[QUOTE="vieras";26129422]En käytä piilareita. Silmät kuivuu, piilarit tuntuu koko ajan ja päätä alkaa särkelä muutamassa tunnissa. Lisäksi silmälääkäri sanoi, että on jo sellaista piilareiden tekemään muutosta tuolla silmissä (jotain kasvua), vaikka en ollut edes pitänyt kuin tosi harvoin n. pari kertaa viikossa parin vuoden ajan.[/QUOTE]
No nehän ei sovi kaikille. Se on selvää. Itse olen käyttänyt piilareita jo 18 vuotta melkein kakarasta lähtien ilman mitään vaikeuksia. Tosin käyn kaksi kertaa vuodessa optikolla tarkastuksessa ja osatn piilarit myös aina optikolta. En uskaltaisi riskeerata silmiäni tilaamalla piilareita netistä, koska silmät ja näkö on minulle elintärkeä asia. Pidän niitä aina päivisin. En kuitenkaan ostaisi noita Night&Day piilareita, joita voisi mainoksien mukaan käyttää ympäri vuorokauden. Haluan antaa silmille lepoa edes öisin ja niitä piilarit eivät tee nukkuessa. Niiden hapenläpäisykyky on kuitenkin puutteellinen ja siksi silmien pitää antaa levätä "normaalitilassa". Piilarit on -4,0. Paras puoli on juuri siinä, että niilä ei näköalue rajaudu, pää ei pyöri koko ajan, autoa voi ajaa turvallisemmin, ne eivät huurru sisääntullessa tai kastu sateessa Silmät eivät painu ajan myötä kuoppiin kuten vanhemmilla näkee usein ja ulkonäkö nyt muuten on makuasia. Jotkut pitävät pokia, koska ne tekevät fiksumman näköiseksi. Tiedä sitten...