Likainen tuttipullo!!!

• Viestiketjun aloittaja Q
  • Ensimmäinen viesti
Q
Eli löysin eilen tytön sängyn alta tuttipullon (ollut varmaan viikon). No otin pois ja vein tiskipöydälle. Se maitojämä oli ruvennut jo vähän homehtumaan. Oli pilkkua. No sitten rupesin tekemään jotain muuta ja mies oli sitten sillä aikaa huuhdellut ja laittanut koneeseen. Meillä noita aventin tuttipulloja, eli kaikki samanlaisia. Ja koneessa oli 6 muutakin. Nyt en tiedä mikä se niistä seitsemästä on (jotta olisin voinut heittää pois). Pitääkö minun siis heittää kaikki pullot roskiin??? Vai onko mahdollista saada pullot jotenkin puhdistettua, niin että se homebakteeri häviää siitä yhdestä pullosta??? Voiko se ikinä enää olla hygieenista antaa lapselle tästä pullosta juotavaa??

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Q:
Eli löysin eilen tytön sängyn alta tuttipullon (ollut varmaan viikon). No otin pois ja vein tiskipöydälle. Se maitojämä oli ruvennut jo vähän homehtumaan. Oli pilkkua. No sitten rupesin tekemään jotain muuta ja mies oli sitten sillä aikaa huuhdellut ja laittanut koneeseen. Meillä noita aventin tuttipulloja, eli kaikki samanlaisia. Ja koneessa oli 6 muutakin. Nyt en tiedä mikä se niistä seitsemästä on (jotta olisin voinut heittää pois). Pitääkö minun siis heittää kaikki pullot roskiin??? Vai onko mahdollista saada pullot jotenkin puhdistettua, niin että se homebakteeri häviää siitä yhdestä pullosta??? Voiko se ikinä enää olla hygieenista antaa lapselle tästä pullosta juotavaa??
KEITÄ NE pullot, voisit joskus käyttää maalaisjärkeä!!!!!

Home sweet home
Heitättekö kaikki astiat roskiin, jos niissä on joskus ollut homehtunutta ruokaa?
Ite pesen vaan koneessa ja ainakin meidän koneessa on vielä sellanen kuumempi ohjelma, niin eiköhän riitä (75 astetta).

Alkuperäinen kirjoittaja jummi:
Miten tuttipullo voi olla sängyn alla niin kauan että se ehtii hometta kasvaa? On vissiin viime imuroinnista ,saati pesusta sitte vierähtäny..??
En mie ainakaan kurki sängyn alle, kun sieltä imuroin :| Hutkin vaan "sinne päin" vähän aikaa niin, että voin olettaa, että ainakin isommat villakoirat tuli imastua.

Ja meiltäkin nuita homeisia pulloja on löytyny sängyn alta, autosta ja kakkos hoitolaukusta, jota harvemmin käytetään. Roskiin olen nakannut ne pullot tutteineen :x Meillä on vissiin ihan susi pesukone, kun ei ole homepilkut lähteneet :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja jummi:
Miten tuttipullo voi olla sängyn alla niin kauan että se ehtii hometta kasvaa? On vissiin viime imuroinnista ,saati pesusta sitte vierähtäny..??
Minä ainakin imuroin lasten kerrossängyn alta ja takaa tooooooooooodella harvoin. Sinne ehtis homehtua vaikka mitä. :whistle:

Meiltäki vois löytyä sängyn alta vaikka mitä, JOS sinne kurkkaisin... :$ :)

Yhteistyössä