Likinäköiset, käytättekö piilareita?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuinka usein ja missä tilanteissa? Käytättekö ulkonäön takia? Paljonko on vahvuudet ja kuinka hyvä näkökykynne on piilareilla, esim riittääkö auton ajamiseen, tv:n katseluun ym? Suositteletteko?

olen käyttänyt piilareita n.6 vuotta. kuukausilinssejä yleensä, air optix aqua mahtaa olla merkki. miinusta nuissa on -3,25 molemmissa ja ihan sen takia oon nuihin tykästyny ku ovat niin vaivattomat ja niitä ei ees huomaa silmässä. lasit valuu nenältä ja rajaa näkökykyä liikaa. höyrystyy ulkoa sisälle tullessa ja on kokoajan paskaset ja muksu varastaa ne nenältä:D ja kyllä tykkään ulkonäöstäni enemmän ilman laseja. suosittelen! :)

Mulla on toinen -1.5 ja toinen -0.5. Mielestäni nään aikast hyvin ja käytän silmälaseja nykyään enää vaan piilareitten vaihtojen aikaan. Käytössä siis ollut neljä vuotta night&day piilarit. :)

"vieras"
En käytä piilareita. Silmät kuivuu, piilarit tuntuu koko ajan ja päätä alkaa särkelä muutamassa tunnissa. Lisäksi silmälääkäri sanoi, että on jo sellaista piilareiden tekemään muutosta tuolla silmissä (jotain kasvua), vaikka en ollut edes pitänyt kuin tosi harvoin n. pari kertaa viikossa parin vuoden ajan.

piilareista on kokemusta
Käytän piilareita ihmisten ilmoilla lähes poikkeuksetta eli 5 krt viikossa. Kotona ole yleensä kokonaan ilman piilareita tai silmälaseja, mutta telkkaria katsoessa laitan silmälasit. Miinusta mulla on -1 ja piilareilla/silmälaseilla korjattuna varmaan ihan kelpo näkö eli riittää autolla ajamiseen/tv:n katseluun... Tv:tä en usein tosiaankaan katsele linssit päässä, koska etenkin kertiksillä tuntuu inhottavalta ja saa räpsytellä silmiä.

Lex
Käytän vaihtelevasti, välillä päivittäin ja joskus harvemmin. Juhliessa, uidessa jne toki aina, sillä ilmankaan en pärjäisi.

Tietenkin näkökyky riittää autolla ajamiseen jne, eikös se nyt ole itsestään selvää?
Mitäs hyötyä niistä muuten olisi?

Vahvuutta molemmissa -4,5, käytössä nykyään jatkuvakäyttöiset kuukausilinssit.

vieraampi
[QUOTE="vieras";26129422]En käytä piilareita. Silmät kuivuu, piilarit tuntuu koko ajan ja päätä alkaa särkelä muutamassa tunnissa. Lisäksi silmälääkäri sanoi, että on jo sellaista piilareiden tekemään muutosta tuolla silmissä (jotain kasvua), vaikka en ollut edes pitänyt kuin tosi harvoin n. pari kertaa viikossa parin vuoden ajan.[/QUOTE]

No nehän ei sovi kaikille. Se on selvää. Itse olen käyttänyt piilareita jo 18 vuotta melkein kakarasta lähtien ilman mitään vaikeuksia. Tosin käyn kaksi kertaa vuodessa optikolla tarkastuksessa ja osatn piilarit myös aina optikolta. En uskaltaisi riskeerata silmiäni tilaamalla piilareita netistä, koska silmät ja näkö on minulle elintärkeä asia. Pidän niitä aina päivisin. En kuitenkaan ostaisi noita Night&Day piilareita, joita voisi mainoksien mukaan käyttää ympäri vuorokauden. Haluan antaa silmille lepoa edes öisin ja niitä piilarit eivät tee nukkuessa. Niiden hapenläpäisykyky on kuitenkin puutteellinen ja siksi silmien pitää antaa levätä "normaalitilassa". Piilarit on -4,0. Paras puoli on juuri siinä, että niilä ei näköalue rajaudu, pää ei pyöri koko ajan, autoa voi ajaa turvallisemmin, ne eivät huurru sisääntullessa tai kastu sateessa Silmät eivät painu ajan myötä kuoppiin kuten vanhemmilla näkee usein ja ulkonäkö nyt muuten on makuasia. Jotkut pitävät pokia, koska ne tekevät fiksumman näköiseksi. Tiedä sitten...

"annu"
Mulla miinusta oikeassa 9 ja vasemmassa 8. Käytän aina piilareita, sellasia, joita voi pitää öisinkin. Mitään haittavaikutuksia ei silmälääkärin mukaan ole tullu.

Inhoan laseja. Näkökenttä rajautuu ja lasit voi vaikka liikuntaa harrastaessa tippua.

Yhteistyössä