LIMATULPPA

  • Viestiketjun aloittaja Tintti
  • Ensimmäinen viesti
Tintti
Kuinka nopeasti synnytyksenne on käynnistynyt limatulpan irtoamisesta? Itse en ensimmäiseltäni sitä edes havainnut. Mutta nyt... limatulppani irtosi tänään ja viikkoja 36+3.
 
Sussu
Minulla tullut nyt limaa sunnuntaista lähtien ja kovasti odottelen et synnytys lähtisi käynnistymään... toivossa on hyvä elää.

Olen kuullut, et synnytys alkaisi noin 2-3 vrk:n kuluttua limatulpan irtoamisesta... tiedä sitä sitten. Eli en osaa varmasti sanoa, kait se on yksilöllistä sekin, et koska synnytys lähtee käynnistymään limatulpan irtoamisesta... joillakin on mennyt kuulemma viikkoja vielä sen jälkeen, ennen kuin on mitään tapahtunut...

Terv. Sussu 39+3
 
Tintti
Joo, minäkin olen kuullut/lukenut, että aika olisi n. 2vrk-2vko:a! Mietityttää vaan, kun pitäisi vielä yhdelle kesälomareissulle lähteä viikonloppuna... mutta onhan niitä sairaaloita ympäri Suomea, heh. Edelleen olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia, kiitos!
 
selja
Mulla irtosi vajaat neljä viikkoa ennen synnytystä:), mutta esimerkiksi äidilläni on irronnut aina (kolmessa synnytyksessä) samana päivänä kuin synnytys on sitten alkanut käynnistyä.
 
kata
Limatulppahan irtoaa kun kohdusuulla alkaa tapahtumaan.Toisilla tapahtuu hitaammin ja toisilla nopeammin.Mulla hitaammin näköjään,3 vkoa takaperin tuli limaista vuotoa jo ja vähän väliä ""paloja "" tullut.Että näin....
 
Tintti
Kiitti teille! Siispä yksilöllistä on, kuten tiesinkin, mutta kiva kuulla erilaisia kokemuksia. Reissuun lähdemme perjantaina, jos olo ok. Ei ole nyt niin paniikkiolo, koska toista odottelen ja tiedän, että apua saa toisellakin paikkakunnalla, jos hassusti käy. Täytynee vaan ottaa varusteita mukaan varoiksi. Onnellista odotusta kaikille! Ja jos jollakin vielä kokemuksia jaettavana limatulpista, niin lukisin (ja varmasti muutkin) mielelläni!!!
 

Yhteistyössä