukka on sanana aivan kamala! Mutta joo, ei ole hyvä tapa siirtää lapsille, itsekin syön kaikenlaista epäterveellistä ja juon limua yms. mutta silti en niitä pienille lapsille antaisi kuin kohtuudella. Huonompia vaihtoehtojakin kyllä löytyy kuin limu esim.kalja. Meidän mummolassa menee kaljaa vähintään pari tölkkiä/päivässä ja viikonloppuisin enemmän. En tykkää :(

En ilkeä sanoa ettei toisi. Mutta pointti oli lähinnä se, että he ovat pulleaa väkeä, hampaat kaikilla paskana. Miten voisin sanoa että limukka on luultavasti suurin syy?

Hih, me sanottiin ukille ettei pikkupojat saa lipittää lomareissulla paljoa kokista. Ukki ei ollut sitten antanut yhtään kokista, vaan fantaa senkin edestä. :xmas: Seuraavalla kerralla keskustelemme hiukan pidempään tuosta,, :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ilkeä sanoa ettei toisi. Mutta pointti oli lähinnä se, että he ovat pulleaa väkeä, hampaat kaikilla paskana. Miten voisin sanoa että limukka on luultavasti suurin syy?

No mutta täytyykö sun heille siitä sanoa? Kaippa tietävät itsekin, vaan kun eivät välitä. Mut sinuna sanoisin että te ette toimi samoin, siis ettei tarvitse sun lapsille niitä tarjota.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Hih, me sanottiin ukille ettei pikkupojat saa lipittää lomareissulla paljoa kokista. Ukki ei ollut sitten antanut yhtään kokista, vaan fantaa senkin edestä. :xmas: Seuraavalla kerralla keskustelemme hiukan pidempään tuosta,, :xmas:

miehen logiikka :laugh:
sori :ashamed:

Sillä sanoin "anoppila" kun ollaan aika uusia tuttavuuksia. Mulla lapsi, jolle ei maistu limppa koska ei ole oppinut siihen. Häiritsee jokseenkin tuo limukan juonti kun jokaisella hampaissa mätää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sillä sanoin "anoppila" kun ollaan aika uusia tuttavuuksia. Mulla lapsi, jolle ei maistu limppa koska ei ole oppinut siihen. Häiritsee jokseenkin tuo limukan juonti kun jokaisella hampaissa mätää. :(

Mutta hampaiden kunto yms. haitat on heidän oma asia... Teet vaan selväksi, että sun lapselle ei sitä saa juottaa.

Yhteistyössä