limatulppako?vai mikä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Charlotte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Charlotte

Vieras
Voiko olla limatulppaa kun pyyhkiessä paperiin jää aika paljon kirkasta paksua,venyvää limaa tmv???
Sitä kun on irronnut jo viikon päivät,mut silti ei ole synnytys lähtenyt käyntiin.
Vai kuuluuko se tulla kerralla,isona klönttinä jossa on veriviiruja?

Limatulppa on kuulemma ennemminkin liisterimäinen klöntti. Itse en sellaista ole huomannut. Ja veriviirut kuuluvat ilm. asiaan. Mulla ainakin (rv40+) tollaista kirkasta valkovuotoa tullut jo parin viikon aikana, välillä tosi paljonkin.

Mulla on valunut 30viikosta asti jatkuvasti jotain limaista vuotoa. Nyt olen kohta 39viikolla eli tuskinpa on limatulppaa. Veriviirut varmaan pitäs ilmestyä siihen nesteeseen, että vois olla varma mistä on kyse. Mulla ei aiemmissa raskauksissa(2) edes ole limatulppa irronnut laisinkaan kotioloissa. Se on kai irronnut sitten sairaalassa lapsiveden puhkaisun yhteydessä tai muuten, kuitenkin niin etten sitä itse ole nähnyt...

Mulla oli esikoiseni odotusajan lopulla myös samanlaista limaista klönttiä ja kun sitten siitä kysyin neuvolassa niin sanoi sen hyvin todennäköisesti olevan juurikin limatulppaa ja että ei mene enää kauaa kun synnytys on ajankohtainen. Ja oikeassa neuvolassa oli, siitä meni kaksi vuorokautta kun meidän neiti syntyi! Yhtäjaksoisesti kyllä noin viikon verran sitä eritystä kesti ennen synnytystä eli voi hyvinkin olla kohta tosi kyseessä...=)

Yhteistyössä