Limatulpasta...

Eli millainen se limatulppa oikein on? Ja kauan sen tulemisesta yleensä menee synnytykseen?

Jostain olen lukenut että olisi ihan kanamunan kokoinen möntti....

Mulla tuli tossa kolmisen päivää sitten sellaista kellertävää, paksua ja venyvää limaa, pyyhkiessä jäi siis paperiin ja nyt viime yönä tuli samanmoista taas, varmaan ruokalusikallisen verran. Ajattelin, että josko se olis sitä ihteään?

Nyt on aamun koko ajan vähän jomottanut tuonne alamasuun ja loppui ja nyt taas vähän jomottelee...

Viikkoja 37+3 ja vajaa kaksi viikkoa sitten oli paikat jo 2-3 sormelle auki ja pehmeät, kanavaa oli kuitenkin jäljellä....

Mutta jos tässä vaikka pääsisi kohta tositoimiin... :D
 
mulla ollu saman laista mutta oon vaan ajatellu että se on valkovuotoa joka on vaan määrältään lisääntyny ku lapsi painaa tuonne alaspäin.
Oon kyselly tutuilta just tota että kauankos tässä menis jos se oiski sitä limatulppaa, ja se on vaihdellu 3 viikosta yhteen päivään, että ei sen limatulpan menolla oikein varmuutta saa että milloin on lähtö lähellä.
 
neljättä tulossa
limatulppa on paksua limaa,joka venyy -mulla ollu läpinäkyvää ja joskus hieman verensekaista.yhden kanssa tuli itsekseen pönttöön ja siitä meni vielä 2,5vkoa ennen kun synnytin,yhden kanssa lima oli pöksyssä ja siitä meni vielä pari pvää synnytykseen.eli limaklöntin menosta ei voi päätellä koska synnytys tulossa.mutta kun klöntti ulkona ei uimahalleihin ym yleisiin paikkoihin-tulehdusriski.olen vkol 40+2 ja nelosta odotteöen enkä ole limaa nähny...
 
Hiiviö , mä mietiskelin tuossa viikonloppuna samoja asioita limatulpasta. Keltaista paksua limaa oli tullut vähän kerrassaan noin 3 päivän ajan, pari kertaa vähän suurempikin määrä (ehkä teelusikallinen kerralla). Kysyin asiaa neuvolasta, ja terkan mukaan se on juuri sitä limatulppaa. Eli se voi olla kirkasta, hiukan veristä taikka sitten keltaista. Mutta tunnusmerkkinä on kuulemma juuri se PAKSUUS ja "sitkeys". Mulla tuosta irtoamisesta on nyt pari päivää ja täällä sitä edelleen ollaan yhdessä koossa :kieh: :kieh:

Tähtitaivas & pikkuinen 40+3 :heart:
 
Voi olla kuulemma juu keltaistakin.. Itsekin kyselin eilen neuvolassa, että oisko syytä tehdä jotain emätintulehdustestejä tms. kun valkovuoto on ollut kellertävää viimeisen viikon.

Terkka sanoi, että sitä tulppaa voi myös noin pikkuhiljaa irtoilla ja valua valkovuodon mukana pois, ja äippäpolillakin eilen oltiin sitä mieltä, ettei mitään tulehdukseen viittaavaa ollut näkyvissä...

Voi kunpa tietäiskin, koska sitten olis se lähtö, sais hermokin vähän lepäillä ennen koitosta.. Mutta niinhän se odottavan aika on näin lopussa aina pitkä..

=)

Jonna 37+5
 

Yhteistyössä